Salo & Häkkinen kör rally ... men vi diskuterar bilar
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Salo & Häkkinen kör rally ... men vi diskuterar bilar
Mika Salo och Mika Häkkinen har gjort upp om det på bana i mer än ett decennium och Häkkinen drog till slut där det längsta strået.
I rallyt igår lördags utanför Tavastehus var det dock Salo som styrde och ställde som han ville.
Han slog sin forne granne med över en minut och kom totalt tia i grupp N.
I och för sig ingen överraskning då Salo har en betydande fördel i antalet starter han gjort i såna evenemang.
Beträffande Häkkinens eventuella start i Arctic Lapland Rally tas det beslutet under innevarande helg.
Sista anmälningsdag är nämligen redan på måndag.
I rallyt igår lördags utanför Tavastehus var det dock Salo som styrde och ställde som han ville.
Han slog sin forne granne med över en minut och kom totalt tia i grupp N.
I och för sig ingen överraskning då Salo har en betydande fördel i antalet starter han gjort i såna evenemang.
Beträffande Häkkinens eventuella start i Arctic Lapland Rally tas det beslutet under innevarande helg.
Sista anmälningsdag är nämligen redan på måndag.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vem bryr sig? Fortsätt i Dakar-tråden i stället. Jag vill se en fortsättning på hyckleriet, hahahaha.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja, förmodligen är bilen skrotad... man förstår ju att han vill ha framhjulsdrift där ute...Razor skrev:Har du halkat i diket med BMW:n ute på Saltarö, eftersom du ska köpa ny bil?Jari skrev:Själv kanske jag köper ett stycke Häkkinen Edition A-klasse.
Men hur går det med körglädjen i en Welt-klass? Framhjulsdrift och antisladdsystem som inte kan stängas av?
Har syndaren kanske vaknat sent omsider?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Hycklar han när det gäller drivningen också?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Nej, BMW'n fungerar fortfarande som en klocka och går som familjens "finbil" medan allsköns V70-schabrak får agera traktor åt oss härute.Razor skrev:Har du halkat i diket med BMW:n ute på Saltarö, eftersom du ska köpa ny bil?Jari skrev:Själv kanske jag köper ett stycke Häkkinen Edition A-klasse.
En Häkkinen edition skulle vara ganska snyggt som golfkärra eller att köra grabben till hockeyn i bara, och när budet ändå givits mig så måste jag ju i alla fall fundera på det.
Den nuvarande ägaren skall nämligen flytta till Spanien med sin obotliga prostatacancer.
Bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift kommer alltid att vara mer underhållande att köra än framhjulsdrift.
Framhjulsdrivet är för såna som inte kan tillräckligt mycket om bilkörningens fysik för att klara av det själva.
När F1-bilar görs framhjulsdrivna kanske jag kan börja tänka om.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Där ser du vad kul du kan ha åt att jag skriver här.JTarnstrom skrev:Vem bryr sig? Fortsätt i Dakar-tråden i stället. Jag vill se en fortsättning på hyckleriet, hahahaha.
Tärnström
Synd att du aldrig svarat på frågan bara:
När ska du stå för det du skrev i höstas?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Bilkörningens fysik? Kan du berätta lite mer om den, jag har ju, enligt dig, inte tillräckliga kunskaper om den eftersom jag kör framhjulsdrivet (gånger två, dessutom)? Jag är alltid intresserad av att lära mig något nytt.Jari skrev:Framhjulsdrivet är för såna som inte kan tillräckligt mycket om bilkörningens fysik för att klara av det själva.
Fast du har kanske själv inte tillräckliga kunskaper eftersom du funderar på att köpa en A-klass?
Märkligt dock att fyrhjulsdrivet verkar vara för de som har tillräckliga kunskaper om bilkörningens fysik, men inte framhjulsdrivet?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
En A-klass kan aldrig bli snygg, Häkkinen Edition eller ej... en sminkad gris är fortfarande en gris.Jari skrev:En Häkkinen edition skulle vara ganska snyggt som golfkärra eller att köra grabben till hockeyn i bara
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jari, bevisligen så kan du ju inte hantera bakhjulsdrift, för inte ens en gokart med slicks kan du undgå att konstant snurra med.Jari skrev:Nej, BMW'n fungerar fortfarande som en klocka och går som familjens "finbil" medan allsköns V70-schabrak får agera traktor åt oss härute.Razor skrev:Har du halkat i diket med BMW:n ute på Saltarö, eftersom du ska köpa ny bil?Jari skrev:Själv kanske jag köper ett stycke Häkkinen Edition A-klasse.
En Häkkinen edition skulle vara ganska snyggt som golfkärra eller att köra grabben till hockeyn i bara, och när budet ändå givits mig så måste jag ju i alla fall fundera på det.
Den nuvarande ägaren skall nämligen flytta till Spanien med sin obotliga prostatacancer.
Bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift kommer alltid att vara mer underhållande att köra än framhjulsdrift.
Framhjulsdrivet är för såna som inte kan tillräckligt mycket om bilkörningens fysik för att klara av det själva.
När F1-bilar görs framhjulsdrivna kanske jag kan börja tänka om.
Jag tycker du ska fortsätta med taxi resten av livet, och då enbart som passagerare.
Vad gäller underhållning så har drivsättet ingenting med det att göra. Det finns bakhjulsdrivna bilar som är skittrista att köra och framhjulsdriva som är hur roliga som helst.
Men det är klart, är man inte mer kompetent chaffis än att man bara kan hänga ut bakvagnen på vintern, tja, då tycker man nog som du gör.
Har du testat en Miata eller nya Mini t.ex? Din 'finbil' (jösses) är en traktor i jämförelse. Att traktorn sedan har sämre framkomlighet än en annan sak.
Som sagt Jari, inled inte diskussioner som du inte har koll på, du blir bara bortgjord!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja, och Minin framhjulsdriven, två exempel på roliga bilar. Kanske lika roliga, dvs fram- eller bakhjulsdrift spelar ingen roll för att hitta körglädjeLuckyStrike1 skrev:Miatan är väl bakhjulsdriven?
Dvs, en bil blir inte körglad bara för att den är bakhjulsdriven...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Min BMW 320 är bakhjuldriven och den är rolig att köra.
Fast Min Nissan Primera GT var framhjuldriven och minst lika rolig att köra.
Brorsans A4 Quattro är fyrhjuldriven och väldigt rolig att köra.
Aha ...
Fast Min Nissan Primera GT var framhjuldriven och minst lika rolig att köra.
Brorsans A4 Quattro är fyrhjuldriven och väldigt rolig att köra.
Aha ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja, men en varvovillig och tung 530 är knappast kul att köra...Razor skrev:Mina Alfa Sprintar var framhjulsdrivna och väldigt roliga att köra; min Alfa GTV var bakhjulsdriven och väldigt rolig att köra även den.
Faktiskt så var Sprintarna roligare att köra än GTV:n...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
525 är en lyckad motor, både i 12- som i 24-ventilsversion.Razor skrev:Vet ingenting om 530:n... har bara kört 525 och den var det inget fel på förutom att takluckorna brukade fastna i öppet läge.
Däremot är den gamla 530 en sällsynt dålig motor. Mycket pga en dålig kombination av svängmassa och borrning/slag. Den 18-hästar klenare 525 var avsevärt piggare och 530 försvann snabbt ur produktion och ersattes av den utvecklade 525 med 24 ventiler. Den fanns har jag för mig bara 2 år i 5-serien. Den drog dessutom mer bensin än 535.
En 530 automat är förhållandevis långsam i accelerationen men har dock en hyfsad toppfart om ca 220 km/h (när den var ny).
Till försvar för den motorn ska dock sägas att den håller mycket bra, den och parallellmodellen i 535 (som eg. var på 3,4 liter) är närmast skottsäkra om de sköts ordentligt. Men de allra flesta köpte 535 istället som ju var en mycket mer lyckad konstruktion med både ordentligt vrid och varvvillighet.
En fördel med 530 är dock att man i princip får dem gratis idag, möjligen pga att de är så oattraktiva och att de är dyra att underhålla.
Jag själv gillar egentligen E34 och av de tidiga så håller jag 518, 525 och 535 som de enda vettiga alternativen. 518 är mycket välbalanserad pga lätt motor. 525 är en smidig kompromiss och 535 en suverän långfärdsbil.
E34 är dessutom den snyggaste BMWn på senare tid, sedan dess har det bara gått utför i min mening.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Tyvärr blir allt som LS1 skaffar fult... han lyckas besudla det mesta. Ett slags omvänt Midas touchRazor skrev:Jo, E34:an är snygg; det är väl den och den 3-serien som LS1 har, som är de snyggaste BMW-modellerna under modern tid.
Jag tycker 850n är ganska snygg..
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Apropå snygga bilar ...
Jag tycker M3:an är så läcker i alla avseenden - en av de drömbilar man har och som ska inhandlas en dag när ekonomin tillåter det. Underbar
En annan klar favorit är :
Det här är tycker jag två moderna bilar som är fantastiskt snygga och utstrålar ren och kär körglädje.
Vill ha
Jag tycker M3:an är så läcker i alla avseenden - en av de drömbilar man har och som ska inhandlas en dag när ekonomin tillåter det. Underbar
En annan klar favorit är :
Det här är tycker jag två moderna bilar som är fantastiskt snygga och utstrålar ren och kär körglädje.
Vill ha
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Nja, snygg är den väl inte, den är för bullig. Det är ju det jag gillar med 850, just att den blir slankare...LuckyStrike1 skrev:Apropå snygga bilar ...
Jag tycker M3:an är så läcker i alla avseenden - en av de drömbilar man har och som ska inhandlas en dag när ekonomin tillåter det. Underbar
En annan klar favorit är :
Det här är tycker jag två moderna bilar som är fantastiskt snygga och utstrålar ren och kär körglädje.
Vill ha
Den enda M3 som väcker habegär hos mig är den första.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
dessutom snål-lucy, nog faan har du råd med en M3. Bara att handla om du vill ha en. Det finns ju faktiskt begagnade på marknaden. Och nu har de väl bytt motorer på alla...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nix ... har inte råd med inköpspriset och försäkringen på en BMW M3 med et till tre år på nacken.
Mi gräns för bilinköp ligger någonstans runt 200.000 och min gräns för försäkring ligger någonstans kring det jag betalar idag. Så en M3 är helt enkelt för dyr för mig tyvärr. Annars tycker jag att det där är den snyggaste M3:an som har gjorts - en M3 CSL vore verkligen inte dumt.
En Lotus Elise däremot är lite mer överkomlig, men också lite mer opraktisk tyvärr. Och svår att få tag på dessutom, åtminstone ett rätt exemplar.
Man får fortsätta drömma ett tag till.
Mi gräns för bilinköp ligger någonstans runt 200.000 och min gräns för försäkring ligger någonstans kring det jag betalar idag. Så en M3 är helt enkelt för dyr för mig tyvärr. Annars tycker jag att det där är den snyggaste M3:an som har gjorts - en M3 CSL vore verkligen inte dumt.
En Lotus Elise däremot är lite mer överkomlig, men också lite mer opraktisk tyvärr. Och svår att få tag på dessutom, åtminstone ett rätt exemplar.
Man får fortsätta drömma ett tag till.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Den här har jag mycket svårt att se något snyggt med, men smaken är ju delad...
Inte heller en av BMW:s mest lyckade bilar - sålde rätt dåligt, och hade en hel del kvalitetsproblem också.
Men jag har aldrig varit en fan av BMW annat än av deras 3-serie (förutom den senaste nu som jag har mycket svårt att vänja mig vid)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja, det är ju samma design som 3-serie coupe, fast mer utdragen, vilket gör den snyggare.LuckyStrike1 skrev:
Den här har jag mycket svårt att se något snyggt med, men smaken är ju delad...
Inte heller en av BMW:s mest lyckade bilar - sålde rätt dåligt, och hade en hel del kvalitetsproblem också.
Men jag har aldrig varit en fan av BMW annat än av deras 3-serie (förutom den senaste nu som jag har mycket svårt att vänja mig vid)
Vad är det som är så snyggt med 3-serie coupe då?
Jag argumenterar för min sak, kan du det?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Varför inte sukta efter en riktig sportbil istället?LuckyStrike1 skrev:Nix ... har inte råd med inköpspriset och försäkringen på en BMW M3 med et till tre år på nacken.
Mi gräns för bilinköp ligger någonstans runt 200.000 och min gräns för försäkring ligger någonstans kring det jag betalar idag. Så en M3 är helt enkelt för dyr för mig tyvärr. Annars tycker jag att det där är den snyggaste M3:an som har gjorts - en M3 CSL vore verkligen inte dumt.
En Lotus Elise däremot är lite mer överkomlig, men också lite mer opraktisk tyvärr. Och svår att få tag på dessutom, åtminstone ett rätt exemplar.
Man får fortsätta drömma ett tag till.
M3 är ju bara en sportig version av en standardbil, med allt vad det innebär av hög tyngdpunkt etc...
Visst, det är kanske en kul kompromiss, men i så fall är ju en 330 betydligt bättre, nästan samma prestanda men billigare att äga.
Nej erkänn att det handlar om att impa på pizzakillen!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
M3 är tycker jag en utmärkt kompromiss av en bil som går att använda i vardagslag, samtidigt som den är en sportbil som går att utnyttja rejält på banträffar. Jag kräver givetvis inte att du ska tycka detsamma, det har jag nog inte ens antytt. Men jag utnyttjar min fulla rätt att tala om vad just jag tycker i en diskussion som har kommit att handla om bilar nu. M3 brukar ju t.o.m med rätt person bakom ratten matcha och t.o.m. slå kungen av Ringen - de klassiska Porscharna. Det tilltalar mig med M3:an.
Enzo - Om du inte gillar det jag tycker, behöver du ju varken läsa det eller kommentera det eller hur?
Lotus Elise ger mig den sportbilen jag vill ha, men det är en bil som inte riktigt passar vardagsbehovet i övrigt. M3 är en tycker jag suverän kompromiss, och därför gillar jag den. Dessutom tilltalar utseendet mig.
Hur kan man argumentera för rätt och fel vad man tycker om? Jag är rent subjektiv - det här är bilar jag gillar. En Porsche GT3 drömmer jag också om - men det är inte riktigt en vardagsbil heller.
Så för mig är M3 den ultimata vardags/sportbilen och t.ex. en Porsche GT3 eller en Lotus Elise den ultimata sportbilen. I en perfekt värld kunde jag ha både det ena och det andra.
I väntan på att jag har råd att ha antingen en Elise, en M3 eller en Porsche GT3 nöjer jag mig för tillfället med min nuvarande bil.
Enzo - Om du inte gillar det jag tycker, behöver du ju varken läsa det eller kommentera det eller hur?
Lotus Elise ger mig den sportbilen jag vill ha, men det är en bil som inte riktigt passar vardagsbehovet i övrigt. M3 är en tycker jag suverän kompromiss, och därför gillar jag den. Dessutom tilltalar utseendet mig.
Hur kan man argumentera för rätt och fel vad man tycker om? Jag är rent subjektiv - det här är bilar jag gillar. En Porsche GT3 drömmer jag också om - men det är inte riktigt en vardagsbil heller.
Så för mig är M3 den ultimata vardags/sportbilen och t.ex. en Porsche GT3 eller en Lotus Elise den ultimata sportbilen. I en perfekt värld kunde jag ha både det ena och det andra.
I väntan på att jag har råd att ha antingen en Elise, en M3 eller en Porsche GT3 nöjer jag mig för tillfället med min nuvarande bil.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Nya Lotus Europa är en trevlig "kompromiss" för de som vill åka lite bekvämare
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 51,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 51,00.html
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Inte dum heller
Men jag gillar Elises snåla inredning, tunna mattor etc. När det gäller den bilen vill jag inte ha någon kompromiss alls - bara något fullkomligt onödigt
Men jag gillar Elises snåla inredning, tunna mattor etc. När det gäller den bilen vill jag inte ha någon kompromiss alls - bara något fullkomligt onödigt
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Elisen är fin... även opel speedster är ball.
Men jag håller annars Miata som en jättefin leksaksbil, överkomlig, grymt rolig och bra kvalitet...
Men jag håller annars Miata som en jättefin leksaksbil, överkomlig, grymt rolig och bra kvalitet...
LuckyStrike1 skrev:Inte dum heller
Men jag gillar Elises snåla inredning, tunna mattor etc. När det gäller den bilen vill jag inte ha någon kompromiss alls - bara något fullkomligt onödigt
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tyvärr är jag för lång för Miatan - men får plats i en Elise. Märkligt nog, men jag tror det beror på att man sitter mycket lägre i Elise än i Miatan.
Sen är Elise också en mer renodlad sportbil, byggd för bana vilket Miatan inte är. Men det spelar ju mindre roll, när jag inte får plats i Mazdan utan att se ut som ett ännu större fån än jag redan är.
Sen är Elise också en mer renodlad sportbil, byggd för bana vilket Miatan inte är. Men det spelar ju mindre roll, när jag inte får plats i Mazdan utan att se ut som ett ännu större fån än jag redan är.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Hårfrisörskebil är min åsikt.
Fast när de kom skulle alla motorjournalister ha en - sen la sig hypen hyfsat kvickt och kvar stod hårfrisörskorna
Fast när de kom skulle alla motorjournalister ha en - sen la sig hypen hyfsat kvickt och kvar stod hårfrisörskorna
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 572
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 21:37
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
också nya s80 ser helt OK ut, nästan lite audi över den..
http://media.putfile.com/Volvo_S80_Newsreel
http://media.putfile.com/Volvo_S80_Newsreel
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3531
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Tittente
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte