Barcelona
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Barcelona
Vore underbart om Maestro kunde visa valpen Alonso vart skåpet skall stå i Barcelona!!!
En seger för Schumacher i Barcelona vore otroligt demoraliserande för Alonso!!
En seger för Schumacher i Barcelona vore otroligt demoraliserande för Alonso!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 7566
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Örebro
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nåja, just nu är ju alla kassa utom Maestro som ju håller hov med det övriga fältet...LuckyStrike1 skrev:Urkass heter det.Gösta skrev:Fisichella är oerhört bra, han har bara dragits med lite otur / oflyt!!!
Fisi ligger väl fortfarande 4 i mästerskapet och är ju faktist bästa "andraförare"...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 63
- Blev medlem: fre jul 19, 2002 02:00
Men han kör ju tillsammans med Alonso bästa bilen, eller gjorde åtminstone det fram tills Imola. Räknat i poängskillnad, vilket borde vara det mest korrekta sättet att räkna, så är väl Montoya den som är närmast sin stallkompis om man nu kan räkna honom som en "andra förare".EnzoF1 skrev:Nåja, just nu är ju alla kassa utom Maestro som ju håller hov med det övriga fältet...LuckyStrike1 skrev:Urkass heter det.Gösta skrev:Fisichella är oerhört bra, han har bara dragits med lite otur / oflyt!!!
Fisi ligger väl fortfarande 4 i mästerskapet och är ju faktist bästa "andraförare"...
"Det är många som har kommoit hit till silverstone för att få se Union Jack"
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Man kan ju titta på varvtider också. Skillnaden mellan Alonso och Fisichella är ju så stor att enda sättet att jämna ut förhållandet mellan dem är att sätta Alonso i en Red Bull. När det kostar ett stall så många miljoner att kapa en tiondel genom att utveckla bilen så är det ingen höjdare att ha en förare som i snitt är dryga sekunden efter den bäste i stallet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
I så fall är ju Button bästa andreförare... han ligger ju sju poäng före Rubens och räknar man Rubens som andreförare så är han fortfarande en poäng bättre än Montoya om man jämför mot resp. stallkamrat.Piju skrev:Räknat i poängskillnad, vilket borde vara det mest korrekta sättet att räkna, så är väl Montoya den som är närmast sin stallkompis om man nu kan räkna honom som en "andra förare".
T o m Ide är ju bättre än Montoya i det avseendet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det värsta är ju att Fisico inte är med däruppe och hjälper till på det sätt som Massa har gjort de senaste två tävlingarna. Han är just nu fullständigt värdelös som andreförare för Renault.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
HUR MÄTER MAN VILKEN SOM ÄR DEN BÄSTA BILEN?
Ja det är en svår fråga enligt mig...men i mina ögon är det när båda förarna är så pass jämna(om man inte har otur eller liknande) att det helt enkelt inte går att få ut mer ur bilen.
2002 var t.ex Ferrari helt överlägsna och då var ju faktiskt schumacher och Barrichello relativt nära varandra och de tog ju också dubbelsegrar i var och vartannat lopp och de kvalade även som etta och tvåa på gridden... Iår vill jag nog säga att Renault är bäst men det är inte med så otroligt mycket längre, Ferrari/Schumi/ Bridgestonekombinationen är väldigt stark och kan de bara fortsätta på samma sätt i Barcelona så har de en bra chans att ta en vinst till.
Schumi har ett bra facit på Katalunabanan, men renaults fina aerodynamik kan fälla ett avgörandet så det kan nog bero på dagsformen vem som kommer att ta hem det!
Ja det är en svår fråga enligt mig...men i mina ögon är det när båda förarna är så pass jämna(om man inte har otur eller liknande) att det helt enkelt inte går att få ut mer ur bilen.
2002 var t.ex Ferrari helt överlägsna och då var ju faktiskt schumacher och Barrichello relativt nära varandra och de tog ju också dubbelsegrar i var och vartannat lopp och de kvalade även som etta och tvåa på gridden... Iår vill jag nog säga att Renault är bäst men det är inte med så otroligt mycket längre, Ferrari/Schumi/ Bridgestonekombinationen är väldigt stark och kan de bara fortsätta på samma sätt i Barcelona så har de en bra chans att ta en vinst till.
Schumi har ett bra facit på Katalunabanan, men renaults fina aerodynamik kan fälla ett avgörandet så det kan nog bero på dagsformen vem som kommer att ta hem det!
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Fisichella är vår tids Alesi, en hopplös förlorare som ständigt misslyckas med allt han gör. Liksom Alesi höjdes Fisichella till skyarna i början av sin karriär. Så fort talangen hamnade i en vinnarbil skulle resultaten komma. Och nu ser vi resultatet! Totalt fiasko
Fast Alesi hade i alla fall lite personlighet och en trogen skara fans, som höll på honom år ut och år in trots dom magra resultaten. Inte minst på det här forumet, även om misstanken kvarstår att Alesi bara var en målvakt för vissa S-kummi-lovers
Fast Alesi hade i alla fall lite personlighet och en trogen skara fans, som höll på honom år ut och år in trots dom magra resultaten. Inte minst på det här forumet, även om misstanken kvarstår att Alesi bara var en målvakt för vissa S-kummi-lovers
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Att göra den jämförelsen mellan Fisico och Alesi är ju som att säga att vår tids Motorhead är Kent
Det vill säga, jag håller inte riktigt med. Men det hade säkert ingen väntat sig heller. Har inte riktigt koll på Fisichellas pengapåse, men någon form av grepp runt Flavios bollar måste han ha, annars skulle ha ha vart borta för länge sen. Har aldrig sett maken till männska att få många chanser.
Det vill säga, jag håller inte riktigt med. Men det hade säkert ingen väntat sig heller. Har inte riktigt koll på Fisichellas pengapåse, men någon form av grepp runt Flavios bollar måste han ha, annars skulle ha ha vart borta för länge sen. Har aldrig sett maken till männska att få många chanser.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Flavio kanske inte riktigt ser något bra alternativ bland de förarna som står till förfogande mitt under säsongen. Det skulle väl vara Kovalainen i så fall.
Men fortsätter Fisichella tidsmässigt vara så här långt efter Alonso resten av säsongen, och han får behålla platsen nästa säsong skulle jag bli väldigt överraskad.
Men fortsätter Fisichella tidsmässigt vara så här långt efter Alonso resten av säsongen, och han får behålla platsen nästa säsong skulle jag bli väldigt överraskad.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Kovalainen känns ju mer och mer som ett alternativ. Problemet är att Renault mer eller mindre ger upp möjligheten att låta andreföraren vara Alonso till hjälp. Om Kovalainen skulle prestera i nivå med Fisichella så skulle det vara godkänt med tanke på hans erfarenhet men det gynnar knappast Renault den här säsongen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
http://weather.cnn.com/weather/forecast ... cCode=LEBL
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml ... 0042&links
Vädret i barcelona ser ut att bli bra, cirka 20 grader. Kanske lite knepig vind oxå.
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml ... 0042&links
Vädret i barcelona ser ut att bli bra, cirka 20 grader. Kanske lite knepig vind oxå.
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Fisichella viker inte en tum, han är bara lite "försiktig" och rädd om bilen, den är dyr och det är inte han som äger den. Klart som korvspad att han kör "försiktigt" med den då!!!Lemon skrev:Eller kört av Fisichella fegade ur och vek ner sig, som Blomman sa igår (låter nästan som ett citat från fria ordet ).ANFRAN skrev:En sak är säker: Alesi hade kört om Villeneuve igår.
Idag / imorgon visar han åter igen varför han borde blivid WDC redan 2005.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Free Practice 1, 2 & 3
Barcelona | Free Practise 1 | 12/05/2006
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 6 MASSA Ferrari B 1'15"796 219.764 Km/h
2. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'16"099 + 0'00"303
3. 35 WURZ Williams Cosworth B 1'16"125 + 0'00"329
4. 38 KUBICA BMW Sauber M 1'16"628 + 0'00"832
5. 36 DAVIDSON Honda M 1'16"961 + 0'01"165
6. 37 DOORNBOS RedBull Ferrari M 1'17"424 + 0'01"628
7. 40 JANI Toro Rosso Cosw. M 1'19"720 + 0'03"924
8. 39 MONDINI Midland Toyota B 1'20"708 + 0'04"912
9. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'20"744 + 0'04"948
Barcelona | Free Practice 2 | 12/05/2006
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 36 DAVIDSON Honda M 1'16"533 217.647 Km/h
2. 37 DOORNBOS RedBull Ferrari M 1'16"824 + 0'00"291
3. 1 ALONSO Renault M 1'16"860 + 0'00"327
4. 35 WURZ Williams Cosworth B 1'17"075 + 0'00"542
5. 15 KLIEN RedBull Ferrari M 1'17"086 + 0'00"553
6. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'17"100 + 0'00"567
7. 2 FISICHELLA Renault M 1'17"291 + 0'00"758
8. 12 BUTTON Honda M 1'17"414 + 0'00"881
9. 11 BARRICHELLO Honda M 1'17"417 + 0'00"884
10. 7 R.SCHUMACHER Toyota B 1'17"506 + 0'00"973
11. 8 TRULLI Toyota B 1'17"610 + 0'01"077
12. 16 HEIDFELD BMW Sauber M 1'17"622 + 0'01"089
13. 38 KUBICA BMW Sauber M 1'17"844 + 0'01"311
14. 9 WEBBER Williams Cosworth B 1'17"908 + 0'01"375
15. 3 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'17"933 + 0'01"400
16. 17 VILLENEUVE BMW Sauber M 1'18"007 + 0'01"474
17. 6 MASSA Ferrari B 1'18"223 + 0'01"690
18. 4 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'18"261 + 0'01"728
19. 10 ROSBERG Williams Cosworth B 1'18"283 + 0'01"750
20. 14 COULTHARD RedBull Ferrari M 1'18"410 + 0'01"877
21. 40 JANI Toro Rosso Cosw. M 1'18"774 + 0'02"241
22. 39 MONDINI Midland Toyota B 1'18"910 + 0'02"377
23. 21 SPEED Toro Rosso Cosw. M 1'19"257 + 0'02"724
24. 20 LIUZZI Toro Rosso Cosw. M 1'19"334 + 0'02"801
25. 19 ALBERS Midland Toyota B 1'19"358 + 0'02"825
26. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'19"616 + 0'03"083
27. 18 MONTEIRO Midland Toyota B 1'20"311 + 0'03"778
28. 23 MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1'22"222 + 0'05"689
Barcelona | Free Practice 3 | 13/05/2006
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'15"658 220.164 Km/h
2. 2 FISICHELLA Renault M 1'15"707 + 0'00"049
3. 16 HEIDFELD BMW Sauber M 1'16"057 + 0'00"399
4. 15 KLIEN RedBull Ferrari M 1'16"277 + 0'00"619
5. 14 COULTHARD RedBull Ferrari M 1'16"352 + 0'00"694
6. 11 BARRICHELLO Honda M 1'16"399 + 0'00"741
7. 6 MASSA Ferrari B 1'16"410 + 0'00"752
8. 1 ALONSO Renault M 1'16"595 + 0'00"937
9. 4 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'16"660 + 0'01"002
10. 3 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'16"705 + 0'01"047
11. 12 BUTTON Honda M 1'16"999 + 0'01"341
12. 21 SPEED Toro Rosso Cosw. M 1'17"004 + 0'01"346
13. 7 R.SCHUMACHER Toyota B 1'17"199 + 0'01"541
14. 20 LIUZZI Toro Rosso Cosw. M 1'17"240 + 0'01"582
15. 10 ROSBERG Williams Cosworth B 1'17"645 + 0'01"987
16. 9 WEBBER Williams Cosworth B 1'17"743 + 0'02"085
17. 17 VILLENEUVE BMW Sauber M 1'17"924 + 0'02"266
18. 8 TRULLI Toyota B 1'18"411 + 0'02"753
19. 18 MONTEIRO Midland Toyota B 1'18"747 + 0'03"089
20. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'18"857 + 0'03"199
21. 19 ALBERS Midland Toyota B 1'19"587 + 0'03"929
22. 23 MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1'20"031 + 0'04"373
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 6 MASSA Ferrari B 1'15"796 219.764 Km/h
2. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'16"099 + 0'00"303
3. 35 WURZ Williams Cosworth B 1'16"125 + 0'00"329
4. 38 KUBICA BMW Sauber M 1'16"628 + 0'00"832
5. 36 DAVIDSON Honda M 1'16"961 + 0'01"165
6. 37 DOORNBOS RedBull Ferrari M 1'17"424 + 0'01"628
7. 40 JANI Toro Rosso Cosw. M 1'19"720 + 0'03"924
8. 39 MONDINI Midland Toyota B 1'20"708 + 0'04"912
9. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'20"744 + 0'04"948
Barcelona | Free Practice 2 | 12/05/2006
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 36 DAVIDSON Honda M 1'16"533 217.647 Km/h
2. 37 DOORNBOS RedBull Ferrari M 1'16"824 + 0'00"291
3. 1 ALONSO Renault M 1'16"860 + 0'00"327
4. 35 WURZ Williams Cosworth B 1'17"075 + 0'00"542
5. 15 KLIEN RedBull Ferrari M 1'17"086 + 0'00"553
6. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'17"100 + 0'00"567
7. 2 FISICHELLA Renault M 1'17"291 + 0'00"758
8. 12 BUTTON Honda M 1'17"414 + 0'00"881
9. 11 BARRICHELLO Honda M 1'17"417 + 0'00"884
10. 7 R.SCHUMACHER Toyota B 1'17"506 + 0'00"973
11. 8 TRULLI Toyota B 1'17"610 + 0'01"077
12. 16 HEIDFELD BMW Sauber M 1'17"622 + 0'01"089
13. 38 KUBICA BMW Sauber M 1'17"844 + 0'01"311
14. 9 WEBBER Williams Cosworth B 1'17"908 + 0'01"375
15. 3 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'17"933 + 0'01"400
16. 17 VILLENEUVE BMW Sauber M 1'18"007 + 0'01"474
17. 6 MASSA Ferrari B 1'18"223 + 0'01"690
18. 4 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'18"261 + 0'01"728
19. 10 ROSBERG Williams Cosworth B 1'18"283 + 0'01"750
20. 14 COULTHARD RedBull Ferrari M 1'18"410 + 0'01"877
21. 40 JANI Toro Rosso Cosw. M 1'18"774 + 0'02"241
22. 39 MONDINI Midland Toyota B 1'18"910 + 0'02"377
23. 21 SPEED Toro Rosso Cosw. M 1'19"257 + 0'02"724
24. 20 LIUZZI Toro Rosso Cosw. M 1'19"334 + 0'02"801
25. 19 ALBERS Midland Toyota B 1'19"358 + 0'02"825
26. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'19"616 + 0'03"083
27. 18 MONTEIRO Midland Toyota B 1'20"311 + 0'03"778
28. 23 MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1'22"222 + 0'05"689
Barcelona | Free Practice 3 | 13/05/2006
P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 5 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'15"658 220.164 Km/h
2. 2 FISICHELLA Renault M 1'15"707 + 0'00"049
3. 16 HEIDFELD BMW Sauber M 1'16"057 + 0'00"399
4. 15 KLIEN RedBull Ferrari M 1'16"277 + 0'00"619
5. 14 COULTHARD RedBull Ferrari M 1'16"352 + 0'00"694
6. 11 BARRICHELLO Honda M 1'16"399 + 0'00"741
7. 6 MASSA Ferrari B 1'16"410 + 0'00"752
8. 1 ALONSO Renault M 1'16"595 + 0'00"937
