MS till McLaren

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Jari skrev: Varför skulle Kimi gå till ett sämre stall?
Det undrar jag också. Kan det vara därför han är så butter på presskonferanserna fast han vunnit?
Han vet att hans dagar som vinnare är räknade, ety han skrivit på för Ferrari 2007.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ifjol var 4 stall bättre än McLaren. I år är McLaren den överlägset snabbaste bilen.

2004 dominerade Ferrari. I år har de problem.

Endast på ett forum kan man få ett år till att vara ett 100% bevis om nedgång här och framöver i all evighet, amen.

Jag säger att de svänger fort i F1 inte bara på banan, och att eb stor anledning till att välja Ferrari är £$£$£$£$£$£$£$£$£$
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

LuckyStrike1 skrev:Ifjol var 4 stall bättre än McLaren. I år är McLaren den överlägset snabbaste bilen.

Endast på ett forum kan man få ett år till att vara ett 100% bevis om nedgång här och framöver i all evighet, amen.

Jag säger att de svänger fort i F1 inte bara på banan, och att eb stor anledning till att välja Ferrari är £$£$£$£$£$£$£$£$£$
Yep, money talks, bullshit walks.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Lite konstigt att Kimi skulle gå till Ferrari för att få mer pröjs.

Om nu artikeln stämmer så borde Kimi kunna få förhandlat till sig mer pröjs då tydligen (enl artikeln) Mclaren kan tänka sig att betala Schummis ökade lönekrav till 400milj
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Ett annat skäl skulle ju kunna vara McLarens bristande tillförlitlighet
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Är det ingen som reagerar över inaveln? Det verkar som F1-stallen tror att en halvbra F1-förare är bättre än en supertalang bara för att han inte kör F1.
Gösta

Inlägg av Gösta »

El Scorcho skrev:Är det ingen som reagerar över inaveln? Det verkar som F1-stallen tror att en halvbra F1-förare är bättre än en supertalang bara för att han inte kör F1.
F1 stallen och dess chefer har noll koll. Dom har visserligen inte gjort annat i hela sitt liv än sysslat med motorsport i någon form, men vi i TV sofforna vet MYCKET bättre. :D :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Jari skrev:Men då ska du inte ta det så personligt om de där källorna kritiseras och erkänns som ryktesspridare, heller.
Men har jag gjort det då?
Du hävdar att det finns en sanning i det som skvallrats, men du vet inte vad, mer än att det är tveksamma källor till informationen.
Med andra ord:
Vad vet vi?
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..

Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis!

Jag tror inte att "vanligt folk" super sig fulla och lägger sig i rännstenen med plastdelfiner!! :down:
Underpresterande med två raka segrar i F1?
Vet du mer om "rännstensincidenten" nu helt plötsligt?
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Geer skrev:Självklart att vanligt folk inte super sig fulla :aha:
Jag gillar kändisar som som inte blir för fina för att gå ut med gamla polare och på vanliga utehak ("som vanligt folk"). Jag har inte sagt att Kimi är vanligt folk.
Självklart ska Kimi få supa sig full som allra andra, men inte till den milda grad att han våldtar en plastdelfin och dessutom sticker frun, då är det något som har gått snett.
Jag kan väl säga till sen när något sånt händer då.
Det är i alla fall bättre än att köra på fyllan och kasta kylskåp och tv-apparater som ägs av ett konkurrentstall. Eller att ha matkrig med trasig Toyotaskjorta på sig om man representerar Ferrari.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..

Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis!

Jag tror inte att "vanligt folk" super sig fulla och lägger sig i rännstenen med plastdelfiner!! :down:

Med den lönen han har (som räcker till många fyllor) så är tanken att han skall bli WDC och inte någon looser för femte året i rad!!!!!!!!!!

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jari skrev:Du hävdar att det finns en sanning i det som skvallrats, men du vet inte vad, mer än att det är tveksamma källor till informationen.
Med andra ord:
Vad vet vi?
Så vad du menar är att det som skrevs om Kimi och delfinen är en lögn, alltså bara en skribent som har kommit på att publicera en text om Kimi när han är skitful. Har du några pålitliga källor som bevisar motsatsen då?
Ferrari.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev:
Gösta skrev:

Med den lönen han har (som räcker till många fyllor) så är tanken att han skall bli WDC och inte någon looser för femte året i rad!!!!!!!!!!
Med den budget Ferrari hade borde det inte tagit 21 år att hitta tillbaks till segrarna.
Det tog fem år även för skunki att hitta en vinnande form i Ferrari.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Eau Rouge skrev:
Jari skrev:Du hävdar att det finns en sanning i det som skvallrats, men du vet inte vad, mer än att det är tveksamma källor till informationen.
Med andra ord:
Vad vet vi?
Så vad du menar är att det som skrevs om Kimi och delfinen är en lögn, alltså bara en skribent som har kommit på att publicera en text om Kimi när han är skitful. Har du några pålitliga källor som bevisar motsatsen då?
Har du sett någon delfin till att börja med?
Ser du på bilderna om det är Kimi, och hur full var han exakt?
Sov han i rännstenen eller snubblade han på trottoaren?
Jag vet ett antal personer som var med som intygat att han inte var i sämre skick än någon annan av "ungdomarna", vad det nu kan säga.

Du kan ju välja om du vill tro det smaskiga skvallret, eller en sansad bild av såna som faktiskt var på plats.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:
Gösta skrev:
Jari skrev: Underpresterande med två raka segrar i F1?

Med den budget Ferrari hade borde det inte tagit 21 år att hitta tillbaks till segrarna.
Det tog fem år även för skunki att hitta en vinnande form i Ferrari.
Sen tog han 5 raka också. :D

Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jari skrev:Har du sett någon delfin till att börja med?
Ser du på bilderna om det är Kimi, och hur full var han exakt?
Sov han i rännstenen eller snubblade han på trottoaren?
Jag vet ett antal personer som var med som intygat att han inte var i sämre skick än någon annan av "ungdomarna", vad det nu kan säga.

Du kan ju välja om du vill tro det smaskiga skvallret, eller en sansad bild av såna som faktiskt var på plats.
Okej, tack för informationen, det visste jag som sagt inte. :wink:
Ferrari.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Vad får dig att tro att inte Kimi skulle kunna slåss om fem raka, speciellt nu när Ferrari dekat ner sig och skunki tröttnat på F1?
minna

Inlägg av minna »

Gösta skrev:

Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis! :down:
Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Gösta

Inlägg av Gösta »

Har ni missat denna från 2003-10-17?????

F1-stjärnorna i vilt slagsmål

GJORDE UPP Kimi Räikkönen och Michael Schumacher.
Foto: SCANPIX
Räikkönen och Schumacher rök ihop: Bord och stolar flög
LOS ANGELES.
Nu avslöjas nya uppgifter om Michael Schumachers skandalfest efter VM-segern i F1.
Två gånger rök han och Kimi Räikkönen ihop i vilda slagsmål.
De båda förarna slogs med varandra med knytnävarna.
- Du är min idol men jag gillar inte ditt sätt, fräste en kraftigt berusad Räikkönen åt Schumacher, 34, på segerfesten.
Sen small det.
För avslöjandet står Journal de Montreal som citerar tre oberoende källor. I går bekräftades tidningsuppgifterna av källor inom McLaren och Michael Schumachers säkerhetschef, Gino Rosato.

"Massor förstördes"
Den tyske och den finländske föraren kastade handskarna när de tillsammans med personal från McLaren och Ferrari firade att säsongen var slut.
Den sexfaldige VM-mästaren hade då druckit rejält av segerchampagnen. Inte heller Räikkönen hade spottat i glaset.
- Bord och stolar flög när de rök ihop. Massor med prylar förstördes, säger en person inom McLaren.
Förarna lugnade dock ner sig och gick på omgivningens uppmaning ut för att reda ut trätan under civiliserade former.
Men den föresatsen sprack direkt. På nytt kastade de sig över varandra.
- Slagsmålet blev våldsammare än det första, säger ett ögonvittne.
Det slutade med att personal från stallen tvingades rycka in för att skilja de båda slagskämparna åt.
Först långt fram på morgontimmarna lyckades de bli sams igen.
Efter att ha diskuterat i mer än en halvtimme skakade de hand och skildes som vänner.
Duon var inte de enda som svinade på motorfesten. Också Schumachers bror, Ralf, drog sitt strå till stacken.
Redan när Michael Schumachers lopp i Japan visades i repris kastade han ut festlokalens tv:n genom fönstret.
Bredvid satt en nedsölad, barbröstad mästare och rökte cigarr.
Senare på kvällen hjälptes de båda bröderna och flera av gästerna åt att vräka ut möbler och kylskåp genom fönstret så att rutor och persienner förstördes. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Den där avslöjades väl bara som ett enda stort påhitt?

