BMW lägger av!
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jo, visst en Controller. Men det är ju ändå väldigt lätt att fuska. Eller ska vi ha fasta priser på alla konsulter? Om en konsult idag kostar 650kr/timme så kan han ju nästa dag kanske kosta 300kr/timme och få göra några extra timmar hos moderbolaget som kompensation. Finns säkert fler trix och trick. Varför inte låta en sponsor utveckla någon detalj på bilen mot en liten logga? Vem ska sätta värdet?
Kostnadstak funkar alltså inte.
Däremot skulle man kunna räkna konstruktörstimmar eller vinttunneltimmar utan att blanda in vad de kostar.
Kostnadstak funkar alltså inte.
Däremot skulle man kunna räkna konstruktörstimmar eller vinttunneltimmar utan att blanda in vad de kostar.
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Mycket snack om pengar här, men det är ju inte hela sanningen. BMW ville ge sporten några år för att ta en titel, vilket man har misslyckats med. Årets insats är minst sagt pinsam för BMW och man vill inte, som biltillverkare i premiumsegmentet, ligga och harva i bottenträsket vilket drar ner märket. Hade man varit med i toppen så hade man knappast lagt av.
Men med detta sagt så tycker jag det är beklämmande att man drar iväg med svansen mellan benen efter en dålig säsong.
Men man är väl snart sugna igen
Men med detta sagt så tycker jag det är beklämmande att man drar iväg med svansen mellan benen efter en dålig säsong.
Men man är väl snart sugna igen
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 590
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Jo, resultaten på banan kan säkert bidra till att de slutar. Men vore det bara det så skulle de ju lika gärna kunnat göra som Honda/Brawn och satsa på nästa eller näst, nästa bil (2011).
Å andra sidan kan det ju vara bra att dra sig ur nu när det går lite knagligt både på banan och med försäljningen. Sen när de om några år känner att de måste höja sitt (sport)preniumvärde, redan om åkta av Audi enligt vissa, så får de väl hoppa på igen. Uppstarts kostnaden kommer förmodligen bli gansk blygsam med tanke på hur många stall det är som planeras starta inom det närmaste året.
Å andra sidan kan det ju vara bra att dra sig ur nu när det går lite knagligt både på banan och med försäljningen. Sen när de om några år känner att de måste höja sitt (sport)preniumvärde, redan om åkta av Audi enligt vissa, så får de väl hoppa på igen. Uppstarts kostnaden kommer förmodligen bli gansk blygsam med tanke på hur många stall det är som planeras starta inom det närmaste året.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 414
- Blev medlem: fre sep 19, 2008 20:23
- Ort: Uppsala
Håller med om att Audi har naggat både Merca & BMW i hasorna och kommit ikapp på flera punkter, men Audis problem är att man vill fylla ett hålrum som inte finns. Komfort = Merca och Sport = BMW.
Men hatten av för Audis satsning som varit konsekvent och lyckosam..
Fattas bara att Audi tar över och kör F1 ihop med Sauber nästa år
Men hatten av för Audis satsning som varit konsekvent och lyckosam..
Fattas bara att Audi tar över och kör F1 ihop med Sauber nästa år
BMW is no longer the shit - Renault is the new shit.. ;o)
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Fattas då bara att turbodieslar tillåts att vara med...Petrol skrev:Håller med om att Audi har naggat både Merca & BMW i hasorna och kommit ikapp på flera punkter, men Audis problem är att man vill fylla ett hålrum som inte finns. Komfort = Merca och Sport = BMW.
Men hatten av för Audis satsning som varit konsekvent och lyckosam..
Fattas bara att Audi tar över och kör F1 ihop med Sauber nästa år
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2564
- Blev medlem: tor aug 23, 2007 12:05
- Ort: Stockholm
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Nej inget speciellt. Han bör nog hålla munnen om han ska få kontrakt någon annanstans. Hans personlighet ska visst vara en nackdel för honom och det går rykten om att han är en grinig jävel att samarbeta med. Det är inte bra inför hans förhandlingar med nya stall.
