Det undrar jag också. Kan det vara därför han är så butter på presskonferanserna fast han vunnit?Jari skrev: Varför skulle Kimi gå till ett sämre stall?
Han vet att hans dagar som vinnare är räknade, ety han skrivit på för Ferrari 2007.
Yep, money talks, bullshit walks.LuckyStrike1 skrev:Ifjol var 4 stall bättre än McLaren. I år är McLaren den överlägset snabbaste bilen.
2004 dominerade Ferrari. I år har de problem.
Endast på ett forum kan man få ett år till att vara ett 100% bevis om nedgång här och framöver i all evighet, amen.
Jag säger att de svänger fort i F1 inte bara på banan, och att eb stor anledning till att välja Ferrari är £$£$£$£$£$£$£$£$£$
F1 stallen och dess chefer har noll koll. Dom har visserligen inte gjort annat i hela sitt liv än sysslat med motorsport i någon form, men vi i TV sofforna vet MYCKET bättre.El Scorcho skrev:Är det ingen som reagerar över inaveln? Det verkar som F1-stallen tror att en halvbra F1-förare är bättre än en supertalang bara för att han inte kör F1.
Du hävdar att det finns en sanning i det som skvallrats, men du vet inte vad, mer än att det är tveksamma källor till informationen.Eau Rouge skrev:Men har jag gjort det då?Jari skrev:Men då ska du inte ta det så personligt om de där källorna kritiseras och erkänns som ryktesspridare, heller.
Underpresterande med två raka segrar i F1?Gösta skrev:Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..
Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis!
Jag tror inte att "vanligt folk" super sig fulla och lägger sig i rännstenen med plastdelfiner!!
Jag kan väl säga till sen när något sånt händer då.Eau Rouge skrev:Självklart ska Kimi få supa sig full som allra andra, men inte till den milda grad att han våldtar en plastdelfin och dessutom sticker frun, då är det något som har gått snett.Geer skrev:Självklart att vanligt folk inte super sig fulla
Jag gillar kändisar som som inte blir för fina för att gå ut med gamla polare och på vanliga utehak ("som vanligt folk"). Jag har inte sagt att Kimi är vanligt folk.
Jari skrev:Underpresterande med två raka segrar i F1?Gösta skrev:Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..
Han är inget "vanligt folk"! Han är en överbetald och underpresterande världskändis!
Jag tror inte att "vanligt folk" super sig fulla och lägger sig i rännstenen med plastdelfiner!!
Vet du mer om "rännstensincidenten" nu helt plötsligt?
Så vad du menar är att det som skrevs om Kimi och delfinen är en lögn, alltså bara en skribent som har kommit på att publicera en text om Kimi när han är skitful. Har du några pålitliga källor som bevisar motsatsen då?Jari skrev:Du hävdar att det finns en sanning i det som skvallrats, men du vet inte vad, mer än att det är tveksamma källor till informationen.
Med andra ord:
Vad vet vi?
Med den budget Ferrari hade borde det inte tagit 21 år att hitta tillbaks till segrarna.Gösta skrev:Jari skrev:Underpresterande med två raka segrar i F1?Gösta skrev:
Med den lönen han har (som räcker till många fyllor) så är tanken att han skall bli WDC och inte någon looser för femte året i rad!!!!!!!!!!
Har du sett någon delfin till att börja med?Eau Rouge skrev:Så vad du menar är att det som skrevs om Kimi och delfinen är en lögn, alltså bara en skribent som har kommit på att publicera en text om Kimi när han är skitful. Har du några pålitliga källor som bevisar motsatsen då?Jari skrev:Du hävdar att det finns en sanning i det som skvallrats, men du vet inte vad, mer än att det är tveksamma källor till informationen.
Med andra ord:
Vad vet vi?
Sen tog han 5 raka också.Jari skrev:Med den budget Ferrari hade borde det inte tagit 21 år att hitta tillbaks till segrarna.Gösta skrev:Jari skrev: Underpresterande med två raka segrar i F1?
Med den lönen han har (som räcker till många fyllor) så är tanken att han skall bli WDC och inte någon looser för femte året i rad!!!!!!!!!!
Det tog fem år även för skunki att hitta en vinnande form i Ferrari.
Okej, tack för informationen, det visste jag som sagt inte.Jari skrev:Har du sett någon delfin till att börja med?
Ser du på bilderna om det är Kimi, och hur full var han exakt?
Sov han i rännstenen eller snubblade han på trottoaren?
Jag vet ett antal personer som var med som intygat att han inte var i sämre skick än någon annan av "ungdomarna", vad det nu kan säga.
Du kan ju välja om du vill tro det smaskiga skvallret, eller en sansad bild av såna som faktiskt var på plats.
Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.Gösta skrev:Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..