Till skillnad från brödern Schumachers fyllslag och vandaliserande på Suzuka 02 eller 03.

Ralf försökte köra en BMW på fyllan. Båda bröderna fyllekörde en gaffeltruck. Schumacher kastade ut ett kylskåp genom ett fönster,förstörde TV-apparater m.m.

I kritiken av Kimis festande kanske det är ett beteende att fundera över?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det hände absolut ingenting...
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:Det hände absolut ingenting...
Ingenting har någonsin hänt någonstans. Endast de som säger att ingenting hänt är pålitliga och alla bilder är manipulerade.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Ett annat skäl skulle ju kunna vara McLarens bristande tillförlitlighet
Hmm, jo men Mclarens tillförlitlighet har ju blivit bättre ju längre säsongen skridit. :lol:
Ferraris tillförlitlighet är ju bra men med den hastigheten de håller är det ju knappt möjligt att köra sönder något :roll:

Mot den bakgrunden är jag ändå frågande varför Kimi skulle vilja till Ferrari.
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Användarens profilbild
Jacob

Inlägg av Jacob »

Fabbe skrev:Jag kommer ihåg hur jag skrek och ogillade när [Schumacher] drog till Ferrari, sunkstall och intriger. Det hade varit mycket bättre om han kört för The big Evil och hans hejdukar, Darh Dennis:)

Det måste kännas skönt för en del att ha paddockens mest avskydda snubbar i samma stall Ron Dennis och Michael Schumacher. Hoppas det stämmer, så kan Ferrari fullborda sin återresa ner till medelmåttorna.

... och Jacob det var bara du som var stupfull och knatade runt med uppknäppt skjorta och toapapper under sulorna på jakt efter småvilt i kafeterian

Fabbe hur kan DU veta det?? Har för mig att Du satt i en buss hela tiden!!

Gud vad kul det var nu ska jag titta i mitt fotoalbum och minnas!!
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
arska

Inlägg av arska »

Boys will be Boys :whistle:
Gösta

Inlägg av Gösta »

minna skrev:
Gösta skrev:

Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis! :down:
Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.
Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Du menar sånt där som krävs för att vinna rejs?
Det räcker om man vinner tillräckligt många under ett år och att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
minna

Inlägg av minna »

Gösta skrev:
minna skrev:
Gösta skrev:
Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.
Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Eller att föraren inte klantar genom att pressa matterialet ÖVER bristningsgränsen. :D

Javist ja, en F1 bil går inte att köra sönder. Det omöjliga att köra sönder bilen har aldrig hänt Kimi eftersom det inte kan hända. :D

Tiresias

Inlägg av Tiresias »

Jacob skrev:1994 Fuskade hela säsongen och sista loppet ska vi inte tala om
1995 Var tvungen att ta en renaultmotor samtidigt som Hill inte hade i närheten av samma back up i williams
1996 Williams Helt klart den mest värdiga mästaren genom tiderna
1997 Williams JEREZ försökte göra som 1994 dvs fuska
1998 McLaren utklassning
1999 McLaren Mindre poäng än Irvine säger väl allt
2000 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!
2001 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!!
2002 Bästa bilen och bästa Kontraktet plus att både Häkkinen och Hill hade lagt av
2003 FUSK igen!! Se bara på stop and go av Montoya i USA!
2004 Bästa kontraktet men jag kan sträcka mig till att det var ganska så värdigt mästerskap
Renault
2006 Ehhh skulle inte tro det!!!
Är du idiot eller gör du dig på? :o
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

groovesnus skrev:
LuckyStrike1 skrev:Ifjol var 4 stall bättre än McLaren. I år är McLaren den överlägset snabbaste bilen.

