LuckyStrike1 skrev:Renault har ju ett nytt aeropaket och lite annat till det här loppet. Det har säkert gett ett utslag och gjort bilen snabbare.Mr T skrev:Han hade ju redan sagt att han skulle köra flat-out i det här racet så det är nog det vi ser.LuckyStrike1 skrev:Om han kan ta pole när han fisåker, vad sjutton ska det inte bli när han tar i ....
Men det är tydligt att Renault också kan få fart i kärrorna!
Det kan ju vara att Renault inte visat allt dom har i och med att dom inte har behövt. Det har ju snackats om att McLaren skulle ha dom snabbaste kärrorna, men Renault kan ju ha maskat...
Sen gick Montoya ut tidigt i kvalet, vilket vi har sett kostat mycket tid tidigare i år. Och Kimi gjorde ett misstag redan i första kurvan, så McLarens riktiga potential till imorgon har vi definitivt inte sett ännu.
Jag skulle gissa på att luckan de två emellan inte är så mycket mindre än de tidigare loppet rent prestandamässigt, men att förutsättningarna spelade Renault i händerna i kvalet idag. Montoya är nog lite favorit till segern imorgon, och Kimi har ju kört upp sig från sämre platser än femteplatsen ....
Tror du att JPM tar Alonso?
Jag hoppas att han gör det...
Om han är snabbare och han lyckas komma om relative tidigit i loppet finns det ju fortfarande möjligheter att McLaren kan styra loppet lite.
JPM har ju sagt att han ska försöka hjälpa Kimi om han har möjlighet.
Jag tror inte det kommer att hindra Alonso från att ta titeln, men det skulle göra loppet intressantare.
Button kommer nog att bli svår att komma om för Kimi. Men sen är det ju depåstrategi också....Fisi lär ju heller inte hjälpa Kimi.
Äh, faan det blir nog ett bra race i morrn!