Solig - soligare - Montoya

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Man måste våga för att lyckas.
Depåomkörningarnas tid är förbi.
:angel:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jo, Montoya har en enorm underhållingsfaktor med sina tuffa körningar. Synd att Williams har Ralf i den andra bilen, han är ju inte mycket för att köra om direkt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nej, och så kom han ju bara tvåa också.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Bättre komma tvåa än femma :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jo, men ralf blir ju inte offer för sin storebror i alla lopp :grin:
formulis

Inlägg av formulis »

Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Han tog ju ändå så snabbt in i början på försprånget till M.S.
Eller är det bara min besvikelse på uteblivna spännande slutvarv!
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-01 15:03, formulis wrote:
Jag tycker det var lite svagt av Ralph att inte ens försöka köra om - det verkade nästan som han lämnade varje gång "på flit" en längre lucka alltid till brorsan kurvorna före rakan.
Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.

Formulis, du är lika konspiratorisk i dina tankar som AnFRAN, Cobra och Helgonet.

Jag tycker att det var taktiskt riktigt att inte försöka köra om. Vad skulle ett omkörningsförsök resultera i mer än uppvisande av tarmar och förlust av 6 värdefulla poäng. En omkörning i dagens F1 görs på lite andra permisser än de som gjordes för 30 år sedan. Det gäller att ligga i slagläge och avvakta ett misstag. Man "stressar" framförvarande till misstag. Skolexemplet är MS omkörning av Trulli i Malaysia. Alternativet är en överlägsen bil, och det är inte Williams ännu.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Varför är Ralf alltid glad när han får stryk av sin bror, men om någon annan slår honom är sur som ättika?
Boy

Inlägg av Boy »

Typ som när Montoya är före honom på kvalet...?
/Boy
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Precis, eller när Colthard ger honom en kör lektion! Minns även hur tjurig han var när Fisichella krossade honom 97.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-01 15:44, Ozikahn wrote:
Minns även hur tjurig han var när Fisichella krossade honom 97.
Där sa du äntligen ett sant ord. :smile:
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-04-01 15:30, zz wrote:
On 2002-04-01 15:03, formulis wrote:
Visste du inte att "Ralph" är en skummilover och får större delen av sin lön av fuskferarri? Det är därför som han låter [Schumacher] vinna.

Formulis, du är lika konspiratorisk i dina tankar som AnFRAN, Cobra och Helgonet.

Jag tycker att det var taktiskt riktigt att inte försöka köra om. Vad skulle ett omkörningsförsök resultera i mer än uppvisande av tarmar och förlust av 6 värdefulla poäng. En omkörning i dagens F1 görs på lite andra permisser än de som gjordes för 30 år sedan. Det gäller att ligga i slagläge och avvakta ett misstag. Man "stressar" framförvarande till misstag. Skolexemplet är MS omkörning av Trulli i Malaysia. Alternativet är en överlägsen bil, och det är inte Williams ännu.
Det var också min tanke att det är fiffigare att ta 6 poäng än kanske inga poäng alls.
Men jag funderade under loppet att skall Ralph köra om så skall Williamsbilen göra det i slutet på rakan. Fast det är förstås mycket enkelt att sitta hemma vid datorn och göra omkörningar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dom bästa F1 förarna, FIA dommarna, fotbolsspelarna eller vad det nu kan vara, dom bästa sitter ALLTID hemma i soffan. Alla gutsiga omkörningar sker mellan soffan och kylskåpet. Kul med skribenter som har noll koll och bygger alla teorier under pågående känslomässiga eruptioner.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag är väldigt säker på att Ralf hade kört om Michael om han hade fått tillfälle.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad kul att se ZZ i försvarsställning omgående. Det där sms:andet med brännsbollsligan kanske håller dig sömnlös?
Solig = sur som en citron för att han missbedömde möjligheterna till omkörning och betalade dyrt för det?
Soligare = För att han återigen tror att ett F1-lopp vinns på första varvet? Han är inte mogen att ta sig an en fight om VM-titeln lika litet som David Coulthard är det. Deras sammanlagda kvalitéer hade kanske behövts =
Fart som Montoya men lugn som en "??"?
Förresten, vet du vad höjden av ironi är ZZ?
Att jag i de allra flesta fall har samma åsikter som dina nygamla vänner.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-04-01 17:45, Jari wrote:
Solig = sur som en citron för att han missbedömde möjligheterna till omkörning och betalade dyrt för det?
Om inte Ferrarin hade vinglat skulle han ha varit förbi.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-04-01 16:35, zz wrote:
Alla gutsiga omkörningar sker mellan soffan och kylskåpet.
Gör zz gutsiga omkörningar på väg till kylskåpet?
DET skulle jag vilja se!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-04-01 15:49, zz wrote:
On 2002-04-01 15:44, Ozikahn wrote:
Minns även hur tjurig han var när Fisichella krossade honom 97.
Där sa du äntligen ett sant ord. :smile:
:???:
Hehe, vet inte hur man ska ta det egentligen?
TAB666

Inlägg av TAB666 »

On 2002-04-01 18:07, ANFRAN wrote:
hehe, men vi vet ju att ferrarin är lite instabil för och under inbromsning. Verkar vara så MS vill ha bilen ;D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad kul att se ZZ i försvarsställning omgående. Det där sms:andet med brännsbollsligan kanske håller dig sömnlös?

