Montoya ut från McLaren efter 2006?

Kungaklassen av motorsport...
Geer

Inlägg av Geer »

LuckyStrike1 skrev:Lopp 1 hade Montoya en motor som var felmappad, och inte lämnade full effekt.
Då är det svårt att jämföra deras prestationer i år.

Fast förra året när Montoya hade fått ordning på inställningarna till Silverstone tog han 44 poäng dom sista 9 tävlingarna och Kimi 67.

Vore kul att se Montoya slå Kimi i år men hittils tycker jag Kimi leder på poäng.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han har ju sån otur.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:Han har ju sån otur.
Kimi eller JPM?
Geer

Inlägg av Geer »

AndersF1 skrev:
Kimi eller JPM?
Alla utom Alonso. Han har bara tur.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:
Kimi eller JPM?
Montoya... han har otur som får en bil som inte går att köra rakt, oturen grinar honom i ansiktet så att avstängningssystemet stänger av motorn (surprise!) och han har dessutom otur med motormappningen.

Kimi har däremot en fantastisk tur; han vann ju ett snabbaste varv på absolut sista försöket. Hur mycket tur är inte det?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Geer skrev:Alla utom Alonso. Han har bara tur.
Han är dessutom dryg. Det säger jättemånga som aldrig har träffat honom, så då måste det vara så.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Jag påstår ingenstans att Kimi var i snitt 2s/varv snabbare.
Det där stämmer inte riktigt...

"hur ofattbart det är att han är två sekunder långsammare per varv än sin stallkamrat i en likadan bil"

:D

Jobbigt det där att komma ihåg vad man skriver. Jari, saker och ting blir inte sanna bara för att du påstår det. Särskilt inte när man enkelt kan verifiera dem. Bara för att du är över 2 sek. långsammare än näst långsammast på en gokartbana så är inte JPM 2 sek. långsammare än Kimi, tvärtom var han ju den snabbaste av de två i förra loppet, sett till den tid de båda körde på banan. Men som vanligt så läggs ju resurserna på Kimi... kanske kanske man borde satsa på JPM istället. Det räntar ju bevisligen bättre.

"hur ofattbart det är att han är två sekunder långsammare per varv än sin stallkamrat i en likadan bil"
handlade faktiskt om någon annan om inte du med din överlägsna läsförståelse fattade det, så läs igen och kom med resten av ditt bladibla sen i stället.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Jag påstår ingenstans att Kimi var i snitt 2s/varv snabbare.
Det där stämmer inte riktigt...

Jobbigt det där att komma ihåg vad man skriver. Jari, saker och ting blir inte sanna bara för att du påstår det. Särskilt inte när man enkelt kan verifiera dem. Bara för att du är över 2 sek. långsammare än näst långsammast på en gokartbana så är inte JPM 2 sek. långsammare än Kimi, tvärtom var han ju den snabbaste av de två i förra loppet, sett till den tid de båda körde på banan. Men som vanligt så läggs ju resurserna på Kimi... kanske kanske man borde satsa på JPM istället. Det räntar ju bevisligen bättre.

handlade faktiskt om någon annan om inte du med din överlägsna läsförståelse fattade det, så läs igen och kom med resten av ditt bladibla sen i stället.
"Som tur är (för honom) får han i alla fall inte skäll inför hela världens tittare på Team Radion om hur ofattbart det är att han är två sekunder långsammare per varv än sin stallkamrat i en likadan bil, som Fisichella fick."

När du skriver (för honom) så är det bara Montoya som kan åsyftas. Om du är för dålig på svenska och menade nåt annat är det en sak, men som du skriver här så är det Montoya som avses och du hävdar att det är ofattbart att han är två sekunder långsammare per varv vilket ju bevisats vara helt fel. JPM var ju faktiskt snabbare än Kimi.

Jari, lär dig skriva och sluta ljuga ihop saker som är så enkla att överbevis!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Var kan man gå in och se alla varvtider?

Jag får inte riktigt ihop det här med att Montoya skulle ha varit snabbare än Kimi. Kimi hade tydligen 11 snabbare varv än JPM:s snabbaste och under den tid båda var på banan var väl Kimi först.

Att Razor sen drar av tiden dom var i depå för att få fram det resultat han eftersträvar är väl missvisande då säkerhetsbilen var ute.
Exempelvis kan man inte dra av 10s mer för han som fick vänta då den faktiska tiden ute på banan kanske bara blev 4s.

Jag kanske tänker tokigt och blir gärna tillrättavisad av någon
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

form-ola1 skrev:Var kan man gå in och se alla varvtider?
Autosport har en suverän analysavdelnig där man hittar alla tider, avstånd, positioner o s v... :up:
Jag får inte riktigt ihop det här med att Montoya skulle ha varit snabbare än Kimi. Kimi hade tydligen 11 snabbare varv än JPM:s snabbaste och under den tid båda var på banan var väl Kimi först.
Alla de varven utom två (de båda varven före Montoyas fadäs), kom efter det att Montoya hade brutit.
Att Razor sen drar av tiden dom var i depå för att få fram det resultat han eftersträvar är väl missvisande då säkerhetsbilen var ute.
Exempelvis kan man inte dra av 10s mer för han som fick vänta då den faktiska tiden ute på banan kanske bara blev 4s.
Orsaken till att jag drog av tiden i depån var att få fram hur snabba de var ute på banan, på ett ungefär, eftersom tiden för depåstoppen inte påverkas av hur snabb en förare är.

Jag kan dra av varven bakom säkerhetsbilen också om du vill, men jag är lite osäker på exakt vilka varv den var ute även om man kan utläsa det mesta av det av varvtiderna.
Jag har ingen aning om hur det kommer att se ut om jag gör så, men det spelar ingen roll eftersom jag redan med depåstoppen inräknade har visat det jag ville visa... att Montoya inte var två sekunder långsammare per varv som Jari ville påskina.

Äntligen!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Razor skrev:
form-ola1 skrev:Var kan man gå in och se alla varvtider?
Autosport har en suverän analysavdelnig där man hittar alla tider, avstånd, positioner o s v... :up:
Alla de varven utom två (de båda varven före Montoyas fadäs), kom efter det att Montoya hade brutit.
Orsaken till att jag drog av tiden i depån var att få fram hur snabba de var ute på banan, på ett ungefär, eftersom tiden för depåstoppen inte påverkas av hur snabb en förare är.

Jag kan dra av varven bakom säkerhetsbilen också om du vill, men jag är lite osäker på exakt vilka varv den var ute även om man kan utläsa det mesta av det av varvtiderna.
Jag har ingen aning om hur det kommer att se ut om jag gör så, men det spelar ingen roll eftersom jag redan med depåstoppen inräknade har visat det jag ville visa... att Montoya inte var två sekunder långsammare per varv som Jari ville påskina.
Okey, tack för svaret. :up:

Det som är viktigt i dessa beräkningar är tidsavståndet mellan Kimi och JPM innan sc, kontra när sc släpper iväg dom. Jag menar att avståndet kan ha krympt tack vare sc så JPM kanske tjänade lite tid där och att på det sen dra av mer tid för att noskonen strulade för Kimi ger en skev verklighet. Då kan JPM tjänat tid på både sc och depåavdragen och det har inget med vem som var snabbast på banan att göra.

Jag ska kolla in autosport :up:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Autosport är värt varenda krona och mer därtill, utom för Jari då förstås.

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Var går gränsen för vad man får skriva här?

Men alltså Jari - du är ju KORKAD :) och inte så lite heller.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Måste fråga - alla gånger Kimi bryter - räknar du alla 50-70 varv eller så han är efter Montoya då med och funderar på varför Kimi inte är så snabb???

Jag väntar på att Montoya ska bli snabb och smart - ett visst hopp finns.

Kimi tror jag aldrig kommer bli snabb och smart. Han kommer alltid vara otroligt snabb, men kanske aldrig orka bli smart. Han är för upptagen med att festa med Tre Kronor som just har slagit Finland i OS-finalen i hockey - bara en sån sak.
Geer

Inlägg av Geer »

KIMI VAR SNABBARE EN MONTOYA

Fram till varv 45 var Kimis snitt 1:29.449 och Montoyas var 1:29.747

Varv 1-3, 7-9, 34-37, 39-40 med SC är ej med.
Varv 21 för Kimi och 18 för montoya är ej med (depåstopp).

Håller trots det med om att Montoya var snabbare en Kimi bakom säkerhetsbilen.
Senast redigerad av Geer den tor apr 06, 2006 12:24, redigerad totalt 1 gång.
Geer

Inlägg av Geer »

Razor skrev: Då får Kimi en snittid per varv på 1:37,760s och Montoya 1:37,615s
Alltså var Montoya egentligen snabbare än Kimi.
Du har räknat med varvtider dom presterade bakom säkerhetsbil :wall:

Kimi var snabbare en Montoya under dom 45 första race varven, trots platta och trasig vinge.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Geer skrev:
Razor skrev: Då får Kimi en snittid per varv på 1:37,760s och Montoya 1:37,615s
Alltså var Montoya egentligen snabbare än Kimi.
Du har räknat med varvtider dom presterade bakom säkerhetsbil :wall:
Ja, och jag har förklarat varför.
Dessutom så har du helt missat poängen, som också är förklarad i tidigare inlägg :wall:

Äntligen!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Geer skrev:KIMI VAR SNABBARE EN MONTOYA

Fram till varv 45 var Kimis snitt 1:29.449 och Montoyas var 1:29.747

Varv 1-3, 7-9, 34-37, 39-40 med SC är ej med.
Varv 21 för Kimi och 18 för montoya är ej med (depåstopp).

Håller trots det med om att Montoya var snabbare en Kimi bakom säkerhetsbilen.
Vid dom 4 sc-tillfällerna skulle det vara roligt att veta tidsdiffen mellan JPM och Kimi, innan sc och när fältet sen släpps.

Troligen har den minskats och då ska den minskningen tas i beräkning i själva rejset till Kimis fördel. Jpm:s väntan vid noskonsbytet ska inte tas i beräkning, mer än den tid han tappade när sc släppte bilarna, kontra den tidsdiff han hade innan.
Alonso tappade också sin stora ledning vid varje sc och det är också tid som han var snabbare än sina konkurrenter.

Jag tror inte på Enzos teori att JPM skulle ha varit snabbare än Kimi. Den finns inte enligt mej, tror jag, kanske, om jag inte tänker fel, kan det vara möjligt, näää, jag har nog rätt, tror jag........ :lol:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

form-ola1 skrev:Vid dom 4 sc-tillfällerna skulle det vara roligt att veta tidsdiffen mellan JPM och Kimi, innan sc och när fältet sen släpps.

Troligen har den minskats och då ska den minskningen tas i beräkning i själva rejset till Kimis fördel. Jpm:s väntan vid noskonsbytet ska inte tas i beräkning, mer än den tid han tappade när sc släppte bilarna, kontra den tidsdiff han hade innan.
Det är ju redan gjort... eller missade du min sammanställning där loppet togs med fram till det att Montoya bröt?

Jag tror inte på Enzos teori att JPM skulle ha varit snabbare än Kimi. Den finns inte enligt mej, tror jag, kanske, om jag inte tänker fel, kan det vara möjligt, näää, jag har nog rätt, tror jag........ :lol:
Ok, så han kan, per definition, inte vara snabbare än Kimi någonsin eller hur menar du?
Med Jarilogik så var Montoya oändligt mycket snabbare än Kimi i Malaysia... undrar hur många procent det blir? :roll:

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

I Malaysia kom Montoya i mål 56 varv (jag upprepar ... 56 varv!!!!!!) före Kimi.

