Nico Rosberg
-
Nico Rosberg
Jag tycker att Nico körde strålande för att vara F1 premiär , tror ni att han kommer att bli världmästare nån gång, jag tror ju det, inte i år men kanske om 2 år. vad tror ni ?
-
Inte inom två år - det tror jag inte. Han är vl fast hos Williams nu ett par år, och jag kan inte se någon världsmästare komma från dem inom de närmsta åren.
Men för framtiden tror jag definitivt att Nico har potentialen till att bli världsmästare. Han var pallkandidat idag - i sitt första lopp.
Men för framtiden tror jag definitivt att Nico har potentialen till att bli världsmästare. Han var pallkandidat idag - i sitt första lopp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
- Moderator
Visst var det en strålande debut, men kanske säger den mer om hur lättkörda dagens F1-bilar är. Att Massa kör lika snabbt som Schumacher är också ett tecken på det. Däremot måste man ju säga att Rosberg visade betydligt mer mognad än Massa, men det var inte mer än väntat för den som inte skattar brassen speciellt högt.
Förare på den här nivån ska inte behöva hålla på och larva sig med TC, stödhjul och annat skräp.
Har jag redan skrivit det här inlägget en gång tidigare?
Tärnström
Förare på den här nivån ska inte behöva hålla på och larva sig med TC, stödhjul och annat skräp.
Har jag redan skrivit det här inlägget en gång tidigare?
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Nico Rosberg var loppets största possitiva överraskning, hoppas bara det fortsätter lika bra, och att Williams klarar att leverera en mästerskapsbil, då blir han farlig.
Jag tror definitivt att han kommer sluta på top 5 i år om materialet håller.
Williams vet hur man bygger en mästerskapsbil, och Cosworth vet hur man bygger en V8, så förhoppningsvis kan dom få fram ett paket som kan vara med och slåss om top 5 i år.
Jag tror definitivt att han kommer sluta på top 5 i år om materialet håller.
Williams vet hur man bygger en mästerskapsbil, och Cosworth vet hur man bygger en V8, så förhoppningsvis kan dom få fram ett paket som kan vara med och slåss om top 5 i år.
Paintball, The ultimate adrenalinerush sport in the world!
-
Det ser lovande ut. Med rätt strategi och utan missen första varvet som kostade honom 45 sekunder så kunde det blivit pallen. Snabbaste varvet gjorde han också... Jenson Button var också imponerande när han började, liksom BMW-motorn. Williams har ju varit världmästare förr så omöjligt är det inte men då gäller det att man hänger med i utvecklingen. Nico behöver nog också åtminstone ett års lärotid så han lär känna alla banor lite bättre. Även om dagens bilar är "lättkörda" och Williamsbilen skulla vara bäst så kan inte det helt kompensera för många års förarfarenhet och bankännedom i en nästan lika bra bil eller bilar. Höga odds men inte helt uteslutet än så länge.
-
-
Ja - det vore en härlig upprepning av Kekes titel med Williams-Cosworth 1982 ...
Tror tyvärr att det tar ett tag innan Williams är tillbaka på världsmästarnivå igen, även om de ser ut att ha börjat den här säsongen bra.
Om man ska våga sig på att titta in i glaskulan för framtiden, tror jag Nico kör ett par tre år för Williams och lär sig och bara blir bättre och bättre innan han hamnar i ett stall där han vinner VM. Ska vi säga världsmästare 2009 kanske? Lika lång tid som det tog för Alonso att vinna VM efter F1-debuten för övrigt ...
Tror tyvärr att det tar ett tag innan Williams är tillbaka på världsmästarnivå igen, även om de ser ut att ha börjat den här säsongen bra.
Om man ska våga sig på att titta in i glaskulan för framtiden, tror jag Nico kör ett par tre år för Williams och lär sig och bara blir bättre och bättre innan han hamnar i ett stall där han vinner VM. Ska vi säga världsmästare 2009 kanske? Lika lång tid som det tog för Alonso att vinna VM efter F1-debuten för övrigt ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Lite funderingar efter första loppet
1)
Button rankas som ganska bra (kanske inte absolut toppförare men skicket under) och verkar än så länge vara väldigt mycket snabbare än Barrichello...är Barrichello helt slut?
2)
Trots att Ferrari har testat i Bahrain så räckte det inte. Jag tror inte Ferrari kommer bli så mycket bättre i år. Det är osannolikt att de blir dominerande.
3)
McLaren verkar inte ha hittat bilen, men tog ändå en hel del poäng. Det kanske är deras säsong.
4)
Om någon kan störa Alonso som verkar mest stabil, lugn och skicklig av alla.
5)
Nico Rosberg - föll jag pladask för. Han verkar vara en taktiker och riktig "racer" på samma gång.
6)
Heidfeld är klart frustrerad - redan.
7)
Webber kommer bli frustrerad och sedan får han kicken ut ur F1.
1)
Button rankas som ganska bra (kanske inte absolut toppförare men skicket under) och verkar än så länge vara väldigt mycket snabbare än Barrichello...är Barrichello helt slut?
2)
Trots att Ferrari har testat i Bahrain så räckte det inte. Jag tror inte Ferrari kommer bli så mycket bättre i år. Det är osannolikt att de blir dominerande.
3)
McLaren verkar inte ha hittat bilen, men tog ändå en hel del poäng. Det kanske är deras säsong.
4)
Om någon kan störa Alonso som verkar mest stabil, lugn och skicklig av alla.
