Om det var depåstoppet du menade, så brukar väl de flesta ta in den bäst placerade föraren först vid SC.EnzoF1 skrev:Nu var det ju inte den incidenten jag talade om, där var det nog ingen stallorder. Däremot var och är det ganska uppenbart att Kimi får alla fördelarna och konstiga stallbeslut i sin favör, t.ex. idag och i Kanada förra året.
Australiens GP
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
Alonso var verkligen i särklass idag, tur att inte alla sc ställde till det för honom. Kimi hade kanske kunnat utmana om han inte bromsat på sig och haft hel vinge. Vad hände med vingen, det missade jag?
Jag tror att Alonso tagit det ändå men fajten om förstaplatsen hade kanske infunnit sig om Kimi inte bromsat på sig.
Ferrari behöver 2 nya förare. Säga vad man vill men MS visar tydliga tecken på att hans bästatid är passerad. Han är allt som oftast utanför banan och verkar fortsätta den kräftgång han påbörjade förra året. Iofs började kräftgången från den yttersta toppen så han kan slå till ibland i år men han har inget med titeln att göra.
Och Massa. Nu får ni i klubben " bortom all sans och vett " börja jobba för karln behöver all hjälp han kan få.
Sen är det trist att EnzoF1 och Eau Rouges mår så dåligt av att titta på F1.
Ett händelserikt lopp som lyckligtvis inte sabbade för dom 2 bästa. Hoppas att McLaren nu kan närma sig så att vi får en fajt hela året.
Jag tror att Alonso tagit det ändå men fajten om förstaplatsen hade kanske infunnit sig om Kimi inte bromsat på sig.
Ferrari behöver 2 nya förare. Säga vad man vill men MS visar tydliga tecken på att hans bästatid är passerad. Han är allt som oftast utanför banan och verkar fortsätta den kräftgång han påbörjade förra året. Iofs började kräftgången från den yttersta toppen så han kan slå till ibland i år men han har inget med titeln att göra.
Och Massa. Nu får ni i klubben " bortom all sans och vett " börja jobba för karln behöver all hjälp han kan få.
Sen är det trist att EnzoF1 och Eau Rouges mår så dåligt av att titta på F1.
Ett händelserikt lopp som lyckligtvis inte sabbade för dom 2 bästa. Hoppas att McLaren nu kan närma sig så att vi får en fajt hela året.
-
- Inlägg: 536
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 09:39
Nu får ni börja jobba lite mer aktivt. Ut i media, fixa hemsidor, ut på gator och torg, visa er. Massa behöver hjälp.LuckyStrike1 skrev:En klubb som stöttar Felipe Massa - en klubb för Felipe Massa om Felipe Massa kan man säga. En klubb som har anor långt innan Massas Ferrarikarriär.
En Felipe Massa klubb helt enkelt.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Som i Kanada då?Bopper skrev:Om det var depåstoppet du menade, så brukar väl de flesta ta in den bäst placerade föraren först vid SC.EnzoF1 skrev:Nu var det ju inte den incidenten jag talade om, där var det nog ingen stallorder. Däremot var och är det ganska uppenbart att Kimi får alla fördelarna och konstiga stallbeslut i sin favör, t.ex. idag och i Kanada förra året.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Sätt in pengar på mitt konto så börjar jag jobba aktivt. Vi behöver fler medlemmar...form-ola1 skrev:Nu får ni börja jobba lite mer aktivt. Ut i media, fixa hemsidor, ut på gator och torg, visa er. Massa behöver hjälp.LuckyStrike1 skrev:En klubb som stöttar Felipe Massa - en klubb för Felipe Massa om Felipe Massa kan man säga. En klubb som har anor långt innan Massas Ferrarikarriär.
En Felipe Massa klubb helt enkelt.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Så Kimi har inte bara snurrat en eller ett par gånger på formationsvarvet, utan några gånger. Hur många, 3, 4, 5, eller ännu fler? Jäkligt klantigt i så fall, men det förtar dock inte Montoyas klantighet i dagens lopp.Eau Rouge skrev:Tycker inte Montoya gjorde bort speciellt mycket.Fp730a skrev:Montoya är ju loppets clown.
