Gratulerar Forza Nyheter

Kungaklassen av motorsport...
formulis

Inlägg av formulis »

Det var inte så många Formel1-platser förutom Forza som visste även berätta att Ferrari hade problem med tillförligheten i samband med träningarna på torsdagen (bilarna släpades iväg på ett lastbilsflak :smile: )
Er "huvudkonkurrent"? DailyF1 har inget om saken.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-22 09:59, formulis wrote:
Er "huvudkonkurrent"? DailyF1 har inget om saken.
Forza har inga konkurrenter, dock så finns det andra oseriösa lycksökare i branchen.

Sidan du refferarar till kallas i vardagstal för "Yesterdays F1". Om någon dag så dyker samma nyhet upp hos dom också. Dom har inte hunnit med att läsa och referrera nyheterna på Forza och därav fördröjningen hos dom.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-22 10:33 ]</font>
formulis

Inlägg av formulis »

zz:Forza har inga konkurenter

:smile: men kanske konkurrenter :smile:
...jag kunde inte låta bli :smile:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Passa dig. :wink:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-22 10:33 ]</font>
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Vi har ju en fanatisk skribent som har till livsuppgift att gräva fram så mycket ofördelaktigt om [Schumacher] och Ferrari som möjligt. :beer:
Jag kom inte sist!
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-22 10:51, JBS wrote:
Vi har ju en fanatisk skribent som har till livsuppgift att gräva fram så mycket ofördelaktigt om [Schumacher] och Ferrari som möjligt. :beer:
Kanske han/hon inte behöver ens gräva så djupt - det finns där av sig självt så att säga :smile:
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-22 11:07, formulis wrote:

Kanske han/hon
Det är en hon, och hon heter Jari. :smile:
formulis

Inlägg av formulis »

zz. Jag tror det är du som skall passa sig :smile: :smile:

Här följer en "genomsnittlig" rapportering av torsdagens träningar (nästan likadan finns på alla formula1-platser...det här råker bli "motorsport.com" :By Nikki Reynolds, F1 Editor - Motorsport.com

Nine teams were in action at the Circuit de Catalunya for today's test session in warm sunny conditions and Ferrari set the pace. Michael Schumacher topped the times with a 1:18.413, closely followed by team mate Rubens Barrichello. Both were using the new F2002, concentrating on set-up while tester Luca Badoer was sixth fastest in the F2001, working on a tyre programme for Bridgestone.

Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Uh, jag läser aldrig nyheterna på Forza. De har ju knappt några!!! Dessutom så är de alltid efter alla andra.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-22 12:04, Hampus wrote:
Uh, jag läser aldrig nyheterna på Forza. De har ju knappt några!!! Dessutom så är de alltid efter alla andra.
Hur vet du att dom inte har några och att dom alltid är efter alla andra när du aldrig läser dom?

:argh2:
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Jag ser ju vilka rubriker de har. duh!
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-22 12:18, Hampus wrote:
Jag ser ju vilka rubriker de har. duh!
Jag undrar om du gått på samma nit som jag i början.....märkte inte dom senaste nyheterna plats på startsidan ?
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Hmm tror inte det Formulis.

Fast helt usla är ju såklart inte Forza (jag är ju här och skriver eller hur) det är bara det att jag tycker det finns bättre nyhetsajter att läsa F1-nyheter på.

Jag har fått intrycket att de nyheter som finns här är översättningar av andra sajters nyheter men om Forza nu rapporterat om saker som inte de andra gjort så får jag kanske tänka om. Jag är inte helt omöjlig. Särskilt inte om man kan läsa godbitar som att Ferraribilarna brakar ihop hehe :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Om du tittar på vilken engelskspråkig F1-site som helst så är huvuddelen av alla nyheter inkopierade pressreleaser ifrån stallen och FIA, samt utskrifter ifrån presskonferenser och de allra flesta handlar om pseudo-händelser. Sedan finns det några ytterst få siter som producerar egna nyheter, som autosport.com, som å andra sidan inte heller "producerar" så många nyheter per dag. Det ligger sedan i sakens natur att en översatt pressrelease kommer upp efter en där man bara behöver kopiera in den, speciellt kanske när det sköts på ideell basis. Nu har ju forza även tillgång till lite andra källor än de vanliga pressreleaserna, men därifrån blir ju även nyhterna få, men kan å andra sidan vara lite intressantare.