Vi TV-tittare tycker ju det är kul att höra honom avrätta sin ingenjör under radiotrafiken, men det ska visst inte bara vara där som Kubica är tvär. Om detta stämmer vet jag personligen inte, men sådana här rykten brukar inte starta om det inte ligger något i det.
Årets kräftgång för BMW visar ytterligare än gång att bilarna betyder mycket mera än förarna. När de hade bra bilar var Kubica hypad, nu är det ingen som noterar vad han gör... Livet är hårt.
Vi TV-tittare tycker ju det är kul att höra honom avrätta sin ingenjör under radiotrafiken, men det ska visst inte bara vara där som Kubica är tvär. Om detta stämmer vet jag personligen inte, men sådana här rykten brukar inte starta om det inte ligger något i det.
Årets kräftgång för BMW visar ytterligare än gång att bilarna betyder mycket mera än förarna. När de hade bra bilar var Kubica hypad, nu är det ingen som noterar vad han gör... Livet är hårt.
Senast redigerad av Pastis den tis aug 04, 2009 19:48, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
Statement of BMW Motorsport Director Mario Theissen on the current situation
"Since the announcement on 29 July of our strategic realignment, we have done everything in our power to reach a rapid agreement on the sale of the team based at Hinwil. Regrettably, despite every effort, this has proved unsuccessful. The tight timeframe we faced simply did not allow us and the interested parties and investors enough time to find a solution for such a complex transaction. This means the team cannot sign the Concorde Agreement at present. The aim now is, over the coming weeks, to find a solution together with potential interested parties and Peter Sauber. Beyond that, we will see the 2009 season through to its conclusion with our unstinting sporting commitment."
Jag blir inte förvånad om de kommer att lägga ned! Vill verkligen BMW:s direktörer göra en Honda och kanske sälja och sedan tvingas se att andra gör ett bättre arbete än de själva?
"Since the announcement on 29 July of our strategic realignment, we have done everything in our power to reach a rapid agreement on the sale of the team based at Hinwil. Regrettably, despite every effort, this has proved unsuccessful. The tight timeframe we faced simply did not allow us and the interested parties and investors enough time to find a solution for such a complex transaction. This means the team cannot sign the Concorde Agreement at present. The aim now is, over the coming weeks, to find a solution together with potential interested parties and Peter Sauber. Beyond that, we will see the 2009 season through to its conclusion with our unstinting sporting commitment."
Jag blir inte förvånad om de kommer att lägga ned! Vill verkligen BMW:s direktörer göra en Honda och kanske sälja och sedan tvingas se att andra gör ett bättre arbete än de själva?
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
När man lyssnar på radiotrafiken verkar han som sagt lite negativ.Pastis skrev:Nej inget speciellt. Han bör nog hålla munnen om han ska få kontrakt någon annanstans. Hans personlighet ska visst vara en nackdel för honom och det går rykten om att han är en grinig jävel att samarbeta med. Det är inte bra inför hans förhandlingar med nya stall.
Vi TV-tittare tycker ju det är kul att höra honom avrätta sin ingenjör under radiotrafiken, men det ska visst inte bara vara där som Kubica är tvär. Om detta stämmer vet jag personligen inte, men sådana här rykten brukar inte starta om det inte ligger något i det.
Årets kräftgång för BMW visar ytterligare än gång att bilarna betyder mycket mera än förarna. När de hade bra bilar var Kubica hypad, nu är det ingen som noterar vad han gör... Livet är hårt.
Han kanske inte går ihop så bra med sin ingenjör.
Eller så blir han sådär tvär när det inte går riktigt som han vill.
Webber fick en fråga om vilken förare som han är bäst kompis med och han tycker är trevligast.
Kubica nämner han som en normal och trevlig kille och en av förarna som han gillar att umgås med.
De 2 andra Webber nämner som hans bästa kompisar bland förarna är Alonso och Button.
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 615
- Blev medlem: lör jul 05, 2008 15:55
- Ort: Härnösand
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag har också hört från en som påstår sig stå stallen nära att Kubica inte är populär. Går det dåligt är det stallets fel, går det bra är det hans förtjänst. Lite så.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård