Repriser på CD ??

Kungaklassen av motorsport...
TAB666

Inlägg av TAB666 »

Jag har funderat lite och undrar varför inte CD visar repriser av kval/race. Skulle vara perfekt om man ska spela in.
Man skulle även kunna göra så att reprisen kommer utan kommentatorljud.Det kanske det skulle fungera bättre om det var 2 repriser , en med ljud och en utan kommenatatorer.

Så vad tycker ni ?

I andra länder har man den lyxen. I tyskland visar dom tom gammla race , hur coolt skulle inte det vara.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag tror inte Canal Digital har betalat för att kunna sända flera gånger. Det kostar kosing och F1 är ju en live sak.

Däremot har vi på redaktionen spånat om att man skulle kunna sända fredagens träningar med/utan kommentatorer. Speciellt onboardkiosken är helläcker att titta på med superskönt motorljud. Idag tar man ner signalen men får inte sända ut den vad jag vet. Men desto fler betalande tittare som strömmar till, desto lättare för oss att hitta på nya saker för er tittare.

Vi älskar motorsport och önskar inget hellre än att alla ska vara nöjda med CD:s-sändningar!
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Tycker verkligen att de ska visa loppet och om möjligt kvalen i repris. Jag har varit i kontakt med dem och medelat vad jag tycker också :smile:
Har hört på CD reklamen att de ska visa all fotbolls matcher i repris under fotbolls VM så varför inte med F1?

/Viktor
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Det är bra att ni är aktiva och kontaktar kundtjänst. Själv skulle jag vilja ha en F1-kanal som bara sänder F1-lopp dygnet runt. Tänk att få se hela 70- och 80-talet på nytt :grin:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

On 2002-03-28 22:57, Pastis wrote:
Jag tror inte Canal Digital har betalat för att kunna sända flera gånger. Det kostar kosing och F1 är ju en live sak.

Däremot har vi på redaktionen spånat om att man skulle kunna sända fredagens träningar med/utan kommentatorer. Speciellt onboardkiosken är helläcker att titta på med superskönt motorljud. Idag tar man ner signalen men får inte sända ut den vad jag vet. Men desto fler betalande tittare som strömmar till, desto lättare för oss att hitta på nya saker för er tittare.

Vi älskar motorsport och önskar inget hellre än att alla ska vara nöjda med CD:s-sändningar!
AnFRAN bör väl ha koll på vad som tas ned på fredagen!? :crazy: :lol:
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Det skulle vara härligt att få se dem för först gången också :smile:.

Synd att inte CD har Motors TV i sitt bas utbud, kanske inte världens bästa F1 program jämt men det är mycket F1.

/Viktor
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Men Motors är ju fritt, så det gäller bara att skaffa en egen digitaldekoder eller strula och vrida och dona (läs i CART-mötet). Jag rekomenderar inte att köpa CDs-abonnemang med Nokia Mediamaster och inte heller VIASAT. Då är man mera låst. Man ska istället köpa abonnemang utan dekoder och istället skaffa sig en egen som klarar av mera saker. Det kostar inte speciellt mycket mera.

Vilken dekoder som är bäst just nu vet jag inte, det kan säkert andra bättre. Själv har jag en Force 1133S som jag köpte för ett år sedan och den har inbyggt viacces och conax och totalt fyra kortplatser.
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

Motors TV kanske är fritt men jag kan inte flytta parabolen hur som helst, jag drömer förstås om att få motor till den men det är bra en dröm :smile:. Tycker gott att Canal Digital borde lägga in den i sitt bas utbud.

/Viktor

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Viktor den 2002-03-29 00:03 ]</font>
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Som jag fattat tänds Sly Digitals kameror på fredag förmiddag och sänder live hela vägen fram till söndageftermiddag. Så man kan se evenemangen som pågår på banan då det inte är F1-träning!

F3000-lopper på BernieVision skulle rocka! :grin:
TAB666

Inlägg av TAB666 »

On 2002-03-29 00:45, PeppeF1 wrote:
Som jag fattat tänds Sly Digitals kameror på fredag förmiddag och sänder live hela vägen fram till söndageftermiddag. Så man kan se evenemangen som pågår på banan då det inte är F1-träning!

Coolt.
När det gäller F3000 , kommer Eurosport visa det live ?
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

On 2002-03-29 02:32, TAB666 wrote:
On 2002-03-29 00:45, PeppeF1 wrote:

Coolt.
När det gäller F3000 , kommer Eurosport visa det live ?
Eurosport kommer inte visa F3000 från Brasilien live. Jag vet inte hur det kommer att bli, loppet börjar 20.00 och Eurosport's sändning börjar också 20.00 men då ska de ha introduktion osv så det blir väll ett sammandrag från det loppet bara, men nästan live :smile:. Imola och Barcelona står det i deras tablå att de ska visa live men det gjorde det om Brasilien också så man vet aldrig men vi får väll hoppas.

/Viktor
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

sänder inte CD fredagsträningen??

Iså fall får det bli RTL:::
Användarens profilbild
Viktor

Inlägg av Viktor »

On 2002-03-29 12:48, Crazy F1 wrote:

CD sänder inte fredagträningen. De sänder "bara" lördagsträningen, kvalet och loppet.

/Viktor
CLO

Inlägg av CLO »

On 2002-03-29 12:48, Crazy F1 wrote:

Varken CD eller RTL sänder fredagsträningen.
Det får bli DSF istället.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

On 2002-03-28 23:02, Pastis wrote:
Tänk att få se hela 70- och 80-talet på nytt :grin:
Med ett sådant utbud skulle man inte behöva ha något liv i överigt :crazy:
TAB666

Inlägg av TAB666 »

On 2002-03-29 22:03, llowgren wrote:
On 2002-03-28 23:02, Pastis wrote:
Tänk att få se hela 70- och 80-talet på nytt :grin:
Med ett sådant utbud skulle man inte behöva ha något liv i överigt :crazy:
Fan vad skönt det skulle vara ... fan att det inte finns en sådan kanal. Man skulle få in grovt med pengar , om man visade den över hela världen :smile: ( kanske inte grovt med pengar men i alla fall grymt nöjda kunder )
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

HELVETE, nu är det nån jävla "Tjänsten är inte tillgänglig"-ruta! :mad: :mad: :mad:

Har bild iaf...
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

ja just det fredagens fria sänds ju på dsf, den har jag ju också som tur är... :smile:

Tänk att man har canal digital, tv 4, rtl och DSF.....Det är näst intill den fulländade f1 kollen man kan ha nuför tiden..