Yep, money talks, bullshit walks.
Ja, för killar som Ville, Hill och Ralf kanske.
Kimi är bara med för att ha chans på segern och då är det just nu McLaren som gäller.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Gösta skrev:
Jari skrev: att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Eller att föraren inte klantar genom att pressa matterialet ÖVER bristningsgränsen. :D

Javist ja, en F1 bil går inte att köra sönder. Det omöjliga att köra sönder bilen har aldrig hänt Kimi eftersom det inte kan hända. :D
Jo, bromsplattan på ringen var väl självförvållad. Resten är upp till ingenjörerna, hur mycket det låter skruva på av varvtal och liknande.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev:
Gösta skrev:
minna skrev: Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.
Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.
Märkligt, överallt jag läser, inte finska tidningar då, så är det Alonso och Renault som är bäst.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Tiresias skrev:
1995 Var tvungen att ta en renaultmotor samtidigt som Hill inte hade i närheten av samma back up i williams
1998 McLaren utklassning
2002 Bästa bilen och bästa Kontraktet plus att både Häkkinen och Hill hade lagt av
2004 Bästa kontraktet men jag kan sträcka mig till att det var ganska så värdigt mästerskap
Renault
Inga personangrepp nu, va....
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Du menar sånt där som krävs för att vinna rejs?
Det räcker om man vinner tillräckligt många under ett år och att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Har Kimi gjort det ännu då? Eller bygger hela din argumentation på en massa om?

Jag vet en kille som gjort det där sju gånger, och dessutom fem gånger i följd.

Snart är det dessutom en spansk kille som lyckats med det... så kan du fortsätta din "nästa år"-diskussion under vintern!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Kimi har vunnit fem lopp i år och det är en mindre än Schumi vann 2003, men det går över.
Sen att Schumi körde ett antal säsongen utan konkurrens gör det hela lättare.
minna

Inlägg av minna »

EnzoF1 skrev:
minna skrev:
Gösta skrev: Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.
Märkligt, överallt jag läser, inte finska tidningar då, så är det Alonso och Renault som är bäst.
Läs vad jag skriver, just nu är..............
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:
minna skrev:
Gösta skrev: Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.
Vi som sett de senaste racen vet att Kimi är bäst. Du som inte kollar på annat än resultat kanske kan kolla vart Schumi varit unde de senaste loppen.
minna

Inlägg av minna »

EnzoF1 skrev:
Jari skrev:Du menar sånt där som krävs för att vinna rejs?
Har Kimi gjort det ännu då? Eller bygger hela din argumentation på en massa om?

Jag vet en kille som gjort det där sju gånger, och dessutom fem gånger i följd.

Snart är det dessutom en spansk kille som lyckats med det... så kan du fortsätta din "nästa år"-diskussion under vintern!
Det är roligt att du åter blivit aktiv i forumet men det har blivit en vana att du försvinner en vecka efter Kimisegrarna och på sista tiden har du lyst med din frånvaro.

Du vill gärna prata om svunna tider men lev i nuet och se framåt.

Kram Minna :puss:
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev: Vi som sett de senaste racen vet att Kimi är bäst. Du som inte kollar på annat än resultat kanske kan kolla vart Schumi varit unde de senaste loppen.
Så de resultat du ser visar att Kimi är bäst? När jag läser årets resultat så visar dom att kimi är riktigt usel i jämförelse med Alonso. Kan inte du visa var det är du läser som visar att kimi är bäst i år. Hur jag än letar så hittar jag det inte.

Schumacher är riktigt dålig i år. Men inte så dålig att han får stryk av Kimi när året skall summeras. :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

minna skrev:
Gösta skrev:
minna skrev: Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.
Dit kunnande är obefintligt, löjlig har du varit hela tiden. Hur vet du att kimi är bäst "nu". Pågår det något lopp. I år har Alonso hittills varit överlägsen. Kimi behöver inte smutskastas, han ordnar det bra själv.

(någon klåfingrig ärhjärna suddar inlägg. hur skall jag veta att jag bryter mot forumreglerna om jag inte får veta vad det är jag bryter mot.) :o :o :o

minna

Inlägg av minna »

Gösta skrev:
minna skrev:
Dit kunnande är obefintligt, löjlig har du varit hela tiden. Hur vet du att kimi är bäst "nu". Pågår det något lopp. I år har Alonso hittills varit överlägsen. Kimi behöver inte smutskastas, han ordnar det bra själv.

(någon klåfingrig ärhjärna suddar inlägg. hur skall jag veta att jag bryter mot forumreglerna om jag inte får veta vad det är jag bryter mot.) :o :o :o
Hur jag vet att Kimi är bäst just nu......det är väl bara att titta på dom senaste rejsen eller läsa vad motorkunnigt folk skriver.

