Det är bara en osedvanligt vacker bild han ville visa!Slusk skrev:Eua Rouge.
Jag är ganska nyfiken på vad du vill säga med den bild du postade?
Har jag missat något som hänt under Ungers GP?
/S

Det är bara en osedvanligt vacker bild han ville visa!Slusk skrev:Eua Rouge.
Jag är ganska nyfiken på vad du vill säga med den bild du postade?
Har jag missat något som hänt under Ungers GP?
/S
Jag hoppas att ni någon gång blir intresserade av sporten och upptäcker det fina med F1.Gösta skrev:Man får hoppas på det.Slusk skrev:Han/hon är kanske är synsk
/S
Det är alltid vackert att se en av Ron´s bilar gå upp i rök.
Det var inte ditt inlägg jag kommenterade utan det under.Slusk skrev:Minna.
Som McLaren fan kan jag inte låta bli att skoja om allt elände som varit under året.
Intresserad av sporten?
Ja, men inte fanatiskt lagt åt ETT stall eller EN förare.
Kanonlopp av räkan men när kommer dubbeln?
/S
Sett samma lopp?minna skrev:Det är en helt annan stämning i forumet nu för tiden men jag ser ändå fram emot Enzos beskrivning av loppet. Det ska bli intressant och se om vi sett samma lopp.
Får jag ledigt från jobbet åker jag till Turkiet, det vore underbart och se premiären på plats. Hoppas att den banan inbjuder till fler omkörningar.
Omkörningssvårigheter p.g.a. banans utseende och framvingens form, som gör att man inte kan ligga tillräckligt nära, är en fördel för bl.a. M.S. och Trulli.
Dessa skulle blivit omkörda vid flera tillfällen med andra regler om framvingen. Synd att regler ändras så att omkörningar försvåras.
AndersF1 skrev:Jag pratade med Enzo nyss, som var på långresa norrut, men han var övertygad om att Montoya bröt efter stallorder, samt konstaterade att Kimi var omkörningsoförmögen och fick göra en fjollig depåomkörning. I övrigt trodde han på Schumi som WDC och att detta var ett stort steg på vägen.
Vet ej vad biljetterna kostar.AndersF1 skrev:Vad kostar biljetterna till Turkiets GP då?
Jag pratade med Enzo nyss, som var på långresa norrut, men han var övertygad om att Montoya bröt efter stallorder, samt konstaterade att Kimi var omkörningsoförmögen och fick göra en fjollig depåomkörning. I övrigt trodde han på Schumi som WDC och att detta var ett stort steg på vägen.
Nu tror jag precis som Geer skrev att McLaren mörkade bränslemängden lite för att ge Kimi möjligheten att stanna ute lite lägre på stint två (vilket dom lyckades med).Crazy F1 skrev:Är det bara jag som tänkt på detta...men schumi var inte så lätt som vi trodde och då framstår ju hans kvalvarv som ett riktigt Supervarv faktiskt!
Kimi var ju inne tidigare och var ändå EN SEUKUND långsammare på kvalet...ok nu startade han tidigt men EN sekund är mycket...
Det visar ju ändå att farten finns i FERRARIN och i Schumi, men att Däcken iunte orkar hela vägen.
Barichello däremot...vad gör karln?
Hur är det så lätt att räkna ut?Cheever skrev: Kimi hade vunnit lätt även om JPM hade vart kvar, det kunde man räkna ut med en kritbit och en kroppsdel som gösta hade sagt.
Det finns inte en chans att det skulle vara stallorder. McLaren släpper inte 8 poäng när konstruktörs-VM står på spel.Tomas_Boden skrev:Hmm, de skulle väl aldrig uttala en sån stallorder i media ändå? Om det nu skulle ha varit så.. sen vet väl ingen vad det var som gick sönder?
Varför inte? De har släppt poäng förr...minna skrev:Det finns inte en chans att det skulle vara stallorder. McLaren släpper inte 8 poäng när konstruktörs-VM står på spel.Tomas_Boden skrev:Hmm, de skulle väl aldrig uttala en sån stallorder i media ändå? Om det nu skulle ha varit så.. sen vet väl ingen vad det var som gick sönder?
Drivaxelhaveri är det som läckt ut hittills, alla bilar kollas efter racen så det går inte att fejka men viktigaste av allt, dom släpper inte 8 poäng.
Hur menar du? Visste Kimi att Montoyas bil skulle gå sönder och hade kunnat kört långsammare för att vinna ? Efter Montoyas haveri slog han av på takten. Innan körde han för seger.Olle skrev:Ungern var ett gott exempel på där Kimi kör fortare än han behöver och MS kör INTE fortare än han behöver (för att nå bästa placering efter bilens förutsättningar).
Du verkar tro att det här är Jeopardy. Först skrev jag svaret och sen ställer du frågan.Tiresias skrev:Varför inte? De har släppt poäng förr...minna skrev:Det finns inte en chans att det skulle vara stallorder. McLaren släpper inte 8 poäng när konstruktörs-VM står på spel.Tomas_Boden skrev:Hmm, de skulle väl aldrig uttala en sån stallorder i media ändå? Om det nu skulle ha varit så.. sen vet väl ingen vad det var som gick sönder?
Drivaxelhaveri är det som läckt ut hittills, alla bilar kollas efter racen så det går inte att fejka men viktigaste av allt, dom släpper inte 8 poäng.
