minna skrev:Kimi försökte köra om men bromsklossen täckte upp.
Kari/Minna, det där tycker jag är en bra definition på "omkörningsoförmögen".
Vi [Schumacherfans]
har i åratal fått höra hur [Schumacher] bara kan köra om i depån, varför får vi inte använda dess argument på Kimi? Nej, då handlar det om svåra banor, marktryck, smutsig luft, vingar etc etc...
Jag ska försöka skriva så enkelt jag kan så till och med du förstår:
"Kimi kunde inte köra om MS ute på banan utan fick ta till en depåomkörning. Han var inte tillräckligt snabb ens till det vid det första stoppet utan fick vänta tills MS:s däck slets ned vid det andra stoppet."
Slutsats: när båda förarnas bilar och däck fungerar har Kimi inte en chans, ergo "I den McLaren-bilen hade till och med Alex Yoong vunnit".
Jag förstår att det blåvita glasögonen förvränger världen, du verkar till och med osäker på vem du själv är, men snälla lilla du, försök vara lite i kontakt med verkligheten ibland.
Jag har sagt det förut och säger det igen, när Kimi börjar ha ett 50-tal segrar så ska jag stämma in i hyllningskören, men så länge de flesta av hans nuvarande få segrar uppkommit genom rena stallorder och saboterade lopp för hans stallkompis så är han fortfarande bara en medelmåtta i fältet, dvs på Ralf/JPM-nivå.
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.