LuckyStrike1 skrev:Så då är frågan - är det värt att betala 200 kr för att få se de fria träningarna där de flesta bara kör ett par varv var ...? Något som TV4 aldrig brytt sig om att sända, med undantag för några träningar Wirdheim körde på fredagarna
Snacka om att se glaset som halvtomt. Alternativet hade varit inget F1 alls i svensk ruta. TV4 lämnade, SVT var inte intresserade och andra alternativ fanns inte riktigt.
Det vet du ju inte om de verkligen var intresserade eller inte. Det kan nog ha en hel del med priset att göra. Enligt uppgift betalar TV3 dubbelt så mycket som TV4 för sändningrättigheterna, men om ingen hade gett nåt bud så hade nog SVT varit intresserade att ev. gratis sända ett sportprogram som på söndag eftermiddagar ger flera hundratusen tittare, vilket är i klass med stora fotbollsmatcher.
Om priset nu stämmer så skall alltså TV3 ha in dubbla intäkterna på betydligt färre antal möjliga tittare. Hur skall det gå till? Hmm, kan det vara fråga om betydligt mer reklam?
Så nu skall man alltså betala 1500:- per år för att få nåt man tidigare hade gratis och dessutom troligtvis med betydligt fler och längre reklamavbrott. Möjligen även med sämre kommentatorer.
Fördelen skall alltså vara att om jag betalar ytterligare 2500:- per år så kan jag även få se träningarna - jubel.

Det är kanske inte mycket, men ett visst liv har jag, iallafall tillräckligt för att kunna hitta på roligare helgaktiviteter än att titta på F1-träningar...
Jag har väldigt svårt att se att glaset ens är halvtomt, snarare 3/4-tomt.