Det är förresten intressant att ni har svårt att hitta nyheterna. Varför? Är det för att rubrikerna ligger längst ned på sidan, eller är det de andra rubrikerna som inte får plats som är svåra att hitta?
formulis

Inlägg av formulis »

Skulle jag ha en > 20" bildskärm skulle jag väl också se alla rubriker men det är ju inte så vanligt med sån skärmstorlek :smile:
Som jag redan nämnde tidigare så måste jag (kanske de flesta) "rulla ner" bilden för att t.ex. nyheterna om torsdagens träning skall komma fram på skärmen.
Alternativt kan man föra muspekaren på rubriken "Avdelningar>Formel1>Nyheter" men jag personligen ids sällan börja söka efter nåt som ligger dolt.
Mitt tips är att ni flyttar upp nyheterna på vänstra sidan - det är ju nyheterna man söker efter varje dag.
Skulle JAG få bestämma så skulle "stop-pressnyheterna" byta plats med "aktuella artiklar" samt "fråga racedoktorn" - vad sägs?

(jo, jag vet att ni har ändrat nyligen Forsza-sidorna men det var före jag beslutade att delta i dom här "crazy-diskussionerna" :smile: )

formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-22 11:15, formulis wrote:
zz. Jag tror det är du som skall passa sig :smile: :smile:

Här följer en "genomsnittlig" rapportering av torsdagens träningar (nästan likadan finns på alla formula1-platser...det här råker bli "motorsport.com" :By Nikki Reynolds, F1 Editor - Motorsport.com

Nine teams were in action at the Circuit de Catalunya for today's test session in warm sunny conditions and Ferrari set the pace. Michael Schumacher topped the times with a 1:18.413, closely followed by team mate Rubens Barrichello. Both were using the new F2002, concentrating on set-up while tester Luca Badoer was sixth fastest in the F2001, working on a tyre programme for Bridgestone.

FORZA idag på morgonen:
Michael Schumacher och Rubens Barrichello körde även under torsdagen med F2002 i Barcelona och var under förmiddagen snabbast av alla. Schumi slog sin stallkamrat med fyra tiondelar. McLarens testförare Alex Wurz var tredje snabbast med förra årets modell MP4-16B, tre hundradelar efter Barrichello.
Även idag hade man problem med tillförlitligheten med Michael som under förmiddagen blev stående på banan med ett mekaniskt fel och Rubens bil som hela dagen plågades av en oljeläcka.

DAILY (c. 12 timmar senare än Forza):
Testerna i Barcelona fortsatte i går, med Ferrari som det dominerade stallet. Michael Schumacher var snabbast av alla i sin F2002-bil, före stallkamraten Rubens Barrichello, som också körde stallets nya bil.

Ferraris testförare Luca Badoer, slutade däremot nere på sjätte plats, 1.1 sekunder bakom Schumacher.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jag vet vilken nyhetsplats jag väljer i alla fall om jag vill veta så mycket som möjligt av "intresse" (åtminstone i det här fallet)
Det kunde vara intressant att lite följa/jämföra olika "Formula-siter" i framtiden.
Formulis
Gäst

Inlägg av Gäst »

Flummis,

Där ser du. Inte var Forza bara först, utan gav mer information, djupare analys och bredare kommentar än Yesterdays F1.

"Dont waste your time, go to http://www.forza-motorsport.se everytime"
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det är en utmärkt startsida zz! :smile:
Loranga

Inlägg av Loranga »

Varför skall allt gå så snabbt? Är inte kvalitet bättre än kvantitet? Dessutom, är det inte intressantare att läsa en trevlig krönika/artikel här på Forza än bara få massa data såsom varvtider och antal körda varv m.m.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-03-22 21:12, Loranga wrote:
Varför skall allt gå så snabbt? Är inte kvalitet bättre än kvantitet? Dessutom, är det inte intressantare att läsa en trevlig krönika/artikel här på Forza än bara få massa data såsom varvtider och antal körda varv m.m.
Antingen är jag extra dum idag (också) eller så har du uttryckt dig lite, skall vi säga, konstigt, för att vara lite snäll!
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

daily f1 är en av mina favoritsidor när jag kollar f1-nyheter. Dock inte den svenska versionen. Den engelska är mycket snabbare och utförligare (än den svenska). Tycker jag iaf.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Om du tycker att dom är bäst så är väl inte det mitt fel. Ditt dåliga omdömme är självförvållat.

Nyheter är en färskvara som åldras snabbt. En lite äldre nyhet är lite enklare att ta till sig och förstå, så du gör nog rätt i att läsa deras nyheter, du blir kunnigare och det går i ett för dig lagom långsamt tempo och Forza blir glada att slippa förklara allting för dig en andra och 3´dje gång.

Är du ännu smartare så går du till kiosken och köper gårdagens tidning billigt, då blir du också rik på kuppen.

Vi andra stackare får hålla till godo med de nyheter Forza har, nackdelen är att de är heta och vi riskerar att bränna oss. Det är en risk vi får ta. :grin:

http://www.forza-motorsport.se for life in the fast line
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Här bankar man sig på bröstet. Jantelagen verkar död! :wink:

Här kan man kolla vad man är för F1bil
http://jupiter.eecs.utoledo.edu/rashmi/ ... f1car.html

Jag är en McLaren :rock:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Själv blev man en Williams BMW! :crazy:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Peppe, jaja men det kunde ju varit värre :grin:
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag är en Jordan :cry: :wor:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är en Festis :beer:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Blev också en Jordan... Verkar som att man måste göra något åt sig själv. Flashy and flamboyant räcker inte.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag blev en sunkig BMW-Williams. :sad:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Vafan! Jag blev en McLaren-Mercedes :mad: :mad:
nicolas

Inlägg av nicolas »

jag blev såklart en bmw-williams!
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

..hamnade även jag i jordan gänget...

undrar vilket test Jari gjorde egentligen? lyckades inte bli en Festis hur jag än klickade...

/ Tommi
Gäst

Inlägg av Gäst »

:up: Grattis Lemon!
Vilken tur att du inte angav dig själv som notorisk fuskare som gillar fjolliga färger.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag skrev att jag gillade blått!
Zetor

Inlägg av Zetor »

NämenVaFaaan Blev Jaguar, repet nästa!
Coulthard champion 2002!!
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-03-23 15:50, Lemon wrote:
Jag skrev att jag gillade blått!
och...?
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

:up: nu växte du Lemon!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fel på testet! Jag är ingen sunk-Jordan :down:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

nä du låter med som en sunk BAR! :razz:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är ingen j*la sunk-BAR heller :down:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Jag blev en Scuderia Ferrari! Alltså stämmer frågorna bra!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag trodde faktiskt att du också skulle lyckas bli en festis :dance:
formulis

Inlägg av formulis »

TV4 har (redan igår) på text-tv sid 571 en nyhet om att Ferraris hade även problem på fredagen med "tillförlitligheten" ....inget på Forza..ajaj :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sorry, TV4 skriver förmodligen om vår nyhet från torsdagen. Schumacher hade inga proiblem under sin racesimulation, men kan ha haft lite strul med bromsarna på slutet. Dock inget F2002 relaterat och därför oviktigt.
formulis

Inlägg av formulis »

Jag får väl lita på ditt ord då :smile:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du skall alltid lita på Jaris ord, han har koll på läget och vet oftast vad han pratar om.

Ack du sökare som kommit bort det du söker finns på http://www.forza-motorsport.se
formulis

Inlägg av formulis »

On 2002-03-24 12:33, zz wrote:
....Jari.....vet oftast vad han pratar om.

Mer än i hälften av sakerna alltså ? :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bar vi inte överdriver så blir allt bra. Ibland har även jag två högerfötter på mig på morgonen.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ved exakt menar du när du skriver "ibland" :grin:

Gäst

Inlägg av Gäst »

En vanlig dag är dagen efter våra tisdagsmöten :grin: