Finsk formelracing

Kungaklassen av motorsport...
Gösta

Inlägg av Gösta »

minna skrev:
För inte så många år sedan hade Finland tagit 50% av Rally VM titlarna, så nog kan dom köra bil. Lite OT, sorry
Rally??????

Är du från vettet människa??? Rally är till för raggare i någon lantsortshåla som dricker hembränt, har en innerbackspegel dår wunderbaumen trängs om utrymmet med plychtärningarna och träskor är den dominerande skobeklädnaden!!!! :D

Tycker vi i Sverige skall vara stolta att vi inte längre har den typ av människor som kör rally seriöst utan bara gör det lite i smyg på fritiden. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:
Razor skrev:
Mr T skrev:Snacka om svensk avundsjuka!
Om så vore fallet så borde vi väl ha försökt göra honom till svensk?

Jag tycker att det känns mer som finskt lillebrorskomplex...
Jo, lite som den där Algeriska tidningen som "avslöjade" att bröderna Schumacher egentligen var ifrån Algeriet men adopterats. :lol: :lol:
Eller som den norske historiker som påstod att både Christofer Columbus och Marco Polo var från Norge...

Vad var det bröderna Schumacher hette i Algeriet? Hassan?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
minna

Inlägg av minna »

Gösta skrev:
minna skrev:
För inte så många år sedan hade Finland tagit 50% av Rally VM titlarna, så nog kan dom köra bil. Lite OT, sorry
Rally??????

Är du från vettet människa??? Rally är till för raggare i någon lantsortshåla som dricker hembränt, har en innerbackspegel dår wunderbaumen trängs om utrymmet med plychtärningarna och träskor är den dominerande skobeklädnaden!!!! :D

Tycker vi i Sverige skall vara stolta att vi inte längre har den typ av människor som kör rally seriöst utan bara gör det lite i smyg på fritiden. :up:
Hahaha, du kan skriva du!!!
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:
AndersF1 skrev:
Razor skrev: Om så vore fallet så borde vi väl ha försökt göra honom till svensk?

Jag tycker att det känns mer som finskt lillebrorskomplex...
Jo, lite som den där Algeriska tidningen som "avslöjade" att bröderna Schumacher egentligen var ifrån Algeriet men adopterats. :lol: :lol:
Eller som den norske historiker som påstod att både Christofer Columbus och Marco Polo var från Norge...

Vad var det bröderna Schumacher hette i Algeriet? Hassan?
3 November 1998 Algerian governative daily paper El Moudjahid ran an article yesterday claiming that Michael and Ralf Schumacher's real names are Farouk and Hassan, that their real father was Algerian and that the two drivers were born in Algeria. When they were still very young their mother Elisabeth moved to Germany with young Farouk. After his Algerian father died, Farouk changed his name to Michael.
:D
Gösta

Inlägg av Gösta »

minna skrev:
Gösta skrev:
minna skrev:
Rally??????

Hahaha, du kan skriva du!!!
Det har inget med skrivkunnighet att göra. Rally är vidrigt!!!

Dom kör på vischan så det kommer en och annan lantbrukare, raggare och tittar. Klart att dessa människor också behöver underhållning.

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Men hur mycket underhållning ska de ha egentligen? Det finns ju redan tractor pulling
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:
3 November 1998 Algerian governative daily paper El Moudjahid ran an article yesterday claiming that Michael and Ralf Schumacher's real names are Farouk and Hassan, that their real father was Algerian and that the two drivers were born in Algeria. When they were still very young their mother Elisabeth moved to Germany with young Farouk. After his Algerian father died, Farouk changed his name to Michael.
:D
Just det ja... Farouk och Hassan :up: :D
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Gösta skrev:Dom kör på vischan så det kommer en och annan lantbrukare, raggare och tittar. Klart att dessa människor också behöver underhållning.
Vad är det för fel på kobingo då?

Äntligen!
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Kobingo finner jag jävligt fascinerande :lol: .
Att en stor hoper människor kan sitta och blänga på en kojävel och vänta på att den skall klämma ur sig en hög skit och då till någon rednecks förtjusning, i deras ruta. :roll:
En ny version kanske skulle kunna vara kobingolotto, bästa sändningstid hos tv4.Eje kunde ju kommentera :P .
-Its nice to be important but more important to be nice!
McLaren, teamet i mitt hjärta!
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lövet skrev:Kobingo finner jag jävligt fascinerande :lol: .
Att en stor hoper människor kan sitta och blänga på en kojävel och vänta på att den skall klämma ur sig en hög skit och då till någon rednecks förtjusning, i deras ruta. :roll:
.
"Rednecks"? "Kobingo"? Det låter som om du pratade om rallypubliken!!! :up:

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Har ett bestående minne av "rednecks" från Österike med blandad kompott av kriminella, koälskare och framförallt rödflamiga :D
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

"Rednecks"? "Kobingo"? Det låter som om du pratade om rallypubliken!!!
Tja, jag har sett på rally på Eurosport och där står kor och tittar på vid sidan av sträckan ibland. :P
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Rednecks... är det tifosis?
Gösta

Inlägg av Gösta »

Lövet skrev:
"Rednecks"? "Kobingo"? Det låter som om du pratade om rallypubliken!!!
Tja, jag har sett på rally på Eurosport och där står kor och tittar på vid sidan av sträckan ibland. :P
Jag tror att rally passar kors behov av intelektuell stimulanns. :D

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

GPWC skrev:Rednecks... är det tifosis?
Vad är tifosis?

Äntligen!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Razor skrev:
GPWC skrev:Rednecks... är det tifosis?
Vad är tifosis?
Sådana personer som knäböjer mot Maranello och blir solbrända i nacken :quest:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jaha, vilken tur att man är tifoso då, och inte en tifosis.

Äntligen!
Geer

Inlägg av Geer »

Begrepppet TIFO eller Tifosi betyder läktarspel eller hängiven supporter på italienska. TIFO är ett arrangemang som utförs för att supportrarna ska manifestera sin kärlek till sitt lag. Detta görs genom att använda sig av vackra färger och mäktiga skådespel.
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Geer: kan du böjningarna oxå på detta fina ord som halva mänskligheten har annekterat?

(Bör nämna att jag kan det definitivt inte kan det)
Geer

Inlägg av Geer »

Jag visste inte vad det betydde innan jag googlade, en mindre hur man böjer Tifosi
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Aha. Google is your friend!
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

GPWC skrev:Geer: kan du böjningarna oxå på detta fina ord som halva mänskligheten har annekterat?
Om jag kan min italienska rätt (vilket jag troligen inte kan) så anger väl o-ändelser på substantiv att det är singular och i-ändelser, att det är plural?

Äntligen!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Razor skrev:
GPWC skrev:Geer: kan du böjningarna oxå på detta fina ord som halva mänskligheten har annekterat?
Om jag kan min italienska rätt (vilket jag troligen inte kan) så anger väl o-ändelser på substantiv att det är singular och i-ändelser, att det är plural?

Alltså är tifosis bestämd form pluralis på svensk-italienska?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det låter mer som en isglass från GB

Äntligen!
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Razor skrev:Det låter mer som en isglass från GB
Har du förslagit dem det? Skulle passa med röd isglass som överdrag på lakritsglass....
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nej, inte lakrits... hallon och mango, däremot :up:

Äntligen!
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Då har det inget med TIF(v)Oli att göra då? :roll:
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Lövet skrev:Då har det inget med TIF(v)Oli att göra då? :roll:
Nej det är rosa sockervadd du tänker på. Det är amerikansk rejsing.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

AAAHA. Det är där de äter STORA hamburgare och dricker blaskig öl till rejsen :lol:
Då är nog de också intresserade av kobingo.
Användarens profilbild
Lövet

Inlägg av Lövet »

Drar mig till minnes att Björn Waldegård bredsidade en kossa en gång i Safarirallyt, vilket fick till följd att kojäkeln sprack och lastade ut allt sitt innehåll :o genom den trasiga bakre sidorutan i bilen.
De kan man väl kalla kobingo och Björn tog hem storvinsten :D
minna

Inlägg av minna »

Det är ju bra att folk inte varnars för OT, för då finns väl ingen kvar.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Vad är detta OT nu för något.
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.
Användarens profilbild
bilpojke#1

Inlägg av bilpojke#1 »

Osunda tankar?
Orala tarvligheter?
Eminem sjunger: It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Americana när det är som bäst och jag ryser.