F1 2006?
-
-
Viasat har sänt F1 i Danmark i några år, just nu är det danska TV2 som har rättigheterna där.
Canal Digital har ju tidigare sänt F1 i Sverige.
Sen har vi ju nya kanalen Sport-Expressen också.
Gissar att någon av de tre kanalerna tar över stafettpinnen och jag blir inte ett dugg förvånad om bekanta kommentatorsröster hörs igen.
Eller så vill Tv4 bara får ner priset ....
Canal Digital har ju tidigare sänt F1 i Sverige.
Sen har vi ju nya kanalen Sport-Expressen också.
Gissar att någon av de tre kanalerna tar över stafettpinnen och jag blir inte ett dugg förvånad om bekanta kommentatorsröster hörs igen.
Eller så vill Tv4 bara får ner priset ....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jag som precis hade vant mig vid Janne & Eje på fyran. Tycker det är synd att de inte vill satsa vidare på F1 nu när intresset för sporten har ökat. Känns som att de faller på mållinjen, missar att skörda i tid eller tappar den nyöppnade glassen i sanden.
Förhoppningsvis får inte Viasat rättigheterna. Har tittat på STCC och sämre sändning går knappt att hitta.
OCH jag vill bara säga att om Arthur R kommer tillbaka i rutan så slutar jag titta på F1.....han e bedrövlig....minns när han höll låda i fyran och skrek under ett lopp: -Kolla där står en McLaren ...en stunds tystnad och sedan säger Eje: -Det är en Minardi!
-Red Bull Racing
-
-
-
-
-
-
Samma här. Sedan så tillgriper man sitt inbyggda "ignorera vad som sägs"-filter. Det som man använder när morsor, svärmödrar, flickvänner, fruar eller likande säger en massa trams som man inte vill höra.Sami skrev:Om jag måste välja mellan ingen F1 eller F1 med Arthur Ringart. så väljer jag F1 med Arthur 100ggr av 100 möjliga.
-
-
Precis, sedan har jag svårt att förstå varför arthur får så enormt mycket skit år ut och år in. Visst han var väl långt ifrån bäst, men kritiken mot honom känns överdriven. Påminner nästan lite om den som finns mot 70-tals barnprogramsledaren Staffan Westerberg.GPWC skrev:Samma här. Sedan så tillgriper man sitt inbyggda "ignorera vad som sägs"-filter. Det som man använder när morsor, svärmödrar, flickvänner, fruar eller likande säger en massa trams som man inte vill höra.Sami skrev:Om jag måste välja mellan ingen F1 eller F1 med Arthur Ringart. så väljer jag F1 med Arthur 100ggr av 100 möjliga.
-
-
-
Om siffran i artikeln (10milj)stämmer så borde SVT med lätthet kunna köpa in sändningarna. Skicka hem det det där lallande dekorationsmiffot Ernst,10milj är väl ungefär vad han blåser på en sommar på torp,snickare,arkitekter,pärlor,tygtrasor,stenar och grön j***a umbra. Dessutom skulle man slippa reklamen
"Pit Board? What the f**k do I need a pit board for? If theres bikes in front of me then I'm not going fast enough!"
Richard Britton. Macau GP 2004
Richard Britton. Macau GP 2004
-
- Moderator
Tycker att SVT är dåliga på att söka samverkanseffekter. Om de skulle köpa in F1 skulle de ju kunna låta Ernst inreda studion. Det blir en programserie i sig som kan hjälpa till att finansiera F1-sändningarna.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Det som talar emot SVT är väl att de är helt ointresserade av motorsport på sportredaktionen - BTCC och DTM sa väl de nej till och Thorén producerade de genom SVT Nöje istället? Vet inte om det fortfarande är så, eller om DTM nu ligger under SVT-sporten ....
Dessutom har de en sportchef numera som anser att F1 är skit och kallar testförare för föråkare.
Dessutom har de en sportchef numera som anser att F1 är skit och kallar testförare för föråkare.
-
-
350.000 personer uppskattas se F1 i Sverige, är det mycket om man jämför med andra "underhållningsprogram"? Jag har ingen koll men det låter inte mycket, 3,5 %. Så om Canal + eller Viasat tar över spelar nog ingen större roll och alla måste ju ändå i framtiden köpa någon typ av box för att se på TV.