Självklart är det pinsamt att snurra på formationsvarvet, men det har ju Kimi gjort några gånger också.
Varför är han en clown bara för att han tog i lite för hårt i sista kurvan för att få så bra fart med sig som möjligt, men sen att banan är så ojämnt byggd så kör han av. Dessutom var det mycket skräp och skit där redan, kan ju ha varit bidragande?
Om banan har dåligt grepp p.g.a. att den är ojämn så måste man ju anpassa sig efter det. Det var inte precis första gången han passerade kurvan. Sedan tyckte jag att ojämnheterna mest var på sidan av banan, vilket gav lite väl stora följder till avåkningen.
Snurrade han inte bakom SC:n också?
Man kan iallafall konstatera att det är en himla tur för Schumacher att han haft tämligen mediokra andraförare genom åren, med tanke på var Rubens är nu och hur nära han varit [Schumacher] tidvis i Ferrari.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
Jag trodde det var dagens lopp du talade om...EnzoF1 skrev:Som i Kanada då?Bopper skrev:Om det var depåstoppet du menade, så brukar väl de flesta ta in den bäst placerade föraren först vid SC.EnzoF1 skrev:Nu var det ju inte den incidenten jag talade om, där var det nog ingen stallorder. Däremot var och är det ganska uppenbart att Kimi får alla fördelarna och konstiga stallbeslut i sin favör, t.ex. idag och i Kanada förra året.
Har du inget svar på Geers fråga:
Geer skrev:I vilket läge var det uppenbart stallorder till Kimis fördel idag ?EnzoF1 skrev:
Nu var det ju inte den incidenten jag talade om, där var det nog ingen stallorder. Däremot var och är det ganska uppenbart att Kimi får alla fördelarna och konstiga stallbeslut i sin favör, t.ex. idag
Keep on Boppin´
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
4-5 år till och det där kan faktiskt slå in .....AndersF1 skrev: Snart är han väl omgiven av förare som knappt var födda när han började köra F1.
Men man ska kanske inte dra för stora växlar på dagens lopp. Många hade ju problem med att få upp värmen i däcken med alla omstarter. Hans bästa varvtid i loppet stod sig ju väl.
Ett misstag som det han gjorde kan ju alla göra ... sådant som händer ibland. Så att konstatera att han är slut nu kanske är att ta i. Men att han är mycket närmare slutet av karriären mot tidigare är ju helt klart.
Jag tror att det bästa för Ferrari vore att han slutade, och att man kunde satsa om med en ny förare som Räikkönen. Hela Ferraristallet verkar se lite bekväma ut för tillfället och vila lite på gamla prestationer. Men en ny förarledare i stallet kan kanske lite nya personer kliva fram, och lite nytt tänkande komma in i stallet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Samtidigt är det ju sådant här som gör det så mycket roligare att vara Montoyafan än något annat.Sami skrev:Montoya gjorde tre missar idag.
1. Snurrade på formationsvarvet
2. Snurrade bakom säkerhetsbilen
3. Laddade lite för hårt i jakten på Ralf och körde av och fick bryta.
Jag gillar Montoya, men idag var det lite för mycket klumpigheter för att hans prestation ska anses vara godkänd.
.
Det händer alltid något, man kan aldrig vara säker och dagar som dessa göra att framgångarna smakar så mycket sötare när de kommer. Passion helt enkelt.
Men visst var det åtminstone två misstag för mycket. Det sista tycker jag inte är så mycket att snacka om. Men de två första är ju lite onödiga.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Kimi har snurrat någon gång på formationsvarvet, ja. Tror det var i Malaysia 2004. Nöjd nu? eller vill du ha fler detaljer?AndersF1 skrev:Så Kimi har inte bara snurrat en eller ett par gånger på formationsvarvet, utan några gånger. Hur många, 3, 4, 5, eller ännu fler? Jäkligt klantigt i så fall, men det förtar dock inte Montoyas klantighet i dagens lopp.
