Inga kommentarer om sändningen i TV3?
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån mar 06, 2006 11:12
Inga kommentarer om sändningen i TV3?
Själv vart jag överraskad hur dåligt det kan bli.
Aschberg är som tidigare sagts en helt urusel programledare, i alla fall inför F1.
Och hur stor katastrof är inte dom andra två jönsarna på plats? Varför inte utnyttja Janne & Eje som är på plats istället för att skicka ner två till som gör ett reportage sam kanske totalt landar på 10 värdelösa minuter.
Visst, man kan skita i att titta på studiodelen, men jag blir irriterad när man ändå sänder och sen svamlar bort allting.
Vad tror ni fotbollsfans skulle säja om man hade försnack i samma amatörmässiga anda som detta? Det skulle bli revolution!
Aschberg är som tidigare sagts en helt urusel programledare, i alla fall inför F1.
Och hur stor katastrof är inte dom andra två jönsarna på plats? Varför inte utnyttja Janne & Eje som är på plats istället för att skicka ner två till som gör ett reportage sam kanske totalt landar på 10 värdelösa minuter.
Visst, man kan skita i att titta på studiodelen, men jag blir irriterad när man ändå sänder och sen svamlar bort allting.
Vad tror ni fotbollsfans skulle säja om man hade försnack i samma amatörmässiga anda som detta? Det skulle bli revolution!
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån mar 06, 2006 11:12
Förresten, det som var bra!
Det var ju tankningen av Brambillas F1 racer någon gång under sena -70 talet. Såna gamla godingar skulle man vilja se mer av!
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: sön jan 22, 2006 17:08
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Men för helvete! Reklam finns och kommer alltid att finnas. Det är den som betalar sändningarna. Som har påpekats vid tidigare diskussioner så fanns det ju ett betalalternativ, utan reklam, som försvann på grund av att folk inte ville betala för den tjänsten. Klaga på det istället.
Och om det är reklam i rutan så är det oundvikligen så att det vid enstaka tillfällen kommer att hända något på banan, under reklamavbrottet. Jag tror säkert att Blomman gjorde vad han kunde för att påverka när avbrottet skulle ske men det finns alldeles säkert också gränser för vad som kan göras för skjuta på reklamen. Det finns ju faktiskt företag som betalar för att synas.
Proportionerna på kritiken börjar nå lätt löjeväckande nivåer.
Tärnström
Och om det är reklam i rutan så är det oundvikligen så att det vid enstaka tillfällen kommer att hända något på banan, under reklamavbrottet. Jag tror säkert att Blomman gjorde vad han kunde för att påverka när avbrottet skulle ske men det finns alldeles säkert också gränser för vad som kan göras för skjuta på reklamen. Det finns ju faktiskt företag som betalar för att synas.
Proportionerna på kritiken börjar nå lätt löjeväckande nivåer.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 75
- Blev medlem: tis aug 17, 2004 19:41
Absolut Tärnström men samtidigt måste man kritisera detta faktum att avbrottet kom i helt fel tid, alla visste att schumi skulle komma in för sitt stop inom dom närmsta 1-2 varven.
Hur långa är reklam avbrotten? 4-5min? isåfall "förlorar" vi runt 20-25 min/sändning rätt mycket tid eller hur.
(Jag var en av dom som gärna betala för att se F1)
Hur långa är reklam avbrotten? 4-5min? isåfall "förlorar" vi runt 20-25 min/sändning rätt mycket tid eller hur.
(Jag var en av dom som gärna betala för att se F1)
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
"It has for us been pleasure for us to race with him."
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Vadå låg nivå?
Är det fel att tycka att det är dumt att ett reklamavbrott är dåligt när det läggs på det mest avgörande skedet i loppet. Vad jag minns så fösökte fyran att flytta deras avbrott så det skulle passa så bra som möligt.
Jag skyller inte detta på Janne, men jag tycker detta var dåligt av trean för oavsett om de lägger reklamen fem minuer senare så borde de ju få in samma summa pengar.
