Blir vi utan Eje och Janne på söndagarna är det som ett slag i magen.
Samma här. Sedan så tillgriper man sitt inbyggda "ignorera vad som sägs"-filter. Det som man använder när morsor, svärmödrar, flickvänner, fruar eller likande säger en massa trams som man inte vill höra.Sami skrev:Om jag måste välja mellan ingen F1 eller F1 med Arthur Ringart. så väljer jag F1 med Arthur 100ggr av 100 möjliga.
Precis, sedan har jag svårt att förstå varför arthur får så enormt mycket skit år ut och år in. Visst han var väl långt ifrån bäst, men kritiken mot honom känns överdriven. Påminner nästan lite om den som finns mot 70-tals barnprogramsledaren Staffan Westerberg.GPWC skrev:Samma här. Sedan så tillgriper man sitt inbyggda "ignorera vad som sägs"-filter. Det som man använder när morsor, svärmödrar, flickvänner, fruar eller likande säger en massa trams som man inte vill höra.Sami skrev:Om jag måste välja mellan ingen F1 eller F1 med Arthur Ringart. så väljer jag F1 med Arthur 100ggr av 100 möjliga.
Ja, visst är det hemskt att saker och ting i vår värld kostar pengar. Tycker du inte det är värt 200 kronor i månaden så kan du ju precis som du säger skita i det, men klaga inte över det. Du kan säkert ladda hem loppen dagen efter på Internet. Men nej, du har väl ingen bredbandsuppkoppling, för de kostar oftast mer än 200:- i månaden!BlackhawkMTV skrev:Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
Det låter som att det enda du tycker är bra med TV4:s F1-sändningar är att de är gratis. Så du borde väl vara glad, som nu slipper detBlackhawkMTV skrev:Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
Även 2006?Ankan skrev:Ang italienska fotbollen har dom inte ens rättigheterna till alla matcher.
Kommer inte ihåg exakt vilka lag det är dom har rättigheterna till men räkna med en del sunk matcher i tv4 eftersom canal+ har rättigheterna te juvuentus o milan iaf.
Hejsan Janne!
Jaha, ryktena går ju att TV4 kommer att upphöra med F1-sändningarna nästa säsong till förmån för italiensk tråkboll.
Hoppas verkligen att ni tar ert förnuft till fånga och behåller F1 i
tablån. Ni får gärna visa tråkboll också, det är ju bara att låta bli
att titta på eländet.
Formel 1 har väl idag en ganska bred publik i Sverige, mycket tack vare era sändningar som håller hög klass med Janne Blomkvist och Eje Elgh som kommentatorer.
Nej, som sagt fortsätt med F1 för guds skull, det är vi många som vill.
Mvh
M
Svar direkt:
TV4/TV4 Plus kommer inte att fortsätta med Formel ett nästa säsong.
Beslutet har sin grund i inköpet av italienska serie A, som kommer att sändas i TV4 söndag eftermiddagar, på den tid där Formel ett oftast legat. I och med inköpet av serie A blev det naturligt att inte förlänga Formel ett-avtalet - främst av tablåmässiga skäl.
Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
För böveln, det är ju direktsändning.
.......hur går det om Tv3 får F1, får vi höra orgelmusik var 10 minut?
Jag håller med, det svenska hockeyhjärtat slutade slå för många när 3:an tog över. Hockey VM är inte så viktigt som det var innan.
F1 i 3:an, kan det vara något
Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
Jag håller med, det svenska hockeyhjärtat slutade slå för många när 3:an tog över. Hockey VM är inte så viktigt som det var innan.
Det är inte hockeyn jag kritiserar utan alla reklamavbrott.Golfkillen skrev:Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
Så då är du egentligen ganska glad att TV4 inte sänder F1 nästa år då? Eftersom det är en reklamfinansierad kanal, som har avbrutit F1-lopp för reklam sedan många år tillbaka nu.minna skrev:Det är inte hockeyn jag kritiserar utan alla reklamavbrott.Golfkillen skrev:Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
Sen är det iofs dåligt att en nationalsport sänds i en så liten kanal.
Svt och Tv4 borde ha fixat landslagshockeyn men det ska inte diskuteras i denna tråd, sorry.
Eller också skaffar man TV3 och betalar dyrt samt får en väldig massa reklam...LuckyStrike1 skrev: Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.
Eller så är det en kanal man inte betalar för, men då är den reklamfinansierad.
Eh, varför skall man inte få klaga över det?Golfkillen skrev:Ja, visst är det hemskt att saker och ting i vår värld kostar pengar. Tycker du inte det är värt 200 kronor i månaden så kan du ju precis som du säger skita i det, men klaga inte över det. Du kan säkert ladda hem loppen dagen efter på Internet. Men nej, du har väl ingen bredbandsuppkoppling, för de kostar oftast mer än 200:- i månaden!BlackhawkMTV skrev:Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
Välkommen till 2000-talet, där vi har TV-reklam. Kul att du kunde göra oss sällskapAndersF1 skrev:Eller också skaffar man TV3 och betalar dyrt samt får en väldig massa reklam...LuckyStrike1 skrev: Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.
Eller så är det en kanal man inte betalar för, men då är den reklamfinansierad.
Som bonus kan man få ett par usla kommentatorer också.
Om man nu får se hela loppet. De kanske tycker att det är lite långt och drygt så det kommer ett avsnitt av Robinson Sämsta Sommaren, eller nåt annat kul mitt i loppet.![]()
Angående STCC och Viasat kan det kanske vara bra för de 137 som tittar på det, men det leder ju inte precis till ökat motorsportintresse bland den stora massan och därmed blir det inte heller något skrivet i tidningarna, eller visat i sportsändningarna, vilket leder till ännu sämre intresse. Jag skulle tro att det är åtskilligt fler som sett DTM än STCC det senaste året. Lika bra det förresten, eftersom det är roligare att titta på.
Nej, absolut inte. Jag tycker 4:an har gjort det ganska bra förutom att det är avbrott mitt i ett lopp.LuckyStrike1 skrev:Så då är du egentligen ganska glad att TV4 inte sänder F1 nästa år då? Eftersom det är en reklamfinansierad kanal, som har avbrutit F1-lopp för reklam sedan många år tillbaka nu.minna skrev:Det är inte hockeyn jag kritiserar utan alla reklamavbrott.Golfkillen skrev: Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!
Sen är det iofs dåligt att en nationalsport sänds i en så liten kanal.
Svt och Tv4 borde ha fixat landslagshockeyn men det ska inte diskuteras i denna tråd, sorry.