Hakkinen: Schumacher is the Greatest

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Hakkinen: Schumacher is the Greatest

Inlägg av Pepparkvarnen »

Från ATLASF1
Former World Champion Mika Hakkinen has praised his old rival Michael Schumacher, saying the Ferrari World Champion is 'the greatest' driver in Formula One.
"I doubt anyone will be able to repeat what he has done. Neither Alonso nor Raikkonen come close: Michael is the greatest."
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Gösta

Re: Hakkinen: Schumacher is the Greatest

Inlägg av Gösta »

Pepparkvarnen skrev:Från ATLASF1
Former World Champion Mika Hakkinen has praised his old rival Michael Schumacher, saying the Ferrari World Champion is 'the greatest' driver in Formula One.
"I doubt anyone will be able to repeat what he has done. Neither Alonso nor Raikkonen come close: Michael is the greatest."

Vad är det Mika säger som vi alla inte redan visste?

Du sparkar in öppna dörrar!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Självklart är han det.

Men Senna, Prost, Clark och Fangio var större och bättre...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Självklart är han det.

Men Senna, Prost, Clark och Fangio var större och bättre...
Senna prost och Clark var / är samtliga nindre än Schumacher. Fangio ser rätt stor ut på gamla bilder. Ingen av den var bättre. Några klantade till sig en ihjälkörning, samtliga hade avsevärt sämre resultat. (om nu resultaten betyder något för dig?)

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Mika sa också så här i samma artikel:
When I retired, he started winning non-stop.
Snyggt antytt av honom :D

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Mika sa också så här i samma artikel:
Det han säger är att samtliga övriga förare (inkl JPM, Kimi, Alonso mfl) är hyffsat dåliga i jämförelse med Schumacher och honom själv. :up:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Gösta skrev: Några klantade till sig en ihjälkörning, samtliga hade avsevärt sämre resultat. (om nu resultaten betyder något för dig?)
Coolt - Jacques Villeneuve och Damon Hill var/är avsevärt bättre förare än Ronnie Peterson och Gilles Villeneuve :)

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:
Gösta skrev: Några klantade till sig en ihjälkörning, samtliga hade avsevärt sämre resultat. (om nu resultaten betyder något för dig?)
Coolt - Jacques Villeneuve och Damon Hill var/är avsevärt bättre förare än Ronnie Peterson och Gilles Villeneuve :)
Ja.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fisichella måste vara en riktigt kass förare alltså? Han har ju inga resultat alls ...

Intressant.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Carro är egentligen inte bäst i 7 kampen. Det är dom andra damerna. Dom springer snyggare, hoppar vackrare och kastar konstnärligare. Att man har ett poängsystem som ger ett visst antal poäng för en cm eller sek är irrelevant. Det mätbara är inte det intressanta, det är hur ballt man kör om eller har bredställ i kurvorna som ä'r det viktigaste??? :D

Jag ger 8,2 stilpoäng till Kimi senaste loppet och 9,3 till "Curry boy" :D

Gösta

Inlägg av Gösta »

LuckyStrike1 skrev:Fisichella måste vara en riktigt kass förare alltså? Han har ju inga resultat alls ...

Intressant.
Som förare är han undermålig. Men jag gillar hans attityd och stil. Han har fältets snyggaste hjälm och dessutom har jag träffat honom. :D

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fisichella är visserligen en bättre förare än Massa, men det är knappt.

J. Villeneuve och D. Hill är betydligt bättre förare än Fisichella, ljusår bättre faktiskt. Jag tittar på resultaten och konstaterar att det inte ens går att jämföra Fisichella med dessa legendarer, det är som att jämföra en 10-åring med en elitidrottare...

Kan Fisichella vara den sämsta förare i historien som har fått en plats i ett topp 3 stall? Hans resultat imponerar ialla fall inte.

;)
PS Carro suger, men det får du tala med Patrik om.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Antal segrar totalt i F1:

1 Michael Schumacher 84
2 Alain Prost 51
3 Ayrton Senna 41
4 Nigel Mansell 31
5 Jackie Stewart 27
6 Jim Clark 25
7 Niki Lauda 25
8 Juan Manuel Fangio 24
9 Nelson Piquet 23
10 Damon Hill 22

Härligt Gösta att du har gett Damon Hill upprättelse - jag kan självklart som gammalt Hill-fan förlika mig med att Damon är den tionde bästa F1-föraren genom tiderna

(Mika är för övrigt 11:a)

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Hakkinen kanske är på väg att göra comback hos Ferrari, det kanske är därför han hyllar Schummi.

Massa får bli testförare några år.
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
Jacob

Re: Hakkinen: Schumacher is the Greatest

Inlägg av Jacob »

Pepparkvarnen skrev:Från ATLASF1

OK! Men detta styrker ju bara misstankarna om att Mika fick en allvarlig hjärnskada i Australien 1995.....
Lite äldre, lite långsammare :smash: :zz: :zz:
Tomas_Boden

Inlägg av Tomas_Boden »

Hmm, alla förare ni räknat upp i den här tråden är ju trots allt bra förare, de är ju i F1, det säger ju det mesta.. Men Schumacher är väl den bästa som levt än så länge, sen om Fangio och grabbarna från förr kunnat prestera liknande resultat med dagens material är en annan historia. Jag tror ändå inte det, dock är Jackie Stewart i mina ögon en av de bästa som någonsin kört i F1!

De som åkt standardvagn med honom säger ju att han var/är gudabegåvad, han hade växlingar som inte kändes, och man kände aldrig när han påbörjade och avslutade inbromsningen bland annat, som det ska vara. Total balans och mjukhet i varje komponent av bilen! Och under den perioden var det inte många som behärskade mjukheten på det sättet. Och det har mer än kanske något annat att göra med snabb körning, en annan mästare på mjukhet är ju Schummy!

Men idag är det välbeprövat och självklart för en mästare att köra undermedvetet på det sättet, något som en del bara har där från början, som sen utvecklas på rätt sätt ännu mer.. Alain Prost var ju en annan som hade silkesmjuk körning, kanske den mjukaste och finaste genom tiderna!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Å andra sidan så vann väl Schumi mer än Häkkinen även när de körde tillsammans, men visst, jag kan hålla med om att det inte funnits nån ens i närheten av Schumachers kaliber sedan Häkkinen fegade ur...

Tänk efter, det var länge sedan vi såg bataljer á la Schumi/Häkkinen på banan...
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

EnzoF1 skrev:
Å andra sidan så vann väl Schumi mer än Häkkinen även när de körde tillsammans, men visst, jag kan hålla med om att det inte funnits nån ens i närheten av Schumachers kaliber sedan Häkkinen fegade ur...

Tänk efter, det var länge sedan vi såg bataljer á la Schumi/Häkkinen på banan...

HALLELULJA!!!

Enzo ger kredit åt en Finne!!! :o

:up: :up: :up:

Faaan, det händer mirakel i modern tid åxå!

Inte nog med det, jag håller till och med med dej. Dom bataljerna saknar man...
(jag kallar det iofs inte att han "fegade ur")!
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

EnzoF1 skrev:

Tja, en dryg vecka sen hade vi en kul batalj mellan Schumi och Kimi som påminde om den gamla goda tiden, men dessa räknas väl bara om "rätt" bil vinner.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:
EnzoF1 skrev:

Tja, en dryg vecka sen hade vi en kul batalj mellan Schumi och Kimi som påminde om den gamla goda tiden, men dessa räknas väl bara om "rätt" bil vinner.
Ja, men hur ofta händer det numera? Det var vardagsmat i slutet på nittiotalet, men sedan Häkkinen slutade så har ju Schumi vunnit ungefär varannat lopp som promenadsegrar. Förr så vann han ju nästan lika mycket, men det var kamp om det något oftare i alla fall.

