minna skrev:
För inte så många år sedan hade Finland tagit 50% av Rally VM titlarna, så nog kan dom köra bil. Lite OT, sorry
Rally??????
Är du från vettet människa??? Rally är till för raggare i någon lantsortshåla som dricker hembränt, har en innerbackspegel dår wunderbaumen trängs om utrymmet med plychtärningarna och träskor är den dominerande skobeklädnaden!!!!
Tycker vi i Sverige skall vara stolta att vi inte längre har den typ av människor som kör rally seriöst utan bara gör det lite i smyg på fritiden.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
minna skrev:
För inte så många år sedan hade Finland tagit 50% av Rally VM titlarna, så nog kan dom köra bil. Lite OT, sorry
Rally??????
Är du från vettet människa??? Rally är till för raggare i någon lantsortshåla som dricker hembränt, har en innerbackspegel dår wunderbaumen trängs om utrymmet med plychtärningarna och träskor är den dominerande skobeklädnaden!!!!
Tycker vi i Sverige skall vara stolta att vi inte längre har den typ av människor som kör rally seriöst utan bara gör det lite i smyg på fritiden.
Hahaha, du kan skriva du!!!
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Razor skrev:
Om så vore fallet så borde vi väl ha försökt göra honom till svensk?
Jag tycker att det känns mer som finskt lillebrorskomplex...
Jo, lite som den där Algeriska tidningen som "avslöjade" att bröderna Schumacher egentligen var ifrån Algeriet men adopterats.
Eller som den norske historiker som påstod att både Christofer Columbus och Marco Polo var från Norge...
Vad var det bröderna Schumacher hette i Algeriet? Hassan?
3 November 1998 Algerian governative daily paper El Moudjahid ran an article yesterday claiming that Michael and Ralf Schumacher's real names are Farouk and Hassan, that their real father was Algerian and that the two drivers were born in Algeria. When they were still very young their mother Elisabeth moved to Germany with young Farouk. After his Algerian father died, Farouk changed his name to Michael.
minna skrev:
Rally??????
Hahaha, du kan skriva du!!!
Det har inget med skrivkunnighet att göra. Rally är vidrigt!!!
Dom kör på vischan så det kommer en och annan lantbrukare, raggare och tittar. Klart att dessa människor också behöver underhållning.
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
3 November 1998 Algerian governative daily paper El Moudjahid ran an article yesterday claiming that Michael and Ralf Schumacher's real names are Farouk and Hassan, that their real father was Algerian and that the two drivers were born in Algeria. When they were still very young their mother Elisabeth moved to Germany with young Farouk. After his Algerian father died, Farouk changed his name to Michael.
Just det ja... Farouk och Hassan
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Kobingo finner jag jävligt fascinerande .
Att en stor hoper människor kan sitta och blänga på en kojävel och vänta på att den skall klämma ur sig en hög skit och då till någon rednecks förtjusning, i deras ruta.
En ny version kanske skulle kunna vara kobingolotto, bästa sändningstid hos tv4.Eje kunde ju kommentera .
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Lövet skrev:Kobingo finner jag jävligt fascinerande .
Att en stor hoper människor kan sitta och blänga på en kojävel och vänta på att den skall klämma ur sig en hög skit och då till någon rednecks förtjusning, i deras ruta.
.
"Rednecks"? "Kobingo"? Det låter som om du pratade om rallypubliken!!!
Begrepppet TIFO eller Tifosi betyder läktarspel eller hängiven supporter på italienska. TIFO är ett arrangemang som utförs för att supportrarna ska manifestera sin kärlek till sitt lag. Detta görs genom att använda sig av vackra färger och mäktiga skådespel.
GPWC skrev:Geer: kan du böjningarna oxå på detta fina ord som halva mänskligheten har annekterat?
Om jag kan min italienska rätt (vilket jag troligen inte kan) så anger väl o-ändelser på substantiv att det är singular och i-ändelser, att det är plural?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
GPWC skrev:Geer: kan du böjningarna oxå på detta fina ord som halva mänskligheten har annekterat?
Om jag kan min italienska rätt (vilket jag troligen inte kan) så anger väl o-ändelser på substantiv att det är singular och i-ändelser, att det är plural?
Alltså är tifosis bestämd form pluralis på svensk-italienska?
Drar mig till minnes att Björn Waldegård bredsidade en kossa en gång i Safarirallyt, vilket fick till följd att kojäkeln sprack och lastade ut allt sitt innehåll genom den trasiga bakre sidorutan i bilen.
De kan man väl kalla kobingo och Björn tog hem storvinsten
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!