Är det fel att tycka att det är dumt att ett reklamavbrott är dåligt när det läggs på det mest avgörande skedet i loppet. Vad jag minns så fösökte fyran att flytta deras avbrott så det skulle passa så bra som möligt.
Jag skyller inte detta på Janne, men jag tycker detta var dåligt av trean för oavsett om de lägger reklamen fem minuer senare så borde de ju få in samma summa pengar.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Reklamavbrotten låg på cirka två minuter per tillfälle. Basera inte kritiken på felaktiga uppgifter.
Tänk om det var så här: Blomman bad teknikerna vänta med reklamutsändningen eftersom vi hade en duell mellan Alonso och Schumacher. Kanske trodde Blomman, liksom många andra, att Alonso skulle attackera Schumacher. Hade vi missat den omkörningen på grund av ett reklaminslag, hur hade det inte låtit då? Acceptera att reklaminslag innebär att det alltid finns en risk att man som tittare missar något väsentligt.
Tärnström
Tänk om det var så här: Blomman bad teknikerna vänta med reklamutsändningen eftersom vi hade en duell mellan Alonso och Schumacher. Kanske trodde Blomman, liksom många andra, att Alonso skulle attackera Schumacher. Hade vi missat den omkörningen på grund av ett reklaminslag, hur hade det inte låtit då? Acceptera att reklaminslag innebär att det alltid finns en risk att man som tittare missar något väsentligt.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, men alla vet hur våldsamt svårt det är att köra om på Imola och vem som helst hade kunnat räknat ut att det avgörande ögonblicket troligen kommer i samband med det andra depåstoppet, när Alonso väl kom ikapp Schumi.
Jag kan inte se att chansen hade kunnat vara större vid nåt annat tillfälle. Men, men, missbedömningar kan ju ske. Hittlills har jag dock stört mig mer på reklamen än med TV4, vilket var väntat med tanke på att TV3 betalade mer. Med färre presumtiva tittare och högre kostnader vore det konstigt om det inte betydde mer reklam.
Bara för att det finns en förklaring behöver man ju inte vara glad, även om det kanske inte leder nåt till att klaga.
Jag kan inte se att chansen hade kunnat vara större vid nåt annat tillfälle. Men, men, missbedömningar kan ju ske. Hittlills har jag dock stört mig mer på reklamen än med TV4, vilket var väntat med tanke på att TV3 betalade mer. Med färre presumtiva tittare och högre kostnader vore det konstigt om det inte betydde mer reklam.
Bara för att det finns en förklaring behöver man ju inte vara glad, även om det kanske inte leder nåt till att klaga.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jo, men det är ju inget som säger att det inte hade blivit lika mycket reklam om TV4 hade fortsatt sända. Personligen stör jag mig mindre nu än jämfört med förr.
Alonso var ju 1,5 sek snabbare än Schumacher. Inte helt orimligt att vänta sig ett omkörningsförsök.
Tärnström
Alonso var ju 1,5 sek snabbare än Schumacher. Inte helt orimligt att vänta sig ett omkörningsförsök.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
Reklamavbrotten är ca. 2.5 min långa och borde gå att göra kortare.
Delen av avbrottet som är finansierad av kommersen är ca. 1,5 (?)min.
Resten av tiden går åt till information om vad vi kan tänkas titta på lite senare på kvällen eller kanske senare i veckan, samma budskap 4-5 ggr under en relativt kort tidsperiod trots att man inte sliter blicken från rutan.
Dessutom får man sig en dos av någon snygg grafisk på-annons eller jingel, oerhört frustrerande när man inte vill missa en endaste sekund helst.
Delen av avbrottet som är finansierad av kommersen är ca. 1,5 (?)min.
Resten av tiden går åt till information om vad vi kan tänkas titta på lite senare på kvällen eller kanske senare i veckan, samma budskap 4-5 ggr under en relativt kort tidsperiod trots att man inte sliter blicken från rutan.
Dessutom får man sig en dos av någon snygg grafisk på-annons eller jingel, oerhört frustrerande när man inte vill missa en endaste sekund helst.
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: mån mar 06, 2006 11:12
Reklam
Jag är inte heller så road av reklam, men den måste vara där för att vi ska ha möjlighet att se.
Jag förmodar att dom har ett visst spann på när reklamen måste in, den får inte komma för tätt eller för långt ifrån varandra, så jag tror Blomman har ett litet helsike att bestämma exakt när han ska ge plats för den. Just när reklamspannet börjar kanske Alonso hade kommit ikapp, ska man då köra reklamen eller vänta med risk att man kommer i slutet på spannet då studion kör reklam vad som än händer?
Som sagt, reklamen är där och det är gratis, det är bara att gilla läget.
Jag förmodar att dom har ett visst spann på när reklamen måste in, den får inte komma för tätt eller för långt ifrån varandra, så jag tror Blomman har ett litet helsike att bestämma exakt när han ska ge plats för den. Just när reklamspannet börjar kanske Alonso hade kommit ikapp, ska man då köra reklamen eller vänta med risk att man kommer i slutet på spannet då studion kör reklam vad som än händer?
Som sagt, reklamen är där och det är gratis, det är bara att gilla läget.
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: mån okt 25, 2004 15:44
- Ort: Stockholm
Nog om reklamen, den finns och kommer alltid att göra så.
Däremot måste ju Aschberg få en skopa av kritiken. Han inte bara låter okunnig, han väljer att fokusera hela sändningen på krascher som om det är det mest spännande i F1. Det tycker jag tyder på att han inte vet vad han kommenterar. Självklart är det livsfarligt när något händer, men jag tycker bara att man gör sporten en otjänst genom att blidka den breda massan genom spektakulära "säljande" krascher.
En förmildrande omständighet är ju såklart att det var på Imola som Senna dog men det kan man inte prata om varje gång man kör där. Dessutom är F1 förmodligen bland de mest säkerhetsmedvetna sporterna.
/Robert
Däremot måste ju Aschberg få en skopa av kritiken. Han inte bara låter okunnig, han väljer att fokusera hela sändningen på krascher som om det är det mest spännande i F1. Det tycker jag tyder på att han inte vet vad han kommenterar. Självklart är det livsfarligt när något händer, men jag tycker bara att man gör sporten en otjänst genom att blidka den breda massan genom spektakulära "säljande" krascher.
En förmildrande omständighet är ju såklart att det var på Imola som Senna dog men det kan man inte prata om varje gång man kör där. Dessutom är F1 förmodligen bland de mest säkerhetsmedvetna sporterna.
/Robert
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tror inte att du kan lasta enbart Aschberg för att det pratades krascher och säkerhet i programmet. Det var ju helt klart ett redaktionellt beslut. Nu hade ju Blomman nerver nog att ställa en ganska tuff fråga till Newey, som han dessutom fick svar på, och det stakade nog ut riktlinjen för programmet. Och om de pratar om Senna nästa år på Imola - då kan jag ge dig rätt i att man inte behöver prata om det varje år. Men nu var det ju faktiskt det första studioprogrammet inför Imola.
Nu råkar det vara så att jag, sedan lång tid tillbaka, gillar Aschberg. Han är i mina ögon en ovanligt rak och ärlig tv-figur. Han har inte riktigt hittat rätt i F1-studion ännu, men med tanke på att han ändå jobbade upp sig ordentligt jämfört med det första programmet så säger det mig att han tar uppgiften på allvar. Jag har förhoppningar om att det blir bättre.
Tärnström
Nu råkar det vara så att jag, sedan lång tid tillbaka, gillar Aschberg. Han är i mina ögon en ovanligt rak och ärlig tv-figur. Han har inte riktigt hittat rätt i F1-studion ännu, men med tanke på att han ändå jobbade upp sig ordentligt jämfört med det första programmet så säger det mig att han tar uppgiften på allvar. Jag har förhoppningar om att det blir bättre.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Måste säga att jag tycker helt klart att studioprogrammet är på rätt väg. Om dom bara kunde skippa Tore. Alx gör sig mycket bra i tv som någon sa och förklarar enkelt och är väldigt kunnig.
Bara det faktum att Janne och Eje gör ett reportage om säkerheten är ett stort fall framåt tycker jag. Jämfört med vad TV4 satsade i införer måste det här ändå vara bättre.
Sen att tajmingen vid reklamen är bland det svåraste man kan ge sig in på. Jag tycker ändå att Blomman visat genom åren att han är en av de bästa på att försöka styra reklamavbrotten. Någon gång måste dom ju komma som sagt.
Bara det faktum att Janne och Eje gör ett reportage om säkerheten är ett stort fall framåt tycker jag. Jämfört med vad TV4 satsade i införer måste det här ändå vara bättre.
Sen att tajmingen vid reklamen är bland det svåraste man kan ge sig in på. Jag tycker ändå att Blomman visat genom åren att han är en av de bästa på att försöka styra reklamavbrotten. Någon gång måste dom ju komma som sagt.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: mån okt 25, 2004 15:44
- Ort: Stockholm
Helt klart har Aschberg en stab som backar upp honom och vad de ska ta upp i programmet, så besluten är inte enbart hans. Och som du säger, det kommer sannolikt bli bättre för varje program. Men i sedvanlig Aschberg-manér har han en något förlöjligenade attityd, som han visar när han inte riktigt är insatt i ämnet. Skjutjärnsjournalisten kommer fram och han blir ifrågasättande på fel ställen. Missförstå mig rätt, det är klart att saker kan ifrågasättas, men jag tycker media alltför ofta siktar in sig på krascher och dålig säkerhet i motorsportssammanhang. Och som någon skrev tidigare i topicen, skulle detta vara fotboll så är det inte acceptabelt att stoppa in fel kommentator.
Jag tycker med andra ord inte att de träffat helt rätt i valet av programledare. Men jag ska ge honom några program till och hoppas på att han blir lite varm i kläderna. Även Arthur Ringart behövde lite inkörningstid, fast han blev ju aldrig bra och det känns inte rättvisst att behöva jämföra Ashberg med honom..
Jag tycker med andra ord inte att de träffat helt rätt i valet av programledare. Men jag ska ge honom några program till och hoppas på att han blir lite varm i kläderna. Även Arthur Ringart behövde lite inkörningstid, fast han blev ju aldrig bra och det känns inte rättvisst att behöva jämföra Ashberg med honom..
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, visst, förutom att TV4 lyder under de svenska reklamreglerna som jag förstått är lite snålare än de brittiska, som väl är de som TV3 lyder under?JTarnstrom skrev:Jo, men det är ju inget som säger att det inte hade blivit lika mycket reklam om TV4 hade fortsatt sända. Personligen stör jag mig mindre nu än jämfört med förr.
Alonso var ju 1,5 sek snabbare än Schumacher. Inte helt orimligt att vänta sig ett omkörningsförsök.
Tärnström
Ett omkörningsförsök hade det säkert kunna blivit, men du håller väl ändå med om att det bästa passeringstillfället var vid depåstoppet och då alldeles speciellt vad som skulle hända när Schumacher kom ut efter sitt stopp? Samt om Alonso kom ut bakom Montoya eller inte.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jovisst håller jag med. Det gör säkert Blomman också med facit i hand.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Svaret som Newey gav tycker jag var intressant. Man ser ju på bilderna att bilen väldigt plötsligt överstyr kraftigt och att Senna lyckas fånga det och köra av med fronten först vilket jag kan hålla med om tyder på att det inte var fel på styrstången. Jag läste nånstans där de hade timat tiden ifrån släppet tills kompensationen och det var ruggigt snabbt, vilket knappast hade varit fallet om inte styrstången varit hel.JTarnstrom skrev:Jag tror inte att du kan lasta enbart Aschberg för att det pratades krascher och säkerhet i programmet. Det var ju helt klart ett redaktionellt beslut. Nu hade ju Blomman nerver nog att ställa en ganska tuff fråga till Newey, som han dessutom fick svar på, och det stakade nog ut riktlinjen för programmet. Och om de pratar om Senna nästa år på Imola - då kan jag ge dig rätt i att man inte behöver prata om det varje år. Men nu var det ju faktiskt det första studioprogrammet inför Imola.
Vad det gäller krascher är det nog bara att acceptera att många tycker att det är spektakulärt och intressant för många. Aschbergs uppgift är knappast att främja F1-sporten utan att fånga tittare. Det är ju bara att titta på varje F1-sändning vad de visar i slutet, alltid de krascher som skett.
Edit: Överstyr skall det naturligtvis vara.
Senast redigerad av AndersF1 den tis apr 25, 2006 12:51, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1564
- Blev medlem: ons jul 02, 2003 11:03
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jo, visst sade han att den överstyrde. "It was the tail that slid out, and Ayrton corrected it."
Jag har aldrig sett något som tyder på överstyrning på tv-bilderna, men jag kan förstås ha fel. Williams bad ju Damon Hill koppla ur servostyrningen efter Sennas avåkning, så det är väl inte otänkbart att det var den som gav upp mitt i kurvan, kanske till följd av hydraulikfel. Eller vad vet jag egentligen.
Här kan man gotta sig åt telemetri:
http://users.otenet.gr/~stefchon/senna/Steering.txt
http://www.cineca.it/sap/senna_telemetrie.htm
Jag har aldrig sett något som tyder på överstyrning på tv-bilderna, men jag kan förstås ha fel. Williams bad ju Damon Hill koppla ur servostyrningen efter Sennas avåkning, så det är väl inte otänkbart att det var den som gav upp mitt i kurvan, kanske till följd av hydraulikfel. Eller vad vet jag egentligen.
Här kan man gotta sig åt telemetri:
http://users.otenet.gr/~stefchon/senna/Steering.txt
http://www.cineca.it/sap/senna_telemetrie.htm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Just när han gick av ja, men strax innan så släpper det bak, eller rättare sagt mer bak, vilket Senna styr emot och lyckas fånga så att bilen går av banan med fronten först och inte med baken först. Det finns en filmsnutt med ombordbilder där man ser hur han kompenserar för det plötsliga släppet.PC: skrev:Senna var luftburen när han gick av banan, så om bilen överstyrde eller understyrde har underordnad betydelse i sammanhanget...
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Eller jo, kanske, nu när jag tittar på det igen. Strax innan bilen går rakt fram ändrar den ganska plötsligt riktning mot vänster, bara för ett ögonblick. Skulle han ha fortsatt i den riktningen hade han förmodligen fortsatt ut på gräset. Så det var kanske en av ojämnheterna på banan som fick bilen av överstyra ändå då.ANFRAN skrev:Jag har aldrig sett något som tyder på överstyrning på tv-bilderna, men jag kan förstås ha fel.
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Kan inte tekniska termen men min teori är att fjädringen eller något stag gick av/sönder (de hade problem med det där 1993 redan) - alternativt att Senna körde bilen för lågt. Poängen är att det ser ut som om bilen bottnade ur och blev okörbar. Det hände ju precis efter det där guppet som var in i Tamburello eller kommer jag ihåg fel kanske?
Till 1994 förbjöds väl aktiv fjädring (som Williams var överlägsna på 1993). Dessutom var de ordentligt pressade av Benetton efter de 2 första fiaskoloppen efter en total dominans 1993. Tragiskt var det iaf och rätt mycket otur också för idag hade han troligen gått rakt från vraket utan skador.
Till 1994 förbjöds väl aktiv fjädring (som Williams var överlägsna på 1993). Dessutom var de ordentligt pressade av Benetton efter de 2 första fiaskoloppen efter en total dominans 1993. Tragiskt var det iaf och rätt mycket otur också för idag hade han troligen gått rakt från vraket utan skador.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Såg en video där Coutlhard demonstrerade hur mycket rattstången flexade på Williams-bilen. Vi talar rätt många centimetrar. Ratten såg nästan ut att vara fäst på en lakritsstång. Många har ju utgått från ombordvideon och menat att det var något fel på ratten just på grund av att den flexade, men det verkar vederläggas med Couthards demonstration.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Varför sånt språk? Är vi idioter för att vi försöker göra vårt jobb så bra som möjligt? Hade det gått att undvika hade vi gjort det.....Crazy F1 skrev:Personligen är jag mest förbannad över att de kör ett reklamavbrott mitt i det mest avgörande skedet på loppet!!! HUR I HELVETE KANMAN göra så!!!!IDOTER!!!
JB
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
Det är din journalistiska bedömning av läget första gången vi gör en studio från Imola? Att inte prata om den svåraste helgen i F1? Jag håller inte med....o några krascher visades väl inte eller hur? Bara några stillbilder..Aschberg har inte bestämt innehållet, finns redaktörer till det som tillsammans med oss övriga kommer fram till innehållet i programmetrtr skrev:Nog om reklamen, den finns och kommer alltid att göra så.
Däremot måste ju Aschberg få en skopa av kritiken. Han inte bara låter okunnig, han väljer att fokusera hela sändningen på krascher som om det är det mest spännande i F1. Det tycker jag tyder på att han inte vet vad han kommenterar. Självklart är det livsfarligt när något händer, men jag tycker bara att man gör sporten en otjänst genom att blidka den breda massan genom spektakulära "säljande" krascher.
En förmildrande omständighet är ju såklart att det var på Imola som Senna dog men det kan man inte prata om varje gång man kör där. Dessutom är F1 förmodligen bland de mest säkerhetsmedvetna sporterna.
/Robert
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tummen upp till dig, Blomman, som möter upp. Jag hoppas att alla har vett att verkligen uppskatta det.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 75
- Blev medlem: tis aug 17, 2004 19:41
Det är väl så att vi helt enkelt får leva med detta, nu när vi inte har några möjligheter att få betala för enbrat F1, som det var på Kiosk kanalerna hos Canal Digital med Blomman och Ekström i studion samt Af petersen i depån...det var tider det...Blomman skrev:Det tjatades rätt länge att vi skulle gå till reklam, till slut fick jag ge mej....Men visst hade jag kunnat hålla ut en stund till kanske, men jag ville inte hamna i ITV-läget från förra året.
JB
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
"It has for us been pleasure for us to race with him."
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: sön jul 06, 2003 09:00
- Ort: Västgöte.
Absolut.JTarnstrom skrev:Tummen upp till dig, Blomman, som möter upp. Jag hoppas att alla har vett att verkligen uppskatta det.
Tärnström
Ingen gillar reklam, men alla gillar att äta gratis.
F1 studion har börjat lovande, kan bli bättre på mycke men va fasen det va ju bara 2a programmet.
Blomman och Eje, "Keep up the good work"
/S
"All bleeding eventually stops."
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: mån okt 25, 2004 15:44
- Ort: Stockholm
Jag är inte journalist, jag är TV-tittare. Och bedömningen baseras på att jag följer bevakningen av motorsport i TV och tidningar och då finns primärt två saker man nämner - vem som vann och vem som kraschade. Jag tycker att man borde kunna ge en mer nyanserad bild. Att jag ger Aschberg en del av kritiken har han och redaktionen varje möjlighet att själv välja att ta till sig om man vill.Blomman skrev:Det är din journalistiska bedömning av läget första gången vi gör en studio från Imola? Att inte prata om den svåraste helgen i F1? Jag håller inte med....o några krascher visades väl inte eller hur? Bara några stillbilder..Aschberg har inte bestämt innehållet, finns redaktörer till det som tillsammans med oss övriga kommer fram till innehållet i programmet
Studioprogrammet före och efter ett lopp och bevakningen i övrigt är något vi inte sett på länge och är något vi tittare sett fram emot. Det har börjat bra, men jag tror att det kan bli bättre.
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vi kan i alla fall vara glada att vi inte har CBS
http://www.sportnetwork.net/main/s135/s ... ?fromrss=1
-Those brakes are really glowing a lot…he must have a problem.
-And it’s a good battle between Klien, Rubens and Massa
This one is hysterical. Massa wasn’t even there. It was a Minardi driven by Albers that was going a lap down.
-In order to change those tires, something had to be wrong with them.
-The brakes can reach temperatures just over 1100 degrees Fahrenheit.
http://www.sportnetwork.net/main/s135/s ... ?fromrss=1
-Those brakes are really glowing a lot…he must have a problem.
-And it’s a good battle between Klien, Rubens and Massa
This one is hysterical. Massa wasn’t even there. It was a Minardi driven by Albers that was going a lap down.
-In order to change those tires, something had to be wrong with them.
-The brakes can reach temperatures just over 1100 degrees Fahrenheit.
-
- Inlägg: 3381
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Jag tycker den här var roligast:Bernie skrev:Vi kan i alla fall vara glada att vi inte har CBS
http://www.sportnetwork.net/main/s135/s ... ?fromrss=1
Det roliga är förstås att den upprörda skribenten har skrivit fel; "resign" betyder sluta, "re-sign" skriva på ett nytt kontrakt. Knucklehead, liksom. Tihi.-He resigned to stay with them.
Really? I figured he signed with them to go someplace else.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag antar att han är där för att han är ett känt ansikte den stora massan känner till - därför är han där för att locka många tittare.
Att sen resultatet blir så där för F1-fans är ju lite olyckligt.
Men med tanke på TV3:s programprofiler: http://www.tv3.se/index.php?option=com_ ... Itemid=191
så finns det kanske inte så mycket att välja på som skulle vara bättre, fast det är ju bara en gissning från min sida.
Att sen resultatet blir så där för F1-fans är ju lite olyckligt.
Men med tanke på TV3:s programprofiler: http://www.tv3.se/index.php?option=com_ ... Itemid=191
så finns det kanske inte så mycket att välja på som skulle vara bättre, fast det är ju bara en gissning från min sida.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
Den där texten om CBS var både komisk och trist på samma gång. Ifall F1 skulle presenteras proffsigare i USA så skulle de få mer publik så klart.
Bara lite kort - jag tycker TV3 ändå har skött reklamen bra. Ifall man är väldigt väldigt inne i ett lopp finns ju aldrig något bra reklamläge, men det är ju en del av verkligheten för att vi ska kunna se loppen direkt. Så jag har inga problem med det.
All heder åt TV3 som har tagit upp tråden och sänder F1 till svenska folket. Det var inte alltför längesedan det inte sändes alls och tystades ner under DDR-artade former.
Och återigen - det är en fröjd att höra Blomman och Eje.
Bara lite kort - jag tycker TV3 ändå har skött reklamen bra. Ifall man är väldigt väldigt inne i ett lopp finns ju aldrig något bra reklamläge, men det är ju en del av verkligheten för att vi ska kunna se loppen direkt. Så jag har inga problem med det.
All heder åt TV3 som har tagit upp tråden och sänder F1 till svenska folket. Det var inte alltför längesedan det inte sändes alls och tystades ner under DDR-artade former.
Och återigen - det är en fröjd att höra Blomman och Eje.
-
- Inlägg: 380
- Blev medlem: fre jan 30, 2004 14:57
- Ort: Västerås - Sweden
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ursäkta mig
Blomman, ber om ursäkt om så var fallet, jag trodde att ni inte tänkte till när ni tog avbrottet, men om du försökte så gott du kunde så är jag den första att be om ursäkt. Det var inte emot dig personligen, utan det var att jag blev upprörd över att reklamen kom precis efter att Alonso gått in och då kunde man ju vara ganska säker på att schumacher skulle gå in varvet därpå.
-
- Inlägg: 567
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Uppsala
-
- Inlägg: 10
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Norge