Sorglig - sorgligare - Montoya
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
AnFRAN, jag börjar tro att du är svagt förståndshandikappad, allternativt att dina sympatier för JPM är så djupa och av den karaktären att du ser honom som närmast gudomlig och ofelbar.
Han körde på MS i Malaysia och straffades (visserligen milt) för det. Nu körde han på MS igen och orsaken att han inte straffades under pågående race var att han inte fick fördel av sin påkörning. Dock så är risken mycket stor att han straffas inför nästa lopp för det som hände i Brasilien. Återstår att se om det blir så.
Nu får du vakna ur din lilla puppa och lära dig att försöka förstå vad racing handlar om, nämligen, strategi, taktik, avvaktan, planering, tålamod och allt detta över en sässong som för närvarande består av 17 lopp.
Montoya visar på frapperande omognad för F1. Han är stundvis mycket snabb men saknar ett kallt och beräknande sinne. Någon skrev "ett race vinns inte i första kurvan" och det är sant. Hade han varit mogen så hade han låtit bli att köra på MS och försökt att köra om honom vid ett senare tilfälle i loppet.
Han körde på MS i Malaysia och straffades (visserligen milt) för det. Nu körde han på MS igen och orsaken att han inte straffades under pågående race var att han inte fick fördel av sin påkörning. Dock så är risken mycket stor att han straffas inför nästa lopp för det som hände i Brasilien. Återstår att se om det blir så.
Nu får du vakna ur din lilla puppa och lära dig att försöka förstå vad racing handlar om, nämligen, strategi, taktik, avvaktan, planering, tålamod och allt detta över en sässong som för närvarande består av 17 lopp.
Montoya visar på frapperande omognad för F1. Han är stundvis mycket snabb men saknar ett kallt och beräknande sinne. Någon skrev "ett race vinns inte i första kurvan" och det är sant. Hade han varit mogen så hade han låtit bli att köra på MS och försökt att köra om honom vid ett senare tilfälle i loppet.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: lör feb 09, 2002 01:00
- Ort: Åland
Jag vet inte hur snabb han hade varit efter fem varv, vet du?On 2002-04-01 23:17, Ozikahn wrote:
Nu börjar ju teorierna bli lite till spetsade Alla vet vi att Montoya var den snabbaste på banan så hade han hållt sig lite kall så hade han vunnit loppet utan problem.
Var han på en ett, två eller trestoppsstrategi?
Vilket är egentligen det snabbaste sättet runt Interlagos?
Fördjupa gärna.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Efter tre varv hade han varit snabb, efter fyar varv ännu snabbare och efter fem varv hade han varit jättesnabb.On 2002-04-02 06:50, Jari wrote:
Jag vet inte hur snabb han hade varit efter fem varv, vet du?
Var han på en ett, två eller trestoppsstrategi?
Vilket är egentligen det snabbaste sättet runt Interlagos?
Fördjupa gärna.
Det snabbaste sättet att ta sig runt Interlagos är att köra fort, och det absolut snabbaste sättet att ta sig runt är att köra snabbast av alla - vilket man gör genom att bromsa sist och gasa först.
-
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Solna
jag har minnen från senna under mclaren eran(den riktga då).On 2002-04-01 22:46, Lemon wrote:Va fan vet du om det? Du hade väl ingen aning om att det överhuvudtaget existerade något som hette F1 innan din landsman började köra där.On 2002-04-01 22:15, valpen wrote:
f-1 cirkusen var dötrist innan monty kom
Mansell också. Man kan säga att jag har följt sporten sen 1992.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag ser faktiskt inte det "regelvidriga" i Michaels körning.. någon på Atlas påstod att man på digitalfeeden "hörde" MS gå av gasen lite väl omotiverat precis innan sammanstötningen, och det är i så fall en annan sak. Men något vinglande kan man inte snacka om här, det fanns mkt gott om plats på idealspåret in i böjen. Då var Montoyas försök till chop i starten mer drastiskt - konstigt att man inte ser ett enda kritiskt inlägg om det. Synd bara att JPM inte fullföljde täckningen, Michael hade gjort det betydligt bättre.
Vidare så är er debatt om vinglande ganska meningslös, nu säger reglerna (samt den gängse norm som verkar blivit rådande?) att ett spårbyte + ev. återgång till idealspåret är godkänt. Kalla det vad som helst, men något fusk är det inte frågan om.
