Brasiliens GP - la samba

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:
Mr T skrev:
LuckyStrike1 skrev:Om han kan ta pole när han fisåker, vad sjutton ska det inte bli när han tar i .... :D
Han hade ju redan sagt att han skulle köra flat-out i det här racet så det är nog det vi ser.

Men det är tydligt att Renault också kan få fart i kärrorna!
Det kan ju vara att Renault inte visat allt dom har i och med att dom inte har behövt. Det har ju snackats om att McLaren skulle ha dom snabbaste kärrorna, men Renault kan ju ha maskat...
Renault har ju ett nytt aeropaket och lite annat till det här loppet. Det har säkert gett ett utslag och gjort bilen snabbare.

Sen gick Montoya ut tidigt i kvalet, vilket vi har sett kostat mycket tid tidigare i år. Och Kimi gjorde ett misstag redan i första kurvan, så McLarens riktiga potential till imorgon har vi definitivt inte sett ännu.

Jag skulle gissa på att luckan de två emellan inte är så mycket mindre än de tidigare loppet rent prestandamässigt, men att förutsättningarna spelade Renault i händerna i kvalet idag. Montoya är nog lite favorit till segern imorgon, och Kimi har ju kört upp sig från sämre platser än femteplatsen ....
:up:

Tror du att JPM tar Alonso?
Jag hoppas att han gör det...
Om han är snabbare och han lyckas komma om relative tidigit i loppet finns det ju fortfarande möjligheter att McLaren kan styra loppet lite.
JPM har ju sagt att han ska försöka hjälpa Kimi om han har möjlighet.

Jag tror inte det kommer att hindra Alonso från att ta titeln, men det skulle göra loppet intressantare.

Button kommer nog att bli svår att komma om för Kimi. Men sen är det ju depåstrategi också....Fisi lär ju heller inte hjälpa Kimi.

Äh, faan det blir nog ett bra race i morrn! :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Det är bra år Kimi gjort trots att han förlorar titeln nu...
Måste man inte ha haft nåt för att kunna förlora det?

Den ende som förlorar sin titel är ju MS. Kimi tillhör inte den grupp som kan kallas för världsmästare.

Det är bara Kimi och Fernando som har haft chans att vinna titeln på slutet, då är det som en förlust nu när Kimi inte har chans längre.

"Den ende som förlorar sin titel är ju MS"= Sant, sen har han förlorat lite till, Tex. humör, fart, slavarbetare m.m

"Kimi tillhör inte den grupp som kan kallas för världsmästare" Han har inte vunnit VM så han kan givetvis inte tillhöra den grupp som kallas för världsmästare :roll: .
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

Den ende som förlorar sin titel är ju MS. Kimi tillhör inte den grupp som kan kallas för världsmästare.
Det han hade var väl en smal chans på titeln, inget mer.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Det han hade var väl en smal chans på titeln, inget mer.
Men det var inte det du skrev... ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev: "Kimi tillhör inte den grupp som kan kallas för världsmästare" Han har inte vunnit VM så han kan givetvis inte tillhöra den grupp som kallas för världsmästare :roll: .
Nej just det! Ju förr ni får in det i skallen desto bättre!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Har någon sagt något annat? :-?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:Har någon sagt något annat? :-?
Ja, det talas ofta om "mannen att slå" och annat i den stilen. I år var mannen att slå Schumacher och det lyckades Alonso med 99% säkerhet med.

Det är flera som verkar räkna Kimi till de stora inom sporten - det har han, som du själv nu erkänner, mycket kvar att bevisa innan han gör...

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Bara för man inte har vunnit VM så har man mycket kvar att bevisa? :-? .

Tror inte att det är en sån prestige att slå en förare som placerar sig oftast i mitten av fältet bakom Massa m.fl...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mr T skrev:

Om han är snabbare och han lyckas komma om relative tidigit i loppet finns det ju fortfarande möjligheter att McLaren kan styra loppet lite.

Jag tror inte det kommer att hindra Alonso från att ta titeln, men det skulle göra loppet intressantare.

Button kommer nog att bli svår att komma om för Kimi. Men sen är det ju depåstrategi också....Fisi lär ju heller inte hjälpa Kimi.

Ja, det tror jag nog. Alonso har mer att förlora än Montoya, eller snarare: Montoya har mindre att förlora än Alonso. Sen är McLaren fortfarande den snabbare bilen, med viss marginal skulle jag påstå.

Dessutom är Montoya alltid snabb på Interlagos. Han har mycket fans på plats. Varje år kör han med en ny hjälmdesign designad av barn. Hjälmen säljs efteråt på auktion för hans stiftelse för barn i Colombia. Montoya är alltid att räkna med i Brasilien helt enkelt.

Dessutom bjöd han och Kimi på ett härligt race ifjol, där Montoya vann efter en tät strid med Kimi där han passerade Kimi på yttern bland annat. Ett kul race :up:

Jag tror hur som helst att det blir ett underhållande lopp imorgon, så det ska bli kul oavsett vem som vinner :) Det irriterande är att jag inte kan se loppet, utan tvingas förlita mig på att andra lyckas spela in det åt mig ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:Bara för man inte har vunnit VM så har man mycket kvar att bevisa? :-? .

Tror inte att det är en sån prestige att slå en förare som placerar sig oftast i mitten av fältet bakom Massa m.fl...
Ja, det anser jag att man har. Särskilt när man suttit i ett toppstall i flera år. Om det är MS du menar så har väl han en snittplacering på plats 3 ungefär. Vad har Kimi???

Ta och tänk efter lite innan du svarar istället för att bara agera känslomässigt - du slipper göra bort dig offentligt då!

Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

Tyvärr är sanningen så att Schumacher är inte snabb längre, och att det är en finne och Alonso som är dom snabbaste just nu. Du kanske har svårt att tåla det men så är det.
Tog mitten av fältet för senaste loppet som Schumacher kom i mål i utan problem så var han 10:a. Tyvärr är det så.
Med dina försök att framställa han som bättre ändo så har det kommit ett antal synpunkter från dig som är närmast skrattretande.
Så "gör inte bort dig offentligt", ett litet tips bara..
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Kuopio skrev:Tyvärr är sanningen så att Schumacher är inte snabb längre
Ja, det är ju självklart så att det är honom, och bara honom, det beror på att Ferrari inte hänger med längre.
Skönt att det är utrett nu så vi alla har kommit till insikt... Tack :up:
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:
Kuopio skrev:Har någon sagt något annat? :-?
I år var mannen att slå Schumacher och det lyckades Alonso med 99% säkerhet med.
Kanon! Och ännu roligare, han var (med 99% säkerhet) inte ensam om det. :wink: :D
kari

Inlägg av kari »

EnzoF1 skrev:
Kuopio skrev:Bara för man inte har vunnit VM så har man mycket kvar att bevisa? :-? .

Ja, det anser jag att man har. Särskilt när man suttit i ett toppstall i flera år. Om det är MS du menar så har väl han en snittplacering på plats 3 ungefär. Vad har Kimi???

Ta och tänk efter lite innan du svarar istället för att bara agera känslomässigt - du slipper göra bort dig offentligt då!
Och du har aldrig gjort bort dej offentligt, eller??????????
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Så länge höll det löftet...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

kari skrev:
EnzoF1 skrev:

Och du har aldrig gjort bort dej offentligt, eller??????????
Jo, men det är med eftertanke!

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:Tyvärr är sanningen så att Schumacher är inte snabb längre, och att det är en finne och Alonso som är dom snabbaste just nu. Du kanske har svårt att tåla det men så är det.
Tog mitten av fältet för senaste loppet som Schumacher kom i mål i utan problem så var han 10:a. Tyvärr är det så.
Med dina försök att framställa han som bättre ändo så har det kommit ett antal synpunkter från dig som är närmast skrattretande.
Nej, det är Alonso som är snabbast just nu. I alla fall när jag kollade tabellen. Ska vi räkna med förlorarna kan vi ta med han som ligger trea också och inte bara tvåan, eller hur?

Sanningen är att Kimi (och ingen annan heller för den delen) rår på Alonso i år - ska det vara så svårt att få in i skallen.

Fortsätt gärna hypa Kimi. Det är bara kul! Ska vi se om Kimi spräcker rekordet i flest antal lopp i toppstall utan att bli världsmästare?

Säg mig, när ska Kimi egentligen bevisa att han kan bli världsmästare? Medelmåttor som harvar runt år efter år finns det många av. Men det är bara en som blir världsmästare. Just nu finns det bara två förare som är världsmästare i fältet. Ikväll finns det tre, och Kimi är inte en av dem.

Får jag ställa en fråga till alla paranoida finnar: Ställer ni verkligen inte högre krav på en förare än att han ska vara finne?

Jag för min del gläder mig att Kimi för ytterligare ett år i raden visat att han inte har det som krävs. Trots den i särklass snabbaste bilen kan han inte leverera. Jag hoppas för McLarens skull att de tillåter Montoya att köra om det nästa år för det kan inte vara kul att tillhöra ledningen i McLaren och se hur ytterligare en finne kastar bort titlar. Visst, MS har haft samma uppbackning som Kimi, men han levererar ju titlar i alla fall, sju stycken sist jag kollade - Kimi levererar bara fiaskon och mer arbete för montörerna i Paragon! Men Kimis sponsor kanske är den brittiska A-kassan - han genererar ju arbetstillfällen. Dessutom leder ju alla Kimis fiaskon till en ökad alkoholförsäljning i Finland, så även Finlands ekonomi stärks ju, vilket kanske är bra... eller inte.

Hur som helst, ännu ett år som Kimi bevisar att han inte är världsmästarämne vilket gläder mig oerhört.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Vilken otur Kimi hade på kvalet igår. Varför ska han aldrig få material som håller??? :D :D :D

Undrar vilken otur Montoya ska ha ikväll? Märkliga långsamma stinter mitt i loppet så att Kimi ska komma ikapp på ett mystiskt sätt? Något längre depåstopp? Borttappade däck?

Ja, det ska bli kul att se... om nu Kimi inte har "otur" igen...

kari

Inlägg av kari »

LuckyStrike1 skrev:
Mr T skrev:

Ja, det tror jag nog. Alonso har mer att förlora än Montoya, eller snarare: Montoya har mindre att förlora än Alonso. Sen är McLaren fortfarande den snabbare bilen, med viss marginal skulle jag påstå.

Dessutom är Montoya alltid snabb på Interlagos. Han har mycket fans på plats. Varje år kör han med en ny hjälmdesign designad av barn. Hjälmen säljs efteråt på auktion för hans stiftelse för barn i Colombia. Montoya är alltid att räkna med i Brasilien helt enkelt.

Dessutom bjöd han och Kimi på ett härligt race ifjol, där Montoya vann efter en tät strid med Kimi där han passerade Kimi på yttern bland annat. Ett kul race :up:

Jag tror hur som helst att det blir ett underhållande lopp imorgon, så det ska bli kul oavsett vem som vinner :) Det irriterande är att jag inte kan se loppet, utan tvingas förlita mig på att andra lyckas spela in det åt mig ...
Missar du rejset, tungt. Varför?
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

EnzoF1 skrev:
Kuopio skrev:Tyvärr är sanningen så att Schumacher är inte snabb längre, och att det är en finne och Alonso som är dom snabbaste just nu. Du kanske har svårt att tåla det men så är det.
Nej, det är Alonso som är snabbast just nu.

Jag skrev att dom snabbaste var Kimi och Alonso, 1:an och 2:an i VM-tabellen, svårt att läsa?

Sanningen är att Kimi (och ingen annan heller för den delen) rår på Alonso i år - ska det vara så svårt att få in i skallen.

Han har gjort det flera ggr iår, ju snabbare du får in det i skallen desto bättre.

Säg mig, när ska Kimi egentligen bevisa att han kan bli världsmästare?

Har du kollat på F1 iår?

Medelmåttor som harvar runt år efter år finns det många av.

Och i den kategorin kan man peta in Räikkönen, eller vad menar du?

Jag för min del gläder mig att Kimi för ytterligare ett år i raden visat att han inte har det som krävs.

Fint skrivet, men kolla upp fakta; 6 segrar.

Trots den i särklass snabbaste bilen kan han inte leverera.

Kolla upp fakta igen.

Jag hoppas för McLarens skull att de tillåter Montoya att köra om det nästa år för det kan inte vara kul att tillhöra ledningen i McLaren och se hur ytterligare en finne kastar bort titlar.

Montoya har varit kungen att slänga iväg dubbelsegrar, McLaren kunde ha varit i WCC ledningen men Montoya sumpade det. Montoya har fått visa att han kan vinna före Kimi, fick gå in i depån före Kimi men Monty lyckades sumpa det.

Hur som helst, ännu ett år som Kimi bevisar att han inte är världsmästarämne vilket gläder mig oerhört.

I verkligheten så har Kimi visat mig och övriga F1-världen att han är ett världsmästarämne vilket gläder mig oerhört.

Väntar på ännu ett inlägg av dig där du "gör bort dig" offentligt...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jaha, så de snabbaste är bara de två första i tabellen. Då vet jag det.

Jag har ännu inte sett Kimi plocka hem nån WDC, som sagt! Tills han gjort det är han inget världsmästarämne i mina ögon.

Minst 10 andra förare i fältet hade blivit världsmästare i årets McLaren och med den uppbackning Kimi har.

Jag har kollat på F1 i år och Kimi verkar inte bli världsmästare, inte på de sändningar och lopp jag sett i alla fall. Han kanske leder nån annan tabell, vad vet jag?

Jag har kollat fakta och det är Alonso som leder mästerskapet och som verkar bli världsmästare. Han levererar med andra ord en titel. Vilka andra fakta ska jag kolla upp menar du?

Så du skyller Kimis fiasko på Montoya nu, ja nåt annat hade jag inte väntat mig av finnpajsarligan... Montoya har inte fått köra om det sedan han satte sig för första gången i bilen, så enkelt är det.

Fortsätt sprida din blåvita propaganda, resten av världen anser att Alonso kört skjortan av Kimi i år och han blir en värdig mästare. Något Kimi aldrig kommer att bli...

Finska blixten

Inlägg av Finska blixten »

LuckyStrike1 skrev:Montoya kör ju bra nu och har kommit igång - och i Brasilien är han ju alltid snabb och har en massa fans med sig. Tror han kan bli farlig för alla möjliga där.

Samtidigt tror jag att Alonso kommer att köra för seger, och kosta på sig att ta lite extra stora risker för att nå en.
Den fegisen kommer i vanlig ordning att cruisa sig genom sitt fullständigt händelselösa lopp, och allting som händer runt omkring honom denna säsong sker till hans fördel. Han skulle kunna sitta kvar i depån och ändå lyckas vinna på nåt jävla vänster.
Finns ingen snabbare än Kimi Räikkönen
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Enzo, jag kan skilja på världsmästarämne och världsmästare. Det finns en anledning till att det är två ord.
Nu hänger det ju inte enbart på honom om han vinner VM eller inte. det är rätt mycket annat som måste funka också.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Kan glädja alla Kimifans med att Kimi har fått byta ut däcket med bromsplatta på. :wink:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Märkligt, minst sagt.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ferrari fick väl byta ut ett framdäck på Schumachers bil efter kvalet på Imola i år av exakt samma orsak?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

JTarnstrom skrev:Märkligt, minst sagt.

Tärnström
Inte märkligare än att felaktiga delar på motor och annan utrustning, får bytas ut.
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Jupp å tydligen har man inget däck att byta till om det händer något i loppet. Eller åtminstone inget hyfsat nytt däck.
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Cheever skrev:Jupp å tydligen har man inget däck att byta till om det händer något i loppet. Eller åtminstone inget hyfsat nytt däck.
Är det så regeln fungerar (tycker den är hopplös att hålla reda på) - man har bara ett nytt ersättningsdäck per hjul att göra sig av med?

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Cheever skrev:Jupp å tydligen har man inget däck att byta till om det händer något i loppet. Eller åtminstone inget hyfsat nytt däck.
Men det är inget egentligt problem. Har svårt att se Kimi göra ett resultat om han går i depå för att byta ytterligare däck. Nu tror jag inte Kimi tar sig i mål. Utan mer på ett Poooff. Men om :D
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Men nu tvingas han ju ligga och fisköra. :wink:
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Ja, snacka om uppkörd seger här, men det är väl enda sättet att få en dubbelseger för stallet.
Lägga sig bakom och kolla så ingen kör upp o häcken på Montoya...
Alonsos titel däremot är välförtjänt.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Ja nu ser man ju vem som är snabbast i McLaren...

Nästa år kanske Montoya får rejsa om det från början...

Grattis Alonso!