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
För att vara en söndag em är det mycket och i klass med fotboll och liknande, men de riktigt stora tittarskarorna brukar ju vara kring en miljon på TV4, typ nyheterna och nåt sportprogram. Det populäraste senaste veckan efter friidrotten och nyheterna var Gudfadern 3 med 690 000 tittare och därefter Chicago Hope med 380 000, sedan följer div. serier och underhållsningsprogram med 250 - 300 000, men då på bästa kvällstid.
Kolla www.mms.se
Kolla www.mms.se
-
Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
-
-
BlackhawkMT: När Viasat Danmark hade hand som F1-sändningen i Danmark skötte de den riktigt bra.
Studioprogram inför loppet, alla kval och lopp direkt, samt loppet i repris i sin helhet senare också. Det fanns inget att klaga på alls - de sände åtminstone mer än vad TV4 gjorde, och med bra kvalitet.
Kvalen gick oftast i Viasat Sport, medan loppet sändes i TV3 eller TV3 + i Danmark, pga att Viasat Sport inte hade tillräcklig spridning för att godkännas av Bernie Ecclestone.
Något liknande skulle det bli i Sverige, dvs loppen i TV3 och kval, träningar, ev. förhandsprogram, intervjuer etc. i Viasat Sport kanalerna. De flesta har ju idag TV3 i någon form (basutbud kabel-TV, digital-TV, parabol) så det är ju ingen katastrof.
Viasat Sport sänder ju STCC i år, liksom de väl gjorde ifjol. Jag tycker att de sköter STCC-sändningarna riktigt bra. Så jag ser ingen anledning till domedagsprofetior om Viasat skulle ta över från TV4. Jag tror det har alla förutsättningar till att bli ännu bättre.
TV4:s beslut får man väl bara ta och respektera. Ingen kanal kan ju sända allt, och det är ju ett rent marknadsmässigt beslut för dem. Vi som är F1-fanatiker tycker givetvis det är dumt, men italiensk Serie A-fotboll är också en sport som drar mycket publik vare sig vi vill det eller inte, och kostar pengar att sända.
Jag är inte alltför nervös över F1-framtiden i Sverige nästa år, inte nu ialla fall. Om det är i slutet av februari nästa år och ingen annan kanal tagit över sändningarna och TV4 officiellt bekräftat att de inte sänder kommer däremot min manschett att darra något.
Ett tips är att skicka ett mail till tittarombudsmannen på TV4. När de ville lägga ner Glamour, så fick de av någon oförklarlig anledning så många och starka reaktioner att de ändrade på beslutet och fortsatte sända serien. Vill man att F1 ska vara kvar i TV4, är det bara att maila och göra sin mening hör hos tittarombudsmannen. SVT har också en tittarombudsman i Jarl Alfredius? för övrigt, så honom går det ju också att påverka till att få SVT att ta över om man nu vill det. Det kostar ju inget att försöka.
Studioprogram inför loppet, alla kval och lopp direkt, samt loppet i repris i sin helhet senare också. Det fanns inget att klaga på alls - de sände åtminstone mer än vad TV4 gjorde, och med bra kvalitet.
Kvalen gick oftast i Viasat Sport, medan loppet sändes i TV3 eller TV3 + i Danmark, pga att Viasat Sport inte hade tillräcklig spridning för att godkännas av Bernie Ecclestone.
Något liknande skulle det bli i Sverige, dvs loppen i TV3 och kval, träningar, ev. förhandsprogram, intervjuer etc. i Viasat Sport kanalerna. De flesta har ju idag TV3 i någon form (basutbud kabel-TV, digital-TV, parabol) så det är ju ingen katastrof.
Viasat Sport sänder ju STCC i år, liksom de väl gjorde ifjol. Jag tycker att de sköter STCC-sändningarna riktigt bra. Så jag ser ingen anledning till domedagsprofetior om Viasat skulle ta över från TV4. Jag tror det har alla förutsättningar till att bli ännu bättre.
TV4:s beslut får man väl bara ta och respektera. Ingen kanal kan ju sända allt, och det är ju ett rent marknadsmässigt beslut för dem. Vi som är F1-fanatiker tycker givetvis det är dumt, men italiensk Serie A-fotboll är också en sport som drar mycket publik vare sig vi vill det eller inte, och kostar pengar att sända.
Jag är inte alltför nervös över F1-framtiden i Sverige nästa år, inte nu ialla fall. Om det är i slutet av februari nästa år och ingen annan kanal tagit över sändningarna och TV4 officiellt bekräftat att de inte sänder kommer däremot min manschett att darra något.
Ett tips är att skicka ett mail till tittarombudsmannen på TV4. När de ville lägga ner Glamour, så fick de av någon oförklarlig anledning så många och starka reaktioner att de ändrade på beslutet och fortsatte sända serien. Vill man att F1 ska vara kvar i TV4, är det bara att maila och göra sin mening hör hos tittarombudsmannen. SVT har också en tittarombudsman i Jarl Alfredius? för övrigt, så honom går det ju också att påverka till att få SVT att ta över om man nu vill det. Det kostar ju inget att försöka.
-
-
Ja, visst är det hemskt att saker och ting i vår värld kostar pengar. Tycker du inte det är värt 200 kronor i månaden så kan du ju precis som du säger skita i det, men klaga inte över det. Du kan säkert ladda hem loppen dagen efter på Internet. Men nej, du har väl ingen bredbandsuppkoppling, för de kostar oftast mer än 200:- i månaden!BlackhawkMTV skrev:Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
-
Det låter som att det enda du tycker är bra med TV4:s F1-sändningar är att de är gratis. Så du borde väl vara glad, som nu slipper detBlackhawkMTV skrev:Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
-
Måste säg att jag håller med BlackhawkMTV i sakfrågan. Om ex.vis. TV3 skulle ta över, så är ju risken helt klart att det dyker upp någon blek Claes Åkesson kopia, som sitter och rapar ut var 5:minut:" Sitt kvar. Vi är strax tillbaka". TV3 har ju helt klart fördärvat det som en gång kallades för Ishockey-VM. Skulle dom lägga vantarna på F1, så är det riktigt illa...Vill också bara tillägga, att jag är Boxer-kund...
-
-
Även 2006?Ankan skrev:Ang italienska fotbollen har dom inte ens rättigheterna till alla matcher.
Kommer inte ihåg exakt vilka lag det är dom har rättigheterna till men räkna med en del sunk matcher i tv4 eftersom canal+ har rättigheterna te juvuentus o milan iaf.
För det är 2006 dte gäller, och det verkar ju som TV4 har rättigheterna till Serie A 2006 i Sverige ....
-
Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
För böveln, det är ju direktsändning.
.......hur går det om Tv3 får F1, får vi höra orgelmusik var 10 minut?
Jag håller med, det svenska hockeyhjärtat slutade slå för många när 3:an tog över. Hockey VM är inte så viktigt som det var innan.
F1 i 3:an, kan det vara något
Jag håller med, det svenska hockeyhjärtat slutade slå för många när 3:an tog över. Hockey VM är inte så viktigt som det var innan.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
http://www.tv4.se/visa/?ID=404204
Hejsan Janne!
Jaha, ryktena går ju att TV4 kommer att upphöra med F1-sändningarna nästa säsong till förmån för italiensk tråkboll.
Hoppas verkligen att ni tar ert förnuft till fånga och behåller F1 i
tablån. Ni får gärna visa tråkboll också, det är ju bara att låta bli
att titta på eländet.
Formel 1 har väl idag en ganska bred publik i Sverige, mycket tack vare era sändningar som håller hög klass med Janne Blomkvist och Eje Elgh som kommentatorer.
Nej, som sagt fortsätt med F1 för guds skull, det är vi många som vill.
Mvh
M
Svar direkt:
TV4/TV4 Plus kommer inte att fortsätta med Formel ett nästa säsong.
Beslutet har sin grund i inköpet av italienska serie A, som kommer att sändas i TV4 söndag eftermiddagar, på den tid där Formel ett oftast legat. I och med inköpet av serie A blev det naturligt att inte förlänga Formel ett-avtalet - främst av tablåmässiga skäl.
-
Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
-
Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
Eller så är det en kanal man inte betalar för, men då är den reklamfinansierad.
Public Service är alltmer sällsynt.
Kolla lite på hur Viasat sköter STCC-sändningarna. Snyggt, bra och utan reklamavbrott i loppen. Vad alla är domedagsprofeter.
Jag tror det här är chansen till en ännu bättre F1-bevakning i Sverige i TV. TV4 har gjort det bra, sedan Janne kom in i bilden. Men det är bara de senaste par åren de har sänt alla loppen i sin helhet och direktsänt alla kval.
Det var inte länge sen de enbart sände F1-loppen i Europa direkt, resten i 25 min sammandrag och inga kval alls. TV4 har varit bra, för att det inte har funnits några alternativ efter att Canal Digital inte längre kunde sända digitala F1-bevakningen.
Med en ny kanal kan det bli ännu mer F1. TA t.ex. Viasat Sport - loppen live i TV3, alla kval och träningar i Viasat Sport med studioprogram. För och eftersnack. Intervjuer inköpt från andra kanaler.
Eller som Viasat i Danmark gjorde: Alla lopp och kval live, loppen i TV3, kvalen i Viasat Sport. För och eftersnack med studioprogram.
Kommentatorerna - de tog över kommentatorer från de andra kanalerna som kunde kommentera F1.
Man kan välja att se det negativt och överdramatisera, eller se det som en chans till något ännu bättre och koncentrera sig på att se klart den här säsongen först.
-
Det är inte hockeyn jag kritiserar utan alla reklamavbrott.Golfkillen skrev:Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
Sen är det iofs dåligt att en nationalsport sänds i en så liten kanal.
Svt och Tv4 borde ha fixat landslagshockeyn men det ska inte diskuteras i denna tråd, sorry.
Michael Schumacher should have retired as an F1 world champion."Raikkonen is now the fastest driver in the world,"
-
Så då är du egentligen ganska glad att TV4 inte sänder F1 nästa år då? Eftersom det är en reklamfinansierad kanal, som har avbrutit F1-lopp för reklam sedan många år tillbaka nu.minna skrev:Det är inte hockeyn jag kritiserar utan alla reklamavbrott.Golfkillen skrev:Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!minna skrev:Jag har många gånger retat mej på orden, "vi gör nu ett avbrott men ni kommer inte att missa något".
Svt och Tv4 borde ha fixat landslagshockeyn men det ska inte diskuteras i denna tråd, sorry.
-
Eller också skaffar man TV3 och betalar dyrt samt får en väldig massa reklam...LuckyStrike1 skrev: Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.
Som bonus kan man få ett par usla kommentatorer också.
Om man nu får se hela loppet. De kanske tycker att det är lite långt och drygt så det kommer ett avsnitt av Robinson Sämsta Sommaren, eller nåt annat kul mitt i loppet.
Angående STCC och Viasat kan det kanske vara bra för de 137 som tittar på det, men det leder ju inte precis till ökat motorsportintresse bland den stora massan och därmed blir det inte heller något skrivet i tidningarna, eller visat i sportsändningarna, vilket leder till ännu sämre intresse. Jag skulle tro att det är åtskilligt fler som sett DTM än STCC det senaste året. Lika bra det förresten, eftersom det är roligare att titta på.
-
Eh, varför skall man inte få klaga över det?Golfkillen skrev:Ja, visst är det hemskt att saker och ting i vår värld kostar pengar. Tycker du inte det är värt 200 kronor i månaden så kan du ju precis som du säger skita i det, men klaga inte över det. Du kan säkert ladda hem loppen dagen efter på Internet. Men nej, du har väl ingen bredbandsuppkoppling, för de kostar oftast mer än 200:- i månaden!BlackhawkMTV skrev:Har följt F1 länge nu men tar Viasat över så lägger jag ner. Det blir samma som med hockey. Förr var det min favoritsport och sedan TV3 tog över och förstörde tittar jag inte en sekund. Skulle inte för mitt liv vilja punga ut med nästan 200:- till i månaden för att få viasat och se 20 lopp. Urk. Fattar heller inte vad TV4 håller på med. Dom har ju TV4 och TV4+ nog fasen kan det väl inte vara så att dom inte har plats i någon av kanalerna. Bahh. Skandal. När jag äntligen har vant mig vid Ejes svamlande och lärt mig att bortse från hans uppåt vägarna kommentarer.
Det är väl inte så kul att behöva lägga ut 200:-/mån mer än tidigare för att få en liknande eller sämre produkt, så varför är det så svårt att förstå att alla inte jublar över det?
