EUROPAS GP 2011 - VALENCIA CITY. Lopp 8 av 19
-
- Mr Forza Motorsport
EUROPAS GP 2011 - VALENCIA CITY. Lopp 8 av 19
Loppets officiella namn: 2011 FORMULA 1 GRAND PRIX OF EUROPÉ
Banbeskrivning: Valencia city
Banlängd: 5.419 km, antal varv: 57, startförskjutning: 0.000 km, distans: 308.883 km
Bensinförbrukning 2008: x.xx kg/varv och 10 kg påverkar varvtiden med cirka 0.28 sekunder
Depåfönster, 57 varv
1 stopp: 27-33
2 stopp: 12-15, 33-37
3 stopp: 6-12, 20-27, 37-45
Tidschema (Bästa tid från 2010 inom parantes)
Fredag 2011-06-24, CET
Träning 1 10:00-11:30 (N.Rosberg - Mercedes 1:41.175)
Träning 2 14:00-15:30 (F.Alonso - Ferrari 1:39.283)
Lördag 2011-06-25, CET
Träning 3 11:00-12:00 (S.Vettel - Red Bull 1:38.052)
Kvalificering 14:00-15:00 (S.Vettel - Red Bull 1:37.587)
Söndag 2011-06-26, CET
Lopp 14:00-16:00
Alla tre segrarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:40:29,571
2009: Rubens Barrichello - Brawn GP # 1:35:51,289
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:35:32,339
Alla tre kvalvinnarna. Klicka på årtalen för kompletta resultat från träningar, kvalificeringar och lopp.
2010: Sebastian Vettel - Red Bull # 1:37,587
2009: Lewis Hamilton - McLaren # 1:39,498
2008: Felipe Massa - Ferrari # 1:38,989
© Forza Motorsport 1998 - 2011. Det är förbjudet att kopiera detta upplägg och data utan tillstånd från Forza Motorsport.
-
-
-
-
-
- Varnad
-
-
Skyller inte på någon utan berättar hur det var.Jari skrev:Skyll på Dennis!?!Gevalia skrev:Han var på väg redan 2001 (Jaguar), men blev stoppad utav Mr Dennis
Det är ju han själv som skrivit på det bindande kontraktet. Har han inget eget ansvar menar du?
Dennis viftade påpassligt med kontraktet som stoppade Adrians flytt till Jaguar
-
Kul att artiklen om Adrian dök upp nu!
http://www.formula1.com/news/interviews ... 12187.html
http://www.formula1.com/news/interviews ... 12187.html
Har följt F1 sedan 70-talet!
-
- Varnad
Jaha, vad tycker du han skulle gjort då om någon är på väg att bryta det?Gevalia skrev:Skyller inte på någon utan berättar hur det var.Jari skrev:Skyll på Dennis!?!Gevalia skrev:Han var på väg redan 2001 (Jaguar), men blev stoppad utav Mr Dennis
Det är ju han själv som skrivit på det bindande kontraktet. Har han inget eget ansvar menar du?
Det är lite för mycket pengar i omlopp för att köra den svenska "jag gör som jag vill för jag är röd/anarkist"-mentaliteten som råder vid t.ex övergångsställen =)
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Jaha, vad tycker du han skulle gjort då om någon är på väg att bryta det?Jari skrev: Jaguar
Det är lite för mycket pengar i omlopp för att köra den svenska "jag gör som jag vill för jag är röd/anarkist"-mentaliteten som råder vid t.ex övergångsställen =)[/quote]
Du är medveten om att du ska stanna om någon vill gå över på ett övergångstället?
Något som imponerar på mig när man lämnar Sverige är att bilar ALLTID stannar vid övergångställen.
... tala om OT.
-
Jag tycker det är en helt felaktigt slutsats. Banorna de har åkt på är ju riktiga McLaren/Ferrari banor som inte passar Red Bull.Crazy F1 skrev:Jag tycker mer och mer det verkar som MacLaren börjar komma i kapp Red bull, iaf i racen men det känns ändå som att Red bullbilen är en bättre skapelse och borde kunna gå snabbare om det stämmer för dem.
Frågan är vilket bil som går bäst här. . . jag vill ha upp Merceders där också!
Valencia är iofs också sådan så man kanske kan tänka sig att McLaren är nära. Men jag kan ärligt inte se någon skillnad mellan McLaren i Monaco/Montreal än i början av säsongen trots att de två senaste banorna borde passa dem bättre.
Mercedes har ju börjat gå lite bättre och blivit ganska säker på att gå till Q3, men deras däckproblem får de göra något åt ifall de skall lyckas!
-
Men snälla Jari, var någonstans skriver jag vad jag tycker för något överhuvudtaget?Jari skrev:Jaha, vad tycker du han skulle gjort då om någon är på väg att bryta det?Gevalia skrev:Skyller inte på någon utan berättar hur det var.Jari skrev: Skyll på Dennis!?!
Det är lite för mycket pengar i omlopp för att köra den svenska "jag gör som jag vill för jag är röd/anarkist"-mentaliteten som råder vid t.ex övergångsställen =)
Inte någonstans har jag tagit ställning till varken för eller emot det som hände.
-
- Varnad
"Dennis viftade påpassligt" och förhindrade flytt anser jag vara en direkt beskyllan mot den elake Ron. Förklara för mig vad det annars betyder.Gevalia skrev:Men snälla Jari, var någonstans skriver jag vad jag tycker för något överhuvudtaget?Jari skrev:Jaha, vad tycker du han skulle gjort då om någon är på väg att bryta det?Gevalia skrev: Skyller inte på någon utan berättar hur det var.
Inte någonstans har jag tagit ställning till varken för eller emot det som hände.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Det kan också betyda att han smällde Adrian på fingrarna med all rätt!?Jari skrev:"Dennis viftade påpassligt" och förhindrade flytt anser jag vara en direkt beskyllan mot den elake Ron. Förklara för mig vad det annars betyder.Gevalia skrev:Men snälla Jari, var någonstans skriver jag vad jag tycker för något överhuvudtaget?Jari skrev: Jaha, vad tycker du han skulle gjort då om någon är på väg att bryta det?
Att Ron skulle vara elak är din tolkning
-
Jaha, nu har dom bestämt sig ingen, suck!. Nu får inte Red bull dominera längre, den 10 juli så får dom inte leka med avgaserna som dom vill.
Vafan ska dom hålla på så här för. Kan inte stallen få utveckla sina bilar som dom vill och tävla med sina kunskaper och uppfinnings rikedom.
Jag tycker att det hela liknar Ank skit
Jag tror snart att jag bara tittar på GP 2, det är mindre skit snack där.
Vafan ska dom hålla på så här för. Kan inte stallen få utveckla sina bilar som dom vill och tävla med sina kunskaper och uppfinnings rikedom.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
Kvaldäck är inte bra, kvalmotorer skall vi inte heller ha, DRS liknas vid Push To Pass och anses vara skit men RB skall få bränna 10 ton extra soppa om året för att abonnera på pole på ett system som förmodligen inte klarar ett helt race? Är det rätt uppfattat...?platt skrev:Jaha, nu har dom bestämt sig ingen, suck!. Nu får inte Red bull dominera längre, den 10 juli så får dom inte leka med avgaserna som dom vill.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
Jag tycker att det var roligt med kvalmotorer och optimerade bilar men samtidigt förstår jag att de inte vill att man drar en massa bensin i onödan. Dock så är inte F1 en budget sport sett ur ett globalt perspektiv så gör nog inte de där litrarna någon skillnad däremot så undrar jag om inte RB kommer fortsätta dominera. Jag tror inte deras koncept faller pga detta, Mercedersmotorerna borde ju också drabbas lika hårt och även Ferrari.
-
-
Jag tycker bara att det är jäkligt skumt, varje gång något stall kommer på något nytt så stoppar dom det. Folk säger att dom inte vill ha enhetsbilar? dom har redan det vare sig folk vill eller inte.PC: skrev:Kvaldäck är inte bra, kvalmotorer skall vi inte heller ha, DRS liknas vid Push To Pass och anses vara skit men RB skall få bränna 10 ton extra soppa om året för att abonnera på pole på ett system som förmodligen inte klarar ett helt race? Är det rätt uppfattat...?platt skrev:Jaha, nu har dom bestämt sig ingen, suck!. Nu får inte Red bull dominera längre, den 10 juli så får dom inte leka med avgaserna som dom vill.
" Det var ett av de mest uppenbara övergreppen på en annan förare jag har sett. Det är ett förfärligt exempel av en man som vunnit sju VM-titlar. Det var översittartaktik, säger Stewart. "
-
-
-
Det med massdämparen gör mig fortfarande förbannad!PC: skrev:Var det inte så att Ferrari började gnälla på Michelins framdäck och fick dessa förbjudna under pågående säsong...? Likadant var det med Renaults mass damper... och i båda fallen med rätt tveksam tillämpning av reglementet.
"Movable airodynamic device"
-
En sådan massdämpare består av en fjäderbelastad vikt som är innesluten i en "behållare". Det sitter sådana vid varje hjul på gamla Citroën 2CV, de ser helt enkelt ut som en järnklump.
Renaults massdämpare var säkert integrerade fram och bak i bilen men principen är den samma och det finns inga rörliga delar på utsidan!
Fördelen är att man motverkar "studsande" och därmed kommer bilen att ha rätt höjd under större del av tiden på banan.
Renaults massdämpare var säkert integrerade fram och bak i bilen men principen är den samma och det finns inga rörliga delar på utsidan!
Fördelen är att man motverkar "studsande" och därmed kommer bilen att ha rätt höjd under större del av tiden på banan.
