Solig - soligare - Montoya
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Han tog ju ändå så snabbt in i början på försprånget till M.S.
Eller är det bara min besvikelse på uteblivna spännande slutvarv!
Han tog ju ändå så snabbt in i början på försprånget till M.S.
Eller är det bara min besvikelse på uteblivna spännande slutvarv!
Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.On 2002-04-01 15:03, formulis wrote:
Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Formulis, du är lika konspiratorisk i dina tankar som AnFRAN, Cobra och Helgonet.
Jag tycker att det var taktiskt riktigt att inte försöka köra om. Vad skulle ett omkörningsförsök resultera i mer än uppvisande av tarmar och förlust av 6 värdefulla poäng. En omkörning i dagens F1 görs på lite andra permisser än de som gjordes för 30 år sedan. Det gäller att ligga i slagläge och avvakta ett misstag. Man "stressar" framförvarande till misstag. Skolexemplet är MS omkörning av Trulli i Malaysia. Alternativet är en överlägsen bil, och det är inte Williams ännu.
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Göteborg
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det var också min tanke att det är fiffigare att ta 6 poäng än kanske inga poäng alls.On 2002-04-01 15:30, zz wrote:Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.On 2002-04-01 15:03, formulis wrote:
Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Formulis, du är lika konspiratorisk i dina tankar som AnFRAN, Cobra och Helgonet.
Jag tycker att det var taktiskt riktigt att inte försöka köra om. Vad skulle ett omkörningsförsök resultera i mer än uppvisande av tarmar och förlust av 6 värdefulla poäng. En omkörning i dagens F1 görs på lite andra permisser än de som gjordes för 30 år sedan. Det gäller att ligga i slagläge och avvakta ett misstag. Man "stressar" framförvarande till misstag. Skolexemplet är MS omkörning av Trulli i Malaysia. Alternativet är en överlägsen bil, och det är inte Williams ännu.
Men jag funderade under loppet att skall Ralph köra om så skall Williamsbilen göra det i slutet på rakan. Fast det är förstås mycket enkelt att sitta hemma vid datorn och göra omkörningar.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Vad kul att se ZZ i försvarsställning omgående. Det där sms:andet med brännsbollsligan kanske håller dig sömnlös?
Solig = sur som en citron för att han missbedömde möjligheterna till omkörning och betalade dyrt för det?
Soligare = För att han återigen tror att ett F1-lopp vinns på första varvet? Han är inte mogen att ta sig an en fight om VM-titeln lika litet som David Coulthard är det. Deras sammanlagda kvalitéer hade kanske behövts =
Fart som Montoya men lugn som en "??"?
Förresten, vet du vad höjden av ironi är ZZ?
Att jag i de allra flesta fall har samma åsikter som dina nygamla vänner.
Solig = sur som en citron för att han missbedömde möjligheterna till omkörning och betalade dyrt för det?
Soligare = För att han återigen tror att ett F1-lopp vinns på första varvet? Han är inte mogen att ta sig an en fight om VM-titeln lika litet som David Coulthard är det. Deras sammanlagda kvalitéer hade kanske behövts =
Fart som Montoya men lugn som en "??"?
Förresten, vet du vad höjden av ironi är ZZ?
Att jag i de allra flesta fall har samma åsikter som dina nygamla vänner.
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1261
- Blev medlem: tor feb 07, 2002 01:00
- Ort: Syd
-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: lör feb 23, 2002 01:00
- Ort: Uppsala/Sverige
hehe, men vi vet ju att ferrarin är lite instabil för och under inbromsning. Verkar vara så MS vill ha bilen ;DOn 2002-04-01 18:07, ANFRAN wrote:Om inte Ferrarin hade vinglat skulle han ha varit förbi.On 2002-04-01 17:45, Jari wrote:
Solig = sur som en citron för att han missbedömde möjligheterna till omkörning och betalade dyrt för det?
Antingen uttrycker du dig oklart eller så är jag dum! Utveckla gärna!On 2002-04-01 17:45, Jari wrote:
Vad kul att se ZZ i försvarsställning omgående. Det där sms:andet med brännsbollsligan kanske håller dig sömnlös?
Förresten, vet du vad höjden av ironi är ZZ?
Att jag i de allra flesta fall har samma åsikter som dina nygamla vänner.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det där lät som om det var första gången Schumi gör något sådant. Den första gången jag såg det var i Macao 1990 och han har aldrig underlåtit att göra likadant vid tillfälle. Men när han gjorde dom på Mika Häkkinen (efter Macao) hade Mika redan backat undan. Bara ett fåtal gånger, som i Spa 2000 snuddade Mika vid Schumis bil men tog inte han (Mika) igen det på varvet efter?On 2002-04-01 18:07, ANFRAN wrote:Om inte Ferrarin hade vinglat skulle han ha varit förbi.On 2002-04-01 17:45, Jari wrote:
Solig = sur som en citron för att han missbedömde möjligheterna till omkörning och betalade dyrt för det?
ZZ?
Läs gärna din första post i topiken igen och glöm inte att hälsa våra "fans" på fria ordet.On 2002-04-01 21:57, zz wrote:Antingen uttrycker du dig oklart eller så är jag dum! Utveckla gärna!On 2002-04-01 17:45, Jari wrote:
Vad kul att se ZZ i försvarsställning omgående. Det där sms:andet med brännsbollsligan kanske håller dig sömnlös?
Förresten, vet du vad höjden av ironi är ZZ?
Att jag i de allra flesta fall har samma åsikter som dina nygamla vänner.
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
formulis wrote:
ostad: 2002-04-01 15:03
--------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Han tog ju ändå så snabbt in i början på försprånget till M.S.
Eller är det bara min besvikelse på uteblivna spännande slutvarv!
[/quote]zz wrote:
Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.
Formulis, du är lika konspiratorisk i dina tankar som AnFRAN, Cobra och Helgonet.
Jag tycker att det var taktiskt riktigt att inte försöka köra om. Vad skulle ett omkörningsförsök resultera i mer än uppvisande av tarmar och förlust av 6 värdefulla poäng. En omkörning i dagens F1 görs på lite andra permisser än de som gjordes för 30 år sedan. Det gäller att ligga i slagläge och avvakta ett misstag. Man "stressar" framförvarande till misstag. Skolexemplet är MS omkörning av Trulli i Malaysia. Alternativet är en överlägsen bil, och det är inte Williams ännu.
[/quote]formulis wrote:
Det var också min tanke att det är fiffigare att ta 6 poäng än kanske inga poäng alls.
Men jag funderade under loppet att skall Ralph köra om så skall Williamsbilen göra det i slutet på rakan. Fast det är förstås mycket enkelt att sitta hemma vid datorn och göra omkörningar.
--------------------------------------------------------------
[/quote] Postad: 2002-04-01 16:35 zz
Kul med skribenter som har noll koll och bygger alla teorier under pågående känslomässiga eruptioner.
--------------------------------------------------------------
har jag noll koll och dessutom konspiratorisk och än värre - erupterat framför datorn? här får du tillbaka ......... FY STROMBOLI
:MICHAEL:
RALF NEVER WORRIED ME
Brazil winner Michael Schumacher said he was never concerned brother Ralf would pass him.
The Schumacher brothers had a thrilling battle in the closing stages, with Ralf closing right on to the tail of his elder sibling. But Michael held on to take his 54th F1 victory and extend his championship lead to eight points.
Michael said: "Towards the end, it was not that hard to keep Ralf behind. I knew the only place to overtake was at Turn 1, so I concentrated on making sure he could not pass by braking late and getting a good exit.
"In the infield, you cannot pass unless there is a mistake so I was not trying to pull away."
gammal är äldst
ostad: 2002-04-01 15:03
--------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Han tog ju ändå så snabbt in i början på försprånget till M.S.
Eller är det bara min besvikelse på uteblivna spännande slutvarv!
[/quote]zz wrote:
Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.
Formulis, du är lika konspiratorisk i dina tankar som AnFRAN, Cobra och Helgonet.
Jag tycker att det var taktiskt riktigt att inte försöka köra om. Vad skulle ett omkörningsförsök resultera i mer än uppvisande av tarmar och förlust av 6 värdefulla poäng. En omkörning i dagens F1 görs på lite andra permisser än de som gjordes för 30 år sedan. Det gäller att ligga i slagläge och avvakta ett misstag. Man "stressar" framförvarande till misstag. Skolexemplet är MS omkörning av Trulli i Malaysia. Alternativet är en överlägsen bil, och det är inte Williams ännu.
[/quote]formulis wrote:
Det var också min tanke att det är fiffigare att ta 6 poäng än kanske inga poäng alls.
Men jag funderade under loppet att skall Ralph köra om så skall Williamsbilen göra det i slutet på rakan. Fast det är förstås mycket enkelt att sitta hemma vid datorn och göra omkörningar.
--------------------------------------------------------------
[/quote] Postad: 2002-04-01 16:35 zz
Kul med skribenter som har noll koll och bygger alla teorier under pågående känslomässiga eruptioner.
--------------------------------------------------------------
har jag noll koll och dessutom konspiratorisk och än värre - erupterat framför datorn? här får du tillbaka ......... FY STROMBOLI
:MICHAEL:
RALF NEVER WORRIED ME
Brazil winner Michael Schumacher said he was never concerned brother Ralf would pass him.
The Schumacher brothers had a thrilling battle in the closing stages, with Ralf closing right on to the tail of his elder sibling. But Michael held on to take his 54th F1 victory and extend his championship lead to eight points.
Michael said: "Towards the end, it was not that hard to keep Ralf behind. I knew the only place to overtake was at Turn 1, so I concentrated on making sure he could not pass by braking late and getting a good exit.
"In the infield, you cannot pass unless there is a mistake so I was not trying to pull away."
gammal är äldst
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jag håller delvis med JBS här ...On 2002-04-02 10:49, zz wrote:Nu fattar jag ännu mindre???On 2002-04-02 07:04, Jari wrote:
Läs gärna din första post i topiken igen och glöm inte att hälsa våra "fans" på fria ordet.
Ditt val av ironi först:
Du påstår dessutom att det är taktiskt riktigt att inte försöka köra om. (Inte ens på sista varvet?)Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.
Dessutom drog du upp och jämförde någon av oss med valda delar av fria ordet, vilket kan tolkas som att du just nu har garden högre upp tack vare ett aktivt deltagande i deras diskussioner.
Personligen tycker jag att det är lite synd att de inte kan uttrycka sina synpunkter bland civilicerade människor (alltför mycket personliga påhopp), för i sak har dom ganska ofta korn på sanningen (men att säga samma sak tusen gånger gör just den sanningen ointressant efter ett tag), att dom kan en hel del F1 och motor i övrigt har väl ingen missat?