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

LuckyStrike1 skrev:
Mr T skrev:

Du hade rätt jag hade fel, McLaren ser ut att fortfarande vara snabbare än Renault. Med marginal...

Nu när WDC titeln är förlorad till Alonso återstår det bara att runda av säsongen med att roffa åt sej WCC titeln. Kimi och Montoya är väl förtjänta den. Dom verkar jobba bra ihop. Montoya har ju också uppgifter att peta ner MS till 4:e platsen i tabellen. Det blir ju inte något större problem... Även om MS har fått en seger gratis.

Jag tycker Button har imponerat lite i slutet av säsongen. Alonso har gjort jobbet som behövdes. Men det var synd att han fick titeln så "enkelt". Vad har hänt med Williams? Kimi har växt mycket under säsongen. Jag är säker på att han kommer att vara med i toppstriden nästa år igen.
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Montoya har väl redan petat ner Schumi efter det här loppet i kraft av fler segrar i år? Tror de har lika mycket poäng nu.

Hellstone

Inlägg av Hellstone »

EnzoF1 skrev: Jag har ännu inte sett Kimi plocka hem nån WDC, som sagt! Tills han gjort det är han inget världsmästarämne i mina ögon.
Håller helt med, han har inget med den diskussionen att göra !!!
Minst 10 andra förare i fältet hade blivit världsmästare i årets McLaren och med den uppbackning Kimi har.
Absolut, egentligen alla andra 19 förare i en Mac hade klarat det minst lika bra, jag menar, han är ju en finne :D :D :D, och vi vet ju alla vad det betyder :D
Jag har kollat på F1 i år och Kimi verkar inte bli världsmästare, inte på de sändningar och lopp jag sett i alla fall. Han kanske leder nån annan tabell, vad vet jag?
Du har helt rätt, inte har jag sett honom leda någa tabeller heller!!!

Jag har kollat fakta och det är Alonso som leder mästerskapet och som verkar bli världsmästare. Han levererar med andra ord en titel. Vilka andra fakta ska jag kolla upp menar du?
Jag har också kollat fakta och du har helt rätt, det är Alonso som leder, och tom blivit världsmästare. Han levererar verkligen.

Så du skyller Kimis fiasko på Montoya nu, ja nåt annat hade jag inte väntat mig av finnpajsarligan... Montoya har inte fått köra om det sedan han satte sig för första gången i bilen, så enkelt är det.
Det har inte jag heller väntat mej av finnpajsarn. Absolut, Jag tycker synd om Montoya som inte fått köra om det, grrrrr
Fortsätt sprida din blåvita propaganda, resten av världen anser att Alonso kört skjortan av Kimi i år och han blir en värdig mästare. Något Kimi aldrig kommer att bli...
Absolut, håller med. Alonso har verkligen kör skjortan av Kimi. Kimi Har verkligen inte vad det krävs för att att bli världsmästare
Hellstone

Inlägg av Hellstone »

EnzoF1 skrev:Ja nu ser man ju vem som är snabbast i McLaren...

Grattis Alonso!
Absolut, Jag menar när Kimi inte ens med hjälp av stallorder lyckas vinna, hur patetiskt är inte det :rolling:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Fisi är ju en stjärna, har lyckats peta ihop 45 p och två pallplatser hittills, varav den första på ren flax, när stallkompisen har 117 p och 13 pallplatser. Nog tusan måste det väl finnas någon bätte att tillgå. Jag kan inte tänka mig att t.ex. Kovalainen skulle göra ett sämre jobb, även om jag inte värderar honom lika högt som många andra gör. Då skulle de dessutom kunna testa någon för framtiden och inte som nu köra med någon ifrån forntiden.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Efter allt tjat från Fisi om att han förtjänar en chans i ett toppstall, så känns ju det här rätt patetiskt måste man säga.

Flavio sa väl innan året att det här var Fisichellas viktigaste säsong i karriären, och att det handlade om att vinna eller försvinna i princip. Nu tror jag inte Fisichella försvinner till nästa år vad det verkar - men vunnit har han definitivt inte gjort.

Just nu tar han upp en plats bättre fylld av flera andra förare.

Hellstone

Inlägg av Hellstone »

AndersF1 skrev:snipJag kan inte tänka mig att t.ex. Kovalainen skulle göra ett sämre jobb, även om jag inte värderar honom lika högt som många andra gör. snip.
uuuups.....nu glömde du visst bort nåt...han är finne!! han sku sku säkert kunna göra ett sämre jobb, eller hur Enzo?
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

In med Heikki istället för Fisichella så kan det bli en riktigt spännande säsong nästa år, om nu inte McLaren drabbas av traditionsenliga tillförlitlighetsproblem.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag är tveksam till om Kovalainen är mogen för en toppstyrning i F1 riktigt än.
Det känns som att han antingen skulle behöva ett år till i GP2 eller en sits i något mindre F1-stall innan han tar steget upp till t ex Renault..

Dessutom så rankar jag nog Rosberg som aningen vassare (vilket jag inte gjorde inför den här säsongen)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Hellstone skrev:
EnzoF1 skrev:Ja nu ser man ju vem som är snabbast i McLaren...

Grattis Alonso!
Absolut, Jag menar när Kimi inte ens med hjälp av stallorder lyckas vinna, hur patetiskt är inte det :rolling:
Vad som är RIKTIGT patetiskt är folk med skygglappar som i sin enkelspårighet bara rackar ner...

Det har inte gått upp för er att i nuläget så är det Montoya som är mest betjänt av poäng för att säkra tredjeplatsen i WDC?

Och hur patetiska är inte resten av fältet, Kimi hade enbart JPM framför sig i mål, vad jag kunde se...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Razor skrev:Jag är tveksam till om Kovalainen är mogen för en toppstyrning i F1 riktigt än.
Det känns som att han antingen skulle behöva ett år till i GP2 eller en sits i något mindre F1-stall innan han tar steget upp till t ex Renault..

Dessutom så rankar jag nog Rosberg som aningen vassare (vilket jag inte gjorde inför den här säsongen)
Nej men Razor, Kovalainen är ju finne, det är ju inte Rosberg. Självklart är Kovalainen därför vassare...

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Razor skrev:Jag är tveksam till om Kovalainen är mogen för en toppstyrning i F1 riktigt än.

Men konkurerar de om samma plats, är inte Rosberg mer en Williams-förare (vet dock inte vad han har för "relation" till Frank) och Kova tillhör Renault?
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Nej, dom konkurerar knappast om samma sits. Precis som du skriver så tillhör Kovalainen Renault, medan Rosberg har någon anknytning till Williams/BMW.

Kovalainen kommer förmodligen få börja säsongen som Renaults tredjeförare. Rosberg verkar ligga bra till för att få en rejsstyrning redan nästa år hos Williams.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

Nej men Razor, Kovalainen är ju finne, det är ju inte Rosberg. Självklart är Kovalainen därför vassare...
Har du någon fakta om hans nationaliteter?
Jag har själv hört honom säga att han är halvfinne men han kanske ljuger?
Det måste finnas i pränt någonstans.
Någon visste ju till och med att han var svensk så här verkar det behövas lite bevis.
kari

Inlägg av kari »

EnzoF1 skrev:

Nico är halvfinne med både tysk och finsk licens.
Formel BMW och Formel 3 körde han på den finska licensen men GP2 med den tyska.

Han kommer enligt honom själv att köra med den tyska i fortsättningen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

PeppeF1 skrev:Men konkurerar de om samma plats, är inte Rosberg mer en Williams-förare (vet dock inte vad han har för "relation" till Frank) och Kova tillhör Renault?
Nej, jag menade heller inte att de konkurrerade om samma plats... var fick du det från?
Det var bara en passus gällande två unga talanger som står på tröskeln till F1.

Äntligen!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Har du någon fakta om hans nationaliteter?
Jag har själv hört honom säga att han är halvfinne men han kanske ljuger?
Det måste finnas i pränt någonstans.
Någon visste ju till och med att han var svensk så här verkar det behövas lite bevis.
Han är tysk medborgare, pratar ingen finska och kör med tysk licens.

Och har Schumacher som idol!

Allt detta står på hans egen hemsida och andra "officiella" webbsidor. Vet du bättre? ;) Han är självklart halvfinne eftersom hans pappa är finne, men han har enligt uppgift inte finsk nationalitet och "marknadsför" sig ju som tysk.

Ska vi slå vad om en krona att han kör under tysk flagg om han kör F1 nästa år? Det borde ju avgöra saken.