5)
Nico Rosberg - föll jag pladask för. Han verkar vara en taktiker och riktig "racer" på samma gång.
6)
Heidfeld är klart frustrerad - redan.
7)
Webber kommer bli frustrerad och sedan får han kicken ut ur F1.
-
Plockar man ut Alonsos och Rosbergs 30 snabbaste varv skulle Rosberg vinna loppet med ca 6 sekunder före Alolnso.
Tar man förarnas 40 snabbaste varv skulle Rosberg fortfarande vunnit.
Med en bra startposition, utan att fastna för mycket i trafik är Rosberg kapabel att vinna lopp. Fast då gäller det att hålla ihop mer en 40 varv.
Tycker Williams ser bra ut i år.
Tar man förarnas 40 snabbaste varv skulle Rosberg fortfarande vunnit.
Med en bra startposition, utan att fastna för mycket i trafik är Rosberg kapabel att vinna lopp. Fast då gäller det att hålla ihop mer en 40 varv.
Tycker Williams ser bra ut i år.
-
-
-
-
Mycket av den förklaringen ligger nog i att Barrichello körde 2/3 av loppet utan 3:e växeln.El Scorcho skrev:Lite funderingar efter första loppet
1)
-
-
Det var riktigt kul att se Niko köra om den ene efter den andre. Synd att hans framvinge gick precis efter starten.
Jag undrar bara om Alonso körde för fullt under loppet? Tyckte han låg mest å bevakade bakom Schumacher och slog till i precis rätt tillfälle. Under de snabba varven innan andra depåstoppet viftade han flitigt med handen åt de andra. Det kändes som han kunde köra ännu fortare men bromsades upp av sämre bilar. Klart är att det kommer bli svårt för Schume, Kimi och de andra att ta vm titeln från Alonso.
my five cents
Jag undrar bara om Alonso körde för fullt under loppet? Tyckte han låg mest å bevakade bakom Schumacher och slog till i precis rätt tillfälle. Under de snabba varven innan andra depåstoppet viftade han flitigt med handen åt de andra. Det kändes som han kunde köra ännu fortare men bromsades upp av sämre bilar. Klart är att det kommer bli svårt för Schume, Kimi och de andra att ta vm titeln från Alonso.
my five cents
-Red Bull Racing
-
Det är inget som kommer att "tas från Alonso". Vill han ha titeln 2006 så får han köra för den och visa att den tillhör honom. Om inte detta sker så blir titeln någon annans.Freddan skrev:Klart är att det kommer bli svårt för Schume, Kimi och de andra att ta vm titeln från Alonso.
Han har 2 poängs ledning till Maestro och 4 till Kimi. Efter nästa lopp så ser det förhoppningsvis helt annorlunda ut.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
-
-
-
-
-
Där är jag inte lika övertygad som du, jag tror att många gånger beror det på föraren också, med tanke på den prestation som han gjorde under loppet med de iskalla omkörningar och med det lugnet han behöll under omkörningarna så kanske det finns mer att ta ut ur den här bilen?.LuckyStrike1 skrev:Inte inom två år - det tror jag inte. Han är vl fast hos Williams nu ett par år, och jag kan inte se någon världsmästare komma från dem inom de närmsta åren.
-
-
-
-
-
-
-
Eh, ibland blir topicurspårningarna lite underliga, hade inte väntat mig att läsa om vilken av F1-förarna som är snyggast...
jajo: Du har fel, man måste vara bög för att tycka att killar är snygga - det finns bara mer eller mindre fula killar (min fru tycker att det är jag som är homofob, som inte vill säga vilka killar som är snygga).
jajo: Du har fel, man måste vara bög för att tycka att killar är snygga - det finns bara mer eller mindre fula killar (min fru tycker att det är jag som är homofob, som inte vill säga vilka killar som är snygga).
-
-
-
- Varnad
-
-
-
Hatten av för Nico! Det ska bli kul att följa den killen!
Williams verkar tycka det är skönt att vara av med tyskjävlarna bmw. Engelsmän och tyskar har helt olika mentalitet, inte minst företagskultur. Nico är ju också tysk, men han är i ingen "riktig" tysk...
Williams verkar tycka det är skönt att vara av med tyskjävlarna bmw. Engelsmän och tyskar har helt olika mentalitet, inte minst företagskultur. Nico är ju också tysk, men han är i ingen "riktig" tysk...
Förtryckta människor dras till religioner, utan religioner vore världen paradiset...
-
Skitkul att Tyskland har fått ytterligare en grym förare!
Som sagt så är det bara att berömma Nicos insats ytterligare en gång. Fast jag väntar nog ändå tills racet är över imorgon, känns som om man kanske inte har lika mycket bränsle i bilen som Renault och Honda.
Nu återstår bara ett problem; att man ska pallra sig upp till 08:00 imorgonbitti - tveksamt om jag klarar det...
Som sagt så är det bara att berömma Nicos insats ytterligare en gång. Fast jag väntar nog ändå tills racet är över imorgon, känns som om man kanske inte har lika mycket bränsle i bilen som Renault och Honda.
Nu återstår bara ett problem; att man ska pallra sig upp till 08:00 imorgonbitti - tveksamt om jag klarar det...
Ferrari.
-
-
-
-
-
-
-
- Moderator
Inte så mycket förarna kan göra åt starten. Den blir som den blir. Det är taskigt skruvat bara. Williams var inga startraketer förra året heller. Jämför med Renault.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
-