Alonso suverän och felfri som vanligt.
Kimi skitsnabb, men frågan är om det är så smart att ligga på så hårt hela tiden på en bana där man svårligen kommer om, om nu inte den framförvarande gör ett misstag. Det kan man kanske vänta av Webber, men knappast av Alonso. Då är det nog bättre att spara lite på däcken så att det finns låga tider kvar i samband med depåstoppen.
Som Alonso sade att han gjorde i den andra stinten då han märkte att däcken tog slut i första. Sedan tog den regerande världmästaren det lugnt i slutet och riskerade ingenting. Se och lär, Kimi.

Kraftig otur för Kimi och helt ofattbart att de lyckas få samma fel igen - har Kimi idkat intim samvaro med nån meks fru, eller ogillar de honom ändå?
Kimi hade möjligen kunnat vinna, med tanke på att han tog ombord mer soppa än Alonso vid första stoppet, men samtidigt verkar det ju som att båda tankade lika mycket vid det andra stoppet, så det troliga är nog att Alonso kom in tidigare än han behövde vid första stoppet eftersom hans däck var slut och han därför kanske var rädd att Kimi skulle komma förbi om Alonso låg ute för länge. I den andra stinten tog han det, som han sa, lugnt för att spara däcken till depåstoppet, vilket aldrig inföll pga SC:n.
Webber skötte sig bra, även om han kanske hetsades till ett misstag när Kimi passerade, men Kimi hade nog passerat ändå, förr eller senare, så ingen större förlust att tappa den placeringen.
Montoya var klart långsammare än Kimi, men gjorde inga direkta misstag, utan bärgade en välförtjänt andraplats, när de andra försvann.
DC skötte sig också bra, men låg trots allt bakom Klien och så himla jätteimponerande var det inte. Bara t.ex. tre förare som hade sämre snabbaste-tid, men erfarenhet bärgade upp honom på pallen. Klien verkade dock ha ryckt upp sig, även om jag inte direkt följde hans lopp.
Rubens har jag ingen egentlig uppfattning om. Hade bytt hjälm med Kanaan - jättefräck och crazy som vanligt... Button verkade dock ovanligt blek.
Schumacher hamnade där man hade kunnat förvänta sig, varvad av ledaren och hade tur att många där framme bröt av tekniska skäl. Om han inte hade fuskat i kvalet hade han troligen kunnat starta tre eller möjligen tvåa och därifrån hade han troligen tagit en andraplats och kanske tom kunnat utmana om segern. Hans däck såg ju snabba ut i slutet, även om de snabbaste antingen hade slagit av i slutet eller brutit.
Fisi om inte usel, så ytterst blek. Varvad av sin stallkompis är ju riktigt dåligt även om man startar ifrån nionde rutan. Dessutom passerad av Schumacher som startade ifrån depån.
Massa gjorde en blek figur och verkade stundtals livrädd att förstöra bilen - det tog en himla tid att komma om dem där bak.
BMW gjorde väl ingen direkt jätteglad, annat än möjligen konkurrenterna. Men två poäng är ju fler än noll och han gjorde en himla bra start, Heidi.
Liuzzi såg däremot rätt bra ut ett tag och bet ifrån rätt bra. När det gäller snabbhet undrar jag om inte RedBull skulle tjäna på att byta förarbesättningar i sina stall.
Trulli höll jag på att glömma bort, men han var helt OK, skötte sina kort väl och hade sånär kunnat sluta på pallen, om än med viss tur. Nu blev det otur istället... Ralfs avstånd fram till Trulli imponerade däremot inte, även om jag inte kan påstå att jag direkt följde hans lopp.