Undrar vad Jari säger om det?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev: Orsaken till att jag drog av tiden i depån var att få fram hur snabba de var ute på banan, på ett ungefär, eftersom tiden för depåstoppen inte påverkas av hur snabb en förare är.

I de flesta fall har nog SC-varven större betydelse på det inbördes snittet än depåstoppen, eftersom SC:n plockar upp ledaren och de bakom då automatiskt får snabbare tider för att hinna ikapp ledaren och SC:n. Kan ju röra sig om uppemot ett helt varv om man t.ex. precis var på G att bli varvad. Luktar lite medveten favorisering av Montoya... ;) Depåstoppen handlar ju oftast bara om nån enstaka sekund i skillnad. Andra saker är olika depåstrategier. Om man inte får bättre snitt med 3 stopp mot 1, så vore det konstigt eftersom man i snitt kör lättare. Så helst hyfsat lika depåstrategier. Andra saker är förstås om man hamnar bakom nån långsammare.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
EnzoF1 skrev: Det där stämmer inte riktigt...

"Som tur är (för honom) får han i alla fall inte skäll inför hela världens tittare på Team Radion om hur ofattbart det är att han är två sekunder långsammare per varv än sin stallkamrat i en likadan bil, som Fisichella fick."

När du skriver (för honom) så är det bara Montoya som kan åsyftas. Om du är för dålig på svenska och menade nåt annat är det en sak, men som du skriver här så är det Montoya som avses och du hävdar att det är ofattbart att han är två sekunder långsammare per varv vilket ju bevisats vara helt fel. JPM var ju faktiskt snabbare än Kimi.

Ja, när jag skriver för honom (Montoya) så gäller det huruvida han får eller inte får skäll, som en annan förare får, idiot!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

El Scorcho skrev:Var går gränsen för vad man får skriva här?

Men alltså Jari - du är ju KORKAD :) och inte så lite heller.
Där gick gränsen!
Nu ger jag dig onda ögat pga det där...

Eller förresten, varför hälsar du mig inte välkommen in i klubben då?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:I Malaysia kom Montoya i mål 56 varv (jag upprepar ... 56 varv!!!!!!) före Kimi.

Att det förmodligen är sant, men också att du är en idiot.
Och sen dessutom, då Razor redan sagt det där.
Det finns dock hopp om dig också, för till och med du har ju lyckats genomskåda den manodepressive.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är jag en idiot för att Montoya var 56 varv före Kimi i Malaysia ... hmmm

Får hoppas att avståndet inte är så stort nästa gång då.

Vem är förresten manodepressiv?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jari skrev:
LuckyStrike1 skrev:I Malaysia kom Montoya i mål 56 varv (jag upprepar ... 56 varv!!!!!!) före Kimi.

LS1 använder ju samma argument som du?

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev:

Ja, när jag skriver för honom (Montoya) så gäller det huruvida han får eller inte får skäll, som en annan förare får, idiot!
Ja, och du skriver för att Montoya var 2 sek. långsammare än Kimi per varv, vilket nu alltså bevisats var fel.

Jari, vem är det som är idiot egentligen? Du är återigen överbevisad men för dum för att inse det. Ganska praktiskt att ha så låg intelligens som du, du fattar ju aldrig när du blir förolämpad och bortgjord!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:
EnzoF1 skrev: "Som tur är (för honom) får han i alla fall inte skäll inför hela världens tittare på Team Radion om hur ofattbart det är att han är två sekunder långsammare per varv än sin stallkamrat i en likadan bil, som Fisichella fick."

Ja, och du skriver för att Montoya var 2 sek. långsammare än Kimi per varv, vilket nu alltså bevisats var fel.

Jari, vem är det som är idiot egentligen? Du är återigen överbevisad men för dum för att inse det. Ganska praktiskt att ha så låg intelligens som du, du fattar ju aldrig när du blir förolämpad och bortgjord!
Nej, nu får du nog ta och använda din överlägsna läsförståelse igen.
Den meningen innehåller två förare, där den ene har tur som åtminstone inte blir utskälld som den andre. Gissa vem som är vem, idiot!

Har du överbevisat mig mer än en gång på tusen, miffo?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:
Jari skrev:

LS1 använder ju samma argument som du?
Ja, men han lyckas inte göra någon skillnad i vem som är orsak och verkan.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vem är det som är verkan då och vem är orsaken?

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Kimi kunde tacka Klien för att han försökte köra om båda McLarenbilarna i en och samma kurva i Malaysia, medan Montoya inte kan tacka någon för att han själv snurrat som Bambi på hal is och till slut själv satt bilen i väggen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Han satte inte någon bil i någon vägg i Australien, så vi måste ha tittat på olika lopp.

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Njaä, det har du rätt i, men det var ett förarmisstag som gjorde att I hit the kerb at the start of the straight and went into a bit of a wobble but managed to save it. Unfortunately the impact activated a default system which switched off the engine and that was the end of my race.

Jag har varit lite upprörd för hans efterhandskonstruktioner, så jag kanske inte tänkt klart...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

då heller...

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:
Jari skrev: Ja, när jag skriver för honom (Montoya) så gäller det huruvida han får eller inte får skäll, som en annan förare får, idiot!

Nej, nu får du nog ta och använda din överlägsna läsförståelse igen.
Den meningen innehåller två förare, där den ene har tur som åtminstone inte blir utskälld som den andre. Gissa vem som är vem, idiot!

Har du överbevisat mig mer än en gång på tusen, miffo?
Det svider att ha fel va?

*schwooosch*

Jari, du har ALDRIG rätt, inse det! Du är bara för dum för att förstå det.

Eller för att säga så här: du hade 100% mer rätt i det här inlägget än du brukar ha!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:...så jag kanske inte tänkt klart...
Se där, du kan ju ha rätt ibland!

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jaså du har läst och förstått nu, så du försöker dränka fakta i ditt pladder igen?
ursäktar du mig och mina asbestkalsonger, men vi har inte tid med såna som dig i dag heller.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Men Jari - på forum måste man tåla lite fram och tillbaka och ge och ta - eller?

Objektivt - det ÄR ju faktiskt en korkad jämförelse du gör - oavsett vem som skriver hade det varit det - korkat - skriva om sekunder per varv när Montoya bryter loppet. Ska du jämföra måste du ju då jämföra den tid de körde i loppet och då har andra beräknat det lite mer vetenskapligt och det kanske skiljer någon tiondel till Kimis fördel - och?

Man kan också med rätta diskutera hur smart Kimi är som ska sätta snabbaste varv på sista med en motor som ska hålla ett lopp till. När motorn rasar igen på Imola - ska vi då kalla det otur - igen?
Geer

Inlägg av Geer »

Jag tror nog att Montoyas frustration och något obalanserade uttalande efter loppet kan bero på att han riskerar tappa sitsen till nästa år. Han känner sig tvingad att prestera och bevisa att han är snabbare en Kimi.

Det är många lopp kvar innan man kan dra en slutsats om vem som presterat bäst i år. Det kommer att bli kracher, tekniska fel mm för båda men totalt sett har den som har tagit flest poäng efter sista loppet varit bäst. Varvtider kan vara kul att analysera men det är poängen som räknas.

2005 var Montoya borta några lopp och hade problem att få till bilen i början. Fr.o.m Silverston tog Kimi 67 poäng och Montoya 44. Tycker därför att Kimi var bästa av dom två förra året.

Med tanke på Montoyas misstag kontra Kimis bromsplatta och dom jämna varvtiderna tycker jag nog att Kimi var bättre en Montoya i Australien också. Tror nog att Montoya igentligen är mer missnöjd med sin insats en med Kimis. Med tanke på detta var Montoyas uttalande desto roligare.

Det blir kul att följa deras kamp under året. Kommer säkert att vara jämt i många lopp.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Jaså du har läst och förstått nu, så du försöker dränka fakta i ditt pladder igen?
ursäktar du mig och mina asbestkalsonger, men vi har inte tid med såna som dig i dag heller.
Jag har läst och förstått det du skriver, men har du det? Jag tror inte det. Jari, jag vet inte om det är att du är usel på att uttrycka dig, men jag är ju knappast själv om att behöva gissa vad du menar.

Som sagt, den enda anledningen till att vi andra fortfarande diskuterar med dig är för att vi känner oss så intelligenta...

Att diskutera med dig är som att spela på lyckohjulen på grönan - det är vinst varje gång!

Geer

Inlägg av Geer »

Jag tycker det var intelligent att tolka Jaris inlägg som att han verkligen menade att det skilde 2 sekunder mellan Montoya och Kimis varvtider. Jag som inte har den förmågan trodde att han hade en annan poäng med det han skrev.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:Jag tycker det var intelligent att tolka Jaris inlägg som att han verkligen menade att det skilde 2 sekunder mellan Montoya och Kimis varvtider. Jag som inte har den förmågan trodde att han hade en annan poäng med det han skrev.

Ja man kan lätt få det intrycket att "två sekunder långsammare per varv" betyder "två sekunder långsammare per varv"... :roll:

Och att det som var tur för honom (Montoya) var att han inte fick skäll för det över radion.

Som sagt, man känner sig intelligent när man diskuterar med Jari! Särskilt när han inte ens själv begriper vad han skriver...

Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
Som sagt, man känner sig intelligent när man diskuterar med Jari!
Då fattar jag varför 2 sekunder blev det viktiga att fokusera kring i hans inlägg.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Razor skrev:Autosport är värt varenda krona och mer därtill, utom för Jari då förstås.
Jag tror det är fler än jag som inte abbonerar på skiten...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Geer skrev:Jag tycker det var intelligent att tolka Jaris inlägg som att han verkligen menade att det skilde 2 sekunder mellan Montoya och Kimis varvtider. Jag som inte har den förmågan trodde att han hade en annan poäng med det han skrev.
Det är tyvärr en intelligens som sprider sig bland vissa delar av detta forum.
Faktum är att jag tror att du har mer rätt i din tolkning än Enzo här, eller...
Jag tror bannemej kackerlackor och den där jävla fasanen därute begriper mer av vad jag skriver hörute än Enzo.

I loppet fanns en förare som fick skäll för att helt obegripligt var två sekunder långsammare än sin stallkamrat. Jag påstod att det var tur att Montoya inte var han.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

det var ju inte "tur" eftersom Montoya inte var 2 sekunder långsammare per varv :D
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:I loppet fanns en förare som fick skäll för att helt obegripligt var två sekunder långsammare än sin stallkamrat. Jag påstod att det var tur att Montoya inte var han.
Men det var inte det du skrev! Herregud Jari, vi kan ju inte gissa vad du menar... står du inte för detta heller?

Du påstod att Montoya var två sekunder långsammare än sin stallkamrat i samma bil och att det var tur för Montoya att han inte fick skäll för det i radion (vilket vi ju iofs inte vet eftersom McLaren kör med krypterad radiotrafik), som Fisichella ju fick.

Jari, du uttrycker dig på mellanstadienivå! Ditt inlägg kan bara tolkas på ett sätt enligt gällande svensk grammatik. Jag inser ju vad du menade, men det var som sagt inte det du skrev.

"För honom" som står inom parenteser syftar ju på Montoya, eller hur!

Fan det är verkligen som att diskutera med utvecklingsstörda.

Case closed!

Geer

Inlägg av Geer »

Mellanstadienivå ? :doh: :hmm: :doh: :argue:
arska

Inlägg av arska »

Mellan att uttrycka sig och att bete sig finns en skillnad, vilket kan vara värst? :roll:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

arska, han har uppenbarligen inte haft det lätt när han var liten.
Jag tycker mest synd om honom och brukar roa mig ibland med att svara på hans evinnerliga flamebaits.
Även utvecklingsstörda behöver ju kontakt med andra människor.