Japans GP och fortsättningen...
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
Kul lopp att titta på. Att det berodde på nuvarande kvalsystemets utformning får man överse med en sån här gång. Loppets giganter var Alonso och Kimi som visade varför de slutade i topp i årets Förar-VM. Idag hade Kimi den tur som en del påstår att han saknat och Alonso fick för säkerhets skull göra om omkörningarna för att underhålla åskådarna.
Fisichella visar att bäst före datum är passerat, kul karriär från att vara en av de mest lovande till en som man minns för de mest uppkörada segrarna någonsin. Schummie skulle kanske lägga ner mer krut på att få fart på sin bil än ligga och leka bromskloss. Men det kanske är sponsorerna som vill ha honom med på TV. Ralf visade varför han hade lyckats ta pole i går, men inget mer. "Mu" gjorde som vanligt plockade i mål skrotet utan att göra så mycket väsen av sig. Ville lever på gamla meriter och tycker att alla skall hålla undan för "The Champ". Montoya ja vad ska man säga , han lämnade i alla fall inte in lotto på Gotland igår.
F1 börjar påmmina om Robinson såporna vilka stannar kvar och vilka åker ut.
Fisichella visar att bäst före datum är passerat, kul karriär från att vara en av de mest lovande till en som man minns för de mest uppkörada segrarna någonsin. Schummie skulle kanske lägga ner mer krut på att få fart på sin bil än ligga och leka bromskloss. Men det kanske är sponsorerna som vill ha honom med på TV. Ralf visade varför han hade lyckats ta pole i går, men inget mer. "Mu" gjorde som vanligt plockade i mål skrotet utan att göra så mycket väsen av sig. Ville lever på gamla meriter och tycker att alla skall hålla undan för "The Champ". Montoya ja vad ska man säga , han lämnade i alla fall inte in lotto på Gotland igår.
F1 börjar påmmina om Robinson såporna vilka stannar kvar och vilka åker ut.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Alonso var förbi Schumacher före ingången till 130R. Den omkörningen anser jag inte vara hälften så hårig som den som Räikkönen gjorde på Fisichella. Från inner, där Schumacher låg före 130R, finns inget annat att göra än att slå av, det går helt enkelt inte att gå in i den kurvan med tillräckligt hög hastighet för att kunna försvara sin position om man ligger på innern. Jag tycker alltså inte att den omkörningen hade speciellt stora likheter med den som Villenueve gjorde på utsidan om Schumacher på Estoril. Där tog Ville Schumacher på yttern I kurvan, inte i ingången.
Första kurvan på Suzuka är lättare att försvara från innern och risken som Kimi tog var betydligt större. Fisichella var inte långt ifrån att ha nosen tillräckligt långt in i kurvan för att kunna stå emot Kimis attack.
I dag var det Kimis dag. Helt och hållet. Mästerligt kört. Den här gången fanns inget att förlora och det var helt rätt att köra så hårt det någonsin gick och det gjorde Kimi. Säsongens seger.
Tärnström
Första kurvan på Suzuka är lättare att försvara från innern och risken som Kimi tog var betydligt större. Fisichella var inte långt ifrån att ha nosen tillräckligt långt in i kurvan för att kunna stå emot Kimis attack.
I dag var det Kimis dag. Helt och hållet. Mästerligt kört. Den här gången fanns inget att förlora och det var helt rätt att köra så hårt det någonsin gick och det gjorde Kimi. Säsongens seger.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Men det anser inte jag gör Alonsos mod och beslutsamhet mindre beundransvärd. Snarare tvärtom eftersom han måste förlita sig på att Schumacher skulle vika ner sig – annars hade det gått åt helvete.JTarnstrom skrev:Alonso var förbi Schumacher före ingången till 130R ... Från inner, där Schumacher låg före 130R, finns inget annat att göra än att slå av, det går helt enkelt inte att gå in i den kurvan med tillräckligt hög hastighet för att kunna försvara sin position om man ligger på innern.
Men jag håller med om att likheterna med Villeneuves omkörning på Estoril är få: Parabolican på Estoril föregås av en chikan och är bevisligen tillräckligt bred för två bilar i bredd. Villeneuves omkörning var mer en uppvisning i intelligens än i mod.
Senast redigerad av ANFRAN den sön okt 09, 2005 10:50, redigerad totalt 1 gång.
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Schumacher var tvungen att vika ned sig från den position han hade oavsett om Alonso låg på utsidan eller ej. Om han ens skulle kunna klara kurvan på egen hand var han tvungen att slå av. Man kan tro Schumacher om mycket men inte ens om Hill hade legat på utsidan hade han kunnat, velat, gjort på något annat sätt.
En väl genomförd omkörning av Alonso, inte tu tal om den saken, men inte krävdes det något speciellt mod i det läget. Inget annat än det mod som krävs för att sätta sig i en F1:a.
Tärnström
En väl genomförd omkörning av Alonso, inte tu tal om den saken, men inte krävdes det något speciellt mod i det läget. Inget annat än det mod som krävs för att sätta sig i en F1:a.
Tärnström
Senast redigerad av JTarnstrom den sön okt 09, 2005 10:51, redigerad totalt 1 gång.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 703
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Alonso hade tagit det ändå. I allra värsta fall hade han fått använda några extra meter av asfalten utanför kurvan men det hade i så fall varit en konsekvens att ett fullständigt hjärnsläpp från Schumachers sida. Jag tror att Schumacher tog kurvan så snabbt som det gick att göra utifrån den ingång han hade.
Nej, omkörningen var fullbordad före kurvan.
Tärnström
Nej, omkörningen var fullbordad före kurvan.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag måste också säga att jag tycker att Fisichella gjorde ett riktigt dåligt jobb när det gällde att försvara sin ledning; inte i det skede då han blev omkörd men tidigare, då han helt i onödan tog ett defensivt spår in i chikanen vilket gjorde att han fick en dålig utgång ur chikanen.
Jag misstänker att Fisichella får silkessnöret inom kort. Kanske att vi till och med får se en annan förare i Kinas GP.
Sato gjorde ju inget för att stärka sina aktier. Själv tror jag att snacket om ett nytt stall är just det - snack. Det hela var bara en story för att tuta i den japanska publiken. Snart kommer det att presenteras en rad argument till varför man inte kommer att starta upp ett stall; hänvisningar till reglementet (finns andra stall som inte kommer att se med blida ögon på att BAR:s bilar återanvänds), det kostar en jävla massa pengar att starta. Sato är historia och efter dagens uppvisning så är det inte en dag för tidigt.
Tärnström
Jag misstänker att Fisichella får silkessnöret inom kort. Kanske att vi till och med får se en annan förare i Kinas GP.
Sato gjorde ju inget för att stärka sina aktier. Själv tror jag att snacket om ett nytt stall är just det - snack. Det hela var bara en story för att tuta i den japanska publiken. Snart kommer det att presenteras en rad argument till varför man inte kommer att starta upp ett stall; hänvisningar till reglementet (finns andra stall som inte kommer att se med blida ögon på att BAR:s bilar återanvänds), det kostar en jävla massa pengar att starta. Sato är historia och efter dagens uppvisning så är det inte en dag för tidigt.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Och nu har Sato strukits från resultatlistan.
I o f s inte så mycket till straff med tanke på hans resultat, men det är i alla fall en markering.Having heard both parties the stewards independently conclude that Takuma Sato was involved in an incident 'forcing the driver of car number 16 off the track' and therefore reprimand Sato and order that he be excluded from the results.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Petar bestraffningen av Villeneuve ner McLaren till 2:a plats?PeppeF1 skrev:Och McLaren till 2:a, mest troligt.Razor skrev:Japp, 25 sekunders tidstillägg, vilket petar ner honom till 12:e plats.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Då får väl McLaren se till att deras förare inte ligger och hackar på varvstopp resp. kraschar då, så de kan få någon utdelning av sitt stora materialövertag i år...
Med Toyota och Honda på gång, samt Ferrari sugna på revansch och Renault kvar i cirkusen är det inte helt säkert att de kan räkna med att ha ett lika stort övertag nästa år.
Med Toyota och Honda på gång, samt Ferrari sugna på revansch och Renault kvar i cirkusen är det inte helt säkert att de kan räkna med att ha ett lika stort övertag nästa år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: tor aug 25, 2005 15:54
- Ort: kristianstad
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
DEet fick han också - dessutom ett mycket hårdare straff än VilleneuveANFRAN skrev:I så fall tycker jag Pedro Lamy ska ha något slags straff för att han gjorde samma sak på Alesi i samma kurva för tio år sedan.LuckyStrike1 skrev:och Villeneuve fick straff för att ha tryckt Montoya av banan.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Vad var det för straff då?LuckyStrike1 skrev:DEet fick han också - dessutom ett mycket hårdare straff än VilleneuveANFRAN skrev:I så fall tycker jag Pedro Lamy ska ha något slags straff för att han gjorde samma sak på Alesi i samma kurva för tio år sedan.LuckyStrike1 skrev:och Villeneuve fick straff för att ha tryckt Montoya av banan.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ja, FIA har verkligen tuffat till sig de senaste 10-15 åren.
Att slänga ut folk från F1 för händelser i ett enskilt lopp. Och Sato verkar ju också ligga i farozonen....
Att slänga ut folk från F1 för händelser i ett enskilt lopp. Och Sato verkar ju också ligga i farozonen....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: ons apr 20, 2005 20:31
- Ort: Nacka
Jag gjorde en liten beräkning... Om det gamla poängsystemet hade gällt även nu så skulle Alonso ha 105 poäng mot Räikkönens 93. Så Alonso hade säkrat VM-titeln ett lopp senare istället, om inte Räikkönen hade vunnit i Brasilien förstås för då hade han haft 97 poäng och VM skulle avgöras i sista loppet.
Second place = First loser
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Jag tycker tvärtom att det var väldigt modigt och skickligt gjort, eller om det nu var tur, att göra som Alonso gjorde vid den omkörningen.JTarnstrom skrev:Alonso hade tagit det ändå. I allra värsta fall hade han fått använda några extra meter av asfalten utanför kurvan men det hade i så fall varit en konsekvens att ett fullständigt hjärnsläpp från Schumachers sida. Jag tror att Schumacher tog kurvan så snabbt som det gick att göra utifrån den ingång han hade.
Nej, omkörningen var fullbordad före kurvan.
Tärnström
Det är lätt att när man ser svaret säga att Schumacher inte hade något val om han inte ville att båda skulle krascha, eftersom Alonso var så pass långt uppe. Men när Alonso beslöt sig för att hålla kvar fullt så måste det ha varit väldigt svårt att avgöra var han och Schumi kommer att befinna sig i kurvan, eftersom det hade räckt att han varit några få meter längre bak relativt Schumi så hade det varit kört och när en billängd kanske avverkas på en halv tiondels sekund så är det en himla svår avvägning. Nej, jag tycker nog att det var rejält imponerande.
Det är bara att konstatera efter de egna tafatta racingförsöken att de där omkörningarna in i kurvorna är oerhört svåra att tajma, om man nu inte kör efter taktiken att alltid köra om, oavsett konsekvenser... Det är ju inte så att man bara skall uppskatta den fartskillnad man själv har mot den andra på rakan innan inbromsningen utan man skall ju uppskatta både sin egen samt den andres bromspunkt, insvängningspunkt, etc. och det i ett spår som man vanligvis inte håller. Speciellt svårt på yttern eftersom det inte tillåter nåt misstag. Bromsar man en meter sent så befinner man sig en meter utanför banan medan man på innern missar apex med en meter, men är kvar på banan och har förhoppningsvis inte kört in i den andre. Som t.ex. Kimis imponerande omkörning på Fisi där han får köra efter ett spår som han inte kört förut och väldigt nära bankanten.
Klart imponerande av Kimi idag och en verklig jätteprestation, samt likadant av Alonso. Men Alonso strategi var nog inte riktigt på topp där han hela tiden lyckades hamna bakom en massa långsammare bilar. Det är ju ofårnkomligt när man startar så långt bak och det drabbades även Kimi av, men inte i lika hög grad. Kimi såg ju även lite glad ut för en gångs skull. Däremot får jag återigen intrycket av att Alonso har någon sorts revanschlusta i sig och pratar lite väl mycket om allt som är emot honom, med framgång trots brist på pengar, domarna, strategier, Kimis tur, etc..
Men hur Fisi kunde missa ett så uppenbart uppkört läge är obegripligt. Jag har svårt att tro att det skulle hända någon annan andrechaffis i ett toppteam, om det inte blev fel på bilen. Renault har verkligen en enorm skillnad mellan sina förare och om Fisi får vara kvar i Renault nästa år så har han en kraftig hållhake på Flavio.
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Det skall vi vara tacksama för. Det inebär att en plats blir ledig åt en förare som är bra, längre än 123 cm och inte lider av faderskomplex.ANFRAN skrev:Vi lär väl inte se Villeneuve så länge till heller...
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Vilket härligt lopp. Ett tag såg det ut som att Fisichella skulle få en bjudseger men si det sket sig...
Kimi Räikkönen och Alonso var stjärnorna i loppet.
Alonsos omkörning av Schumacher i 130R var snygg.
Räikkönens omkörning av Schumacher var snygg.
Räikkönens omkörning av Fisichella var helt underbar
Montoya skyller på Villeneuve. Villeneuve påstår att han såg ingen Montoya. I och för sig så har ju Villeneuve väldigt dålig syn. så det kanske inte är så konstigt att han inte såg Montoya...
Fast det är ju lite underligt att Montoya är inblandad i så många radiobilsincidenter. Där kan man snacka om otur!
Kimi Räikkönen och Alonso var stjärnorna i loppet.
Alonsos omkörning av Schumacher i 130R var snygg.
Räikkönens omkörning av Schumacher var snygg.
Räikkönens omkörning av Fisichella var helt underbar
Montoya skyller på Villeneuve. Villeneuve påstår att han såg ingen Montoya. I och för sig så har ju Villeneuve väldigt dålig syn. så det kanske inte är så konstigt att han inte såg Montoya...
Fast det är ju lite underligt att Montoya är inblandad i så många radiobilsincidenter. Där kan man snacka om otur!
-
- Inlägg: 142
- Blev medlem: mån jul 25, 2005 20:10
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Ja, det var hemskt vad besk han verkade idag. Någon måste har jävlats med honom tidigare i livet, för killen verkar ju tvär och besk för det mesta. Det kanske är det någon gammal schism om gocarttider som ligger bakom det hela?AndersF1 skrev: Däremot får jag återigen intrycket av att Alonso har någon sorts revanschlusta i sig och pratar lite väl mycket om allt som är emot honom, med framgång trots brist på pengar, domarna, strategier, Kimis tur, etc..
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu är det ju inte två amatörer som det rörde sig om utan två av världens just nu bästa förare...AndersF1 skrev: Jag tycker tvärtom att det var väldigt modigt och skickligt gjort, eller om det nu var tur, att göra som Alonso gjorde vid den omkörningen.
Det är lätt att när man ser svaret säga att Schumacher inte hade något val om han inte ville att båda skulle krascha, eftersom Alonso var så pass långt uppe. Men när Alonso beslöt sig för att hålla kvar fullt så måste det ha varit väldigt svårt att avgöra var han och Schumi kommer att befinna sig i kurvan, eftersom det hade räckt att han varit några få meter längre bak relativt Schumi så hade det varit kört och när en billängd kanske avverkas på en halv tiondels sekund så är det en himla svår avvägning. Nej, jag tycker nog att det var rejält imponerande.
Det är bara att konstatera efter de egna tafatta racingförsöken att de där omkörningarna in i kurvorna är oerhört svåra att tajma, om man nu inte kör efter taktiken att alltid köra om, oavsett konsekvenser... Det är ju inte så att man bara skall uppskatta den fartskillnad man själv har mot den andra på rakan innan inbromsningen utan man skall ju uppskatta både sin egen samt den andres bromspunkt, insvängningspunkt, etc. och det i ett spår som man vanligvis inte håller. Speciellt svårt på yttern eftersom det inte tillåter nåt misstag. Bromsar man en meter sent så befinner man sig en meter utanför banan medan man på innern missar apex med en meter, men är kvar på banan och har förhoppningsvis inte kört in i den andre. Som t.ex. Kimis imponerande omkörning på Fisi där han får köra efter ett spår som han inte kört förut och väldigt nära bankanten.
Vet inte om Alonsos spår in i kurvan skiljde sig speciellt mycket från det normala spåret. Därmed var det nog inte så svårt för honom att göra sin bedömning. Däremot satt ju Schumacher i ett knivigare läge men jag antar att i det ögonblick Alonso var uppe jämsides visste bägge vad som gällde. Ett annat agerande från Schumacher än att slå av hade varit oprofessionellt - vart skulle han ta vägen, rakt fram? Vad hade han tjänat på det? Det är inte Sato vi talar om nu. Jag tror inte att Alonso för ett ögonblick tvivlade på vad Schumacher skulle göra.
Vet inte om vi har samma uppfattning utifrån bildmaterialet. Jag tycker att det klart ser ut som att Alonso är före en bit innan instyrningspunkten. Om Schumacher verkligen hade velat försvara positionen, varför rörde han sig då inte utåt för att försvåra för Alonso? För mig fanns inget i situationen som antydde något annat än att det hela var klart redan innan de styrde in i kurvan.
Kimis omkörning på Fisi var i så fall mer imponerande.
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Min fråga efter dagens lopp är:
Är Kimi fysiskt oförmögen att le?
Här har han kanske kört sitt livs hittills bästa F1-lopp och vunnit, men han lyckas inte få mungiporna över horisontalplanet. Något måste vara fel... partiell ansiktsförlamning eller vad kan det bero på?
Han såg ju ut att vilja le, men han lyckades inte, och jag har ju svårt att tänka mig att han inte är glad för den här segern?
I övrigt så var rejset ganska skojsigt, om än med en tämligen dassig TV-produktion.
Kimi tog en välförtjänt seger, men hade nog inte vunnit om det hade varit någon annan än Fisichella som låg framför honom på slutet.
Är Kimi fysiskt oförmögen att le?
Här har han kanske kört sitt livs hittills bästa F1-lopp och vunnit, men han lyckas inte få mungiporna över horisontalplanet. Något måste vara fel... partiell ansiktsförlamning eller vad kan det bero på?
Han såg ju ut att vilja le, men han lyckades inte, och jag har ju svårt att tänka mig att han inte är glad för den här segern?
I övrigt så var rejset ganska skojsigt, om än med en tämligen dassig TV-produktion.
Kimi tog en välförtjänt seger, men hade nog inte vunnit om det hade varit någon annan än Fisichella som låg framför honom på slutet.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Lika underligt som att det alltid är Kimis motorer som går sönder? Eller samma slags otur?Sami skrev: Fast det är ju lite underligt att Montoya är inblandad i så många radiobilsincidenter. Där kan man snacka om otur!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Du har ju förklarat det där med Kimis motor några gånger.LuckyStrike1 skrev:Lika underligt som att det alltid är Kimis motorer som går sönder? Eller samma slags otur?Sami skrev: Fast det är ju lite underligt att Montoya är inblandad i så många radiobilsincidenter. Där kan man snacka om otur!
Kanske kan du även förklara varför Montoya alltid råkar i knipa?
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
Nja, idag hade nog Montoya otur. För jag antar att det var solklart att Villeneuve preja honom av banan. Eftersom han har fått ett straff för incidenten. Tyvärr fick jag inte se några bra bilder på min tv. För producenten var mer sugen på att visa annat, som till exempel Takus bakvinge.
Sauber får väl fixa ett ex av Mexico Citys telefonkatalog åt Villeneuve att sitta på, så att han ser vad som händer på banan.
Sauber får väl fixa ett ex av Mexico Citys telefonkatalog åt Villeneuve att sitta på, så att han ser vad som händer på banan.
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tycker det bestraffas för mycket i Formel 1.
Varenda grej på banan ska utredas. En syndabock ska alltid hittas. Ett straff ska alltid delas ut efteråt, och det är altid ett som ändå aldrig betyder något.
Jag tycker det är löjligt.
Det här är trots allt en ganska sjuk, men ack så härlig företeelse, där unga män (oftast) deltar i något som endast går ut på en enda sak: köra så fort det bara går, fortare än alla andra. När så många, så unga, i så dyra och snabba fordon gör så mycket för att köra så fort händer saker.
Att bestraffa varje gång är löjligt. Varken Sato/Trulli eller Villeneuve/Montoya incidenten idag t.ex. var något att bestraffa. Det är sådant som händer i racing, och som man bör räkna med.
Låt bli att bestraffa och leta syndabockar så förbaskat ofta.
Nu ska jag se på NASCAR! The Chase continues.
Varenda grej på banan ska utredas. En syndabock ska alltid hittas. Ett straff ska alltid delas ut efteråt, och det är altid ett som ändå aldrig betyder något.
Jag tycker det är löjligt.
Det här är trots allt en ganska sjuk, men ack så härlig företeelse, där unga män (oftast) deltar i något som endast går ut på en enda sak: köra så fort det bara går, fortare än alla andra. När så många, så unga, i så dyra och snabba fordon gör så mycket för att köra så fort händer saker.
Att bestraffa varje gång är löjligt. Varken Sato/Trulli eller Villeneuve/Montoya incidenten idag t.ex. var något att bestraffa. Det är sådant som händer i racing, och som man bör räkna med.
Låt bli att bestraffa och leta syndabockar så förbaskat ofta.
Nu ska jag se på NASCAR! The Chase continues.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: sön jul 28, 2002 02:00
- Ort: Norrköping
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Är det någon datorsupporterfarenhet?jajo skrev:Glada människor gör mig misstänksam. de kanske är psykopater. Sura människor kan man lita på.
/Jan
Prata med den otrevligaste jäveln, för enda anledningen att ledning, arbetskamrater och kunder kan stå ut med honom är att han kan mer än de andra...
Det kanske funkar likadant i F1?