LuckyStrike1 skrev:1: Varvade förare kostade oss titeln:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=26016
2: Alonso har mycket kvar att bevisa:
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=5941
Återigen en massa gnäll från den dåliga förloraren.
1: McLarens och Mercedes bristande kvalitetskontroll kostade dem titeln. Det kan inte Ron erkänna tydligen.
2: Alonso vann VM, det gjorde inte Kimi. Kanske det är Kimi och Juan Pablo som har mycket kvar att bevisa?
Ännu ett lågvattenmärke från Ron Dennis
Bra vinnare är han inte heller. Det här ger mig anledning att dar upp hans idiotkommentar på Silverstone för ett antal år sen.
Mika Häkkinen vann ett utmärkt genomfört lopp, Michael Schumacher och Ferrari valde en felaktig enstoppare och hängde inte helt med.
Ron Dennis första kommentar efter målgång, som överlägsen vinnare:
"Ferrari kommer nog att hitta på ett sätt att nedvärdera vår seger nu"
Ferrari hade inte sagt ett knyst varken innan eller efteråt.
Öhhh.... han pratar om att OM det kostar McLaren WCC titeln. Han personligen nämner ju ingenting om WDC titeln i sitt uttalande. Det är ju pitpass som gör det...
Angående notisen i på Forzas sida. Har inte Forsaz trovärdigheten fått sej en känga efter att vissa har fått ett visst spelrum utan att kolla upp fakta?
Däremot så håller jag med dej att McLarens brist på tilförlitlighet kostade dem titeln. Om det är så att Ron försöker skylla ifrån sej på den punkten så är det fel. Det var synd att det inte blev mer kamp och att Alonso fick titeln så "enkelt". Vad jag menar är att det inte blev kamp in till slutet. McLaren var dom som jagade och det är alltid svårast.
JPM och Kimi fick kämpa i uppförsbacke och gjorde det bra. Jag tycker dom inte har så mycket mer att bevisa som förare. Dom är definitivt bland dom bästa förarna i dag. (Jag anser att Kimi är den bästa föraren i dag.)
Angående tidigare pajkastningar mellan McLaren och Fiat så påminde det mycket om det här forumet. Fiat har många gånger just nervärderat segrarna som McLaren hade (speciellt då det var kamp mellan Mika och MS). McLaren gjorde detsamma. Jag undrade om det inte var någonslags psykologisk krigsföring stallen emellan.
Dom har varit lungnare på senare tid...
Jag kan hålla med om att backmarkers har varit inblandade i mycket i år.
Han säger ju att det är frustrerande att det är toppstallen som råkar ut för det. Det förstår man väl. MS var ju inte heller så värst glad efter senaste händelsen.