Nico Rosberg

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Boxerman

Nico Rosberg

Inlägg av Boxerman »

Jag tycker att Nico körde strålande för att vara F1 premiär , tror ni att han kommer att bli världmästare nån gång, jag tror ju det, inte i år men kanske om 2 år. vad tror ni ?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Inte inom två år - det tror jag inte. Han är vl fast hos Williams nu ett par år, och jag kan inte se någon världsmästare komma från dem inom de närmsta åren.

Men för framtiden tror jag definitivt att Nico har potentialen till att bli världsmästare. Han var pallkandidat idag - i sitt första lopp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

Vore bra om Nico gick till Ferarri då Maestro lämnar in så att fi får en Tysk kontinuitet. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Ricky

Inlägg av Ricky »

Gösta skrev:Vore bra om Nico gick till Ferarri då Maestro lämnar in så att fi får en Tysk kontinuitet. :up:
:up:
"I always said that to become champion when Michael is still on track gives it more value"
"It has for us been pleasure for us to race with him."
Erik

Inlägg av Erik »

Tror absolut han kan vinna med Williams inom 3 år. De är ju inte riktigt där nu men Williams vet ändå vad som krävs för att vinna, de har varit där förut och det kan bara gå bättre....
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Visst var det en strålande debut, men kanske säger den mer om hur lättkörda dagens F1-bilar är. Att Massa kör lika snabbt som Schumacher är också ett tecken på det. Däremot måste man ju säga att Rosberg visade betydligt mer mognad än Massa, men det var inte mer än väntat för den som inte skattar brassen speciellt högt.

Förare på den här nivån ska inte behöva hålla på och larva sig med TC, stödhjul och annat skräp.

Har jag redan skrivit det här inlägget en gång tidigare?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Uffe

Inlägg av Uffe »

Nico Rosberg var loppets största possitiva överraskning, hoppas bara det fortsätter lika bra, och att Williams klarar att leverera en mästerskapsbil, då blir han farlig.
Jag tror definitivt att han kommer sluta på top 5 i år om materialet håller.
Williams vet hur man bygger en mästerskapsbil, och Cosworth vet hur man bygger en V8, så förhoppningsvis kan dom få fram ett paket som kan vara med och slåss om top 5 i år.
Paintball, The ultimate adrenalinerush sport in the world!
Zolti

Inlägg av Zolti »

Det ser lovande ut. Med rätt strategi och utan missen första varvet som kostade honom 45 sekunder så kunde det blivit pallen. Snabbaste varvet gjorde han också... Jenson Button var också imponerande när han började, liksom BMW-motorn. Williams har ju varit världmästare förr så omöjligt är det inte men då gäller det att man hänger med i utvecklingen. Nico behöver nog också åtminstone ett års lärotid så han lär känna alla banor lite bättre. Även om dagens bilar är "lättkörda" och Williamsbilen skulla vara bäst så kan inte det helt kompensera för många års förarfarenhet och bankännedom i en nästan lika bra bil eller bilar. Höga odds men inte helt uteslutet än så länge.
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Vore ju ganska häftigt om Nico tog ett VM för Williams för visst var det väl med Williams som "pappa Keke" tog sitt?

/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja - det vore en härlig upprepning av Kekes titel med Williams-Cosworth 1982 ...

Tror tyvärr att det tar ett tag innan Williams är tillbaka på världsmästarnivå igen, även om de ser ut att ha börjat den här säsongen bra.

Om man ska våga sig på att titta in i glaskulan för framtiden, tror jag Nico kör ett par tre år för Williams och lär sig och bara blir bättre och bättre innan han hamnar i ett stall där han vinner VM. Ska vi säga världsmästare 2009 kanske? Lika lång tid som det tog för Alonso att vinna VM efter F1-debuten för övrigt ...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Lite funderingar efter första loppet :)

1)
Button rankas som ganska bra (kanske inte absolut toppförare men skicket under) och verkar än så länge vara väldigt mycket snabbare än Barrichello...är Barrichello helt slut?

2)
Trots att Ferrari har testat i Bahrain så räckte det inte. Jag tror inte Ferrari kommer bli så mycket bättre i år. Det är osannolikt att de blir dominerande.

3)
McLaren verkar inte ha hittat bilen, men tog ändå en hel del poäng. Det kanske är deras säsong.

4)
Om någon kan störa Alonso som verkar mest stabil, lugn och skicklig av alla.

5)
Nico Rosberg - föll jag pladask för. Han verkar vara en taktiker och riktig "racer" på samma gång.

6)
Heidfeld är klart frustrerad - redan.

7)
Webber kommer bli frustrerad och sedan får han kicken ut ur F1.
Geer

Inlägg av Geer »

Plockar man ut Alonsos och Rosbergs 30 snabbaste varv skulle Rosberg vinna loppet med ca 6 sekunder före Alolnso.
Tar man förarnas 40 snabbaste varv skulle Rosberg fortfarande vunnit.
Med en bra startposition, utan att fastna för mycket i trafik är Rosberg kapabel att vinna lopp. Fast då gäller det att hålla ihop mer en 40 varv.
Tycker Williams ser bra ut i år.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag tyckte också att det såg lovande ut för Williams redan i år. Jag tror dom har ett bra paket. Och det är inte helt omöjligt att Nico lyckas vinna ett lopp redan i år. Det vore mumma!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Jag håller med er allihopa!

/ae, som är glad över att säsongen har börjat så trevligt!
NLC

Inlägg av NLC »

Skönt att Nico håller stilen från förra året. I söndags åt han ju i praktiken upp både Coulthard & Klien. Hoppas bara att hans utveckling fortsätter i samma takt.
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

El Scorcho skrev:Lite funderingar efter första loppet :)

1)
Button rankas som ganska bra (kanske inte absolut toppförare men skicket under) och verkar än så länge vara väldigt mycket snabbare än Barrichello...är Barrichello helt slut?
Mycket av den förklaringen ligger nog i att Barrichello körde 2/3 av loppet utan 3:e växeln.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Intressant att få veta - fast han var lite blek i kvalet med. Hoppas han kommer igen.
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Det var riktigt kul att se Niko köra om den ene efter den andre. Synd att hans framvinge gick precis efter starten.

Jag undrar bara om Alonso körde för fullt under loppet? Tyckte han låg mest å bevakade bakom Schumacher och slog till i precis rätt tillfälle. Under de snabba varven innan andra depåstoppet viftade han flitigt med handen åt de andra. Det kändes som han kunde köra ännu fortare men bromsades upp av sämre bilar. Klart är att det kommer bli svårt för Schume, Kimi och de andra att ta vm titeln från Alonso.

my five cents
-Red Bull Racing
Gösta

Inlägg av Gösta »

Freddan skrev:Klart är att det kommer bli svårt för Schume, Kimi och de andra att ta vm titeln från Alonso.
Det är inget som kommer att "tas från Alonso". Vill han ha titeln 2006 så får han köra för den och visa att den tillhör honom. Om inte detta sker så blir titeln någon annans.

Han har 2 poängs ledning till Maestro och 4 till Kimi. Efter nästa lopp så ser det förhoppningsvis helt annorlunda ut. :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Ledningen ökar till mer än 2 poäng. :D
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

För att återgå till ämnet så vill jag anmäla mig till denna topicen :)
Som sagt en mycket imponerande debut från Nico :up: Kommer säkerligen att bli en favorit hos mig även om han kanske inte är sådär jättesnygg :wink:
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll:

Vem av F1förarna är snygg då?
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Inte för att vara bög så tycker jag Schumacher, Montoya och Button ser helt ok ut :roll:
Ferrari.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Man behöver inte vara bög för att tycka att andra karlar ser bra ut.
Men bara för att du för saken på tal så är du härmed av Forzas slutna genussällskap utsedd till årets Forza-bög.

Grattis!

/Jan
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Hehe..tack det stärker mig verkligen! :wink:
Ferrari.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jag tycker McLarens förare ser bäst ut. 8)
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

LuckyStrike1 skrev:Inte inom två år - det tror jag inte. Han är vl fast hos Williams nu ett par år, och jag kan inte se någon världsmästare komma från dem inom de närmsta åren.

Men för framtiden tror jag definitivt att Nico har potentialen till att bli världsmästare. Han var pallkandidat idag - i sitt första lopp.
Där är jag inte lika övertygad som du, jag tror att många gånger beror det på föraren också, med tanke på den prestation som han gjorde under loppet med de iskalla omkörningar och med det lugnet han behöll under omkörningarna så kanske det finns mer att ta ut ur den här bilen?.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Sami skrev::roll:

Vem av F1förarna är snygg då?
Webber är förmodligen snyggast, med nåt slags objektiv bedömning. Inte för att jag är hetero, men jag tycker hela förarutbudet är allmänt trist och fult.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

ANFRAN skrev:Inte för att jag är hetero, men jag tycker hela förarutbudet är allmänt trist och fult.
:lol:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Maestro är överlägset snyggast.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
kanotisten

Inlägg av kanotisten »

Nico är den klart sötaste i årets startfält.. :oops:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jag tycker Fisichella är snyggast!

Vore jag bög så skulle han ligga bäst till!! :up:

Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Rosberg korde pa Bahrain senast i september forra aret och vann. GP2 korde inte pa Sepang forra aret sa enligt min mening sa far vi se pa sondag vad Rosberg egentligen gar for.
This post was submitted using 100% recycled electrons
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Eh, ibland blir topicurspårningarna lite underliga, hade inte väntat mig att läsa om vilken av F1-förarna som är snyggast...

jajo: Du har fel, man måste vara bög för att tycka att killar är snygga - det finns bara mer eller mindre fula killar (min fru tycker att det är jag som är homofob, som inte vill säga vilka killar som är snygga). :)
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Så din kampanj för nästa års titel är redan inledd?

Det är bra jobbat, AndersF1.

/Jan
Användarens profilbild
Busen

Inlägg av Busen »

Flavio är mannen i Formel 1! När han kommer in i ett rum så tystnar alla en kort stund. Om de är rädda för att få smisk, vet ja inte, men han har en stor aura...
Förtryckta människor dras till religioner, utan religioner vore världen paradiset...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hans aura är inte värre än att en dusch och lite parfym kan klara av den...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
form-ola1

Inlägg av form-ola1 »

Underbar start av Nico, skitkul att se.
Hoppas nu också att Heikki får en chans så kan samtliga på pallen ha nordisk påbrå. Vårt östra grannland avlar F1-talanger. :lol:
Det är bara att gratulera. :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är kär i Montoya

Bild

Jag är också kär i hans fru.

Användarens profilbild
Busen

Inlägg av Busen »

Hatten av för Nico! Det ska bli kul att följa den killen!

Williams verkar tycka det är skönt att vara av med tyskjävlarna bmw. Engelsmän och tyskar har helt olika mentalitet, inte minst företagskultur. Nico är ju också tysk, men han är i ingen "riktig" tysk...
Förtryckta människor dras till religioner, utan religioner vore världen paradiset...
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Skitkul att Tyskland har fått ytterligare en grym förare! :P

Som sagt så är det bara att berömma Nicos insats ytterligare en gång. Fast jag väntar nog ändå tills racet är över imorgon, känns som om man kanske inte har lika mycket bränsle i bilen som Renault och Honda.
Nu återstår bara ett problem; att man ska pallra sig upp till 08:00 imorgonbitti - tveksamt om jag klarar det... :wink:
Ferrari.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Eau Rouge skrev: Nu återstår bara ett problem; att man ska pallra sig upp till 08:00 imorgonbitti - tveksamt om jag klarar det... :wink:
Ett tips! Skaffa barn.
Då går det med automatik.
/Jan
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Fast jag blev ju utsedd till årets Forza-bög av dig - hur ska jag bära mig åt då? :P
Ferrari.
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Adoptera.
NLC

Inlägg av NLC »

Nico imponerar med sin otroliga förmåga att komma om förarna framför genom att lura dem till enkla misstag. Det måste varit surt för Klien & Coulthard att inte kunna hålla en rookie bakom sig med bara några få varv till mållflagg förra helgen. Hoppas det fortsätter så =)
Uffe

Inlägg av Uffe »

Var synd att motorn inte höll idag, hade varit intressant att sett vad han kunnat prestera på en för honom okänd bana :(
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nico gjorde en dålig start. Han måste lära sig att starta bättre om han ska bli något. Att Gå från trea till sjua är ju under all kritik.
Uffe

Inlägg av Uffe »

Visserligen, man han kanske hade problem redan då, mycket bränsle ombord eller så ville han helt enkelt bara komma iväg i starten idag utan problem som sist ?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Inte så mycket förarna kan göra åt starten. Den blir som den blir. Det är taskigt skruvat bara. Williams var inga startraketer förra året heller. Jämför med Renault.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Man kan trampa på plattan lite snabbare.

Nåväl det känns nästan lite skönt att det gick lite tokigt för Nico idag. För hajpen kring honom började bli löjligt stor.