Kommer Kimi nånsin köra Ferrari under sin F1-karriär?

Kungaklassen av motorsport...

Kommer Kimi någonsin köra i Ferraristallet?

Omröstningen slutade sön sep 25, 2005 04:59

Ja
17
49%
Nej
18
51%

Antal röster: 35

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Kommer Kimi nånsin köra Ferrari under sin F1-karriär?

Inlägg av Jari »

I Finland hölls det för ett tag sen en poll om ämnet och jag blev lite förundrad över hur jämnt det var. Såhär såg det ut där:

Kod: Markera allt

Tror du att Kimi Räikkönen någon gång kör Ferrari under sin F1-karriär? 
Svarsfördelning: Svar totalt 2821 st 
Ja   50.3 % 1420 st 
Nej  49.7 % 1401 kpl 
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag tycker vi kan diskutera något annat istället, vad sägs om öring?

MODERATOREDIT: (Bild borttagen) Onödig OT urspårning //Fredrik
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Varför inte havsaborre?

MODERATOREDIT: (Bild borttagen) Onödig OT urspårning //Fredrik
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Usch, ser ut som en smal val.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det här forumet börjar bli luddigt och något obegripligt. Jag misstänker att det finns en del sanning att i det att Räikkönen har skrivit någon form av hemligt kontrakt med Ferrari. Jag tror han iså fall gör en miss och hamnar hos ett Ferrari på dekis.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PeppeF1 skrev:Usch, ser ut som en smal val.
Jag tyckte den var söt.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hoppas han går till Ferrari. Då kan han lära italienarna lite om finsk manlighet.

Exakt vad det är vet jag inte, men jag har fått uppfattningen om att det involverar att supa tills man stupar. Möjligen något om plastdelfiner och masturbation på strippklubb men det är jag inte säker på. Så detta är bara en gissning, med ett odefinerat tonfall.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

LuckyStrike1 skrev:Hoppas han går till Ferrari. Då kan han lära italienarna lite om finsk manlighet.

Exakt vad det är vet jag inte, men jag har fått uppfattningen om att det involverar att supa tills man stupar. Möjligen något om plastdelfiner och masturbation på strippklubb men det är jag inte säker på. Så detta är bara en gissning, med ett odefinerat tonfall.
Den finska manligheten är nog, och nu gissar jag bara med bergsäkert tonfall, att det man har gjort det är gjort och det är inget att få ågren för.
Så du kan fortsätta eller låta bli, varken jag eller Kimi bryr "oss" nog...
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

LuckyStrike1 skrev:Hoppas han går till Ferrari. Då kan han lära italienarna lite om finsk manlighet.

Svenskarna är inte det minsta bättre än finländarna på drickandet.. Hela bältet häruppe i Skandinavien ägnar sig åt drickandet.. Förresten åker ju vi svenskar över till Finland för att skaffa billigare sprit, jag är en av dem..
sisu

Inlägg av sisu »

Finsk manlighet är att jobba hårt,ta sig en sup ibland,o inte bara snacka för sakens skull....samt att svara på ryssens tilltal. :D
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

sisu skrev:Finsk manlighet är att jobba hårt,ta sig en sup ibland,o inte bara snacka för sakens skull....samt att svara på ryssens tilltal. :D
:D

Fast att snacka för sakens skull diskvalificerar ju alla finnar här! ;)

/ae, hälften finnpajsare
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Kimi Raikkonen may have been offered a staggering $190m to drive for Ferrari from 2007-2011. That's the advice of well-connected grand prix paddock resident, and former F1 driver, Martin Brundle. Today, the Briton is David Coulthard's manager and commentator for British channel ITV. The 46-year-old told the Sunday Times: "I wouldn't sign any driver for a fixed five years, not even Kimi, as too much can change in that time."

Källa
Användarens profilbild
Boxerman

Inlägg av Boxerman »

NEJ det tror inte jag............. men MS kaske i en Mclaren :lol:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Var på konf resa i ett land vid svarta havet i sommras. Ett stort tyskägt hotel med systemet "all included" . (VIDRIGT)

Ett finskt företag var där samtidigt. Deltagarna bestod till 100% grabbar. (Företaget tillverkade och sålde utrustning för slipning och svettsning i specialstål).

Några av herrarna var dubbelspråkiga och jag passade på att ta en morgonöl med "pojkarna". Vi kom osökt in på Svenskarnas syn på Finländarna och Finländarnas syn på Svenskarna.

Jag framförde samtliga våra fördommar om vårt broderfolk. Frågade om det var sant att alla bar på kniv (och gärna slogs med den) om alla söp på helgerna mm mm. Självfallet fick jag ett nyanserat svar. Nej, alla bar inte på kniv, alla söp inte mm mm. Kniven var av tradition ett vardagsverktyg då man förr fiskade och jagade mycket och kniven var en självklar del i den personliga utrustningen.

Men samtidigt var grabben (ca 35-40 år gammal och var lagerchef på företaget) fullständigt övertygad om att de flesta Svenskar var antingen homo eller bisexuella. Han var väldigt homofob till sin natur.

Jag var på mitt skämthumör. Lade armen om hans nakna axel (det var gassande sol och +33C) och frågade om det var obehagligt. Han blev stel som en pinne och skräcken lyste ur hans ögon. Sen sa han på sin klingande finlandssvenska "tar du inte bort den så kommer en av oss att dö och du ligger närmast till hands" :D :D :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
PC:

Inlägg av PC: »

Gösta skrev: Sen sa han på sin klingande finlandssvenska "tar du inte bort den så kommer en av oss att dö och du ligger närmast till hands" :D :D :D
:D :D :D Obetalbart...
När en man ljuger, dör en liten del av världen...
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Absolut!