Tre plättar hög och m a o en levande förkortningCheever skrev:Han är en tvärhand som alla andra F1-förare. Height 1.75m Weight 63kg.
Japans GP
-
-
Frågan om någon hinner det innan han kör av och kraschar.El Scorcho skrev:Jag hoppas Sato visar sin avsaknad av klass och kör väldigt väldigt sakta. Han får gärna bli varvad flera gånger.
Det har vi redan sett när JV gick från Williams ----> BAREl Scorcho skrev: Det vore kul att se Villeneuve i något team nästa år..bara för att bevisa hur dålig BAR-bilen är.
/
"Slits inte däcken på grund av att dom trycks mot banan?" (TV4:s Artur Ringart, Spaniens GP i Formel 1, högst oväntad fråga till sin bisittare.)
-
-
- Utvisad
Det var intressant att se (via Danmarks Viasat sport) hur Sato "utklassade" sin teamkompis Button......
Sato körde otroligt bra - blev 11 och slog Button med halvsekunden.
Ville skulle inte haft "en chans" mot Sato.....tror jag.
Nu får man börja att vänta på det "riktiga" kvalet.
Synd att det inte går bättre för Kiesa....det skulle ju vara fint om Danmark skulle få fram en förare som skulle vara längre upp på toppen.....nåväl, han har just börjat
1. Jarno Trulli Renault 1.30,281
2. Ralf Schumacher Williams BMW + 0,062
3. Michael Schumacher Ferrari + 0,183
4. David Coulthard McLaren Mercedes + 0,201
5. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 0,277
6. Fernando Alonso Renault + 0,343
7. Rubens Barrichello Ferrari + 0,477
8. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 0,920
9. Mark Webber Jaguar Cosworth + 1,024
10. Nick Heidfeld Sauber Petronas + 1,502
11. Takuma Sato BAR Honda + 1,551
12. Heinz-Harald Frentzen Sauber Petronas + 1,611
13. Olivier Panis Toyota + 1,627
14. Cristiano Da Matta Toyota + 1,975
15. Justin Wilson Jaguar Cosworth + 2,010
16. Jenson Button BAR Honda + 2,093
17. Ralph Firman Jordan Ford + 2,776
18. Giancarlo Fisichella Jordan Ford + 3,032
19. Jos Verstappen Minardi Cosworth + 4,555
20. Nicolas Kiesa Minardi Cosworth + 5,900
Sato körde otroligt bra - blev 11 och slog Button med halvsekunden.
Ville skulle inte haft "en chans" mot Sato.....tror jag.
Nu får man börja att vänta på det "riktiga" kvalet.
Synd att det inte går bättre för Kiesa....det skulle ju vara fint om Danmark skulle få fram en förare som skulle vara längre upp på toppen.....nåväl, han har just börjat
1. Jarno Trulli Renault 1.30,281
2. Ralf Schumacher Williams BMW + 0,062
3. Michael Schumacher Ferrari + 0,183
4. David Coulthard McLaren Mercedes + 0,201
5. Kimi Räikkönen McLaren Mercedes + 0,277
6. Fernando Alonso Renault + 0,343
7. Rubens Barrichello Ferrari + 0,477
8. Juan Pablo Montoya Williams BMW + 0,920
9. Mark Webber Jaguar Cosworth + 1,024
10. Nick Heidfeld Sauber Petronas + 1,502
11. Takuma Sato BAR Honda + 1,551
12. Heinz-Harald Frentzen Sauber Petronas + 1,611
13. Olivier Panis Toyota + 1,627
14. Cristiano Da Matta Toyota + 1,975
15. Justin Wilson Jaguar Cosworth + 2,010
16. Jenson Button BAR Honda + 2,093
17. Ralph Firman Jordan Ford + 2,776
18. Giancarlo Fisichella Jordan Ford + 3,032
19. Jos Verstappen Minardi Cosworth + 4,555
20. Nicolas Kiesa Minardi Cosworth + 5,900
-
-
-
-
-
Och JB hade problem.Jippe skrev:Men då ska man komma ihåg att SATO kan køra den banan och blunda
Jenson Button Position: 15th
“It’s really difficult at this circuit, especially when you aren’t able to run many laps, as was the case this morning. I lost about 45 minutes as a result of an engine problem, and because of that, qualifying was a bit of a shot in the dark for me. There have been some substantial changes to the circuit this year and because of my limited running I haven’t had the chance to work out where the braking areas are or to get the right balance; I had a bit too much understeer. I also didn’t get the chance to run on new tyres or with low fuel. It didn’t feel like a solid lap and this isn’t a great start to a very important weekend for us. We have made it quite difficult for ourselves heading into tomorrow but things can only get better.”