-
-
Jaha så blir det mer regler till Europa, teamen får redan inte ändra motormappingen mellan race och kval och detta lär väl mer eller mindre vara lika för hela gridden så i själva verket ser vi nog inte större skillnader.
Schumacher har idag gått ut och sagt att merceders inte motsvarat vad man i teamet trodde att man skulle kunna åstadkomma i början av året.....Näheeeeeee är du säker på det........de snackades om podiet och nu är de glada för en 4e plats....de teamet har problem men det är som Ross sa, de har inte resurserna och kompetensen inom teamet, de behöver fler duktigt folk.
Schumacher har idag gått ut och sagt att merceders inte motsvarat vad man i teamet trodde att man skulle kunna åstadkomma i början av året.....Näheeeeeee är du säker på det........de snackades om podiet och nu är de glada för en 4e plats....de teamet har problem men det är som Ross sa, de har inte resurserna och kompetensen inom teamet, de behöver fler duktigt folk.
-
-
-
-
Vad tror ni om detta???
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 3188829.ab
Det verkar ju rätt nice faktiskt, påminner lite om gamla digitaltv då man kunde välja själv.
Det verkar ju rätt nice faktiskt, påminner lite om gamla digitaltv då man kunde välja själv.
-
-
Men förmodligen betydligt fler hästar.Crazy F1 skrev:Då var det klart 2014 kan vi säga hejdå till det fina ljudet som finns i v8orna....först var det v10 och nu v8 som försvinner... nästa steg blir väl 4or....då har f1bilarna mindre cylindrar än jag i min BMW...
Skall man gå efter det optimala ljudet skulle jag hellre se V12:or igen.
Det viktigaste är att vi får intressant racing och duktig prestanda.
-
Jaha, så det är därför livetimingen inte visar vilka däck förarna är ute på? Exklusiva uppgifter för Fanvision...Crazy F1 skrev:Vad tror ni om detta???
-
På sjuttiotalet körde tex BMW med en motor baserad på M10-blocket, 1.6 liter med turbo, låter som vi snart är där igen =)Crazy F1 skrev:Då var det klart 2014 kan vi säga hejdå till det fina ljudet som finns i v8orna....först var det v10 och nu v8 som försvinner... nästa steg blir väl 4or....då har f1bilarna mindre cylindrar än jag i min BMW...
Jag tänker inte sälla mig till er selektiva konservatister genom att klaga på förändringar innan jag sett hur resultatet blivit.
Tex DRS är suveränt, har ni redan glömt hur tråkiga loppen blev när alla körde på rad och inte ens snabbare bilar kunde köra om?
Pirelli, det tar ett par lopp innan alla lärt sig, men onekligen skapar det möjligheter till olika strategier, vilket vi nästan inte sett de senaste åren.
/Fredrik
-
Var med 2 herrar på detta forum och titta på Monzaloppet för 2 år sedan.Crazy F1 skrev:De har väl betalat en slant extra för att få rättigheterna...Är det någon här inne på forumet som testat makaperen i verkligheten? Vi är ju många som åker omkring på loppen menar jag...
Vi hyrde förgångaren kangoo eller vad den hete. Den kunde man följa loppet med precis som hemma med BBC.kommentatorerna. Man kunde oxå välja att se 3-4 förares bilkamror. Sen kunde man även välja att få fram varvtider på alla förare.
Den var väldigt lätt att andvända. T.O.M så lätt att Platt klara av det utan instruktionsbok
Anledningen var att den stora bildskärmen stod lite sidan om oss så vi kunde inte utläsa tider och placeringar.
Den hjälper en att hålla bättrekoll precis som när man sitter hemma och kolla. Tyvärr så att se F1 på plats missar man mycket på vad som händer på banan under loppet. Men att vara på plats är en sjuk bättre upplevelse än att sitta hemma i soffan
Denna nya verkar ha mycket mer funktioner så den är nog mycket bättre med.
Klart värt att hyra när man ser ett lopp.
FIA = Ferrari International Assistance
-
Fel! Jag rörde inte en knapp, jag tittade baraolag skrev:Den var väldigt lätt att andvända. T.O.M så lätt att Platt klara av det utan instruktionsbok
-
-
Han hade betalat dubbel biljett så han fick snylta liteCrazy F1 skrev:Så du snyltade
Alltså, har man en bra stor TV-skärm framför med world-feeden så behövs det knappast någon liten TV IMHO (testade för några år sen och den var mest ivägen då). Men där vi satt (start/mål) var storbilds-skärmen så liten att man inte kunde se grafiken med tider/ställning och så vidare så därför var den bra att ha då.
I was misled and that is the way it went
-
-
Snylta! aldrig, men är helt ointresserad av grejer som man måste läsa instruktionsboken innan man fattar. Det ska bara funka annars så är det skit grejerCrazy F1 skrev:Så du snyltade
-
-