Jaha ännu ett kval avklarat och det var väl inte helt oväntat vem som skulle stå i pole....Det visar ju bara att det är skitsamma hur de mappar motorn för RB har den bästa bilen och det visade de genom att stå 1 och 2a idag.
Hamilton visar att han är bra på att trycka ut det mesta ur den där bilen då det väl gäller och jag tror faktiskt han kan ge RB en match i mon om han får en bra start, Vettel får INTE ta starten för då är det nog slut med både VM och racet....
Mercedersbilarna är ju snuskigt jämna nu och 8 tusendelar skillde dem bara, dock till Nicos fördel men nu är ju Schumi ikapp den tidigare så hyllade Nico(iaf av kommentatorerna och Niki Lauda). Jag måste säga att det är kul att se att den gamle kan hålla jämna steg med dessa ungtuppar, man hade ju gärna sett en ung schumacher mot detta motstånd. Men sen måste ju Merceders göra något åt bilen, det håller ju inte helt enkelt och förarna gör ju allt de kan för att få ut det bästa av materialet.
Sutil överaskade nog både han själv och alla andra men vad gjorde Renaultbilarna? Petrol, var håller du hus, du har ju slagit vad om att Renault ska vara snabbare än Merceders i år och jag har inte satt emot
Och hur många SC tror ni vi får på banan i morgon? Det lär nog bli ett par iaf.