Antingen uttrycker du dig oklart eller så är jag dum! Utveckla gärna!
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Anfran, han skulle antagligen varit förbi och sedvanligt missat inbromsningen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-01 18:07, ANFRAN wrote:
Det där lät som om det var första gången Schumi gör något sådant. Den första gången jag såg det var i Macao 1990 och han har aldrig underlåtit att göra likadant vid tillfälle. Men när han gjorde dom på Mika Häkkinen (efter Macao) hade Mika redan backat undan. Bara ett fåtal gånger, som i Spa 2000 snuddade Mika vid Schumis bil men tog inte han (Mika) igen det på varvet efter?
ZZ?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-01 21:57, zz wrote:

Antingen uttrycker du dig oklart eller så är jag dum! Utveckla gärna!
Läs gärna din första post i topiken igen och glöm inte att hälsa våra "fans" på fria ordet.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

On 2002-04-02 07:02, Jari wrote:
Bara ett fåtal gånger, som i Spa 2000 snuddade Mika vid Schumis bil men tog inte han (Mika) igen det på varvet efter?
ZZ?
:rock:

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-02 07:04, Jari wrote:

Läs gärna din första post i topiken igen och glöm inte att hälsa våra "fans" på fria ordet.

Nu fattar jag ännu mindre???
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-04-02 10:49, zz wrote:

Själv förstår jag inte den här topicen eller de tre-fyra senaste topicarna ... men häpp jag är lika glad för det för ingen lyssnar på mig :grin:
formulis

Inlägg av formulis »

formulis wrote:
ostad: 2002-04-01 15:03
--------------------------------------------------------------------------------
Han tog ju ändå så snabbt in i början på försprånget till M.S.
Eller är det bara min besvikelse på uteblivna spännande slutvarv!

[/quote]zz wrote:

[/quote]formulis wrote:

Det var också min tanke att det är fiffigare att ta 6 poäng än kanske inga poäng alls.
Men jag funderade under loppet att skall Ralph köra om så skall Williamsbilen göra det i slutet på rakan. Fast det är förstås mycket enkelt att sitta hemma vid datorn och göra omkörningar.
--------------------------------------------------------------

[/quote] Postad: 2002-04-01 16:35 zz
Kul med skribenter som har noll koll och bygger alla teorier under pågående känslomässiga eruptioner.
--------------------------------------------------------------

har jag noll koll och dessutom konspiratorisk och än värre - erupterat framför datorn? här får du tillbaka ......... FY STROMBOLI

:MICHAEL:
RALF NEVER WORRIED ME
Brazil winner Michael Schumacher said he was never concerned brother Ralf would pass him.

The Schumacher brothers had a thrilling battle in the closing stages, with Ralf closing right on to the tail of his elder sibling. But Michael held on to take his 54th F1 victory and extend his championship lead to eight points.

Michael said: "Towards the end, it was not that hard to keep Ralf behind. I knew the only place to overtake was at Turn 1, so I concentrated on making sure he could not pass by braking late and getting a good exit.

"In the infield, you cannot pass unless there is a mistake so I was not trying to pull away."

gammal är äldst

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Är det möjligt? :angel:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det här är från en interjuv med Patrick Head på Autosport.com:

Q: Do you think Juan needs to change his approach, because in the last two races he lost valuable points...

"Basically if you're going to win a championship you don't bump into other cars, that's all there is to it."

Så jävla bra sagt :hump:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-04-02 07:04, Jari wrote:

Jag håller delvis med JBS här :crazy: ...
Ditt val av ironi först:
Du påstår dessutom att det är taktiskt riktigt att inte försöka köra om. (Inte ens på sista varvet?)
Dessutom drog du upp och jämförde någon av oss med valda delar av fria ordet, vilket kan tolkas som att du just nu har garden högre upp tack vare ett aktivt deltagande i deras diskussioner.

Personligen tycker jag att det är lite synd att de inte kan uttrycka sina synpunkter bland civilicerade människor (alltför mycket personliga påhopp), för i sak har dom ganska ofta korn på sanningen (men att säga samma sak tusen gånger gör just den sanningen ointressant efter ett tag), att dom kan en hel del F1 och motor i övrigt har väl ingen missat?