Sit Rubens sit!
- Good boy
- Good boy
-
Sato visade sin potential.. Jag tror det kan bli en kvalposition runt tiondeplatsen, visserligen kan han banan bättre än vissa andra.. Men ha i åtanke att när han kör banorna nästa år så har han mer erfarenhet än vad han hade första året..
Viss kritik förtjänar Sato, men samtidigt som han är en Honda-man, så är han en snabb, aggresiv och rolig förare.. Jag sitter klistrad imorgon bitti.
Viss kritik förtjänar Sato, men samtidigt som han är en Honda-man, så är han en snabb, aggresiv och rolig förare.. Jag sitter klistrad imorgon bitti.
- Utvisad
-
- Utvisad
-
En klar tjusning med årets nya kvalsystem... Nu blir det ju en högintressanta tio första varv imorgon.. Hoppas det regnar också så är slumpfaktiorn extra hög.. Jag tror ju inte att någon kan hota titeln för MS, men man kan alltid hoppas.. Allvarligt talat, tror ni att MS har en särskilt stor fördel av att starta på 14:e istället för att göra som tex Ralf och Trulli och starta längst bak med fulltankad bil..
Och om nu MS också byter strategi och tankar osv.. Står han på 20:e position eller 18:e...?? Trulli och Ralf är ju inte de enklaste att passera och 18:e eller tjugonde är ju en anmärkningsvärd skillnad...
Min idol körde ju lite för aggressivt och sladdigt... Jag är inte sen att erkänna det.. Men snyggt är det, vilken passion.. Hur känner ni schumifans att ha den nutida kamikazepiloten snett framför er idol imorgon....
Och om nu MS också byter strategi och tankar osv.. Står han på 20:e position eller 18:e...?? Trulli och Ralf är ju inte de enklaste att passera och 18:e eller tjugonde är ju en anmärkningsvärd skillnad...
Min idol körde ju lite för aggressivt och sladdigt... Jag är inte sen att erkänna det.. Men snyggt är det, vilken passion.. Hur känner ni schumifans att ha den nutida kamikazepiloten snett framför er idol imorgon....
-
- Utvisad
Jag tycker att det är bra för sporten att det finns förare som Sato - inget feglir där inte!LuckyStrike1 skrev:Körde Sato rally idag?
Mitt råd till McLaren : Goultahrd skall endast bevaka 8.e platsen......släpp inte Skummen förbi.
Sen får Kimi ordna resten själv.
Sedan antar jag att i starten i morgon kommer Barrichello låta Monty ta ledningen genom första kurvan och bevaka andra platsen istället (för konstruktörsmästerskapet) - det kunde vara taktiskt riktigt att låta Monty "fara iväg".
http://weather.yahoo.com/img/asia_japan ... mdy_y.html
Hoppas denna väderprognos stämmer - den är ganska olik endel andras som lovat thunderstorms för Suzukaområdet.
-
Han som satt i den bilen innan Sato var väl så vitt jag vet inte heller någon fegis.guuben skrev:Jag tycker att det är bra för sporten att det finns förare som Sato - inget feglir där inte!LuckyStrike1 skrev:Körde Sato rally idag?
Villeneuve körde om folk på omöjliga ställen(syftar först och främst på Parabolica på Estoril banan) innan ens Sato hade börjat med racing.
/Nicke
-
-
Och sedan har han Firman snett bakom ocksåfrongor skrev: Min idol körde ju lite för aggressivt och sladdigt... Jag är inte sen att erkänna det.. Men snyggt är det, vilken passion.. Hur känner ni schumifans att ha den nutida kamikazepiloten snett framför er idol imorgon....
Come on boys, make daddy proud
-
-
-
Vilken prestation av Kimi.........vilken nörd du är, spekulera i vilka som ska köra av vilka.....!Alfa skrev:Firman och Sato tar ut Schumi, Montoya och Barrichello tar ut varandra, Kimi tar tre positioner i starten och kör upp sig resten. Kimi slutar på första plats och tar sitt första världsmästarskap i F1. Så kommer det att gå, tro mig. Jag är finländare så jag vet
Gå o titta på folkrace istället.
-
- Utvisad
Huvudsaken att Skummen inte tar poäng och KIMI the Iceman vinnerAlfa skrev:Firman och Sato tar ut Schumi, Montoya och Barrichello tar ut varandra, Kimi tar tre positioner i starten och kör upp sig resten. Kimi slutar på första plats och tar sitt första världsmästarskap i F1. Så kommer det att gå, tro mig. Jag är finländare så jag vet
-
-
Jävlar vad uttråkad man blir av att vänta på söndagen. Bara skit på TV-burken och inget roligt på nätet, suck. Men i morgon är det OWR som gäller. Först F1 (och MotoGP) och på kvällen IRL och CART mumma.
Rubi vinner racet och Shumi blir Champion
Söndag 12 oktober 2003
Eurosport 06:15 Motorcykel (07:30)
Grand Prix - Kuala Lumpur, Malaysia. 125cc. Direkt. Kommentator: eter Dahlbom och Björn Brander
TV4+ 07:25 Formel 1 (09:35)
Japan Grand Prix. Direkt. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [98380270]
Eurosport 07:30 Motorcykel (09:00)
Grand Prix - Kuala Lumpur, Malaysia. 250cc. Direkt
Eurosport 09:00 Motorcykel (10:30)
Grand Prix - Kuala Lumpur, Malaysia. MotoGP. Direkt.
TV4 13:55 Formel-1 (16:00)
Eftersändning från Japans GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [66089541]
SVT24 21:30 Motor - Indyracing Fort Worth (00:00)
Direktsändning. Kommentatorer: Stefan Klemetz & Pontus Mörth Final och sista avgörande deltävlingen av 16. [68209034]
Måndag 13 oktober 2003
Eurosport 00:45 Cart (01:45)
Champ Car World Series från Mexico City, Mexiko. Eftersändning. [4967394
Rubi vinner racet och Shumi blir Champion
Söndag 12 oktober 2003
Eurosport 06:15 Motorcykel (07:30)
Grand Prix - Kuala Lumpur, Malaysia. 125cc. Direkt. Kommentator: eter Dahlbom och Björn Brander
TV4+ 07:25 Formel 1 (09:35)
Japan Grand Prix. Direkt. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [98380270]
Eurosport 07:30 Motorcykel (09:00)
Grand Prix - Kuala Lumpur, Malaysia. 250cc. Direkt
Eurosport 09:00 Motorcykel (10:30)
Grand Prix - Kuala Lumpur, Malaysia. MotoGP. Direkt.
TV4 13:55 Formel-1 (16:00)
Eftersändning från Japans GP. Kommentatorer: Janne Blomqvist och Eje Elgh. [66089541]
SVT24 21:30 Motor - Indyracing Fort Worth (00:00)
Direktsändning. Kommentatorer: Stefan Klemetz & Pontus Mörth Final och sista avgörande deltävlingen av 16. [68209034]
Måndag 13 oktober 2003
Eurosport 00:45 Cart (01:45)
Champ Car World Series från Mexico City, Mexiko. Eftersändning. [4967394
Senast redigerad av SunnyRikard den lör okt 11, 2003 23:50, redigerad totalt 2 gånger.
-
Ha ha, som ditt..Alfa..Kimi-licker..Alfa skrev:Det ska jag göra Gonzo. Tack för ditt inlägg, det var givande!
Alfa skrev:Firman och Sato tar ut Schumi, Montoya och Barrichello tar ut varandra, Kimi tar tre positioner i starten och kör upp sig resten. Kimi slutar på första plats och tar sitt första världsmästarskap i F1. Så kommer det att gå, tro mig. Jag är finländare så jag vet
Nej det finns smartare folk än oss, se på SunnyRikards....riktigt bra info och inte en massa hoppas kimi kastar sand på (vi kallar honom så fyndigt för) skummen (he he, så e vi riktigt elaka, ha där fick skummen så han teg!)!
Schumi världsmästare imorrn, önskar alla andra förare all lycka oxå!
(själv sitter jag i apbur, ha ha ha!!! men ser TV:n ändå!)
-
-
Vad vore Forza utan Gonzo?Alfa skrev:Vad vore Forza utan Gonzo?
Mer seriöst, men färre inlägg och färglösare
Helt allvarligt tror jag nog oxå att det blir att fira Schumi och Ferrari imorgon..Men en rolig vändning skulle det bli om Kimi och Williams skulle lyckas.
Bara sju timmar kvar nu...
Lika oseriöst, men förre inlägg och betydligt färglösare. Och dessutom skulle forumet översvämmas anti-schumacher medlemmar.
Ni som är Schumacher fanatiker är tystare än vad jag är (mesar), ska jag ha haft nån idol så blir det Alesi!
Helt allvarligt, blir det good show och Kimi lyckas vinna så har jag inget emot det, men jag kan inte önska mig att andra åker av........get it!
Lyckas Williams så är det bara att gratulera..!
Detta är vad det handlar om, good show, många omkörningar och spännande race och INTE vem som vinner era förbenade idoldyrkande trångsinta fanatiker som inte kan glädjas åt andras framgång (förväntar mig inte att ni ska förstå detta).
Senast redigerad av Gonzo den sön okt 12, 2003 00:41, redigerad totalt 1 gång.
-
-
-
-
Någonting ska Sato nog ställa till med ialla fall. I kvalet bjöd han ju på rena rallyuppvisningen. Ska bli spännande att se hur många varv i rad han klarar att hålla bilen på banan imorgon med den typen av sladdar och uppställ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
- Utvisad
"Raining" (enl. F-1 live klockan 06.40 sv.tid)manson skrev:Nån som vet hur vädret är just nu??(På Suzuka menar jag nu ) Sitter på jobbet och måste följa loppet på nätet...grrrr.....
Jag brukar kolla in web-kameror...har inte hunnit det ännu.
.........
06.54...kollade in Danmarks tv 3+---------tyvärr...det regnar.
-
-
- Utvisad
Det såg ut att vara mer av "lätt regn/duggregn" ....nu sitter dom i Köpenhamnstudion och diskuterar och visar alla videosnuttar som dom har tydligen hittat från nån ANTI-Skummen site
Jaa, inte kan det vara så roligt alla gånger att vara en Skummen-fan
Viist får ju alla köra med regndäck direkt från start ifall det regnar.
Men hur kollar man in att inte teamen gör några ändringar/justeringar på bilen samtidigt??
kl 08.07 (reklampaus) - ser ut som det har slutat regna.......försökte kolla in via studions tv som har livebilder från suzuka. F_n att dom inte kan visa sändningen från suzuka istället ....där hände det en hel del - istället får man titta på två guubar i studion
Synd att Monty fick det orättvisa straffet......tusan vad spännande det skulle ha blivit i finalen.
Jaa, inte kan det vara så roligt alla gånger att vara en Skummen-fan
Viist får ju alla köra med regndäck direkt från start ifall det regnar.
Men hur kollar man in att inte teamen gör några ändringar/justeringar på bilen samtidigt??
kl 08.07 (reklampaus) - ser ut som det har slutat regna.......försökte kolla in via studions tv som har livebilder från suzuka. F_n att dom inte kan visa sändningen från suzuka istället ....där hände det en hel del - istället får man titta på två guubar i studion
Synd att Monty fick det orättvisa straffet......tusan vad spännande det skulle ha blivit i finalen.
-
Ser ut att bli spridda skurar http://weather.cnn.com/weather/forecast ... cCode=RJNN
-
Satt precis och kollade klippen från "I hate Schumi-sidan" faktiskt....
Ja, det var synd att det blev som det blev i förra loppet. Hade varit kul om alla 3 hade haft chansen i sista... Fast i ärlighetens namn hade det inte kännts rättvist och välförtjänt om Kimi hade tagit titeln i år. En vinst( eller 2 om han vinner idag) i år är alldeles för lite för att vara värdig enligt min åsikt!Tack för infon och fortsätt gärna rapportera lite om du pallar!!
Ja, det var synd att det blev som det blev i förra loppet. Hade varit kul om alla 3 hade haft chansen i sista... Fast i ärlighetens namn hade det inte kännts rättvist och välförtjänt om Kimi hade tagit titeln i år. En vinst( eller 2 om han vinner idag) i år är alldeles för lite för att vara värdig enligt min åsikt!Tack för infon och fortsätt gärna rapportera lite om du pallar!!
-
-
- Utvisad
-
-
* Fuktigt på banan
* Barrichello bra start, men sedan kommer Montoya som ett spjut och kör förbi.
* Kom lite rök från Montoyas bil
* Ralf S snurrar, kontakt senare och är av banan igen
* Shumi tappar vingen vid kontakt med Sato varv 6 in i depå och byter 13 sekunder
* Montoya problem, motorn går som om TC är i hela tiden
* Frentzen bryter
* Tidiga depåstopp blir nog trespoppare
* Barrichello bra start, men sedan kommer Montoya som ett spjut och kör förbi.
* Kom lite rök från Montoyas bil
* Ralf S snurrar, kontakt senare och är av banan igen
* Shumi tappar vingen vid kontakt med Sato varv 6 in i depå och byter 13 sekunder
* Montoya problem, motorn går som om TC är i hela tiden
* Frentzen bryter
* Tidiga depåstopp blir nog trespoppare
-
- Utvisad
-
ja något bra omkörningsförsök var det inte.
* Alonso bryter
* Barrichello leder, Coulthard, Raikkonen, Da Matta
* Sato sladdar vidare på 9.e med Ralf bakom sig
* Rubi 2 sekunder snabbare än Kimi
* Rubi i depå för andra stoppet 7 sek kom ut ca. 8 sekunder före tvåan Kimi som har gjort ett depåstopp
* Ralf 11.a med MS bakom sig på 12.e
* Alonso bryter
* Barrichello leder, Coulthard, Raikkonen, Da Matta
* Sato sladdar vidare på 9.e med Ralf bakom sig
* Rubi 2 sekunder snabbare än Kimi
* Rubi i depå för andra stoppet 7 sek kom ut ca. 8 sekunder före tvåan Kimi som har gjort ett depåstopp
* Ralf 11.a med MS bakom sig på 12.e
-
- Utvisad
tyvärr, tyvärr....så nääääära men det tycks inte räcka till.....
Det hjälper inte ens (troligtvis) att Barren bryter för då stiger nog Skummen upp till en poängplats.l
Men ett jäkla spännande lopp har det varit....so far...... lite njuter jag nog av Skummens urkorkade omkörningsförsök.....borde det inte ha lett till en penalty.....felet var solklart Skummens?
Det hjälper inte ens (troligtvis) att Barren bryter för då stiger nog Skummen upp till en poängplats.l
Men ett jäkla spännande lopp har det varit....so far...... lite njuter jag nog av Skummens urkorkade omkörningsförsök.....borde det inte ha lett till en penalty.....felet var solklart Skummens?
-
-
- Utvisad