Största talagen som aldrig vann????
-
Största talagen som aldrig vann????
Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
Personligen tycker jag att Nick Heidfeld, Jenson Button, fichicehla, Alesi alltid kommer vara besvikelser i mina ögon trodde dom skulle bli något mera...
Personligen tycker jag att Nick Heidfeld, Jenson Button, fichicehla, Alesi alltid kommer vara besvikelser i mina ögon trodde dom skulle bli något mera...
-
Aldrig vann ett F1-lopp, eller aldrig vann F1-VM eller aldrig vann ett mästerskap eller vad menar du?
Jan Magnussen får väl räknas som en av de största talangerna som aldrig lyckades i F1. Enorm i F3, där han var oslagbar. I F1 lyckades det aldrig riktigt, men karriären efter F1 lyckades där han kör allt möjligt och vinner i allt han kör.
Gilles Villeneuve och Ronnie Peterson är väl två av de största talangerna i F1 som aldrig vann VM.
Jean Alesi ansågs ju vara en stor talang, men lämnade F1 med bara en seger bakom sig. Hade han gått till Williams som han skrev kontrakt med hade han nog tagit minst en VM-titel.
Stirling Moss är nog den största och bästa föraren totalt sett som aldrig blev världsmästare i F1.
Men som Alonso visade i år, är talang bara en del av flera som gör en stor F1-förare. Det gäller att vara smart och disciplinerad och mogen också.
Jan Magnussen får väl räknas som en av de största talangerna som aldrig lyckades i F1. Enorm i F3, där han var oslagbar. I F1 lyckades det aldrig riktigt, men karriären efter F1 lyckades där han kör allt möjligt och vinner i allt han kör.
Gilles Villeneuve och Ronnie Peterson är väl två av de största talangerna i F1 som aldrig vann VM.
Jean Alesi ansågs ju vara en stor talang, men lämnade F1 med bara en seger bakom sig. Hade han gått till Williams som han skrev kontrakt med hade han nog tagit minst en VM-titel.
Stirling Moss är nog den största och bästa föraren totalt sett som aldrig blev världsmästare i F1.
Men som Alonso visade i år, är talang bara en del av flera som gör en stor F1-förare. Det gäller att vara smart och disciplinerad och mogen också.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
- Varnad
Du menar som Schumi 96, 97, 98 och 99?FerrariF1 skrev:Lite besvikelse måste det betraktas som när han har haft två riktigt bra chanser till att bli mästare.En ny krönikör?då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
Re: Största talagen som aldrig vann????
Måste väl vara jag dårå .... har inte vunnit ett enda F1 lopp och lär nog aldrig göra det heller.raikkonen_is_best skrev:Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
Moderator-polis
-
Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!raikkonen_is_best skrev:jo jag menar vm och så hhee..men vem kan tycka att räikkönen är en besvikelse??? hahah ...då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
-
- Varnad
Då har min morsa och du jämnt skägg...SLC skrev:Måste väl vara jag dårå .... har inte vunnit ett enda F1 lopp och lär nog aldrig göra det heller.raikkonen_is_best skrev:Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
-
- Varnad
Sju segrar i år bland annat från sjuttonde rutan?Golfkillen skrev:Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!raikkonen_is_best skrev:jo jag menar vm och så hhee..men vem kan tycka att räikkönen är en besvikelse??? hahah ...då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
Vad förväntar du dig egentligen?
Det tog Ferrari 21 år att hitta tillbaka till vinnarcirkeln och hutlöst med pengar. Så mycket att resten av stallen utom toppstallen hade varit finansierade i tio år framåt.
-
Jag förstår faktiskt inte hur du kan tycka att Räikkönen varit en besvikelse. 2003 tävlande han in i det sista om VM-titeln i en bil som inte verkade vara lika snabb som Ferrarin och Williams. I år har han vunnit 7 lopp och pressat Alonso ända till fram till 17de loppet.Golfkillen skrev: Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!
Jag förstår inte varför så många anser att Räikkönen är så dålig. Det verkar som om många anser att man ska hata killen eftersom att han har fans som hyllar honom och höjer han till skyarna.