Om banan har dåligt grepp p.g.a. att den är ojämn så måste man ju anpassa sig efter det. Det var inte precis första gången han passerade kurvan. Sedan tyckte jag att ojämnheterna mest var på sidan av banan, vilket gav lite väl stora följder till avåkningen.
Snurrade han inte bakom SC:n också?
Man kan iallafall konstatera att det är en himla tur för Schumacher att han haft tämligen mediokra andraförare genom åren, med tanke på var Rubens är nu och hur nära han varit [Schumacher] tidvis i Ferrari.
Jag sa att det var klantigt att åka av där. Att det sedan beror på ojämnheterna i banan kan ju varken Schumacher eller Montoya veta. För där längst ute på kurben var det första gången dem va och det slutade inte så jättebra.
Självklart måste du dissa Schumacher lite på köpet, svårt att hålla sig va? Speciellt nu när han kör som en medelmåtta. Köra av går ju inte...
Ferrari.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nej, inte nöjd, vill gärna höra om de andra gångerna också, då han tydligen har gjort det några gånger.Eau Rouge skrev:
Kimi har snurrat någon gång på formationsvarvet, ja. Tror det var i Malaysia 2004. Nöjd nu? eller vill du ha fler detaljer?
Det där hängde jag inte med på riktigt. Menar du att deras avåkningar berodde på att de inte visste att gräsmattan efter curbsen var ojämn? Problemet var väl att de ö.h.t. var så långt ut på gräsmattan.Eau Rouge skrev:
Jag sa att det var klantigt att åka av där. Att det sedan beror på ojämnheterna i banan kan ju varken Schumacher eller Montoya veta. För där längst ute på kurben var det första gången dem va och det slutade inte så jättebra.
Varför skulle jag hålla mig?Eau Rouge skrev:
Självklart måste du dissa Schumacher lite på köpet, svårt att hålla sig va? Speciellt nu när han kör som en medelmåtta. Köra av går ju inte...
Han körde inte bara av en gång och låg dessutom alldeles lagom bra till i loppet. Tur för honom att Massa kraschade bort sig, så att han inte fick stryk igen av stallkompisen.
Medelmåttor i toppstall skall dissas...
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
OK, då ber jag om ursäkt för att jag inte var övertydlig. Jag kom inte på exakt när det var Kimi spann på formationsvarvet. därav skrev jag det.AndersF1 skrev:Nej, inte nöjd, vill gärna höra om de andra gångerna också, då han tydligen har gjort det några gånger.
Nej, jag menar att curbsen var så pass ojämna och det var det som ledde till att bilen gick in i muren. Gräsmattan nämnde jag ingenting om.Det där hängde jag inte med på riktigt. Menar du att deras avåkningar berodde på att de inte visste att gräsmattan efter curbsen var ojämn? Problemet var väl att de ö.h.t. var så långt ut på gräsmattan.
Nej, precis. Roar det dig så fortsätt gärna. Konstigt hur man kan få en medelmåtta till sjufaldig mästare genom bara lite pengar och favorisering av Bernie? Mycket konstigt...Varför skulle jag hålla mig?
Han körde inte bara av en gång och låg dessutom alldeles lagom bra till i loppet. Tur för honom att Massa kraschade bort sig, så att han inte fick stryk igen av stallkompisen.
Medelmåttor i toppstall skall dissas...
Ferrari.
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1364
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Vimmerby
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vad gäller dumma misstag idag får man völ heller inte glömma Fisichellas snurrning under den första perioden med säkerhetsbil.
Det var många förare som drabbades, eller överraskades, av svårigheten att få upp värmen i däcken idag.
Det var många förare som drabbades, eller överraskades, av svårigheten att få upp värmen i däcken idag.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Undrar förresten hur Fisi känner sig när de säger att han skall köra fortare och inte vara så långt bakom Alonso, samt att han lätt kör om [Schumacher] och så gör han inte det, etc.?
Kan ju inte direkt hjälpa upp självförtroendet.
Lite kul med förarna när de skall förklara för stallet varför de schabblade. Montoyas förklaring inför mekanikerna såg de ju alldeles lagom imponerade av, orkade knappt kolla på honom nä han stod där med sina förklaringar...
Kan ju inte direkt hjälpa upp självförtroendet.
Lite kul med förarna när de skall förklara för stallet varför de schabblade. Montoyas förklaring inför mekanikerna såg de ju alldeles lagom imponerade av, orkade knappt kolla på honom nä han stod där med sina förklaringar...
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tja, du själv pratade ju om Malaysia 2004 och alla andra gånger Kimi snurrat på formationsvarvet Då är det ju bara naturligt att andra förares snurrningar på andra formationsvarv i andra lopp också kan komma att tas upp ...Eau Rouge skrev:OK, trodde tråden handlade om Australiens GP 2006...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Angående Montoyas snurr under formationen så såg Honda och Renaultpersonalen väldigt sura ut över att Montoya återtog sin plats på gridden. Det är ju inte Montoyas fel att Fisichella stänger av sin bil och räddar situationen
Senast redigerad av Sami den sön apr 02, 2006 19:07, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
FIA uppgav detta efter kvalet ang. Trullis bil och 18 kg:
This figure was provided by the team to the FIA prior to the start of the third period of qualifying.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
Som jag sa jämförde jag honom med Montoya som idag hade en ganska aktuell snurr på formationsvarvet.LuckyStrike1 skrev:Tja, du själv pratade ju om Malaysia 2004 och alla andra gånger Kimi snurrat på formationsvarvet Då är det ju bara naturligt att andra förares snurrningar på andra formationsvarv i andra lopp också kan komma att tas upp ...
Fast OK, det var ganska motsägelsefullt. Ber om ursäkt.
Ferrari.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
En s.k. bra fråga. FIA säger ju att det var siffran Toyota uppgav för dem inför tredje kvalpasset ...Sami skrev:Du har ju rätt, men varför har FIA denna siffra på 18 kg?Geer skrev: Man tankar ju före sista passet så han hade inte gjort slut på något.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Jag måste erkänna att jag är dålig på de här tankreglerna. Varför ger ToyotaLuckyStrike1 skrev:En s.k. bra fråga. FIA säger ju att det var siffran Toyota uppgav för dem inför tredje kvalpasset ...Sami skrev:Du har ju rätt, men varför har FIA denna siffra på 18 kg?Geer skrev: Man tankar ju före sista passet så han hade inte gjort slut på något.
FIA den siffran?
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Om jag har fattat det hela rätt så är det så här:
Innan sista kvalpasset så tankar de bilen med den bränslemängd som de vill starta loppet med och uppger för FIA hur mycket det är.
Efter kvalet får de fylla på med en viss mängd bränsle för varje varv de har kört under det sista kvalet, för att komma upp i samma bränslemängd som innan sista passet.
Det är därför som de ligger och fiskör större delen av sista kvalpasset för att kunna "tjäna" lite bränsle.
Innan sista kvalpasset så tankar de bilen med den bränslemängd som de vill starta loppet med och uppger för FIA hur mycket det är.
Efter kvalet får de fylla på med en viss mängd bränsle för varje varv de har kört under det sista kvalet, för att komma upp i samma bränslemängd som innan sista passet.
Det är därför som de ligger och fiskör större delen av sista kvalpasset för att kunna "tjäna" lite bränsle.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Kan tänka mig att mekarna hade svårt att köpa Montoyas förklaring när han både hade snurrat på formationsvarvet innan och på kvalet igår.AndersF1 skrev:Undrar förresten hur Fisi känner sig när de säger att han skall köra fortare och inte vara så långt bakom Alonso, samt att han lätt kör om [Schumacher] och så gör han inte det, etc.?
Kan ju inte direkt hjälpa upp självförtroendet.
Lite kul med förarna när de skall förklara för stallet varför de schabblade. Montoyas förklaring inför mekanikerna såg de ju alldeles lagom imponerade av, orkade knappt kolla på honom nä han stod där med sina förklaringar...
Fisichella har alltid haft problem med självförtroendet och det här tryckte bara ner honom i skorna ytterligare. Han är nog glad att slippa Alonso i stallet nästa säsong. Bara han inte får Kimi som teamkompis istället.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Jag tror det är såhär:LuckyStrike1 skrev:En s.k. bra fråga. FIA säger ju att det var siffran Toyota uppgav för dem inför tredje kvalpasset ...Sami skrev:Du har ju rätt, men varför har FIA denna siffra på 18 kg?Geer skrev: Man tankar ju före sista passet så han hade inte gjort slut på något.
När 3:e kvalpasset startat får man inte fylla på bränsle.
Om man inte kan köra (som Trulli) har man rätt att ändra strategi.
Man uppger då för FIA hur mycket man vill toppa upp bilen med (18kg för trulli)
Efter kvalet anger FIA hur många varv man gjort och hur mycket bränsle man får. Dom anger också hur mycket den som inte kört vill toppa upp bilen med.
REFUELLING
88
b) Fuel may not be added to nor removed from any car eligible to take part in the third period of
qualifying practice during that period. ...
... Any Competitor whose car is eligible but unable to take part in the third period must, prior to the start of the third period, inform the FIA in writing what quantity of fuel they wish to add to the car when it is released from parc ferme on the day of the race.
Man anger alltså hur mycket man vill addera till de man redan har i bilen under parc ferme. Trulli ville addera 18kg.
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Minns det 11:e budordet, Gösta: "Du skall icke härma den som vet bättre"
LuckyStrike1 skrev:men vad sjutton gjorde han i Toyotas garage efteråt - groggy???
Razor skrev:Han ville ha en ny Toyota-skjorta... den han fick i Japan för några år sedan, är så urtvättad nu.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Razor skrev:Minns det 11:e budordet, Gösta: "Du skall icke härma den som vet bättre"
LuckyStrike1 skrev:men vad sjutton gjorde han i Toyotas garage efteråt - groggy???Razor skrev:Han ville ha en ny Toyota-skjorta... den han fick i Japan för några år sedan, är så urtvättad nu.
Jag såg inte ditt tidigare inlägg (jag ser ALDRIG dina tidigare inlägg) så jag tänkte bara upplysa om min egen (som även visade sig vara din) teori om vad Schumacher gjorde där.
JÄVLA BESSERWISSER
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Tydligen så visste dom om guppet.Eau Rouge skrev: Att det sedan beror på ojämnheterna i banan kan ju varken Schumacher eller Montoya veta. För där längst ute på kurben var det första gången dem va och det slutade inte så jättebra.
''I have to wonder why it needs to be there,'' Germany's Schumacher told the RTL TV channel.
''In practice (here) three years ago I had another accident there, but nothing has changed.''
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
Är det inte typiskt dagens fjollor till racerförare. De ska ha en asfalterad plätt på sidan av banan som räddar dem när de klantar sig. Om kerben är farlig så är det väl bara att undvika den? De ska ju ändå föreställa världens skickligaste chaufförer...Geer skrev:Tydligen så visste dom om guppet.Eau Rouge skrev: Att det sedan beror på ojämnheterna i banan kan ju varken Schumacher eller Montoya veta. För där längst ute på kurben var det första gången dem va och det slutade inte så jättebra.
''I have to wonder why it needs to be there,'' Germany's Schumacher told the RTL TV channel.
''In practice (here) three years ago I had another accident there, but nothing has changed.''
-
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: fre mar 04, 2005 17:13
Dom har t.o.m hjälmar på sigCuscino skrev:Är det inte typiskt dagens fjollor till racerförare. De ska ha en asfalterad plätt på sidan av banan som räddar dem när de klantar sig. Om kerben är farlig så är det väl bara att undvika den? De ska ju ändå föreställa världens skickligaste chaufförer...Geer skrev:Tydligen så visste dom om guppet.Eau Rouge skrev: Att det sedan beror på ojämnheterna i banan kan ju varken Schumacher eller Montoya veta. För där längst ute på kurben var det första gången dem va och det slutade inte så jättebra.
''I have to wonder why it needs to be there,'' Germany's Schumacher told the RTL TV channel.
''In practice (here) three years ago I had another accident there, but nothing has changed.''
-
- Inlägg: 925
- Blev medlem: mån feb 28, 2005 16:51