Gratulerar Forza Nyheter
-
Forza har inga konkurrenter, dock så finns det andra oseriösa lycksökare i branchen.On 2002-03-22 09:59, formulis wrote:
Er "huvudkonkurrent"? DailyF1 har inget om saken.
Sidan du refferarar till kallas i vardagstal för "Yesterdays F1". Om någon dag så dyker samma nyhet upp hos dom också. Dom har inte hunnit med att läsa och referrera nyheterna på Forza och därav fördröjningen hos dom.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-03-22 10:33 ]</font>
-
-
-
-
zz. Jag tror det är du som skall passa sig
Här följer en "genomsnittlig" rapportering av torsdagens träningar (nästan likadan finns på alla formula1-platser...det här råker bli "motorsport.com" :By Nikki Reynolds, F1 Editor - Motorsport.com
Nine teams were in action at the Circuit de Catalunya for today's test session in warm sunny conditions and Ferrari set the pace. Michael Schumacher topped the times with a 1:18.413, closely followed by team mate Rubens Barrichello. Both were using the new F2002, concentrating on set-up while tester Luca Badoer was sixth fastest in the F2001, working on a tyre programme for Bridgestone.
Här följer en "genomsnittlig" rapportering av torsdagens träningar (nästan likadan finns på alla formula1-platser...det här råker bli "motorsport.com" :By Nikki Reynolds, F1 Editor - Motorsport.com
Nine teams were in action at the Circuit de Catalunya for today's test session in warm sunny conditions and Ferrari set the pace. Michael Schumacher topped the times with a 1:18.413, closely followed by team mate Rubens Barrichello. Both were using the new F2002, concentrating on set-up while tester Luca Badoer was sixth fastest in the F2001, working on a tyre programme for Bridgestone.
-
-
-
Hmm tror inte det Formulis.
Fast helt usla är ju såklart inte Forza (jag är ju här och skriver eller hur) det är bara det att jag tycker det finns bättre nyhetsajter att läsa F1-nyheter på.
Jag har fått intrycket att de nyheter som finns här är översättningar av andra sajters nyheter men om Forza nu rapporterat om saker som inte de andra gjort så får jag kanske tänka om. Jag är inte helt omöjlig. Särskilt inte om man kan läsa godbitar som att Ferraribilarna brakar ihop hehe
Fast helt usla är ju såklart inte Forza (jag är ju här och skriver eller hur) det är bara det att jag tycker det finns bättre nyhetsajter att läsa F1-nyheter på.
Jag har fått intrycket att de nyheter som finns här är översättningar av andra sajters nyheter men om Forza nu rapporterat om saker som inte de andra gjort så får jag kanske tänka om. Jag är inte helt omöjlig. Särskilt inte om man kan läsa godbitar som att Ferraribilarna brakar ihop hehe
-
Om du tittar på vilken engelskspråkig F1-site som helst så är huvuddelen av alla nyheter inkopierade pressreleaser ifrån stallen och FIA, samt utskrifter ifrån presskonferenser och de allra flesta handlar om pseudo-händelser. Sedan finns det några ytterst få siter som producerar egna nyheter, som autosport.com, som å andra sidan inte heller "producerar" så många nyheter per dag. Det ligger sedan i sakens natur att en översatt pressrelease kommer upp efter en där man bara behöver kopiera in den, speciellt kanske när det sköts på ideell basis. Nu har ju forza även tillgång till lite andra källor än de vanliga pressreleaserna, men därifrån blir ju även nyhterna få, men kan å andra sidan vara lite intressantare.
Det är förresten intressant att ni har svårt att hitta nyheterna. Varför? Är det för att rubrikerna ligger längst ned på sidan, eller är det de andra rubrikerna som inte får plats som är svåra att hitta?
Det är förresten intressant att ni har svårt att hitta nyheterna. Varför? Är det för att rubrikerna ligger längst ned på sidan, eller är det de andra rubrikerna som inte får plats som är svåra att hitta?
-
Skulle jag ha en > 20" bildskärm skulle jag väl också se alla rubriker men det är ju inte så vanligt med sån skärmstorlek
Som jag redan nämnde tidigare så måste jag (kanske de flesta) "rulla ner" bilden för att t.ex. nyheterna om torsdagens träning skall komma fram på skärmen.
Alternativt kan man föra muspekaren på rubriken "Avdelningar>Formel1>Nyheter" men jag personligen ids sällan börja söka efter nåt som ligger dolt.
Mitt tips är att ni flyttar upp nyheterna på vänstra sidan - det är ju nyheterna man söker efter varje dag.
Skulle JAG få bestämma så skulle "stop-pressnyheterna" byta plats med "aktuella artiklar" samt "fråga racedoktorn" - vad sägs?
(jo, jag vet att ni har ändrat nyligen Forsza-sidorna men det var före jag beslutade att delta i dom här "crazy-diskussionerna" )
Som jag redan nämnde tidigare så måste jag (kanske de flesta) "rulla ner" bilden för att t.ex. nyheterna om torsdagens träning skall komma fram på skärmen.
Alternativt kan man föra muspekaren på rubriken "Avdelningar>Formel1>Nyheter" men jag personligen ids sällan börja söka efter nåt som ligger dolt.
Mitt tips är att ni flyttar upp nyheterna på vänstra sidan - det är ju nyheterna man söker efter varje dag.
Skulle JAG få bestämma så skulle "stop-pressnyheterna" byta plats med "aktuella artiklar" samt "fråga racedoktorn" - vad sägs?
(jo, jag vet att ni har ändrat nyligen Forsza-sidorna men det var före jag beslutade att delta i dom här "crazy-diskussionerna" )
-
On 2002-03-22 11:15, formulis wrote:
zz. Jag tror det är du som skall passa sig
FORZA idag på morgonen:
Michael Schumacher och Rubens Barrichello körde även under torsdagen med F2002 i Barcelona och var under förmiddagen snabbast av alla. Schumi slog sin stallkamrat med fyra tiondelar. McLarens testförare Alex Wurz var tredje snabbast med förra årets modell MP4-16B, tre hundradelar efter Barrichello.
Även idag hade man problem med tillförlitligheten med Michael som under förmiddagen blev stående på banan med ett mekaniskt fel och Rubens bil som hela dagen plågades av en oljeläcka.
DAILY (c. 12 timmar senare än Forza):
Testerna i Barcelona fortsatte i går, med Ferrari som det dominerade stallet. Michael Schumacher var snabbast av alla i sin F2002-bil, före stallkamraten Rubens Barrichello, som också körde stallets nya bil.
Ferraris testförare Luca Badoer, slutade däremot nere på sjätte plats, 1.1 sekunder bakom Schumacher.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jag vet vilken nyhetsplats jag väljer i alla fall om jag vill veta så mycket som möjligt av "intresse" (åtminstone i det här fallet)
Det kunde vara intressant att lite följa/jämföra olika "Formula-siter" i framtiden.
Formulis
Flummis,
Där ser du. Inte var Forza bara först, utan gav mer information, djupare analys och bredare kommentar än Yesterdays F1.
"Dont waste your time, go to http://www.forza-motorsport.se everytime"
Där ser du. Inte var Forza bara först, utan gav mer information, djupare analys och bredare kommentar än Yesterdays F1.
"Dont waste your time, go to http://www.forza-motorsport.se everytime"
-
Antingen är jag extra dum idag (också) eller så har du uttryckt dig lite, skall vi säga, konstigt, för att vara lite snäll!On 2002-03-22 21:12, Loranga wrote:
Varför skall allt gå så snabbt? Är inte kvalitet bättre än kvantitet? Dessutom, är det inte intressantare att läsa en trevlig krönika/artikel här på Forza än bara få massa data såsom varvtider och antal körda varv m.m.
-
Om du tycker att dom är bäst så är väl inte det mitt fel. Ditt dåliga omdömme är självförvållat.
Nyheter är en färskvara som åldras snabbt. En lite äldre nyhet är lite enklare att ta till sig och förstå, så du gör nog rätt i att läsa deras nyheter, du blir kunnigare och det går i ett för dig lagom långsamt tempo och Forza blir glada att slippa förklara allting för dig en andra och 3´dje gång.
Är du ännu smartare så går du till kiosken och köper gårdagens tidning billigt, då blir du också rik på kuppen.
Vi andra stackare får hålla till godo med de nyheter Forza har, nackdelen är att de är heta och vi riskerar att bränna oss. Det är en risk vi får ta.
http://www.forza-motorsport.se for life in the fast line
Nyheter är en färskvara som åldras snabbt. En lite äldre nyhet är lite enklare att ta till sig och förstå, så du gör nog rätt i att läsa deras nyheter, du blir kunnigare och det går i ett för dig lagom långsamt tempo och Forza blir glada att slippa förklara allting för dig en andra och 3´dje gång.
Är du ännu smartare så går du till kiosken och köper gårdagens tidning billigt, då blir du också rik på kuppen.
Vi andra stackare får hålla till godo med de nyheter Forza har, nackdelen är att de är heta och vi riskerar att bränna oss. Det är en risk vi får ta.
http://www.forza-motorsport.se for life in the fast line
-
Här bankar man sig på bröstet. Jantelagen verkar död!
Här kan man kolla vad man är för F1bil
http://jupiter.eecs.utoledo.edu/rashmi/ ... f1car.html
Jag är en McLaren
Här kan man kolla vad man är för F1bil
http://jupiter.eecs.utoledo.edu/rashmi/ ... f1car.html
Jag är en McLaren
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Mr Forza Motorsport
-
Du skall alltid lita på Jaris ord, han har koll på läget och vet oftast vad han pratar om.
Ack du sökare som kommit bort det du söker finns på http://www.forza-motorsport.se
Ack du sökare som kommit bort det du söker finns på http://www.forza-motorsport.se
-