Blomman var är du ??

Kungaklassen av motorsport...
TAB666

Inlägg av TAB666 »

Nej nu, var är du blomman.
Man kan ju inte sätta in en ny inför ett race utan rutin vid kiosk .....
Bättre om han fått göra lördagens sändningar också.
Och hur fan kan Blomman gå till sug 4:an
desricz

Inlägg av desricz »

Kolla en bit ner i den här tråden så får du svaret på var Blomman är
viewtopic.php?topic=540&forum=3&32
Uffe

Inlägg av Uffe »

Måste säga att jag saknade Blommans sammetslena röst idag, men samtidigt vill jag ge en eloge till Tony för att han höll oss kvar efter loppet och sammanfattade det hela med Fredrik.
Sådant vill jag se mer av (där har Blomman lite att lära).
Annars tyckte jag loppet som sådant inte var mycket att glädjas åt, tyvärr.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Halt ok av Tony, kul med att få lite sammanfattning och inför Imola-snack!

Nu väntar vi bara för att se om Blomman kan elda på Eje lite (kanske kunde bli Sveriges bästa kommentator-par) även om det kanske är svårt att få fram ett engemang under ett 20 minuters sammandrag.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-03-31 21:40 ]</font>
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja det ska bli spännadne att se vad de har att säga tillsammans ikväll, hoppas de sköter det bra.

Jag tror bara att blomman kommer att vika i de kortare sammandragen och att Björn och Artur kommer att Åka till europa och kommentera därifrån.

Det är så att de inte tycker att det är kul att kommentera från stockholm eftersom de får då inte gratis resa och hotel :wink:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag tycker Tony och Fredrik skötte sig alldeles utmärkt. :up: Att ersätta Blomman är inte lätt, för att inte säga ganska omöjligt.

Exakt vilka lopp Blomman ska vara borta från CD vet vi inte till 100%. Helt klart är det dock att Blomman kommenterar hela helgens sändningar av San Marinos GP på Imola.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Hörde inte så mycket av kommentatorera eftersom jag satt på O'Learys, men är det Tony Ring vi snackar om så måste han ha bättrat sig en hel del sen tiden på Eurosport då det kunde vara rätt katastrofalt ibland, kanske inte i Tromarkklass men...
desricz

Inlägg av desricz »

Jag tycker Tony även var bra när han kommenterade för Eurosport, d.v.s. när det rörde sig om live-evenemang. Magasinsprogrammen är en helt annan sak.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since there's no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities." - Les Claypool
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Både Tony Ring och Tromark har berättat hur det går till vid sändningarna av magasinsprogrammen. De får, i bästa fall, ett papper som beskriver vad programmet handlar om och i ännu bättre fall stämmer innehållet mellan tv-programmet och pappret överens. Det hör till undantagen som jag förstår det att de faktiskt ser programmen innan de kommenterar. Inte så lätt jobb, med andra ord.

Tärnström
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Har tyckt att Tony sköt sig bra förut, när det gäller live alltså. Men det andra eftersända samkoket är nog svårt att få till bra.

Blomman var ju gör bra i TV4, trots att jag hade sett loppet inna tyckte jag att det var spännande...och jag är lite konstig..:smile:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Kanske mest är magasinprogrammen jag sett då.
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Jag har inte testat CD tidigare men om man skall jämföra dagens och gårdagens kommentator så måste jag säga att det var klasskillnad. Tony Ring gjorde ett hyfsat seriöst intryck och till skillnad från fjanten som "kommenterade" igår verkade han i alla fall veta vad han pratade om.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

:argh2: :zz:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Tyckte Tony Ring skötte sig bra, lite missar ibland mellan stallkompisar, men annars OK. Blomman är dock fortfarande bättre, speciellt inlevelse, men verkar till skillnad ifrån Tony Ring ha lite väl bråttom hem. Kul med lite eftersnack - mer sånt. :up: Skulle ju t.ex. kunna kommentera lite till highlight-bilderna som visas och kanske något om intervjuerna som brukar ske efter loppet + div. analyser.