Ett av Häkkinens stora fel var dock att han kunde "ge upp" alltför ofta när han låg typ sexa-sjua och bara cruisa, så han saknade lite killerinstinkt.

Vad gäller bataljen så vann ju Schumi den härom veckan då Kimi trots sina försök inte kunde komma ikapp Schumi... resultatet blev en trist depåomkörning. Nu hade Kimi kanske tagit sig om senare ändå då Schumis däck som sagt slutade fungera, men med båda bilarna i fullgott skick så fick Kimi nöja sig med att sniffa Schumis avgaser. Synd att Kimi inte kan köra om...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Mr T skrev:
EnzoF1 skrev:

HALLELULJA!!!

Enzo ger kredit åt en Finne!!! :o

:up: :up: :up:

Faaan, det händer mirakel i modern tid åxå!

Inte nog med det, jag håller till och med med dej. Dom bataljerna saknar man...
(jag kallar det iofs inte att han "fegade ur")!
Jag har inget emot finnar i allmänhet, det är bara Kimi jag anser vara grymt överskattad. Jari räknar jag inte som finne då han väl är född, uppvuxen och bor i Sverige... jag är ju lika mycket, om inte mer, finne än han i så fall (härstammar ju från lite kargare delar av Finland ;) )

Men det gläder mig att även finlands bäste F1-förare säger att Schumi är den bästa. Men jag misstänker att även Mika är besviken på Kimi... sanningen börjar så sakta gå upp för folk runt om i världen. Vem vet, snart kanske en del på forumet slutar hylla Kimi urskillningslöst och fäller in pungen och landar istället ;)
Zolti

Inlägg av Zolti »

Det är svårt att gämföra förare som tävlar under olika omständigheter och tidsålder. Sett till resultatet kan man hävda både det ena och andra beroende på hur man räknar. Hur länge hade dagens F1-förare överlevt på Fangios tid, de svåra olyckor som Schumacher, Häkkinen mfl. råkade ut för hade de aldrig överleft på den tiden och således hade många av dem aldrig vunnit ett endaste mästerskap. Jag vet att även denna gämförelse haltar för vet man att man kan råka illa ut så kör man lite försiktigare men det visar bara på hur svårt det är att gämföra prestationer särskilt i F1 där man är så beroende av ett bra team och material.

Visst är det imponerande vad Michael Schumacher har åstadkommit, han är bra om inte bäst fortfarande men han hade nog inte vunnit riktigt lika många mästerkap om han inte varit så klart prioriterad i Ferraristallet. Ibland har han gjort misstag också som alla andra men han vet vad han vill och får hela teamet med sig. Hans storhet ligger kanske mera i att han trots alla framgångar orkar hålla på för det kostar att ligga på topp även om man får bra betalt.
Användarens profilbild
Balder

Hmmmm...

Inlägg av Balder »

Tycker att denna ordväxling om vem som är bäst, snyggast eller "hippast" är patetisk, men okej, det är därför forum finns...
Men att ni som har en sådan bred kunskap inom sporten inte tar upp faktumet att det har med bilen (minst 50%) hur vida en förare placerar sej högt upp eller inte...
Vi har sett bevis på detta i så många år och kommer att se det i lika många år till.
Schumi har haft 2-3 enorma år bakom sej, och visst förbättrar hans enorma köregenskap resulatet, men det har ju även gått bra för Rubens....
Rubens i sin tur tycker jag bara har halkat med på ett bananskal, och hans plats skulle vilken som helst i topp 5 stallen kunna ha genomfört.
Att sen Hill vann, var mycket tack vare den enorma Williams-bil han då satt i, och lika så var det för Jacques Villeneuve med sina 11 segrar...
Alonso sitter i år i en helt fantastisk bil, och det tog halva säsongen innan konkurrenterna var ikapp...
Så att sitta och avgöra vem som är den bästa är en kamp med tangenterna och väldigt svårt att ävgöra...
Men visst (!!), det skulle vara en ren dumhet om man inte bockade och bugade för att man har fått varit med och upplevt det som M.Schumacher har visat under sin karriär. Han är och förblir nog Mr.F1 en lång stund. Till och med efter det att hans tid är över. (Jag är ingen Schumi fan, men jag älskar sporten och talar därför bara om vad jag tycker)...

Må väl mina kamrater !!

MVH

Balder
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Bra sagt Balder.
Det fanns en som spöade Schumi också, kommer jag minnas, men han hade taskig tillförlitlighet i sin bil.
Som parentes vill jag påpeka att jag är född i Finland och kargare än så finns ingenstans i Finland.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
minna

Inlägg av minna »

Enzo skrev:

Vad gäller bataljen så vann ju Schumi den härom veckan då Kimi trots sina försök inte kunde komma ikapp Schumi... resultatet blev en trist depåomkörning. Nu hade Kimi kanske tagit sig om senare ändå då Schumis däck som sagt slutade fungera, men med båda bilarna i fullgott skick så fick Kimi nöja sig med att sniffa Schumis avgaser. Synd att Kimi inte kan köra om...

Minna svarar:

Enzo, om du vill att någon ska ta dej på allvar, speciellt nya besökare, så måste du skriva om samma rejs som vi andra. :doh: Dina inlägg verkar handla om fjolåret och om en förare som hamnar på den nedre delen av resultatslistan. Vi andra såg en förare som vann och vann överlägset. :dance2:

I början retade du även mej men nu ser jag fram emot dina inlägg, trots att dom är tragiska. Lite av lyteskomik. :argh2: Det är synd att du mår så dåligt av att en förare vinner och du borde för din egen skull jobba på problemet då denna förare kommer vinna ganska mycket i framtiden. :rock:

Jag skulle också se fram emot att M.S. får ordning på sin kärra och sitt körande och slutar agera bromskloss. :zz:

Minna :puss:
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Minna, jag såg bara en Kimi som inte kunde ta sig om MS förrän efter andra depåstoppet. I början av loppet när MS hade fungerande däck hade han inga problem att hålla Kimi bakom sig, ej heller efter första depåstoppet.

Vilket lopp såg du egentligen?

Jag har mycket svårt att ta dig på allvar då du enbart verkar hylla Kimi oavsett det han presterar av och på banan...

Jag vet inte vem du menar när du skriver förare som hamnar på nedre delen av resultatlistan. Jag pratar om MS som kom tvåa nu senast och som ligger trea i tabellen. Vem pratar du om egentligen?

Snälla, håll dig till verkligheten nu och kom med argument som kan bevisas! Jag tycker inte dina inlägg är så roliga i längden. Och försök avhålla dig från personangrepp så blir det trevligare, då jag slipper svara dig och vara ännu grövre i mun.

Hur vet du att Kimi kommer att vinna mycket mer i framtiden? Jag har hört den skivan i ganska många år nu och fakta är att Kimi fortfarande inte har så många segrar i bagaget. Men jag är villig att ändra min ståndpunkt om Kimi när han börjar ha en 50-60 segrar i bagaget så jag är inte omöjlig. Än så länge befinner han sig på Ralf/JPM m fl-nivå... dvs. en medelmåtta. Sedan får du tycka vad du vill, men detta är fakta!

minna skrev:Enzo skrev:

Minna svarar:

Enzo, om du vill att någon ska ta dej på allvar, speciellt nya besökare, så måste du skriva om samma rejs som vi andra. :doh: Dina inlägg verkar handla om fjolåret och om en förare som hamnar på den nedre delen av resultatslistan. Vi andra såg en förare som vann och vann överlägset. :dance2:

I början retade du även mej men nu ser jag fram emot dina inlägg, trots att dom är tragiska. Lite av lyteskomik. :argh2: Det är synd att du mår så dåligt av att en förare vinner och du borde för din egen skull jobba på problemet då denna förare kommer vinna ganska mycket i framtiden. :rock:

Jag skulle också se fram emot att M.S. får ordning på sin kärra och sitt körande och slutar agera bromskloss. :zz:

Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Jag har varit i Finland en gång i tiden, men jag tyckte inte att det var mycket att ha så jag har aldrig åkt dit mer.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det är bra att Schumacher kör i år. Annars hade alla rabiata schumifans påstått att Ferrari dippade enbart på grund av att schumi slutade och att schumi hade vunnit alla lopp under 2005 med den Ferrarin.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Du kan hälsa den lilla fågeln att inte äta av alla svampar som finns i skogen. Det är klart att ingen kommer från kargare trakter än du, käre Enzo. Men din finskhet har falnat en smula sen dess, skulle jag vilja påstå. Själklart är du dock fortfarande bland de finskaste unga män som finns, men strjnan lyser inte fullt lika klart.

Vad var det du brukade säga om Kimisegrar, likt den i Undern förresten...
Synd att du inte har tarmpaket nog att verkligen slå vad, så starka åsikter som du har.
Men vad är det för vits att slå vad med dig som ju ändrar vaden eftersom när du börjar bli kissnödig...

Det är du som hävdar att du kommer från det kargaste stället... dvs, du var tvungen att bräcka nån annan, som vanligt. Det kan inte vara lätt att vara världsmästare i allt...

Jag är väl lika finsk som du förresten... vi har väl bott i Sverige ungefär lika länge... men det är klart, du kommer väl snart med att din finska släkt är "finare" än min, eller nåt åt det hållet...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:då Schumis däck som sagt slutade fungera
:D :up:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Trodde det betydde att Schumacher hade kört sönder däcken?

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja LS1, schumi kör söner däcken och är ändå 1.3 sekunder snabbare på sitt snabbaste varv än vad RB är :D

Skämt åsido...satt och kollade på snabbaste varv under Ungerns GP...

schumis snabbaste är ändast två tiondelar långsammare än kimis och det är väl anmärkningsvärt att se, det visar att Ferrarin går relativt bra när en mästare kör den och att det finns lite fart i kärran så länge däcken leverar hyffsat grepp, men det som är åt helvete är att schumi satte sitt snabbaste varv på varv 13 och Kimi på varv 40 tror jag och det talar sitt tydliga språk....BRIDGESTONE DÄCKEN HÅLLER HELT ENKELT INTE EN HEL DISTANS!

Och angående påståendet att vi schumifan skulle sagt att Ferraris olycka i år bara skulle berott på att Maestro slutat köra kan jag väl bara säga att visst, lite så skulle man säkert tänkt, men å andra sidan så ser man ändå klart och tydligt karlns storhet iår ändå...

Han kör en inte allt för bra bil, däcken funkar skitdåligt efter några varv och tillförlitligheten var inte vad den borde varit i början av året., trots detta så spöar han skiten ur sin teamkamrat och ligger på en klar tredjeplats i mästerskapet endast 6 p bakom tvåan....Säg någon annan förare som skulle lyckats med det! Möjligtvis Senna.....men jag är tveksam...

Det som jag är mest inponerad över är ändå att han verkar så motiverad att att pusha på teamet och vilja komma tillbaka...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Crazy F1 skrev: schumis snabbaste är ändast två tiondelar långsammare än kimis och det är väl anmärkningsvärt att se, det visar att Ferrarin går relativt bra när en mästare kör den och att det finns lite fart i kärran så länge däcken leverar hyffsat grepp, men det som är åt helvete är att schumi satte sitt snabbaste varv på varv 13 och Kimi på varv 40 tror jag och det talar sitt tydliga språk....BRIDGESTONE DÄCKEN HÅLLER HELT ENKELT INTE EN HEL DISTANS!
OK, så när däcken inte håller hela distansen så är det Bridgestones fel som har tillverkat för mjuka däck, men när Schumi kör fort med samma mjuka däck, då är det enbart hans förtjänst som superchaffis. :roll:
Så om Rubens lyckas få sina däck att hålla längre så är det pga hans hårdare däck, men om han är långsammare med sina hårdare däck så är det hans eget fel.
Är det inte svårt med djupseendet när man är enögd?

Tyvärr verkar det vara svårt att komma ifrån att mjukare däck går snabbare men håller sämre. Men som Skummilover antar jag att man kan hävda att den ena egenskapen beror på Skummis "fantastiska" körförmåga och den andra är däckens fel.
minna

Inlägg av minna »

EnzoF1 skrev:Minna, jag såg bara en Kimi som inte kunde ta sig om MS förrän efter andra depåstoppet. I början av loppet när MS hade fungerande däck hade han inga problem att hålla Kimi bakom sig, ej heller efter första depåstoppet.

Vilket lopp såg du egentligen?

Jag har mycket svårt att ta dig på allvar då du enbart verkar hylla Kimi oavsett det han presterar av och på banan...

Jag vet inte vem du menar när du skriver förare som hamnar på nedre delen av resultatlistan. Jag pratar om MS som kom tvåa nu senast och som ligger trea i tabellen. Vem pratar du om egentligen?

Snälla, håll dig till verkligheten nu och kom med argument som kan bevisas! Jag tycker inte dina inlägg är så roliga i längden. Och försök avhålla dig från personangrepp så blir det trevligare, då jag slipper svara dig och vara ännu grövre i mun.

Hur vet du att Kimi kommer att vinna mycket mer i framtiden? Jag har hört den skivan i ganska många år nu och fakta är att Kimi fortfarande inte har så många segrar i bagaget. Men jag är villig att ändra min ståndpunkt om Kimi när han börjar ha en 50-60 segrar i bagaget så jag är inte omöjlig. Än så länge befinner han sig på Ralf/JPM m fl-nivå... dvs. en medelmåtta. Sedan får du tycka vad du vill, men detta är fakta!

minna skrev:Enzo skrev:

Minna svarar:

Okey, Fakta:

Enzo:
Minna, jag såg bara en Kimi som inte kunde ta sig om MS förrän efter andra depåstoppet. I början av loppet när MS hade fungerande däck hade han inga problem att hålla Kimi bakom sig, ej heller efter första depåstoppet. :zz:

Minna:
Du vet lika väl som jag att omkörningssvårigheterna ligger i hur banan ser ut men framför allt hur bilen ser ut. Framvinge men ännu mer bottenplattan gör att en bil kan inte ligga tät bakom en annan en längre tid utan att förlora fästet. Det har gjort att omkörningar har blivit svårare.
M.S. körde inte ifrån Kimi, Kimi försökte köra om men bromsklossen täckte upp. När väl Kimi körde om ökade gapet med en sekund/varv också denna gång.

Du hackar på en förare som vinner och vinner överlägset. Han krossar x:et som bara har som taktik att täcka upp då han vet att om han blir omkörd så försvinner Kimi och hinner duscha innan han fått av sig hjälmen.

Enzo, jag börjar gilla dej och dina inlägg, sluta inte.

Kram Minna :puss:
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

minna skrev:Kimi försökte köra om men bromsklossen täckte upp.
Kari/Minna, det där tycker jag är en bra definition på "omkörningsoförmögen".

Vi [Schumacherfans] ;) har i åratal fått höra hur [Schumacher] bara kan köra om i depån, varför får vi inte använda dess argument på Kimi? Nej, då handlar det om svåra banor, marktryck, smutsig luft, vingar etc etc...

Jag ska försöka skriva så enkelt jag kan så till och med du förstår:

"Kimi kunde inte köra om MS ute på banan utan fick ta till en depåomkörning. Han var inte tillräckligt snabb ens till det vid det första stoppet utan fick vänta tills MS:s däck slets ned vid det andra stoppet."

Slutsats: när båda förarnas bilar och däck fungerar har Kimi inte en chans, ergo "I den McLaren-bilen hade till och med Alex Yoong vunnit".

Jag förstår att det blåvita glasögonen förvränger världen, du verkar till och med osäker på vem du själv är, men snälla lilla du, försök vara lite i kontakt med verkligheten ibland.

Jag har sagt det förut och säger det igen, när Kimi börjar ha ett 50-tal segrar så ska jag stämma in i hyllningskören, men så länge de flesta av hans nuvarande få segrar uppkommit genom rena stallorder och saboterade lopp för hans stallkompis så är han fortfarande bara en medelmåtta i fältet, dvs på Ralf/JPM-nivå.

minna

Inlägg av minna »

Blanda inte in en tredje part om du vill kritisera mej. Kari har ett eget konto där du kan besvara hans inlägg.

Jag har inte varit med här så länge och orkar inte gå igenom tidigare års inlägg om M.S. och hans omkörningsoförmåga.

Det jag kritiserar dej för är att du inte verkar se samma lopp som vi andra. Du hoppar på en förare i ett stall som krossar sina motståndare, vinner överlägset, 35 s till 2:an. Skulle M.S. göra detta, mot all förmodan ( i år ) skulle jag gratulera Ferrarifansen, även dej.

En förare som vinner med 35 sekunder har gjort ett mycket bra lopp, det verkar hela f1 världen förstå, utom du, hur han kör ifrån resten av fältet spelar mindre roll.

Om du ska till Turkiet, kan jag arr. en träff med "ferrari-dårarna" så får du uppleva en sanslös natt i ett rött hav med små öar av andra färger.

I annat fall

:hug: Minna
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

AF1, det är ju konstigt i så fall att trots att Schumi "kör sönder" sina däck som du påstår, krossar Rubens som inte kör sönder sina däck, men ändå kör betydligt långsammare....kan du förklara för mig varför RB körsett skulle vara effektivare när han är hästlängder efter i mål då?...

Rörigt inlägg, men jag hoppas du fattar...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Crazy F1 skrev:AF1, det är ju konstigt i så fall att trots att Schumi "kör sönder" sina däck som du påstår, krossar Rubens som inte kör sönder sina däck, men ändå kör betydligt långsammare....kan du förklara för mig varför RB körsett skulle vara effektivare när han är hästlängder efter i mål då?...

Rörigt inlägg, men jag hoppas du fattar...
Jag tror jag kan förklara ... ska ialla fall ge det ett försök:

"Rubens körsätt är effektivare för att han inte är Schumacher ... "

Någonting sådant ialla fall - det hela bottnar i att Bernie på fyllan och villan slog vad med någon gammal engelsk bilhandlare om att han:

- kunde göra en tysk medelmåtta till flerfaldig världsmästare
- på kuppen kunde öka F1-intresset i Tyskland medx 300% tack vare en tysk medelmåtta

;)

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Barrichello har väl kört på hårdare gummiblandingar än Schumacher.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Ja Sami, många gånger har så varit fallet, men kan det inte vara så att Rubens har helt enkelt inte förmågan att hålla tempot upp med de mjuka däcken när de är utslitna, det kan däremot MS göra och därför väljer han dem istället...och kan trots att de är utslitna åka snabbare än RB mot slutet av loppet?

Bara en liten hypotes...
JG

Inlägg av JG »

Vad Häkkinen kanske menade var att Schumacher var den bästa..
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Jag trodde "Michael is the greatest" betyder Michael är den bästa.
Ferrari.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

JG skrev:Vad Häkkinen kanske menade var att Schumacher var den bästa..
Hur är det med engelskan?

Mika sa att han är den bästa...

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Ja, idag var han bra.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja .... fast Villeneuves snurrning var inte dum den heller.

Vet inte riktigt vems snurrning som var bäst av de två världsmästarnas, båda var väldigt vackra och fint utförda.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Det var mer action i Villeneuves snurrning.
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Schumis var bara en blek efterapning av Raffes. Måste göra ont att bli spöad av lillebrorsan sådär...