-
Alesi anser jag vara största besvikelse. Annars har vi Mansell som vann VM i "sista sekunden".
Kimi har jag aldrig sett som WDC material och därav inte som besvikelse heller. Dessutom kör han fortfarande dvs fortfarande så har han ju chansen men skulle han avsluta sin karriär utan titel kan han ju mycket väl vara "största besvikelse".
Sen har vi ju Monty också som är en stark kandidat. Han tar inte WDC rätt så om han kör själv om att.
Kimi har jag aldrig sett som WDC material och därav inte som besvikelse heller. Dessutom kör han fortfarande dvs fortfarande så har han ju chansen men skulle han avsluta sin karriär utan titel kan han ju mycket väl vara "största besvikelse".
Sen har vi ju Monty också som är en stark kandidat. Han tar inte WDC rätt så om han kör själv om att.
-
-
Sami skrev:Golfkillen skrev: Han har haft två bra chanser, men ännu inte vunnit VM. Du tycker Button är en besvikelse, jag tycker Raikkonen är det!
Jag förstår inte varför så många anser att Räikkönen är så dålig. Det verkar som om många anser att man ska hata killen eftersom att han har fans som hyllar honom och höjer han till skyarna.
Huvudet på spiken. Sätt vem som helst av dagens F1 chaffisar i en Mclaren så kommer de flesta vara med i täten.
-
Sami skrev: Jag förstår inte varför så många anser att Räikkönen är så dålig. Det verkar som om många anser att man ska hata killen eftersom att han har fans som hyllar honom och höjer han till skyarna.
Med den bilen han har så är det ett mirakel att han misslyckades att bli WDC.
Det är väl knappast någon som hatar grabben. Men han gör ju inte mycket själv för att framstå som en seriös F1 förare. Fylleriskandaler mm mm. Vi har en Matti Nykinen i honom med den skillnaden att Matti lyckades som idrottsman.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
-
Renaulten är inte lika snabb eller så är Fisi usel som chaffis. Av Alonso och Fisi så ärdet bara Alonso som varit konstant snabb med bilen. Oftast har Fisi inte varit i närheten av Alonsos tider.Sami skrev:Samma med Renault. Till och med Fisichella lyckades vinna ett lopp med den!Nisse skrev:
Huvudet på spiken. Sätt vem som helst av dagens F1 chaffisar i en Mclaren så kommer de flesta vara med i täten.
Mclaren har alltid varit snabb oavsett om det rört sig om Kimi eller JPM som kört den. Att sedan Kimi är den som presterat mest med bilen kan jag köpa.
-
-
-
När det gäller talanger som inte blivit världsmästare, går det tretton på dussinet.
En av de som jag anser hade mest talang för att bli världsmästare var Gunnar Nilsson som jag hade velat få se mer av. När det gäller att köra en bil så snabbt det gick har Ronnie Pettersson haft få övermän, om det räckt för att bli världsmästare är jag inte säker på. För att bli mästre handlar det inte att bara köra snabbt utan man måste ta chansen när den yppar sig. Ett skolexempel på hur man beter sig visade Alonso i år efter antal segrar kunde han vänta ut säsongen, spara på materialet och låta motståndaren bjuda på misstagen. När titeln var hemma så kunde han skruva upp farten igen och visa att den funnits där hela tiden. En annan klassiker är ju när Keke blev mästare, motståndarna körde ihjäl sig eller skadade sig och han tog titeln med endast en seger. Listan kan göras lång men av de som inte blir mästare så är det snarare regel än undantag att de ansetts som snabba än smarta. Prost yttrade väl saningen att konsten är att vinna med så lite som möjligt.
En av de som jag anser hade mest talang för att bli världsmästare var Gunnar Nilsson som jag hade velat få se mer av. När det gäller att köra en bil så snabbt det gick har Ronnie Pettersson haft få övermän, om det räckt för att bli världsmästare är jag inte säker på. För att bli mästre handlar det inte att bara köra snabbt utan man måste ta chansen när den yppar sig. Ett skolexempel på hur man beter sig visade Alonso i år efter antal segrar kunde han vänta ut säsongen, spara på materialet och låta motståndaren bjuda på misstagen. När titeln var hemma så kunde han skruva upp farten igen och visa att den funnits där hela tiden. En annan klassiker är ju när Keke blev mästare, motståndarna körde ihjäl sig eller skadade sig och han tog titeln med endast en seger. Listan kan göras lång men av de som inte blir mästare så är det snarare regel än undantag att de ansetts som snabba än smarta. Prost yttrade väl saningen att konsten är att vinna med så lite som möjligt.
-
-
Ja, den är högre än Fisichellas.Gösta skrev:Vi ser vilken "topp" Monthoyya tillhör!Sami skrev:Jo, men Montoya tillhör den absoluta toppen och är en betydligt mycket bättre förare än Fisichella.
-
-
raikkonen_is_best skrev:matti nykänen är typ tidernas bästa backhoppare heheh :OP..
Hurvida han är tidernas bäste vet jag inte! Men han var bra, väldigt bra innan han skaffade sig en kniv och kröp ner i flaskan!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
-
Jo, det vet jag, men...raikkonen_is_best skrev:matti nykänen är typ tidernas bästa backhoppare heheh :OP..
Btw, bilkörning och finska backhoppare, det var, om jag inte helt missminner mig någon av dem som fick körkort i förtid för att kunna ta sig till träningar osv på egen hand. Undrar om han kom fram?? Toni Nieminen eller Matti Nykinen (Nykänen) var det.
Tydligen spelar det ingen roll i suomi ifall man är backhoppare eller fyllo,
talang för bilkörning verker de ha allihop
-
-
-
- Varnad
Toni Nieminen fick körkort när han gick in i lumpen (skidgymnasium i Lahtis) och söp redan då bort resten av sin karriär.
Han har aldrig återhämtat sig från pissbulan han fick det året han seglade upp i toppen som en komet och sen kraschade. (Typ Button, fast Button kom igen)
Han har aldrig återhämtat sig från pissbulan han fick det året han seglade upp i toppen som en komet och sen kraschade. (Typ Button, fast Button kom igen)
-
Å mig blev det inget av heller.SLC skrev:Måste väl vara jag dårå .... har inte vunnit ett enda F1 lopp och lär nog aldrig göra det heller.raikkonen_is_best skrev:Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
Fast jag vill minnas att du var en hejare på att skrota Petry-motorer...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
Åfan du var med den gamla urtiden hör jag.....PC: skrev:Å mig blev det inget av heller.SLC skrev:Måste väl vara jag dårå .... har inte vunnit ett enda F1 lopp och lär nog aldrig göra det heller.raikkonen_is_best skrev:Vem tycker ni är det största talangen som aldrig vann eller inte har vunnit något??? Som bara försvan trots att han förespådes en bra framtid?.....
Fast jag vill minnas att du var en hejare på att skrota Petry-motorer...
Jo, det var inte allt för lång livslängd på Petry-maskinerna
Moderator-polis
-
-
-
Måste sägas till SLC´s försvar att på den tiden körde vi med obelagda aluminiumkolvar med hårdkromade ringar och gjutjärnsfoder, sen lät man hela härligheten varva i paritet med en modern F1-maskin.LuckyStrike1 skrev:Körde sönder materialet .... SLC då ....
Å jag gjorde nog av med en och annan Parilla, DAP eller Sirio själv...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
-
-
-
1996 och 1999 kan man väl ändå inte påstå att Michael hade några 'bra' chanser att ta hem förar-vm?Jari skrev:Du menar som Schumi 96, 97, 98 och 99?FerrariF1 skrev:Lite besvikelse måste det betraktas som när han har haft två riktigt bra chanser till att bli mästare.En ny krönikör?då har man nog inte följ F1 länge och då är man en lite fjortis som inte vet ett skti hahaa
-
- Varnad
-
-
-
-
Tror han och Button nu delar rekordet med 12 pallplatser utan seger.
En pall till för Button, och han tar över rekordet med mindre att han hamnar högst upp på pallen.
En pall till för Button, och han tar över rekordet med mindre att han hamnar högst upp på pallen.
-
Andrea de Cesaris är väl den som har flest starter (208 st) utan någon seger, även om han nu inte körde några vinnarbilar direkt?AndersF1 skrev:När det gäller bra förare som aldrig vunnit något lopp i F1-VM så ligger en 63-årig nya zeeländare bra till.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Moderator
Det finns nästan en kategori till som gömmer sig i den här diskussionen - förare som var tillräckligt bra för att ta en seger men som inte lyckades. För vem skulle påstå att Martin Brundle var en av de bästa förarna som inte har tagit en seger? Inte jag. Men han var fan i mig inte dålig och hade han bara suttit i rätt bil vid rätt tillfälle, alltså inte i en McLaren med Peugeot-motor, så hade han alldeles säkert tagit en eller annan seger. Lövis passar in i denna kategori. Derek Warwick är en annan figur som hade kapacitet för mer än vad som blev fallet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
"Direkt" är lite svårt att vinna, tvivlar på att nån har så höga krav på Kimi. Titeln delas ju inte per automatik ut till valfri finländare innan säsongsstart, även om somliga kanske gärna skulle se att så skedde.Jari skrev:Jodå.
Precis lika väl som Kimi förväntas vinna direkt, annars är han en överhypad sopa.
Hur som helst har han kört i fem hela säsonger och saknar fortfarande titel eller titlar. Jämförelseobjektet ifråga grejade faktiskt två stycken förarmästerskap under kortare tid än så, om vi nu ska vara såhär klämkäckt pseudopedantiska.
-
En som aldrig fick till det i F1 var A Zanardi, en otrolig cart-förare som numer vinner lopp för fullt trots att karl'n saknar båda benen.
Sen måste jag hålla med om att Ronnie Petersson var en av historiens bästa F1 förare utan vm-titel men vann ju många lopp i ala fall, hade han inte dött så tror jag VM-titeln det året blivit hans
Sen måste jag hålla med om att Ronnie Petersson var en av historiens bästa F1 förare utan vm-titel men vann ju många lopp i ala fall, hade han inte dött så tror jag VM-titeln det året blivit hans
-
- Varnad
Det är ganska många som kört fem säsonger utan seger och för de två som jämförelseobjektet tagit i början har han suttit i den bästa bilen också. Kimi har hittills aldrig suttit i den bästa bilen.pUs skrev:"Direkt" är lite svårt att vinna, tvivlar på att nån har så höga krav på Kimi. Titeln delas ju inte per automatik ut till valfri finländare innan säsongsstart, även om somliga kanske gärna skulle se att så skedde.Jari skrev:Jodå.
Precis lika väl som Kimi förväntas vinna direkt, annars är han en överhypad sopa.
Hur som helst har han kört i fem hela säsonger och saknar fortfarande titel eller titlar. Jämförelseobjektet ifråga grejade faktiskt två stycken förarmästerskap under kortare tid än så, om vi nu ska vara såhär klämkäckt pseudopedantiska.
Som observation kan man faktiskt säga att jämförelseobjektet faktiskt suttit den bästa bilen fler år än han tagit titlarna i WDC också, medan Kimi faktiskt utmanat om totalsegern två år redan i en sämre bil.
-
-
Fullständigt subjektiv åsikt som inte är värd mer än om den hade kommit från nån annan fåtöljfanatiker. Var vänlig begränsa vår korrespondens till endast fakta, tack.Jari skrev:Det är ganska många som kört fem säsonger utan seger och för de två som jämförelseobjektet tagit i början har han suttit i den bästa bilen också. Kimi har hittills aldrig suttit i den bästa bilen.pUs skrev:"Direkt" är lite svårt att vinna, tvivlar på att nån har så höga krav på Kimi. Titeln delas ju inte per automatik ut till valfri finländare innan säsongsstart, även om somliga kanske gärna skulle se att så skedde.Jari skrev:Jodå.
-
- Utvisad
I en annan tråd skriver du "Är man bra nog får man de bästa prylarna till slut."Jari skrev:Kimi har hittills aldrig suttit i den bästa bilen.
Vad drar du för slutsats om Kimis skicklighet med detta som bakgrund då?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.