-
Välkommen till 2000-talet, där vi har TV-reklam. Kul att du kunde göra oss sällskap ITV sänder t.ex. betydligt mer reklam än TV4, men det gör oss också att de har råd att satsa mer på F1. Nu är den brittiska publiken iofs något större än den svenska.AndersF1 skrev:Eller också skaffar man TV3 och betalar dyrt samt får en väldig massa reklam...LuckyStrike1 skrev: Antingen betalar man för att se på kanalen, och slipper då reklam.
Som bonus kan man få ett par usla kommentatorer också.
Om man nu får se hela loppet. De kanske tycker att det är lite långt och drygt så det kommer ett avsnitt av Robinson Sämsta Sommaren, eller nåt annat kul mitt i loppet.
Angående STCC och Viasat kan det kanske vara bra för de 137 som tittar på det, men det leder ju inte precis till ökat motorsportintresse bland den stora massan och därmed blir det inte heller något skrivet i tidningarna, eller visat i sportsändningarna, vilket leder till ännu sämre intresse. Jag skulle tro att det är åtskilligt fler som sett DTM än STCC det senaste året. Lika bra det förresten, eftersom det är roligare att titta på.
TV3 ingår ju i de flesta basutbud, så för alla som har kabel-TV så finns den redan där och är något man betalar för. Om man är F1-intresserad kanske det kan vara värt några kronor till i månaden om man inte har det, och det är där F1 hamnar ...?
Herrejösses, kom ju på att bredbandsuppkoppling kostar hundratals kronor varje månad och där får man massa reklam på varenda sida man besöker...
Vad alla verkar vara pessimistiska och dödgrävare. Varför är det uteslutet att Blomma och Eje skulle hänga med och kommentera F1 i den nya kanalen/kanalerna vilka det nu blir?
Vem har sagt att det skulle bli sämre? TV4 har visat kval samt de fleswta, men inte alla, lopp i TV4 de senaste åren. Men det var inte många år sen man inte alls visade loppen utanför Europa och inga kval alls.
STCC kanske det inte skrivs om för att serien är ganska ointressant och tråkig? Sändningarna är det däremot inget fel på, och det visar att Viasat kan göra motorsport. Själva STCC-sändningarna är bra, och jag tror inte de skulle satsa mindre på F1 om det nu skulle bli Viasat.
-
Nej, absolut inte. Jag tycker 4:an har gjort det ganska bra förutom att det är avbrott mitt i ett lopp.LuckyStrike1 skrev:Så då är du egentligen ganska glad att TV4 inte sänder F1 nästa år då? Eftersom det är en reklamfinansierad kanal, som har avbrutit F1-lopp för reklam sedan många år tillbaka nu.minna skrev:Det är inte hockeyn jag kritiserar utan alla reklamavbrott.Golfkillen skrev: Så det är 3:ans fel att den internationella hockeyn inte är lika bra som innan? Intressant!!
Jag hoppas, oavsett vilket bolag som tar över, att reklamavbrotten inte blir fler.
Reklamavbrott i filmer är ett otyg, i direktsända sportprogram rent idiotiskt.
Mitt val av betalkanaler kommer till viss del att styras av F1. En svensktalande F1-sändning med många avbrott kan jag mycket väl byta mot en utländsk utan avbrott.
Intresset hos oss styr väl hur mycket vi är villiga att betala. Det blir väl inte så mycket dyrare att mitt mål om 4 liverejs nästa år påverkas av var tv-sändningarna går.
Turkiet nästa........
-
Jag har väldigt svårt att vara så himla glad och käck över att Tv4 inte ska visa F1. Jag vill veta så snart som möjligt vilken/vilka kanaler(om det bli någon kanal alls!!) som kommer att sända därefter ska jag analysera vad som bör skaffas och hur mycket det kommer att kosta att se på F1.
Drömmen hade väl varit om eurosport börjat satsa på F1 igen som dom gjorde förr i tiden. Men så länge det är ovisst så håller jag mig till dödgrävargänget.
För övrigt är Hockey-VM på trean inte så där superbra i mitt tycke heller. Men man slipper ju både Jihde och Ekwall och det är ju jävligt skönt.
Drömmen hade väl varit om eurosport börjat satsa på F1 igen som dom gjorde förr i tiden. Men så länge det är ovisst så håller jag mig till dödgrävargänget.
För övrigt är Hockey-VM på trean inte så där superbra i mitt tycke heller. Men man slipper ju både Jihde och Ekwall och det är ju jävligt skönt.