Annars tycker jag kanske att det skälls lite väl mycket på kommantatorer. Visst är det lite enerverande om de har allt för mycket fel och mest sitter och svamlar, men de flesta har ju även egna ögon att se med. Men för oinvigda är det förstås viktigt att det kommenteras bra, men för huvuddelen av forumets klientel borde det väl gå ändå, eller?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag gillar Tony Ring. Han uppfyller de viktigaste kriterierna för en kommentator enligt mitt sätt att se det:

1. Hyggligt faktakunnig.
2. Känsla för racing
3. Hög trivselfaktor

Småmissar gör alla (utom John Watson).

Blomman uppfyller också kraven. Skillnaden mellan Blomman och Tony är väl en smaksak. Där Tony är lugn och trivsam förmedlar kanske Blomman dramatiken bättre.

Ska bli kul att höra Blomman i kombination med Eje. Tyckte för övrigt att Rosenblad skötte sig bra i sammandraget.

Tärnström
Sehlis

Inlägg av Sehlis »

Inga buu eller bää om Tony förutom när både han och Fredrik svamlade trots teamradion var på efter målgången.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rosenblad :down:
TV4 och efterhandssändningar :wc:
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag tyckte TV4 eftersändning var den bästa hittills... Det är väl inte helt lätt att få till.
Användarens profilbild
gringo

Inlägg av gringo »

Tony tycker jag skötte sig bra! Det enda man kanske kan irritera sig på är att det verkar vara svårt för kommentatorerna att lära sig att Trulli och Fisichella har bytt stall. Artur/Eje/Calle/Björn har haft svårt med det och igår hade Tony/Fredrik Ekblom svårt med samma sak.

/gringo
TAB666

Inlägg av TAB666 »

Det var dock jobbigt att dom inte kunde vara tysta när RS pratade med depån mot slutet av racet. Jag skrek som en tokig att dom skulle hålla käften !

Om blomman läser detta : Hur mycket mer får du från 4:an för att göra F1 o robowars `??
Hoppas du får mycket din svikare :wink:
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

On 2002-04-01 18:47, TAB666 wrote:
Det var dock jobbigt att dom inte kunde vara tysta när RS pratade med depån mot slutet av racet. Jag skrek som en tokig att dom skulle hålla käften !

Om blomman läser detta : Hur mycket mer får du från 4:an för att göra F1 o robowars `??
Hoppas du får mycket din svikare :wink:
Det är något som blomman också måste bättra sig på, de är aldrig tysta när det är "team radio". Men nu verkar det dock som att det är Fredriks upgift att lysna på det och medela vad dem säger.

/Viktor
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

håller med er, jag störde söner mig när de snackade under teamradion...
Men annars var det helt okej måste jag säga, jag blev lite besviken i början när blomman var borta, men jag blev väldigt snabbt nöjdare...Bra jobbat Tony och Fredrick.

Jag tycker också att det var bra jobbat av Calle och Blomman på fyran, de hade koll på det mesta(som man kan ha på fyran)och svamlade på bra.

Jag undrar dock var Eje är??
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Eje arbetar för Panasonic och är alltid på plats hos Toyota. När fyran direktsänder är han med igen.

Ska bli kul när Blomman och Eje får köra sitt första live-lopp tillsammans. Tror att Eje då kan blomma ut och känna sig tryggare. Med Janne Blomqvist vid sin sida behöver han inte vara rädd för att det ska komma några groder från den munnen.
Bild
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

De borde ha telefonkontakt med Eje på CD också, då kan man jämföra Af Petersens och Ejes rykten! :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-04-02 14:29, Pastis wrote:
Eje arbetar för Panasonic och är alltid på plats hos Toyota. När fyran direktsänder är han med igen.

Ska bli kul när Blomman och Eje får köra sitt första live-lopp tillsammans. Tror att Eje då kan blomma ut och känna sig tryggare. Med Janne Blomqvist vid sin sida behöver han inte vara rädd för att det ska komma några groder från den munnen.
Är Janne Blomqvist och Eje Elgh som kommenterar från Imola för TV4?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Janne ska vara på Canal Digital har det sagts, Pastis brukar ha koll! :grin:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

aha trist. Tyckte han var så mycket bättre än Björn och Artur i söndags på hopklippet.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag tycker inte det är trist! :rock: :wink:
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Ha ha hörde att blomman började bli kär i robotwars han pratade om att robotarna var ochså människor , är skomakarn en robot??