form-ola1 skrev:Var kan man gå in och se alla varvtider?
Autosport har en suverän analysavdelnig där man hittar alla tider, avstånd, positioner o s v...
Jag får inte riktigt ihop det här med att Montoya skulle ha varit snabbare än Kimi. Kimi hade tydligen 11 snabbare varv än JPM:s snabbaste och under den tid båda var på banan var väl Kimi först.
Alla de varven utom två (de båda varven före Montoyas fadäs), kom efter det att Montoya hade brutit.
Att Razor sen drar av tiden dom var i depå för att få fram det resultat han eftersträvar är väl missvisande då säkerhetsbilen var ute.
Exempelvis kan man inte dra av 10s mer för han som fick vänta då den faktiska tiden ute på banan kanske bara blev 4s.
Orsaken till att jag drog av tiden i depån var att få fram hur snabba de var ute på banan, på ett ungefär, eftersom tiden för depåstoppen inte påverkas av hur snabb en förare är.
Jag kan dra av varven bakom säkerhetsbilen också om du vill, men jag är lite osäker på exakt vilka varv den var ute även om man kan utläsa det mesta av det av varvtiderna.
Jag har ingen aning om hur det kommer att se ut om jag gör så, men det spelar ingen roll eftersom jag redan med depåstoppen inräknade har visat det jag ville visa... att Montoya inte var två sekunder långsammare per varv som Jari ville påskina.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!