9. 4 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'16"660 + 0'01"002
10. 3 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'16"705 + 0'01"047
11. 12 BUTTON Honda M 1'16"999 + 0'01"341
12. 21 SPEED Toro Rosso Cosw. M 1'17"004 + 0'01"346
13. 7 R.SCHUMACHER Toyota B 1'17"199 + 0'01"541
14. 20 LIUZZI Toro Rosso Cosw. M 1'17"240 + 0'01"582
15. 10 ROSBERG Williams Cosworth B 1'17"645 + 0'01"987
16. 9 WEBBER Williams Cosworth B 1'17"743 + 0'02"085
17. 17 VILLENEUVE BMW Sauber M 1'17"924 + 0'02"266
18. 8 TRULLI Toyota B 1'18"411 + 0'02"753
19. 18 MONTEIRO Midland Toyota B 1'18"747 + 0'03"089
20. 22 SATO S. Aguri F1 Honda B 1'18"857 + 0'03"199
21. 19 ALBERS Midland Toyota B 1'19"587 + 0'03"929
22. 23 MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1'20"031 + 0'04"373
Ferrari.
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Fisico is back!
Han tar sin andra seger för året, ni såg väl hur taggad han såg ut!!!
Alonso bryter på sin hemmabana och Maestro blir tvåa!!!
Oraklet har talat till mig!!
Han tar sin andra seger för året, ni såg väl hur taggad han såg ut!!!
Alonso bryter på sin hemmabana och Maestro blir tvåa!!!
Oraklet har talat till mig!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det har jag inte alls det...Gösta skrev:Fisico is back!
Han tar sin andra seger för året, ni såg väl hur taggad han såg ut!!!
Alonso bryter på sin hemmabana och Maestro blir tvåa!!!
Oraklet har talat till mig!!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lite mysko, jag tror att det har att göra med att MildSeven inte är speciellt utbrett i europa. Möjligen är det så att det inte finns i spanien och då är det okej.Bopper skrev:Nähä, Honda visar heller inte sin tobakssponsor. Verkar bara som Renault gör det...
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Så kanske det är...
http://www.jti.com/english/about_jti/our_brands.aspx
men Renault har ju kört med alternativa layouter pga tobaksförbudet tidigare. Bl a på Magny Cours i fjol har jag för mig det var nåt konstnärsaktigt.
http://www.jti.com/english/about_jti/our_brands.aspx
men Renault har ju kört med alternativa layouter pga tobaksförbudet tidigare. Bl a på Magny Cours i fjol har jag för mig det var nåt konstnärsaktigt.
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Bopper skrev:Så kanske det är...
http://www.jti.com/english/about_jti/our_brands.aspx
men Renault har ju kört med alternativa layouter pga tobaksförbudet tidigare. Bl a på Magny Cours i fjol har jag för mig det var nåt konstnärsaktigt.
Det var som f-n, verkar vara världens näst största cigarettmärke.
Skulle tro att Marlboro är störst, och att Winston eller Camel kom därefter, men Mild Seven beskrivs åtminståne av din länk som näst sörst i världen!!!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Va, kan du ta till dig detta utan att du själv röker dem?Gösta skrev:Bopper skrev:Så kanske det är...
http://www.jti.com/english/about_jti/our_brands.aspx
men Renault har ju kört med alternativa layouter pga tobaksförbudet tidigare. Bl a på Magny Cours i fjol har jag för mig det var nåt konstnärsaktigt.
Det var som f-n, verkar vara världens näst största cigarettmärke.
Skulle tro att Marlboro är störst, och att Winston eller Camel kom därefter, men Mild Seven beskrivs åtminståne av din länk som näst sörst i världen!!!!!
De kan ju knappast vara näst störst i världen om du inte röker dem?
"Starta upp mig"
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Då jag röker så röker jag det som är STÖRST i världen, jag skulle inte få för mig att röka det loosers och prisvärda studiomusiker röker.EnzoF1 skrev:Va, kan du ta till dig detta utan att du själv röker dem?Gösta skrev:Bopper skrev:Så kanske det är...
http://www.jti.com/english/about_jti/our_brands.aspx
men Renault har ju kört med alternativa layouter pga tobaksförbudet tidigare. Bl a på Magny Cours i fjol har jag för mig det var nåt konstnärsaktigt.
Det var som f-n, verkar vara världens näst största cigarettmärke.
Skulle tro att Marlboro är störst, och att Winston eller Camel kom därefter, men Mild Seven beskrivs åtminståne av din länk som näst sörst i världen!!!!!
De kan ju knappast vara näst störst i världen om du inte röker dem?
"Starta upp mig"
(jävligt korkat att röka över huvud taget)
ROSAAAAAAAAAANAAAAAAAAAAAAAAAA
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Så att om du rökte Blåa Blend så skulle det vara det största ciggmärket i världen, är det så du påstår?Gösta skrev:Då jag röker så röker jag det som är STÖRST i världen, jag skulle inte få för mig att röka det loosers och prisvärda studiomusiker röker.EnzoF1 skrev:Va, kan du ta till dig detta utan att du själv röker dem?Gösta skrev:
Det var som f-n, verkar vara världens näst största cigarettmärke.
Skulle tro att Marlboro är störst, och att Winston eller Camel kom därefter, men Mild Seven beskrivs åtminståne av din länk som näst sörst i världen!!!!!
De kan ju knappast vara näst störst i världen om du inte röker dem?
"Starta upp mig"
(jävligt korkat att röka över huvud taget)
ROSAAAAAAAAAANAAAAAAAAAAAAAAAA
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Mystiken tätnar... hittade lite bilder från Europas GP och där körde Renault utan tobaksreklam (Team Spirit istället).Cheever skrev:Lite mysko, jag tror att det har att göra med att MildSeven inte är speciellt utbrett i europa. Möjligen är det så att det inte finns i spanien och då är det okej.Bopper skrev:Nähä, Honda visar heller inte sin tobakssponsor. Verkar bara som Renault gör det...
Senast redigerad av Bopper den sön maj 14, 2006 19:45, redigerad totalt 1 gång.
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Såå dött kan F1 aldrig bli.Eau Rouge skrev:Verkligen..Tur att man valde att kolla lite fotboll iställetSami skrev:Loppet var ett riktigt sömnpiller.
Däremot verkade den producent som brukar producera F1-sändningarna ifrån Italien ha bytt medborgarskap till spanskt, även om det kanske inte var fullt lika illa. Det är inte så jättespännande att se en inzoomad och ohotad ledare varv efter varv, även om han råkar köra sitt hemma-GP.
Det händer ju inte så mycket i ett F1-lopp, så därför är det desto viktigare att man följer det som väl händer.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Håller med om att Alonso var helt fantastisk men racet var bedövande tråkigt från och med det stod klart att Schumacher inte hade någon chans att köra ikapp spanjoren. Och det var ju ganska snart. Barcelona har ju den egenheten att alla kan banan så pass väl att det inte är några större problem att hitta rätt inställningar och det är väl den bana i världen där förarna har absolut minst utslag på slutresultatet. Resultatet är ungefär likadant som om de hade tävlat i en testbänk. Den enda faktor som spelade in i går var ju däcken - vilket märke hade hittat rätt med sin gummiblandning. Nu var det Michelin som råkade ha hittat en extra tiondel. Kanske berodde det på att den väderleksprognos de hade utgått ifrån stämde bättre än den som Bridgestone hade använt. Jag tycker att F1 får gärna köra på Circuit de Catalunya men enbart om de inte testar där. Bedövande tråkigt som tävling betraktat - stort av Alonso.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Håller med - det var bedrövligt händelsefattigt race.
Jag är iofs glad över att Alonso visar klass - men det var inget spännande. Ingen kamp.
Dessutom är det lite trist att McLaren inte hänger med - för spänningens skull. Ju fler stall som är med och slåss om segrar - desto bättre.
Vidare måste de göra om den sista delen av kvalsystemet. Jag har slutat kolla på det - och är inbitet F1 fan. Sista delen är ett skämt som ger sporten dåligt rykte.
Jag är iofs glad över att Alonso visar klass - men det var inget spännande. Ingen kamp.
Dessutom är det lite trist att McLaren inte hänger med - för spänningens skull. Ju fler stall som är med och slåss om segrar - desto bättre.
Vidare måste de göra om den sista delen av kvalsystemet. Jag har slutat kolla på det - och är inbitet F1 fan. Sista delen är ett skämt som ger sporten dåligt rykte.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
För att nåt ska hända, dvs att nån ska försöka sig på en omkörning, krävs att man är minst 1 sek snabbare än framförvarande. Det läget uppstår mycket sällan eftersom man startar i ordning efter snabbhet. Dessutom varierar bilarnas prestanda mycket litet under loppet tack vare att man bara kör korta stinter med nya däck och litet bensin. Detta leder till läget att man bara kan passera framförvarande i depån, genom taktik. Somliga tycker det räcker som underhållning, andra inte...
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Det ligger mycket i det - ja. Men jag köper inte helt 1 sekunds pratet. En het förare som ständigt pressar - han kan få lägen. Han kan vara snabbare på vissa ställen. Han kan påverka bilen framför.
I vilket fall som helst - även om det inte blir en omkörning så är det mer spännande när det är kamp på banan än när bilarna ligger i 10 sekunders intervaller.
Ingen mer än jag som saknar Kimi och Montoya där uppe? Montoya verkar helt desillusionerad i år men underhållning bjöd han ju på förr. Det måste finnas kvar där nånstans.
Verkar ju förövrigt som McLaren ska släppa nästa års föraruppställning snart. Ron verkar inte så smart. Kimi kanske inte heller är så smart. Håller fullständigt med den krönikan som Tärnström skrev. Han borde stanna hos McLaren.
I vilket fall som helst - även om det inte blir en omkörning så är det mer spännande när det är kamp på banan än när bilarna ligger i 10 sekunders intervaller.
Ingen mer än jag som saknar Kimi och Montoya där uppe? Montoya verkar helt desillusionerad i år men underhållning bjöd han ju på förr. Det måste finnas kvar där nånstans.
Verkar ju förövrigt som McLaren ska släppa nästa års föraruppställning snart. Ron verkar inte så smart. Kimi kanske inte heller är så smart. Håller fullständigt med den krönikan som Tärnström skrev. Han borde stanna hos McLaren.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Ja, men det är ingen som kör så. Om man är snabbare än framförvarande tar man det lugnt och sparar soppa i stället och tar sig förbi i samband med depåstoppen.El Scorcho skrev:Det ligger mycket i det - ja. Men jag köper inte helt 1 sekunds pratet. En het förare som ständigt pressar - han kan få lägen. Han kan vara snabbare på vissa ställen. Han kan påverka bilen framför.
-
- Inlägg: 238
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Jo, men det beror ju bara på att förarna tänker på den gigantiska miljökatastrofen som står framför oss i och med de såkallade växthusgaserna.Cuscino skrev:Ja, men det är ingen som kör så. Om man är snabbare än framförvarande tar man det lugnt och sparar soppa i stället och tar sig förbi i samband med depåstoppen.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Eller så beror det på att det på de flesta banor är näst intill omöjligt att köra om, så fort man hamnar inom 200 meter från bilen framför.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish