Viasat+F1=299kr
-
Viasat+F1=299kr
Enligt Viasat själva så kommer F1 att sändas på TV3,ZTV och Viasat Sport 1 och 3 det gör att man åker på att köpa ett abonnemang på Viasat Guld för 299:-/mån .Så det får väl bli att se all F1 på tysk TV från och med nästa år.
-
-
- Utvisad
Varför det, du behöver inte det dyra (Guld) paketet för att få motsvarande tärckning som idag. TV3 och ZTV ingår väl i deras baspaket, eller i ett Boxerpaket...Ace Ventura skrev:Jävla typer.
Jag som har Canal Digital måste alltså byta till Viasats dyra paket för att kunna följa det.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
Det räcker med Viasat Bas som kostar 99:-/månad.Ace Ventura skrev:Jävla typer.
Jag som har Canal Digital måste alltså byta till Viasats dyra paket för att kunna följa det.
Det är bara om du vill se de fria träningarna som du måste skaffa Viasat Sport 1 och/eller 3.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
Så då är frågan - är det värt att betala 200 kr för att få se de fria träningarna där de flesta bara kör ett par varv var ...? Något som TV4 aldrig brytt sig om att sända, med undantag för några träningar Wirdheim körde på fredagarna
Snacka om att se glaset som halvtomt. Alternativet hade varit inget F1 alls i svensk ruta. TV4 lämnade, SVT var inte intresserade och andra alternativ fanns inte riktigt.
Snacka om att se glaset som halvtomt. Alternativet hade varit inget F1 alls i svensk ruta. TV4 lämnade, SVT var inte intresserade och andra alternativ fanns inte riktigt.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Det vet du ju inte om de verkligen var intresserade eller inte. Det kan nog ha en hel del med priset att göra. Enligt uppgift betalar TV3 dubbelt så mycket som TV4 för sändningrättigheterna, men om ingen hade gett nåt bud så hade nog SVT varit intresserade att ev. gratis sända ett sportprogram som på söndag eftermiddagar ger flera hundratusen tittare, vilket är i klass med stora fotbollsmatcher.LuckyStrike1 skrev:Så då är frågan - är det värt att betala 200 kr för att få se de fria träningarna där de flesta bara kör ett par varv var ...? Något som TV4 aldrig brytt sig om att sända, med undantag för några träningar Wirdheim körde på fredagarna
Om priset nu stämmer så skall alltså TV3 ha in dubbla intäkterna på betydligt färre antal möjliga tittare. Hur skall det gå till? Hmm, kan det vara fråga om betydligt mer reklam?
Så nu skall man alltså betala 1500:- per år för att få nåt man tidigare hade gratis och dessutom troligtvis med betydligt fler och längre reklamavbrott. Möjligen även med sämre kommentatorer.
Fördelen skall alltså vara att om jag betalar ytterligare 2500:- per år så kan jag även få se träningarna - jubel. Det är kanske inte mycket, men ett visst liv har jag, iallafall tillräckligt för att kunna hitta på roligare helgaktiviteter än att titta på F1-träningar...
Jag har väldigt svårt att se att glaset ens är halvtomt, snarare 3/4-tomt.
-
Själv skulle jag aldrig betala ett öre för att se F1-träningar då de för mig är helt ointressanta.
Däremot betalar jag idag för Viasat Sport för jag får då IRL, NASCAR och STCC vilket jag anser vara värt de 59 kr/månad jag betalar för Viasat Sport-paketet.
Nu är ju alla i olika situationer. Jag som sitter med kabel-TV där tv3 och Z-TV ingår i basutbudet, och som betalar 59 kr/mån för de tre Viasat Sport kanalerna redan tycker ju självklart inte att det är någon större skillnad.
Jag ser dock med försiktig optimism framåt, för det verkar finnas tecken på att Viasat kommer att sända liter mer än TV4: studioprogram, införprogram, eftersnack och lite annat. Det gillar jag.
MTG köpte väl både rättigheterna för Sverige och Norge, vilket i så fall förklarar det högre priset mot vad TV4 betalade? Det är ialla fall vad jag har hört - att MTG har rättigheterna att sända F1 i Norge och Sverige.
Jag "vet" inte att SVT inte var intresserade. Men en ansvarig på SVT sa ju för två veckor sen att de inte var intresserade utan var nöjda med sin nuvarande motorsportsatsning på WRC, DTM och Speedway. Det får mig att drea slutsatsen att när en talesman för SVT säger att de inte är intresserade, så betyder det antagligen att de inte är intresserade.
Däremot betalar jag idag för Viasat Sport för jag får då IRL, NASCAR och STCC vilket jag anser vara värt de 59 kr/månad jag betalar för Viasat Sport-paketet.
Nu är ju alla i olika situationer. Jag som sitter med kabel-TV där tv3 och Z-TV ingår i basutbudet, och som betalar 59 kr/mån för de tre Viasat Sport kanalerna redan tycker ju självklart inte att det är någon större skillnad.
Jag ser dock med försiktig optimism framåt, för det verkar finnas tecken på att Viasat kommer att sända liter mer än TV4: studioprogram, införprogram, eftersnack och lite annat. Det gillar jag.
MTG köpte väl både rättigheterna för Sverige och Norge, vilket i så fall förklarar det högre priset mot vad TV4 betalade? Det är ialla fall vad jag har hört - att MTG har rättigheterna att sända F1 i Norge och Sverige.
Jag "vet" inte att SVT inte var intresserade. Men en ansvarig på SVT sa ju för två veckor sen att de inte var intresserade utan var nöjda med sin nuvarande motorsportsatsning på WRC, DTM och Speedway. Det får mig att drea slutsatsen att när en talesman för SVT säger att de inte är intresserade, så betyder det antagligen att de inte är intresserade.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
Ja, så står det i alla fall i MTG:s pressrelease som finns på www.mtg.se:LuckyStrike1 skrev:MTG köpte väl både rättigheterna för Sverige och Norge, vilket i så fall förklarar det högre priset mot vad TV4 betalade? Det är ialla fall vad jag har hört - att MTG har rättigheterna att sända F1 i Norge och Sverige.
Avtalet förser MTG med de exklusiva sändningsrättigheterna till Formel 1-tävlingarna för både Sverige och Norge under säsongerna 2006, 2007 och 2008
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
- Varnad
-
Helt oviktigt egentligen, men de sände väl bara den första träningen från Melbourne, möjligtvis nåt hopklipp av andra.LuckyStrike1 skrev:Så då är frågan - är det värt att betala 200 kr för att få se de fria träningarna där de flesta bara kör ett par varv var ...? Något som TV4 aldrig brytt sig om att sända, med undantag för några träningar Wirdheim körde på fredagarna
Keep on Boppin´