Största talagen som aldrig vann????

Kungaklassen av motorsport...
raikkonen_is_best

Största talagen som aldrig vann????

Inlägg av raikkonen_is_best »

Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....

Personligen tycker jag att Nick Heidfeld, Jenson Button, fichicehla, Alesi alltid kommer vara besvikelser i mina ögon trodde dom skulle bli något mera...:P
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

Raikkonen är en besvikelse!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Aldrig vann ett F1-lopp, eller aldrig vann F1-VM eller aldrig vann ett mästerskap eller vad menar du?

Jan Magnussen får väl räknas som en av de största talangerna som aldrig lyckades i F1. Enorm i F3, där han var oslagbar. I F1 lyckades det aldrig riktigt, men karriären efter F1 lyckades där han kör allt möjligt och vinner i allt han kör.

Gilles Villeneuve och Ronnie Peterson är väl två av de största talangerna i F1 som aldrig vann VM.

Jean Alesi ansågs ju vara en stor talang, men lämnade F1 med bara en seger bakom sig. Hade han gått till Williams som han skrev kontrakt med hade han nog tagit minst en VM-titel.

Stirling Moss är nog den största och bästa föraren totalt sett som aldrig blev världsmästare i F1.

Men som Alonso visade i år, är talang bara en del av flera som gör en stor F1-förare. Det gäller att vara smart och disciplinerad och mogen också.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
raikkonen_is_best

jo jag menar vm och så hhee..men vem kan tycka att räikkönen är en besvikelse??? hahah :P...då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

Lite besvikelse måste det betraktas som när han har haft två riktigt bra chanser till att bli mästare.
då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
En ny krönikör?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

FerrariF1 skrev:Lite besvikelse måste det betraktas som när han har haft två riktigt bra chanser till att bli mästare.
då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
En ny krönikör?
Du menar som Schumi 96, 97, 98 och 99?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
FerrariF1

Inlägg av FerrariF1 »

Japp
SLC

Re: Största talagen som aldrig vann????

Inlägg av SLC »

raikkonen_is_best skrev:Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
Måste väl vara jag dårå .... har inte vunnit ett enda F1 lopp och lär nog aldrig göra det heller. :wink:
Moderator-polis ;-)
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

raikkonen_is_best skrev:jo jag menar vm och så hhee..men vem kan tycka att räikkönen är en besvikelse??? hahah :P...då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

SLC skrev:
raikkonen_is_best skrev:Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
Måste väl vara jag dårå .... har inte vunnit ett enda F1 lopp och lär nog aldrig göra det heller. :wink:
Då har min morsa och du jämnt skägg...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Golfkillen skrev:
raikkonen_is_best skrev:jo jag menar vm och så hhee..men vem kan tycka att räikkönen är en besvikelse??? hahah :P...då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!
Sju segrar i år bland annat från sjuttonde rutan?
Vad förväntar du dig egentligen?
Det tog Ferrari 21 år att hitta tillbaka till vinnarcirkeln och hutlöst med pengar. Så mycket att resten av stallen utom toppstallen hade varit finansierade i tio år framåt.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Golfkillen skrev: Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!
Jag förstår faktiskt inte hur du kan tycka att Räikkönen varit en besvikelse. 2003 tävlande han in i det sista om VM-titeln i en bil som inte verkade vara lika snabb som Ferrarin och Williams. I år har han vunnit 7 lopp och pressat Alonso ända till fram till 17de loppet.

Jag förstår inte varför så många anser att Räikkönen är så dålig. Det verkar som om många anser att man ska hata killen eftersom att han har fans som hyllar honom och höjer han till skyarna.
Budo

Inlägg av Budo »

Alesi anser jag vara största besvikelse. Annars har vi Mansell som vann VM i "sista sekunden".
Kimi har jag aldrig sett som WDC material och därav inte som besvikelse heller. Dessutom kör han fortfarande dvs fortfarande så har han ju chansen men skulle han avsluta sin karriär utan titel kan han ju mycket väl vara "största besvikelse".
Sen har vi ju Monty också som är en stark kandidat. Han tar inte WDC rätt så om han kör själv om att.
raikkonen_is_best

Jag håller med Räikkönen har aldrig haft matrialet....
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Sami skrev:
Golfkillen skrev: Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!

Jag förstår inte varför så många anser att Räikkönen är så dålig. Det verkar som om många anser att man ska hata killen eftersom att han har fans som hyllar honom och höjer han till skyarna.
:idea:
Huvudet på spiken. Sätt vem som helst av dagens F1 chaffisar i en Mclaren så kommer de flesta vara med i täten.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev: Jag förstår inte varför så många anser att Räikkönen är så dålig. Det verkar som om många anser att man ska hata killen eftersom att han har fans som hyllar honom och höjer han till skyarna.

Med den bilen han har så är det ett mirakel att han misslyckades att bli WDC.

Det är väl knappast någon som hatar grabben. Men han gör ju inte mycket själv för att framstå som en seriös F1 förare. Fylleriskandaler mm mm. Vi har en Matti Nykinen i honom med den skillnaden att Matti lyckades som idrottsman. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nisse skrev: :idea:
Huvudet på spiken. Sätt vem som helst av dagens F1 chaffisar i en Mclaren så kommer de flesta vara med i täten.
Samma med Renault. Till och med Fisichella lyckades vinna ett lopp med den!
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Sami skrev:
Nisse skrev: :idea:
Samma med Renault. Till och med Fisichella lyckades vinna ett lopp med den!
Renaulten är inte lika snabb eller så är Fisi usel som chaffis. Av Alonso och Fisi så ärdet bara Alonso som varit konstant snabb med bilen. Oftast har Fisi inte varit i närheten av Alonsos tider.

Mclaren har alltid varit snabb oavsett om det rört sig om Kimi eller JPM som kört den. Att sedan Kimi är den som presterat mest med bilen kan jag köpa.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Jo, men Montoya tillhör den absoluta toppen och är en betydligt mycket bättre förare än Fisichella.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Sami skrev:Jo, men Montoya tillhör den absoluta toppen och är en betydligt mycket bättre förare än Fisichella.
Vi ser vilken "topp" Monthoyya tillhör! :D

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

När det gäller talanger som inte blivit världsmästare, går det tretton på dussinet.

En av de som jag anser hade mest talang för att bli världsmästare var Gunnar Nilsson som jag hade velat få se mer av. När det gäller att köra en bil så snabbt det gick har Ronnie Pettersson haft få övermän, om det räckt för att bli världsmästare är jag inte säker på. För att bli mästre handlar det inte att bara köra snabbt utan man måste ta chansen när den yppar sig. Ett skolexempel på hur man beter sig visade Alonso i år efter antal segrar kunde han vänta ut säsongen, spara på materialet och låta motståndaren bjuda på misstagen. När titeln var hemma så kunde han skruva upp farten igen och visa att den funnits där hela tiden. En annan klassiker är ju när Keke blev mästare, motståndarna körde ihjäl sig eller skadade sig och han tog titeln med endast en seger. Listan kan göras lång men av de som inte blir mästare så är det snarare regel än undantag att de ansetts som snabba än smarta. Prost yttrade väl saningen att konsten är att vinna med så lite som möjligt.
arska

Inlägg av arska »

Vem är Matti Nykinen?
Vilken idrott/sport lyckades han i?

:roll: :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
Sami skrev:Jo, men Montoya tillhör den absoluta toppen och är en betydligt mycket bättre förare än Fisichella.
Vi ser vilken "topp" Monthoyya tillhör! :D
Ja, den är högre än Fisichellas.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
raikkonen_is_best

matti nykänen är typ tidernas bästa backhoppare heheh :OP..
Gösta

Inlägg av Gösta »

raikkonen_is_best skrev:matti nykänen är typ tidernas bästa backhoppare heheh :OP..

Hurvida han är tidernas bäste vet jag inte! Men han var bra, väldigt bra innan han skaffade sig en kniv och kröp ner i flaskan!

arska

Inlägg av arska »

raikkonen_is_best skrev:matti nykänen är typ tidernas bästa backhoppare heheh :OP..
Jo, det vet jag, men...

Btw, bilkörning och finska backhoppare, det var, om jag inte helt missminner mig någon av dem som fick körkort i förtid för att kunna ta sig till träningar osv på egen hand. Undrar om han kom fram?? Toni Nieminen eller Matti Nykinen (Nykänen) var det.
Tydligen spelar det ingen roll i suomi ifall man är backhoppare eller fyllo,
talang för bilkörning verker de ha allihop :wink:
raikkonen_is_best

niminen var det....men han har aldrig vart iblnandad i skandaler eller något direkt hehehe...
Gösta

Inlägg av Gösta »

Nå hur är det. Är det Nykinen eller Niminen?? Börjar bli många bud från din sida. Vill du bli tagen på allvar? (lite svårt med ditt "nick name" :D )

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Toni Nieminen fick körkort när han gick in i lumpen (skidgymnasium i Lahtis) och söp redan då bort resten av sin karriär.
Han har aldrig återhämtat sig från pissbulan han fick det året han seglade upp i toppen som en komet och sen kraschade. (Typ Button, fast Button kom igen)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

SLC skrev:
Å mig blev det inget av heller. 8)

Fast jag vill minnas att du var en hejare på att skrota Petry-motorer... :wink:
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
SLC

Inlägg av SLC »

PC: skrev:
SLC skrev:
Å mig blev det inget av heller. 8)

Fast jag vill minnas att du var en hejare på att skrota Petry-motorer... :wink:
Åfan du var med den gamla urtiden hör jag.....

Jo, det var inte allt för lång livslängd på Petry-maskinerna :roll:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Körde sönder materialet .... SLC då ....

SLC

Inlägg av SLC »

LuckyStrike1 skrev:Körde sönder materialet .... SLC då ....
Kan väl säga så här: Att i jämförelse med Petry-maskinerna så är Merca´s F1 motorer rena evighetsmaskinerna :roll:

Fast dom var snabba.... :up:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
PC:

LuckyStrike1 skrev:Körde sönder materialet .... SLC då ....
Måste sägas till SLC´s försvar att på den tiden körde vi med obelagda aluminiumkolvar med hårdkromade ringar och gjutjärnsfoder, sen lät man hela härligheten varva i paritet med en modern F1-maskin. :idea:

Å jag gjorde nog av med en och annan Parilla, DAP eller Sirio själv... :D
Användarens profilbild
PC:

För att återgå till ämnet...

Personligen tycker jag att Jean Alesi är bland de bästa i historien som aldrig vann något - en gång är ingen gång, om man är lite elak...
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Kan bara hålla med om att Jean Alesi nog är den förare som fått sämst utdelning i F1. Enbart en seger i ett lopp där alla som var snabbare bröt.

Inför 1996 års VM så var det rätt många som trodde att han skulle vinna VM. Det blev inte ens en enda liten seger.
pUs

Inlägg av pUs »

Jari skrev:
FerrariF1 skrev:Lite besvikelse måste det betraktas som när han har haft två riktigt bra chanser till att bli mästare.
En ny krönikör?
Du menar som Schumi 96, 97, 98 och 99?
1996 och 1999 kan man väl ändå inte påstå att Michael hade några 'bra' chanser att ta hem förar-vm?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jodå.
Precis lika väl som Kimi förväntas vinna direkt, annars är han en överhypad sopa.
raikkonen_is_best

han söp inte bort karrären han var til och med i os 2002!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Att vara med i OS säger inte så mycket i sig; t o m Eddie Edwards var ju med i OS.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

När det gäller bra förare som aldrig vunnit något lopp i F1-VM så ligger en 63-årig nya zeeländare bra till.
Har lill-lövis förresten fortfarande kvar rekordet på flest antal pallplatser utan seger?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tror han och Button nu delar rekordet med 12 pallplatser utan seger.

En pall till för Button, och han tar över rekordet med mindre att han hamnar högst upp på pallen.

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:När det gäller bra förare som aldrig vunnit något lopp i F1-VM så ligger en 63-årig nya zeeländare bra till.
Andrea de Cesaris är väl den som har flest starter (208 st) utan någon seger, även om han nu inte körde några vinnarbilar direkt?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det finns nästan en kategori till som gömmer sig i den här diskussionen - förare som var tillräckligt bra för att ta en seger men som inte lyckades. För vem skulle påstå att Martin Brundle var en av de bästa förarna som inte har tagit en seger? Inte jag. Men han var fan i mig inte dålig och hade han bara suttit i rätt bil vid rätt tillfälle, alltså inte i en McLaren med Peugeot-motor, så hade han alldeles säkert tagit en eller annan seger. Lövis passar in i denna kategori. Derek Warwick är en annan figur som hade kapacitet för mer än vad som blev fallet.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
pUs

Inlägg av pUs »

Jari skrev:Jodå.
Precis lika väl som Kimi förväntas vinna direkt, annars är han en överhypad sopa.
"Direkt" är lite svårt att vinna, tvivlar på att nån har så höga krav på Kimi. Titeln delas ju inte per automatik ut till valfri finländare innan säsongsstart, även om somliga kanske gärna skulle se att så skedde.

Hur som helst har han kört i fem hela säsonger och saknar fortfarande titel eller titlar. Jämförelseobjektet ifråga grejade faktiskt två stycken förarmästerskap under kortare tid än så, om vi nu ska vara såhär klämkäckt pseudopedantiska.
Användarens profilbild
Strikt

Inlägg av Strikt »

En som aldrig fick till det i F1 var A Zanardi, en otrolig cart-förare som numer vinner lopp för fullt trots att karl'n saknar båda benen.

Sen måste jag hålla med om att Ronnie Petersson var en av historiens bästa F1 förare utan vm-titel men vann ju många lopp i ala fall, hade han inte dött så tror jag VM-titeln det året blivit hans :lol:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

pUs skrev:
"Direkt" är lite svårt att vinna, tvivlar på att nån har så höga krav på Kimi. Titeln delas ju inte per automatik ut till valfri finländare innan säsongsstart, även om somliga kanske gärna skulle se att så skedde.

Hur som helst har han kört i fem hela säsonger och saknar fortfarande titel eller titlar. Jämförelseobjektet ifråga grejade faktiskt två stycken förarmästerskap under kortare tid än så, om vi nu ska vara såhär klämkäckt pseudopedantiska.
Det är ganska många som kört fem säsonger utan seger och för de två som jämförelseobjektet tagit i början har han suttit i den bästa bilen också. Kimi har hittills aldrig suttit i den bästa bilen.
Som observation kan man faktiskt säga att jämförelseobjektet faktiskt suttit den bästa bilen fler år än han tagit titlarna i WDC också, medan Kimi faktiskt utmanat om totalsegern två år redan i en sämre bil.
Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Jari skrev:Som observation kan man faktiskt säga att jämförelseobjektet faktiskt suttit den bästa bilen fler år än han tagit titlarna i WDC också
Vilka år tänker du på då?
92, 93, 96-99 eller kanske rent av 2005 :)
pUs

Inlägg av pUs »

Jari skrev:
pUs skrev:

Det är ganska många som kört fem säsonger utan seger och för de två som jämförelseobjektet tagit i början har han suttit i den bästa bilen också. Kimi har hittills aldrig suttit i den bästa bilen.
Fullständigt subjektiv åsikt som inte är värd mer än om den hade kommit från nån annan fåtöljfanatiker. Var vänlig begränsa vår korrespondens till endast fakta, tack.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Kimi har hittills aldrig suttit i den bästa bilen.
I en annan tråd skriver du "Är man bra nog får man de bästa prylarna till slut."

Vad drar du för slutsats om Kimis skicklighet med detta som bakgrund då?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.