Det var Kimis körning efter Montoyas haveri jag tänkte på. Han slog inte av på takten, istället fortsatte han köra 1-2 sek snabbare än MS, helt i onödan i min mening. Segermarginalen blev till slut mer än 30 sekunder.Geer skrev:Hur menar du? Visste Kimi att Montoyas bil skulle gå sönder och hade kunnat kört långsammare för att vinna ? Efter Montoyas haveri slog han av på takten. Innan körde han för seger.Olle skrev:Ungern var ett gott exempel på där Kimi kör fortare än han behöver och MS kör INTE fortare än han behöver (för att nå bästa placering efter bilens förutsättningar).
Vi som är ointresserade har väl också rätt att tycka? F1 är så oerhört fult så jag hoppas att jag slipper se något lopp live.minna skrev:Jag hoppas att ni någon gång blir intresserade av sporten och upptäcker det fina med F1.Gösta skrev:Man får hoppas på det.Slusk skrev:Han/hon är kanske är synsk
/S
Det är alltid vackert att se en av Ron´s bilar gå upp i rök.
Crazy F1 skrev:Är det bara jag som tänkt på detta...men schumi var inte så lätt som vi trodde och då framstår ju hans kvalvarv som ett riktigt Supervarv faktiskt!
Kimi var ju inne tidigare och var ändå EN SEUKUND långsammare på kvalet...ok nu startade han tidigt men EN sekund är mycket...
Det visar ju ändå att farten finns i FERRARIN och i Schumi, men att Däcken iunte orkar hela vägen.
Barichello däremot...vad gör karln?
Jag kan ha fel, men jag har för mig att Montoya bröt efter 41 varv, Kimi fortsatte hålla en ganska bra speed i 7 varv, (höga 21:or och låga 22:or), gick i depå varv 48 och körde sedan jämt med Michael in i mål.Olle skrev:Det var Kimis körning efter Montoyas haveri jag tänkte på. Han slog inte av på takten, istället fortsatte han köra 1-2 sek snabbare än MS, helt i onödan i min mening. Segermarginalen blev till slut mer än 30 sekunder.Geer skrev:Hur menar du? Visste Kimi att Montoyas bil skulle gå sönder och hade kunnat kört långsammare för att vinna ? Efter Montoyas haveri slog han av på takten. Innan körde han för seger.Olle skrev:Ungern var ett gott exempel på där Kimi kör fortare än han behöver och MS kör INTE fortare än han behöver (för att nå bästa placering efter bilens förutsättningar).
Det är klart att ni okunniga får tycka till men försök, om det nu går att vara sakliga och skippa hatet ni bär mot vissa stall och nationaliteter.Gösta skrev:Vi som är ointresserade har väl också rätt att tycka? F1 är så oerhört fult så jag hoppas att jag slipper se något lopp live.minna skrev:Jag hoppas att ni någon gång blir intresserade av sporten och upptäcker det fina med F1.Gösta skrev: Man får hoppas på det.
Det är alltid vackert att se en av Ron´s bilar gå upp i rök.![]()
minna, brätta lite om det vackra och unika intresse du har för F1!
Ditt svar var ju felaktigt så jag ställde en motfråga för att du skulle få en dubbelchans, men tyvärr brännde du den chansen ocksåminna skrev:Du verkar tro att det här är Jeopardy. Först skrev jag svaret och sen ställer du frågan.Tiresias skrev:Varför inte? De har släppt poäng förr...minna skrev: Det finns inte en chans att det skulle vara stallorder. McLaren släpper inte 8 poäng när konstruktörs-VM står på spel.
Vi tar det från andra hållet så du fattar.Tiresias skrev:Ditt svar var ju felaktigt så jag ställde en motfråga för att du skulle få en dubbelchans, men tyvärr brännde du den chansen ocksåminna skrev:Du verkar tro att det här är Jeopardy. Först skrev jag svaret och sen ställer du frågan.Tiresias skrev: Varför inte? De har släppt poäng förr......lessen men du får nöja dig med en weekend i Novosibirsk som 3:e och sista plats i F1-Jeopardy
Bättre lycka nästa gång.
Inte ett dugg lättare!!!minna skrev:Vi tar det från andra hållet så du fattar.Tiresias skrev:Ditt svar var ju felaktigt så jag ställde en motfråga för att du skulle få en dubbelchans, men tyvärr brännde du den chansen ocksåminna skrev: Du verkar tro att det här är Jeopardy. Först skrev jag svaret och sen ställer du frågan....lessen men du får nöja dig med en weekend i Novosibirsk som 3:e och sista plats i F1-Jeopardy
Bättre lycka nästa gång.
Jag: McLaren släpper inte 8 poäng
Du: Varför inte? De har släppt poäng förr
Jag: konstruktörs-VM står på spel.
Blev det lättare.
minna skrev:Gösta skrev:
" Inte ett dugg lättare!!! Dom har släppt poäng förut!!! "
Resonerar man som du släpper Ferrari poäng hela tiden, dom kanske inte heller vill vinna konstruktörs-VM.
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpgMr T skrev:minna skrev:Gösta skrev:
" Inte ett dugg lättare!!! Dom har släppt poäng förut!!! "
Resonerar man som du släpper Ferrari poäng hela tiden, dom kanske inte heller vill vinna konstruktörs-VM.![]()