Det ordnar han bra själv........... många av dina inlägg handlar om fylla, skrivet av svallerblaskor, och som en medlem i syföreningen, för du det vidare.

Det sista förstod jag inte, hmmm vad dricker du....
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

minna skrev:...hmmm vad dricker du....
Johnnie Walker? :o
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

minna skrev:
Gösta skrev:
minna skrev: Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.

Hur jag vet att Kimi är bäst just nu......det är väl bara att titta på dom senaste rejsen eller läsa vad motorkunnigt folk skriver.

Det ordnar han bra själv........... många av dina inlägg handlar om fylla, skrivet av svallerblaskor, och som en medlem i syföreningen, för du det vidare.

Det sista förstod jag inte, hmmm vad dricker du....
Kimis bil är bäst just nu - inte Kimi.

Lika lite som att Alonso var överlägset bäst i början av säsongen ....

McLaren är fältets klart snabbaste bil.

Sen om Kimis alla motorhaverier beror på en osedvanlig otur eller på att han varvar sin motor några hundra varv högre än de andra i stallet ska jag låsta vara osagt.

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Din logik begriper inte jag Lucy!
Du håller Schumi som den bäste föraren därute just nu och förmodligen Alonso och JPM som goda tvåor. Att Kimi piskar JPM fram och baklänges som en gammal stringtrosa som av misstag hamnat i fickan missar du helt i sammanhanget.
Kimi är snabbast av alla förare just nu medan Alonso njutit av den bästa bilen i början av säsongen fortfarande. Ställningen som är nu, är ungefär densamma som efter femte loppet och jag är övertygad om att Kimi kommer närma sig ytterligare och inom kort går det nerv i Alonsos titelkamp.
(Ja, för att han är sydeurope och Kimi är Iceman)
Budo

Inlägg av Budo »

Alltså jag tycker alls inte om Fonzo, snarare är det som så att jag placerar honom som en utav dom sämsta WDC för WDC 2005 blir han.
Men att kalla Kimi för Iceman är fan bara löjligt. Sett över det här året så är det faktiskt just Fonzo som har haft starka nerver. Att han skulle stressas av Kimi tror jag inte en sekund på. Hela historien om iceman är bara en desperat drag utav en ännu mer desperat Ron som namnger en för iceman utan några som helst grunder för det. Killen har ju knappt provsuttit en F1 bil och så ska han vara iceman. Visst!
Hur som helst så får vi vissa svar inom kort och då undrar jag hur mycket utav Kimis iceman blir kvar efter ännu en sesöng utan WDC i en utav F1 bästa bilar.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Jari skrev:Din logik begriper inte jag Lucy!
Du håller Schumi som den bäste föraren därute just nu och förmodligen Alonso och JPM som goda tvåor. Att Kimi piskar JPM fram och baklänges som en gammal stringtrosa som av misstag hamnat i fickan missar du helt i sammanhanget.
Kimi är snabbast av alla förare just nu medan Alonso njutit av den bästa bilen i början av säsongen fortfarande. Ställningen som är nu, är ungefär densamma som efter femte loppet och jag är övertygad om att Kimi kommer närma sig ytterligare och inom kort går det nerv i Alonsos titelkamp.
(Ja, för att han är sydeurope och Kimi är Iceman)
Kimi är inte snabbaste förare just nu. Kimi har bara haft ett litet uppehåll i sin klantighet att förstöra bilar. Alonso leder fortfarande och är överlägsen kimi på samtliga mätbara parametrar.

I kväll drack jag 2 glas Chablis "Domaine de la Boissonneuse" samt 3 glas Ramlösa (utalas RAMMLÖSA) :D

Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Tiresias skrev:

1998 McLaren utklassning
Renault
Uppenbarligen inte slutslunket....
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Gösta skrev:...3 glas Ramlösa (utalas RAMMLÖSA) :D
Fan Gösta du är ju en civilicerad kille! :up:
Gösta

Inlägg av Gösta »

GPWC skrev:
Gösta skrev:...3 glas Ramlösa (utalas RAMMLÖSA) :D
Fan Gösta du är ju en civilicerad kille! :up:
Tack. :D

Som Skåning så vet jag hur det skall uttalas. :D

Även du ger ett civiliserat intryck. :up: