Vad yrar blomman om?
-
Vad yrar blomman om?
Ända sedan BAR blev fällda för att dom sa att dom hade tömt bilen på bensin men inte tömde "primer-tanken" så har blomman hackat på att BAR. Säger hela tiden, sedan dom fuskade med bensin tanken. Har han fortfarande inte fattat att dom inte blev fällda för det? Dom blev ju fällda för att dom ljög om att bilen var tom. Flera andra teams kör med samma typ av extra tank. Tanken i sig är inte förbjuden eller olaglig. Ibland undrar jag hur det är med intresset för Blomman nu mera. Verkar som han ibland inte följer med varken i race eller i övrigt.
-
-
-
Haha... tycker inte det verkar vara något fel på Jannes intresse! Jag minns faktiskt inte heller vad BAR blev fällda för rent juridiskt, men var det inte så att de i praktiken hade använt bränsle som ballast vilket uttryckligen är förbjudet? Så att påstå att BAR fuskade med bensintanken är väl hyfsat korrekt eftersom det var där den otillåtna ballasten befann sig.
-
-
-
-
-
Jo, men med mindre än 6 kg soppa i "fuelcollectorn" så funkade inte bilen, så de visade väl att de aldrig hade kört underviktiga?Blomman skrev:Det enda jag har gjort är att häckla BAR en aning, jag vet mycket väl vad dom blev fällda för....utan bensinen i "fuelcollectorn" så vägde ju bilen dessutom för lite.
JB
Lite OT då det inte har så mycket med topicen att göra, men jag tycker att BAR drabbades konstigt hårt för nåt som ju mycket väl skulle kunna uppfattas som en missuppfattning.
Dessutom ryktet om att det beställdes massa nya tankar ifrån flera stall. Men varför det, om den var laglig och nån typ av "fuel collector" behöver de ju om bilen skall funka på andra ställen än i depån?