Forza Racing?

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det verkar som att live-resultaten ifrån SLC haft en tendens att cachas på många WAP-telefoner, men det skall förhoppningsvis vara fixat nu. Adressen: slcwap.tauzero.se

Men tyvärr är det ju helt ointressant i den här tävlingen eftersom det varken är någon gul fara eller Forza-BMW med. 8)
Kan man få garage-poäng?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag tycker att team som motorbromsar kaftigt på första träningen och sen flyttar bilen mellan 4 olika garage ska ha bonuspoäng 8)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Krona per körd timme borde också ge bonuspoäng när man passerar vissa nivåer.
Tänk vad mycket div. företag i branschen tjänar utan att man sliter ett dugg på asfalten eller tar plats för andra tävlande.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Forza Motorsport RacingTeam kräver

Inför nästa deltävling i SLC-serien ställer Forza Motorsport Racingteam krav för sitt deltagande.

Bakgrunden är att stallets bil nu bara går på tre cylindrar vid gaspådrag. Utöver det har stallet för tillfället bara 1 ½ uppsättning däck tillgängliga.

Vi i stallet kräver således av SLC å det bestämdaste att det dels införs en hastighetsgräns för samtliga och att alla deltagande stall också bara kör på tre cylindrar.

Forza Motorsport kräver också att inga däcksbyten tllåts under nästa lopp, då vi inte själva hardäck att byta till. Det vore rent livsfarligt att vi ska köra på en bana med gamla däck när de andra har nya och dessutom bara köra på tre cylindrar när alla andra kan köra på både 4,6 och 8 cylindrar.

Vi räknar med att SLC nu tar sitt förnuft tillfånga, så att alla fans inte drabbas.

/LuckyStrike1 - kravmaskin

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tycker annars att vi går ihop till ett gemensamt stall och kör ett eget mästerskap utan andra medtävlare, så att vi alltid vinner teammästerskapet. Hittills har ni åtminsone dykt upp en gång och motorbromsat, samt fått liv i tre cylindrar till en annan tävlingshelg, medan vi inte ens lyckats starta motorn. Kinnekulle får vi dela på poängen med 9 var då vi var lika usla. Så hittills får det nog sägas stå 29-25 i förarmästerskapet och vi leder gemensamt teammästerskapet överlägset på 54 p.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Såg att de hade lite dåligt med däck, gossarna i BMW-teamet har det med det rådande däckskriget att göra eller andra orsaker. Annars har vi väl ett gäng puckar som är i stort sett runda som vi kan undvara :up:
SLC

Inlägg av SLC »

LuckyStrike1 skrev:Forza Motorsport RacingTeam kräver

Inför nästa deltävling i SLC-serien ställer Forza Motorsport Racingteam krav för sitt deltagande.

Bakgrunden är att stallets bil nu bara går på tre cylindrar vid gaspådrag. Utöver det har stallet för tillfället bara 1 ½ uppsättning däck tillgängliga.

Vi i stallet kräver således av SLC å det bestämdaste att det dels införs en hastighetsgräns för samtliga och att alla deltagande stall också bara kör på tre cylindrar.

Forza Motorsport kräver också att inga däcksbyten tllåts under nästa lopp, då vi inte själva hardäck att byta till. Det vore rent livsfarligt att vi ska köra på en bana med gamla däck när de andra har nya och dessutom bara köra på tre cylindrar när alla andra kan köra på både 4,6 och 8 cylindrar.

Vi räknar med att SLC nu tar sitt förnuft tillfånga, så att alla fans inte drabbas.

/LuckyStrike1 - kravmaskin
Självklart inför vi alla dessa krav..... men du glömde väl det viktigaste??

Numera ska det väl vara förbud mot växellådor med fler växlar än 2, dvs fram och back enbart för att ingen ska kunna växla fel :wink:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

AndersF1 skrev:Jag tycker annars att vi går ihop till ett gemensamt stall och kör ett eget mästerskap utan andra medtävlare.
Råkade halka in på den här tråden, har väl egentligen inte här å göra men frågar mig ändå...

Varifrån har du fått denna ide´? USAs GP...?
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Kristian Larsson

Inlägg av Kristian Larsson »

Får vi njuta av er närvaro på Knutan om en månad?
/Kristian
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Det är tanken i alla fall :D
I was misled and that is the way it went
RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

Nå, hur blir det? Kommer Ni till Knutstorp eller skruvas det fortfarande.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag kan till 100% garantera att jag är på Knutstorp på lördag och söndag.

Jag kan också garantera till 100% att jag kommer att köra minst 20 minuter på bana - den fria spårvalskörningen med personbil på lördagen ;)

Om jag får sällskap av racerbil och stallkollegor återstår däremot att se. Vi kan dock konstatera att avsaknaden av ett Concordeavtal i SLC har varit till stor nytta för oss i år :D

Med andra ord - det skruvas på bilen, men vi har ännu inte hört de ljuvliga orden "nu är den klar och den fungerar, och dyrt var det inte heller"

RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

:up:
Kristian Larsson

Forza Racing eller den stora vita valen... Frågan är vem vi får se på gridden först :wink:
Kan för övrigt redan nu meddela att det kommer att bli bra väder på både lördagen och söndagen :up:
/Kristian
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bra, då ska jag ta med solkrämen.

Tyckte jag såg den stora vita valen i Stockholmstrakten i veckan, men det kan också bara ha varit Peter Harrysson.

SLC

Inlägg av SLC »

Hur går det? blir det något race i helgen eller har vi bara förstärkning :up: på reporter-sidan ??
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ni har förstärkning på reportersidan. Jag ringer dig imorgon :up:

Kristian Larsson

Hur har det gått? Har ni hittat bilen, får ni fortfarande plats i den, är motorn hel, finns det en tydlig bild över växellägena och sist men inte minst, får vi se Forza "Minardi" Motorsport på Anderstorp?
/Kristian
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja hur har det gått.

Den första träningen genomfördes av 42-åringen med blandat resultat i våras ;)

Bilen står hos en kille i Jordbro, som tydligen ska vara duktig. Planen är att vi är på plats i Anderstorp med bil, stall, tält och husvagn.

Visst har vi hört den förut?

Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

LuckyStrike1 skrev:Visst har vi hört den förut?
Men driftkostnaderna måste var låga åtminstone :whistle:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kostnaden per körd kilomter är i och för sig ganska hög ..... :wall:

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Kostnaden per körd kilomter är i och för sig ganska hög ..... :wall:
Har ni kört så långt som en kilometer??? :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

LuckyStrike1 skrev:Kostnaden per körd kilomter är i och för sig ganska hög ..... :wall:
Visst var det en BMW ni hade :roll: och de är ju kända för sina höga driftkostnader :rolling:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Men de har bra batterier... fläktremmarna är däremot desto klenare.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

De är nog inte klenare än i andra bilar, men har naturligtvis en begränsad livslängd.
Vid 31 000 mil fick jag t.ex byta en...

Det och en omgång olja och ett filter är också det enda jag bytt de senaste två åren.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev:
Har ni kört så långt som en kilometer??? :D :D :D
Du får fråga 42-åringen men han hann passera depån ett par gånger innan den kreativa växlingen och några varv på Mantorp är ju faktiskt flera kilometrar :D

Kristian Larsson

Ryktet säget att SLCs eget Minardi kommer att besöka oss på Anderstorp :up:
Fast både färgsättning och närvaro påminner om Arrows så vilken mössa ska man välja?
/Kristian
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rykten är just rykten.

Positiva är att bilen peppar, peppar ta i trä är klar till helgen.

Men sen är frågan om vi inte siktar på att inleda säsongen i säsongsfinalen istället :D Det är mycket grejer som ska till bilen, monteras och fixas så frågan är om det gör att det blir en resa till mossen.

Själv kan jag inte köra i helgen, så jag är definitivt inte på plats. Så mycket kan jag nästan lova.

43-åringen är för övrigt eefterlyst, vi överväger att kontakta interpol ;)

För övrigt ska man välja Felipe Massa-mössa. Den nystartade svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett" kommer snart att presenteras för allmänheten.

SLC

Inlägg av SLC »

LuckyStrike1 skrev:Rykten är just rykten.

Men sen är frågan om vi inte siktar på att inleda säsongen i säsongsfinalen istället :D Det är mycket grejer som ska till bilen, monteras och fixas så frågan är om det gör att det blir en resa till mossen.

Själv kan jag inte köra i helgen, så jag är definitivt inte på plats. Så mycket kan jag nästan lova.

För övrigt ska man välja Felipe Massa-mössa. Den nystartade svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett" kommer snart att presenteras för allmänheten.
Åker man på mossen så får man några poäng i serien och har det enklare att komma med på Final-tävlingen.... utan poäng gäller det är tillräckligt många inte kommer för att ni ska få plats..... eftersom vi kör stenhårt med att dom som har tagit poäng innan under året har första tjing till dom 48 platserna....
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

När går rejset på mossen?
SLC

Inlägg av SLC »

GPWC skrev:När går rejset på mossen?
nu i helgen.... 3h på lördag tillsammans med en massa sprintrace och 8h på söndag....

bästa åskådarplats närmast banan kan jag erbjuda om du kommer ner som även inkluderar fri mat :wink:
Moderator-polis ;-)
RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

LuckyStrike1 skrev:Rykten är just rykten.

Ni är ju anmälda till söndagens race, så jag räknar med att se er till helgen. :dance2: :up:

Se också till att finna 43-åringen. Senast vi sågs på Mossen levde han upp till devisen Bortom all sans och vett till fullo. Detta tål att upprepas. :wor:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

RBC-Lars,

jag får nöja mig med bilbana i helgen. Jag är ensam med dottern. Men till skillnad från er andra får jag köra F1 - en Vanwall från 1957. På bilbana alltså.

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

Tärnström,

ta med dottern så fixar vi barnvakt när du ska gasa. Hon behöver fostras in i den riktiga världen.

Annars finns det en bilbana på Krukmakargatan där vi kan köra så att du kan få visa upp dina kvaliteter någon afton.

RBC-Lars
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tack för erbjudandet men det handlar om boende och en massa annat också. Vad är det för bilbana som finns på Krukmakargatan? Fotografen Micke Fransson är ju en hängiven bilbanefantast. Ska göra ett besök hos honom i Motala någon dag.

Förresten är jag definitivt sist på listan av de som får köra.

Tärnström

Gösta

Inlägg av Gösta »

RBC-Lars skrev:Tärnström,

ta med dottern så fixar vi barnvakt när du ska gasa. Hon behöver fostras in i den riktiga världen.

Annars finns det en bilbana på Krukmakargatan där vi kan köra så att du kan få visa upp dina kvaliteter någon afton.

RBC-Lars

Vad Tärnström behöver är varken barnvakt eller boende. Ryktet säger att han först och främst behöver lära sig växla! :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

JTarnstrom skrev:Vad är det för bilbana som finns på Krukmakargatan?
Tärnström
Mellan Apoteket och Aphuset hittade jag en skylt där det står Radiostyrd Racing. Titta in, så för Du se vad som döljer sig där. Men tjuvträna inte!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Men Lars, men Lars... Inte trodde jag att jag skulle behöva undervisa en vuxen karl i skillnaden mellan bilbana och radiostyrt. Bilbana är för de riktiga racingromantikerna, radiostyrt för de som inte har råd att köra racing på riktigt. Men vi kan ju alltid kolla upp det där stället och köra en sväng, hehe. Vi lär ju höja genomsnittsåldern med 30 år ungefär.

Tärnström

RBC-Lars

Inlägg av RBC-Lars »

Min bäste Joakim,

skillnaden mellan Dig och mig är uppenbarligen att jag trots mogen ålder tillåter mig att gå i barndom fortfarande. Ett barn vet inte allt - och framför allt - påstår sig inte att veta allt.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu är kvalet till morgondagens race igång, men jag har ännu inte sett några varv läggas av startnummer 5, Forza Motorsport: http://slclive.tauzero.se/kval.php
Men det kommer kanske? Har de skådats på en mosse nära dig?
Användarens profilbild
Cheever

Inlägg av Cheever »

Nä, men till Mantorp, då...
I was misled and that is the way it went
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

"Den gula faran" har inte ens fått nåt startnummer i år, så vi är ett steg bakom. Men nästa år, då jäklar... 8)
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Just nu håller en gammal höfläkt på att kallibreras av Dr AndersF1 för att vi skall få till vindtunneln :idea: Och väggarna i garaget täcks av den ena beräkningen efter den andra. :D
Om arbetet fortgår i den rasande takt som just nu råder, så beräknas ekipaget komma ut till test under hösten. Främst skall då brommsar och fjädring optimeras, senaste aerodynamiska paketet tas nog i bruk först till våren. :D
På motorsidan fortgår utvecklingen av senaste versionen, men problem med underleverantörer gör att bänkkörning och optimerad inställning av programvaran först blir av under vintern. :cry:

Men nästa säsong. Då :evil:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det såg dock rätt bra ut ett tag i söndags:

Bild
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Jag antar att ni inledningsvis startar med fjolårsbilen nästa år?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Kristian Larsson

Debut på finalen?
Med eller utan 43-åringen?
/Kristian
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Såg ni oss där?

Jag såg inte mig där - men jag såg mig hemma.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Vi får väl träffas och klämma några öl och diskutera säsongen som gick och planera för nästa. :D

Det blir läge för mycket öl och mycket nästa säsong för årets finns inte mycke att säga om :beer:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nästa år är våra stalls år.

Jag kan bjudapå första rundan. Var och när? :beer:

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Hmm, konstig dubbel
Senast redigerad av AndersF1 den ons nov 23, 2005 08:16, redigerad totalt 1 gång.