Hmm, jo men Mclarens tillförlitlighet har ju blivit bättre ju längre säsongen skridit.Ett annat skäl skulle ju kunna vara McLarens bristande tillförlitlighet
Fabbe skrev:Jag kommer ihåg hur jag skrek och ogillade när [Schumacher] drog till Ferrari, sunkstall och intriger. Det hade varit mycket bättre om han kört för The big Evil och hans hejdukar, Darh Dennis:)
Det måste kännas skönt för en del att ha paddockens mest avskydda snubbar i samma stall Ron Dennis och Michael Schumacher. Hoppas det stämmer, så kan Ferrari fullborda sin återresa ner till medelmåttorna.
... och Jacob det var bara du som var stupfull och knatade runt med uppknäppt skjorta och toapapper under sulorna på jakt efter småvilt i kafeterian
Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.minna skrev:Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.Gösta skrev:Geer skrev:Jag tycker det är kul att Kimi går ut med sina polare och festar som vanligt folk..
Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.Gösta skrev:Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.minna skrev:Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.Gösta skrev:
Eller att föraren inte klantar genom att pressa matterialet ÖVER bristningsgränsen.Jari skrev: att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Är du idiot eller gör du dig på?Jacob skrev:1994 Fuskade hela säsongen och sista loppet ska vi inte tala om
1995 Var tvungen att ta en renaultmotor samtidigt som Hill inte hade i närheten av samma back up i williams
1996 Williams Helt klart den mest värdiga mästaren genom tiderna
1997 Williams JEREZ försökte göra som 1994 dvs fuska
1998 McLaren utklassning
1999 McLaren Mindre poäng än Irvine säger väl allt
2000 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!
2001 Inte så konstig Hill hade ju lagt av!!!
2002 Bästa bilen och bästa Kontraktet plus att både Häkkinen och Hill hade lagt av
2003 FUSK igen!! Se bara på stop and go av Montoya i USA!
2004 Bästa kontraktet men jag kan sträcka mig till att det var ganska så värdigt mästerskap
Renault
2006 Ehhh skulle inte tro det!!!
Ja, för killar som Ville, Hill och Ralf kanske.groovesnus skrev:Yep, money talks, bullshit walks.LuckyStrike1 skrev:Ifjol var 4 stall bättre än McLaren. I år är McLaren den överlägset snabbaste bilen.
2004 dominerade Ferrari. I år har de problem.
Endast på ett forum kan man få ett år till att vara ett 100% bevis om nedgång här och framöver i all evighet, amen.
Jag säger att de svänger fort i F1 inte bara på banan, och att eb stor anledning till att välja Ferrari är £$£$£$£$£$£$£$£$£$
Jo, bromsplattan på ringen var väl självförvållad. Resten är upp till ingenjörerna, hur mycket det låter skruva på av varvtal och liknande.Gösta skrev:Eller att föraren inte klantar genom att pressa matterialet ÖVER bristningsgränsen.Jari skrev: att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Javist ja, en F1 bil går inte att köra sönder. Det omöjliga att köra sönder bilen har aldrig hänt Kimi eftersom det inte kan hända.
Märkligt, överallt jag läser, inte finska tidningar då, så är det Alonso och Renault som är bäst.minna skrev:Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.Gösta skrev:Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.minna skrev: Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.
Inga personangrepp nu, va....Tiresias skrev:Är du idiot eller gör du dig på?Jacob skrev:1994 Fuskade hela säsongen och sista loppet ska vi inte tala om
1995 Var tvungen att ta en renaultmotor samtidigt som Hill inte hade i närheten av samma back up i williams
1998 McLaren utklassning
2002 Bästa bilen och bästa Kontraktet plus att både Häkkinen och Hill hade lagt av
2004 Bästa kontraktet men jag kan sträcka mig till att det var ganska så värdigt mästerskap
Renault
Har Kimi gjort det ännu då? Eller bygger hela din argumentation på en massa om?Jari skrev:Du menar sånt där som krävs för att vinna rejs?
Det räcker om man vinner tillräckligt många under ett år och att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Läs vad jag skriver, just nu är..............EnzoF1 skrev:Märkligt, överallt jag läser, inte finska tidningar då, så är det Alonso och Renault som är bäst.minna skrev:Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.Gösta skrev: Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.
Vi som sett de senaste racen vet att Kimi är bäst. Du som inte kollar på annat än resultat kanske kan kolla vart Schumi varit unde de senaste loppen.EnzoF1 skrev:Märkligt, överallt jag läser, inte finska tidningar då, så är det Alonso och Renault som är bäst.minna skrev:Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.Gösta skrev: Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.
Det är roligt att du åter blivit aktiv i forumet men det har blivit en vana att du försvinner en vecka efter Kimisegrarna och på sista tiden har du lyst med din frånvaro.EnzoF1 skrev:Har Kimi gjort det ännu då? Eller bygger hela din argumentation på en massa om?Jari skrev:Du menar sånt där som krävs för att vinna rejs?
Det räcker om man vinner tillräckligt många under ett år och att stallet inte klantar bort resten av säsongen genom onödiga haverier i material eller brister i underhållet.
Jag vet en kille som gjort det där sju gånger, och dessutom fem gånger i följd.
Snart är det dessutom en spansk kille som lyckats med det... så kan du fortsätta din "nästa år"-diskussion under vintern!
Så de resultat du ser visar att Kimi är bäst? När jag läser årets resultat så visar dom att kimi är riktigt usel i jämförelse med Alonso. Kan inte du visa var det är du läser som visar att kimi är bäst i år. Hur jag än letar så hittar jag det inte.Jari skrev: Vi som sett de senaste racen vet att Kimi är bäst. Du som inte kollar på annat än resultat kanske kan kolla vart Schumi varit unde de senaste loppen.
Dit kunnande är obefintligt, löjlig har du varit hela tiden. Hur vet du att kimi är bäst "nu". Pågår det något lopp. I år har Alonso hittills varit överlägsen. Kimi behöver inte smutskastas, han ordnar det bra själv.minna skrev:Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.Gösta skrev:Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.minna skrev: Om Kimi, som på sista tiden, total dominerat rejsen, underpresterar så sätter du mycket dåliga betyg på resterande förare.
Hur jag vet att Kimi är bäst just nu......det är väl bara att titta på dom senaste rejsen eller läsa vad motorkunnigt folk skriver.Gösta skrev:Dit kunnande är obefintligt, löjlig har du varit hela tiden. Hur vet du att kimi är bäst "nu". Pågår det något lopp. I år har Alonso hittills varit överlägsen. Kimi behöver inte smutskastas, han ordnar det bra själv.minna skrev:Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.Gösta skrev: Det kan förklaras med teorin om den blinda hönan som också hittar ett par korn. Kimi kommer inte att bli WDC, han har inte det som krävs. Disciplin, metodik, uthållighet.
(någon klåfingrig ärhjärna suddar inlägg. hur skall jag veta att jag bryter mot forumreglerna om jag inte får veta vad det är jag bryter mot.)
Kimis bil är bäst just nu - inte Kimi.minna skrev:Hur jag vet att Kimi är bäst just nu......det är väl bara att titta på dom senaste rejsen eller läsa vad motorkunnigt folk skriver.Gösta skrev:Dit kunnande är obefintligt, löjlig har du varit hela tiden. Hur vet du att kimi är bäst "nu". Pågår det något lopp. I år har Alonso hittills varit överlägsen. Kimi behöver inte smutskastas, han ordnar det bra själv.minna skrev: Dina förklaringar förlöjligar ditt kunnande. Kimi och McLaren är bäst just nu, du vet det och du mår inte bra av det. Det är väl därför du smutskastar Kimi med alla skvallerinlägg.
(någon klåfingrig ärhjärna suddar inlägg. hur skall jag veta att jag bryter mot forumreglerna om jag inte får veta vad det är jag bryter mot.)
Det ordnar han bra själv........... många av dina inlägg handlar om fylla, skrivet av svallerblaskor, och som en medlem i syföreningen, för du det vidare.
Det sista förstod jag inte, hmmm vad dricker du....
Kimi är inte snabbaste förare just nu. Kimi har bara haft ett litet uppehåll i sin klantighet att förstöra bilar. Alonso leder fortfarande och är överlägsen kimi på samtliga mätbara parametrar.Jari skrev:Din logik begriper inte jag Lucy!
Du håller Schumi som den bäste föraren därute just nu och förmodligen Alonso och JPM som goda tvåor. Att Kimi piskar JPM fram och baklänges som en gammal stringtrosa som av misstag hamnat i fickan missar du helt i sammanhanget.
Kimi är snabbast av alla förare just nu medan Alonso njutit av den bästa bilen i början av säsongen fortfarande. Ställningen som är nu, är ungefär densamma som efter femte loppet och jag är övertygad om att Kimi kommer närma sig ytterligare och inom kort går det nerv i Alonsos titelkamp.
(Ja, för att han är sydeurope och Kimi är Iceman)
Uppenbarligen inte slutslunket....Tiresias skrev:Är du idiot eller gör du dig på?Jacob skrev:1994 Fuskade hela säsongen och sista loppet ska vi inte tala om
1998 McLaren utklassning
Renault
Tack.GPWC skrev:Fan Gösta du är ju en civilicerad kille!Gösta skrev:...3 glas Ramlösa (utalas RAMMLÖSA)