Vidare så är er debatt om vinglande ganska meningslös, nu säger reglerna (samt den gängse norm som verkar blivit rådande?) att ett spårbyte + ev. återgång till idealspåret är godkänt. Kalla det vad som helst, men något fusk är det inte frågan om.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det stämmer möjligen på sopförare som varit med länge, typ Fisi(inte en enda vinst på ca 100 starter = sopa), men nya förare behöver kanske några år på sig att klättra till rätt stall.On 2002-04-01 15:45, zz wrote:Det var sällsynt korkat skrivet. Självklart har alla förare lika stor chans att vinna!On 2002-04-01 14:40, Hannu wrote:
Så en förare i Minardi har lika bra chanser att vinna som en i Ferrari och Williams?
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
:quest:Gör de? Så här står det i FIA:s "Appendix L to the International Sporting Code"On 2002-04-02 11:17, pUs wrote:
nu säger reglerna (samt den gängse norm som verkar blivit rådande?) att ett spårbyte + ev. återgång till idealspåret är godkänt.
"...manoeuvres liable to hinder other drivers such as
premature changes of direction, more than one change of
direction, deliberate crowding of cars towards the inside or the
outside of the curve or any other abnormal change of direction,
are strictly prohibited and shall be penalised..."
Ett spårbyte och sedan återgång till idealspåret blir väl "more than one"?
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Sedan har ju den största sopan ( ) kommit till ett toppstall direkt (Williams) men presterar ju i alla fall ingenting. Jag frågar återigen: När ska Montoya börja köra skiten ur Raffe och Maestro? Det är ju märkligt att Raffe som ju enligt expertisen är så mycket sämre än JPM lyckas förnedra honom lopp efter lopp. Ännu märkligare är det ju att fjollan från Kerpen som inte kan köra om, upprepade gånger hittills i år just förnedrat med en massa omkörningar...On 2002-04-02 12:23, AndersF1 wrote:
Det stämmer möjligen på sopförare som varit med länge, typ Fisi(inte en enda vinst på ca 100 starter = sopa), men nya förare behöver kanske några år på sig att klättra till rätt stall.
Mycket märkligt det där!
Jag börjar redan förbereda mig på bortförklaringarna från Marsupilami m fl... Men de kommer väl att skylla på den klena BMW-motorn eller den uppenbara försteförarstatus som Raffe åtnjuter.
/E
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
VAd betyder det då, ni tolkare? Att han inte får börja backa när han väl börjat köra framåt, men att han får byta från vänster till höger till vänster till höger, dvs vingla, så mycket han vill så länge han antingen bara backar eller bara kör rakt fram?
Ganska skoj att se tolkningar av FIA's reglemente faktiskt
Ganska skoj att se tolkningar av FIA's reglemente faktiskt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Tror han att Fischella ska kunna prestera bättre då? Fischella i sin bananbåt med hjulOn 2002-04-02 13:01, EnzoF1 wrote:Japp, och nåt säger mig att ZZ har en klase bananer redo att slänga ut på banan...On 2002-04-01 23:33, Ozikahn wrote:
Men vi har lärt oss en sak om F1 denna helg i allafall! Vad som än händer så är det Montoyas fel.
Jag antar att det redan ligger ett straff och väntar på Montoya i Italien.
/E
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Luckystrike:
Det innebär att man KAN ("kan", men jag skulle inte vilja stå och argumentera detta mot FIA) argumentera att när Schumi kom ur senna-s:et så hade han en kurs som tog honom sakta men säkert åt vänster. Mitt på rakan bytte han kurs en gång till höger för att hamna i ideal språret.
Alltså bytte han bara riktning en enda gång på den raken.
Tunnt, men helt korrekt.
/Stoff
Det innebär att man KAN ("kan", men jag skulle inte vilja stå och argumentera detta mot FIA) argumentera att när Schumi kom ur senna-s:et så hade han en kurs som tog honom sakta men säkert åt vänster. Mitt på rakan bytte han kurs en gång till höger för att hamna i ideal språret.
Alltså bytte han bara riktning en enda gång på den raken.
Tunnt, men helt korrekt.
/Stoff
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Men är inte riktning fram eller bak och byter man åt sidan så byter man spår ?
Tänk så konstigt det kan bli när man ska börja debattera en helt vanlig raceincident. SÅnt här har ju alltid hänt, alla år och alla förare. Schumi var rätt duktig på att köra av sin framvinge under hans första F1 år också.
Shit happens
Tänk så konstigt det kan bli när man ska börja debattera en helt vanlig raceincident. SÅnt här har ju alltid hänt, alla år och alla förare. Schumi var rätt duktig på att köra av sin framvinge under hans första F1 år också.
Shit happens
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Någon skrev visst att schumis enda chans att slå montoya är att dra honom i starten......
Om jag inte minns fel så körde Michael om Montya på Yttern under accleration i Australien....
En sak är säker.
När ralf och michel fightas och Michael är först, då kan det sluta med ralf som segrare eller MS som segrare, det skulle förvåna mycket om det blev en crash....
Om det däremot skulle vara JPM och MS som slagits(Monty först), då slutar det med kollision eller Brytet lopp för de båda i ca 90% av fallen.
Med detta mnar jag att Montoya kör efter allt eller inget principen, typ "om inte jag vinner så ska inte schumi häller göra det" , Ralf och Michel däremot tänker lite längre typ " det viktigaste är att ta sig i mål...
Om jag inte minns fel så körde Michael om Montya på Yttern under accleration i Australien....
En sak är säker.
När ralf och michel fightas och Michael är först, då kan det sluta med ralf som segrare eller MS som segrare, det skulle förvåna mycket om det blev en crash....
Om det däremot skulle vara JPM och MS som slagits(Monty först), då slutar det med kollision eller Brytet lopp för de båda i ca 90% av fallen.
Med detta mnar jag att Montoya kör efter allt eller inget principen, typ "om inte jag vinner så ska inte schumi häller göra det" , Ralf och Michel däremot tänker lite längre typ " det viktigaste är att ta sig i mål...
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Det skulle kunna ha varit så, men så gick det inte till! Han girade vänster för att stänga JPM och gick sedan ut till höger för att kunna ta kurvan snabbare.On 2002-04-02 13:32, stoff75 wrote:
Luckystrike:
Det innebär att man KAN ("kan", men jag skulle inte vilja stå och argumentera detta mot FIA) argumentera att när Schumi kom ur senna-s:et så hade han en kurs som tog honom sakta men säkert åt vänster. Mitt på rakan bytte han kurs en gång till höger för att hamna i ideal språret.
Alltså bytte han bara riktning en enda gång på den raken.
Tunnt, men helt korrekt.
/Stoff
-
- Inlägg: 91
- Blev medlem: lör feb 09, 2002 01:00
- Ort: Åland
Sku jag inte förstå (till sistOn 2002-04-02 13:08, EnzoF1 wrote:
Sedan har ju den största sopan ( ) kommit till ett toppstall direkt (Williams) men presterar ju i alla fall ingenting. Jag frågar återigen: När ska Montoya börja köra skiten ur Raffe och Maestro? Det är ju märkligt att Raffe som ju enligt expertisen är så mycket sämre än JPM lyckas förnedra honom lopp efter lopp. Ännu märkligare är det ju att fjollan från Kerpen som inte kan köra om, upprepade gånger hittills i år just förnedrat med en massa omkörningar...
Mycket märkligt det där!
Jag börjar redan förbereda mig på bortförklaringarna från Marsupilami m fl... Men de kommer väl att skylla på den klena BMW-motorn eller den uppenbara försteförarstatus som Raffe åtnjuter.
/E
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor feb 14, 2002 01:00
- Ort: Skånepåg
Och det gjorde han enbart för att köra fortare, eller hade han sett att JPM inte var där och valde DÄRFÖR det snabbare spåret?
Jag har sett på reprisen minst 10ggr nu och den stängning som MS gör är på inga sett värre än de som andra förare gjorde under racet. Trulli gentemot Coulthard etc. men inte fan ledde det till att Coulthard körde på Trulli. I slutändan van ju ändå Coulthard över Trulli, så varför kunde inte JPM agera på ett liknande sett? Jo för att han är omogen och inte tillräckligt kall.
Vill man kalla MS agerande regelvidrigt får man nog öppna ögonen även för de fel som andra gör.
Vill vi att förarna inte skall försvara innerspår överhuvudtaget och agera likt Button gjorde gentemot JPM i Malaysia och konstatera att eftersom jag inte har en tillräckligt snabb bil så bryr jag mig inte om att riskera något?
Nä fan JPM får nog vara lite kallare i fortsättningen. Kan inte tänka mig att han skulle förlora särskillt mycket på det. Sen skulle det ju inte vara helt fel om han lärde sig köra om på mer än ett sett! Han var ju faktiskt inte om MS när MS stängde dörren, personligen anser jag att han mycket väll kunnat göra en liknande manöver som den MS gjorde i den första kurvan. Hade han valt ett annorlunda spår och kommit ut jämnsides med MS ur böjjen hade han haft hela påföljande raksträckan att acca ifrån. Med tanke på vilken bil han har kan väll inte det vara helt fel?
Jag har sett på reprisen minst 10ggr nu och den stängning som MS gör är på inga sett värre än de som andra förare gjorde under racet. Trulli gentemot Coulthard etc. men inte fan ledde det till att Coulthard körde på Trulli. I slutändan van ju ändå Coulthard över Trulli, så varför kunde inte JPM agera på ett liknande sett? Jo för att han är omogen och inte tillräckligt kall.
Vill man kalla MS agerande regelvidrigt får man nog öppna ögonen även för de fel som andra gör.
Vill vi att förarna inte skall försvara innerspår överhuvudtaget och agera likt Button gjorde gentemot JPM i Malaysia och konstatera att eftersom jag inte har en tillräckligt snabb bil så bryr jag mig inte om att riskera något?
Nä fan JPM får nog vara lite kallare i fortsättningen. Kan inte tänka mig att han skulle förlora särskillt mycket på det. Sen skulle det ju inte vara helt fel om han lärde sig köra om på mer än ett sett! Han var ju faktiskt inte om MS när MS stängde dörren, personligen anser jag att han mycket väll kunnat göra en liknande manöver som den MS gjorde i den första kurvan. Hade han valt ett annorlunda spår och kommit ut jämnsides med MS ur böjjen hade han haft hela påföljande raksträckan att acca ifrån. Med tanke på vilken bil han har kan väll inte det vara helt fel?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
VArför har du sett reprisen 10 ggr när det är så vackert väder ute???
Ut i solen med dig istället - om 2 veckor är det dags för säsongens första lopp i Europa, tjoho
Ut i solen med dig istället - om 2 veckor är det dags för säsongens första lopp i Europa, tjoho
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Cuscino; "Samt den gängse norm som verkar blivit rådande", skrev jag. Och med gängse norm menar jag möjligheten att återgå till idealspåret inför nästkommande böj.
Jag vet mycket väl vad som står i reglerna. Och hur ska man annars få ihop det? Det är inte slotracing vi talar om. När en förare under normala förhållanden går ut och in ur en böj så går man utifrån, inåt apex, och sedan ut igen - det vet du nog också. Är det då ett spårbyte enligt dig, att gå ut ur en kurva och då låta bilen helt naturligt drifta mot yttern? Eller att göra motsatsen när man ska svepa igenom en böj?
Svarar du ja på de där 2 frågorna så har ju per definition flera generationer av världsmästare brutit mot reglementet innan de nuvarande reglerna kom till, enbart på grund av sina fina spårval.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-04-02 14:53 ]</font>
Jag vet mycket väl vad som står i reglerna. Och hur ska man annars få ihop det? Det är inte slotracing vi talar om. När en förare under normala förhållanden går ut och in ur en böj så går man utifrån, inåt apex, och sedan ut igen - det vet du nog också. Är det då ett spårbyte enligt dig, att gå ut ur en kurva och då låta bilen helt naturligt drifta mot yttern? Eller att göra motsatsen när man ska svepa igenom en böj?
Svarar du ja på de där 2 frågorna så har ju per definition flera generationer av världsmästare brutit mot reglementet innan de nuvarande reglerna kom till, enbart på grund av sina fina spårval.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-04-02 14:53 ]</font>
-
- Inlägg: 8
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
"Now I know what the rules are. I gave him room at the first two corners then he cuts across me. Next time I will just do the same as him."
http://www.f1-live.com/en/headlines/new ... 4116.shtml
Jag tycker nog Luckystrike postade den bästa kommentaren på bra länge f.ö - ut i solen med oss!
/Stoff
http://www.f1-live.com/en/headlines/new ... 4116.shtml
Jag tycker nog Luckystrike postade den bästa kommentaren på bra länge f.ö - ut i solen med oss!
/Stoff
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: ons mar 06, 2002 01:00
Vad menar du? Är det "more than one change of direction" du syftar på? Essensen av ditt resonemang blir ju därmed att om man väl bytt linje en gång får man inte svänga i en efteföljande kurva. Fast om man väl FÅR svänga i en kurva, måste det ju alltid stå en fritt att göra så på ett sedvanligt sätt!? D v s; svänga hur man vill så länge det inte handlar om en "abnormal change of direction". Och vips kan vi konstatera att JPM borde gå och tvätta sin hjärna, för den verkar nedsmutsad med sånt där brunt som brukar komma ur stjärten på hundar.On 2002-04-02 12:50, Cuscino wrote::quest:Gör de? Så här står det i FIA:s "Appendix L to the International Sporting Code"On 2002-04-02 11:17, pUs wrote:
nu säger reglerna (samt den gängse norm som verkar blivit rådande?) att ett spårbyte + ev. återgång till idealspåret är godkänt.
"...manoeuvres liable to hinder other drivers such as
premature changes of direction, more than one change of
direction, deliberate crowding of cars towards the inside or the
outside of the curve or any other abnormal change of direction,
are strictly prohibited and shall be penalised..."
Ett spårbyte och sedan återgång till idealspåret blir väl "more than one"?
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: ons mar 06, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Bineberra: Du förstod nog ungefär ingenting av mitt inlägg. Den "norm" (..som bevisligen råder för närvarande, eftersom ingen mig veterligen fått ta en bestraffning för det..) med vilken "enbytesregeln" appliceras, tillåter förarna att gå tillbaka till idealspåret efter ett defensivt spårbyte. Vilket jag också tycker är helt okej. Så enkelt är det med det.
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: ons mar 06, 2002 01:00
Eh....haru glömt att aktivera humorn idag? Jag försökte liasom va lite roli.On 2002-04-02 18:23, pUs wrote:
Bineberra: Du förstod nog ungefär ingenting av mitt inlägg. Den "norm" (..som bevisligen råder för närvarande, eftersom ingen mig veterligen fått ta en bestraffning för det..) med vilken "enbytesregeln" appliceras, tillåter förarna att gå tillbaka till idealspåret efter ett defensivt spårbyte. Vilket jag också tycker är helt okej. Så enkelt är det med det.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Givetvis inte Men: reglerna kom ju till för att hindra blockering genom sicksack-körning, eller hur? Alltså, om man inför en vänsterkurva ligger i högerspår (som man ju naturligt gör om även den föregående kurvan var en vänsterkurva) och sedan går över till vänsterspår (för att stänga vägen för, låt oss säga, en colombiansk förare) - då har man gjort ett spårbyte. Går man sedan ut i högerspår igen för att ta kurvan snabbare så gör man väl ett spårbyte till?On 2002-04-02 14:46, pUs wrote:
Är det då ett spårbyte enligt dig, att gå ut ur en kurva och då låta bilen helt naturligt drifta mot yttern? Eller att göra motsatsen när man ska svepa igenom en böj?
OK, egentligen är det inte helt riktigt att tala om spårbyte eftersom det inte, som du mycket riktigt påpekar, handlar om slotracing. Men "change of direction", riktningsbyte, får ju detta som följd. Ut ur föregående kurva har du ju en riktning, som kan sägas följa ett "spår". Om du nu gör ett riktningsbyte kommer bilen att följa ett annat "spår".
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
Alla som ger sig på MS med MS egen medicin är pajasar och rättfärdigar att MS ger igen dubbelt. (Se Coulthard 99) Skulle någon bli för kaxig, som att t.ex utmana MS in i en kurva samtidigt utdelas det för ändamålet nya straffet "Drive through penalty" (Malaysia 02). Skulle Ferrari kunna vara med och slåss om VM om man hävde en diskning, så gör man det. Har någon ett enda exempel på något annat stall som lyckats vända ett beslut i appellationsdomstolen?
Det luktar lite Palestina/Israel om diskussionen.
Jag vill se racing på lika villkor mellan världens bästa förare. Jag vill inte att någon konsekvent skall gynnas av beslut, som ingen annan förstår. Skulle någon bli felaktigt dömd, så borde saken rättas till eller kompenseras. Om den tiopositioners regel som tillkommit någonsin kommer att användas mot Michael Schumacher skall jag äta upp en Dekrakeps.
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
Så är det men när man gynnar omoralen personifierad! Schu kommer aldrig få några straff. Det hade varit betydligt roligare att följa F1 om reglerna var till för allaOn 2002-04-04 07:10, Jari wrote:
Jag vill se racing på lika villkor mellan världens bästa förare. Jag vill inte att någon konsekvent skall gynnas av beslut, som ingen annan förstår. Skulle någon bli felaktigt dömd, så borde saken rättas till eller kompenseras. Om den tiopositioners regel som tillkommit någonsin kommer att användas mot Michael Schumacher skall jag äta upp en Dekrakeps.