STORBRITTANIENS GP 2005

Kungaklassen av motorsport...

Vem vinner STORBRITTANIENS GP 2005

Michael Schumacher
8
18%
Rubens Barrichello
0
Inga röster
Fernando Alonso
3
7%
Giancarlo Fisichella
0
Inga röster
Kimi Räikkönen
23
52%
Juan Pablo Montoya
6
14%
Nick Heidfeld
0
Inga röster
Mark Webber
0
Inga röster
Jenson Button
0
Inga röster
Takuma Sato
1
2%
Jarno Trulli
1
2%
Ralf Schumacher
1
2%
David Coulthard
0
Inga röster
Christian Klien
1
2%
Narain Karthikeyan
0
Inga röster
Tiago Monteiro
0
Inga röster
Christijan Albers
0
Inga röster
Patrick Friesacher
0
Inga röster

Antal röster: 44

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nu var Alonso 8 tiondelar snabbare än Fisichella och tre snabbare än Montoya

Det är lugnt - ge mig en dubbel, ge mig en dubbel 8)
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Klant-Fisichella - vad fan gör karln i F1??

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Tack Fisi :angel:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

YES

Montoya före Alonso - det ska firas med en öl :) Perfekt start på semestern det här.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Bra att Montoya vann. Mindre bra att Alonso kom tvåa. Det blir knepigt att ta vm från honom nu.
Användarens profilbild
hemin

Inlägg av hemin »

Sami skrev:Bra att Montoya vann. Mindre bra att Alonso kom tvåa. Det blir knepigt att ta vm från honom nu.
Så sant, så sant!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sami skrev:Bra att Montoya vann. Mindre bra att Alonso kom tvåa. Det blir knepigt att ta vm från honom nu.
Bra att Montoya vann. Bra att Alonso kom tvåa.

SLC

Inlägg av SLC »

Dr Anders och jag undrar varför är inte dom röda mularna med och fajtas om några pallplatser längre ??? :wink:
Kul med Montoya :up:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

SLC skrev:Dr Anders och jag undrar varför är inte dom röda mularna med och fajtas om några pallplatser längre ??? :wink:
Det händer inte ofta, men ibland är gudarna goda och vänder sig till oss alla rättrogna och skänker oss lite glädje mitt i ett annars alltför rött helvete.

Sen är det ju så att man inte kan begå hur mycket synder som helst, förrän gudarna tröttnar och straffar syndarna från Maranello och Kerpen.

SLC

Inlägg av SLC »

Vi undrar även varför det tar så lång tid för Enzo att kommentera "vissa" tävlingar :roll: 8)
Moderator-polis ;-)
Golfkillen

Inlägg av Golfkillen »

LuckyStrike1 skrev:YES

Montoya före Alonso - det ska firas med en öl :) Perfekt start på semestern det här.
Har du inte varit på semester än, du har ju inte varit anträffbar någonstans (fast jag har nog inte letat så mycket ;-))

Synd att Kimi kom trea, det enda som var tråkigt med resultatet!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

SLC skrev:Vi undrar även varför det tar så lång tid för Enzo att kommentera "vissa" tävlingar :roll: 8)
för att jag nyss kom hem efter Chateau Göst på Värmdö...

Men jösses vilket flyt den där finnen har. Inga riktiga omkörningar. Han låg barkom [Schumacher] i över 20 varv trots en två sekunder snabbare bil och fick sedan två depåomkörningar... vem är det egentligen som är omkörningsoförmögen???

Men, man måste ju erkänna att alla regler som tagist fram för att dämpa de rödas framfart varit effektiva. Men huvudsaken är ju som sagt att Kimi inte vinner och nu ser man ju vem som är bäst i McLaren när inga stallorder kommer, men man kan ju undra vad som hänt om Kimi legat tvåa? Snart går Montoya om Kimi tabellen också...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

SLC skrev:Dr Anders och jag undrar varför är inte dom röda mularna med och fajtas om några pallplatser längre ??? :wink:
Kul med Montoya :up:
Had ni haft mer koll på rejsing och F1 hade ni sluppit undra... ;)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Användarens profilbild
Bopper

Inlägg av Bopper »

EnzoF1 skrev:
SLC skrev:Vi undrar även varför det tar så lång tid för Enzo att kommentera "vissa" tävlingar :roll: 8)
för att jag nyss kom hem efter Chateau Göst på Värmdö...

Men jösses vilket flyt den där finnen har. Inga riktiga omkörningar. Han låg barkom [Schumacher] i över 20 varv trots en två sekunder snabbare bil och fick sedan två depåomkörningar... vem är det egentligen som är omkörningsoförmögen???

Men, man måste ju erkänna att alla regler som tagist fram för att dämpa de rödas framfart varit effektiva. Men huvudsaken är ju som sagt att Kimi inte vinner och nu ser man ju vem som är bäst i McLaren när inga stallorder kommer, men man kan ju undra vad som hänt om Kimi legat tvåa? Snart går Montoya om Kimi tabellen också...
Jag hoppas du skriver detta med ironi för att reta upp Jari och andra Kimi-anhängare, för då är det ju lite kul, men några smilies skulle ju inte skada. Om du däremot skriver det med fullt allvar så är du ju bara tragisk... :hmm: :wink:
Keep on Boppin´
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

EnzoF1 skrev:Vi kommer att få se årets uppkörning (i dubbla bemärkelser) av Schumi i detta lopp. Båda McKrillarna bryter, Montoya med mekaniska problem och Kimi av av/ihopkörning. Alonso bryter han med...
Kanon, tur jag spelade på att Räkan skulle sätta snabbaste varv istället. :D :up:
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

hehe, alltid roligt att läsa Enzo´s "after race"-inlägg.
Stallorder? :o :lol: . Vem har egentligen varit snabbast, när ska dom ens ha kunnat använda stallordet? :o.

Från 13:e till 2:a och från 12:e till 3:e och snabbaste varv. Bevisar ju att han är bra. Eller var allt bara tur och stallorder Enzo? :P
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

PeppeF1 skrev:
EnzoF1 skrev:Vi kommer att få se årets uppkörning (i dubbla bemärkelser) av Schumi i detta lopp. Båda McKrillarna bryter, Montoya med mekaniska problem och Kimi av av/ihopkörning. Alonso bryter han med...
Kanon, tur jag spelade på att Räkan skulle sätta snabbaste varv istället. :D :up:
Kan Enzo möjligtvis vara den sämsta tipparen i forumhistorien? är han månne den sämsta F1-tipparen någonsin?

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Kuopio skrev:hehe, alltid roligt att läsa Enzo´s "after race"-inlägg.
Stallorder? :o :lol: . Vem har egentligen varit snabbast, när ska dom ens ha kunnat använda stallordet? :o.

Från 13:e till 2:a och från 12:e till 3:e och snabbaste varv. Bevisar ju att han är bra. Eller var allt bara tur och stallorder Enzo? :P
Uppkörd tredjeplats!!! ;)

Men jag läser alltför ofta hur Schumi inte kan köra om, så min fråga är varför Kimi inte körde om Schumi trots 2 sekunder snabbare bil? Och denna fråga är helt allvarlig!

Montoya var bevisligen snabbast i McLaren idag då han ju tillryggalade rejsdistansen på kortast tid, eller ska ni komma med nån jarisk förklaring om hur Kimi "egentligen" var snabbare än Montoya.

Jag är nöjd med loppets resultat då Kimi som sagt inte vann utan återigen gjorde en ganska blek figur.

Synd bara att Alonso inte kunde utmana mer, för det hade kunnat blivit en fajt...

Fisichella fick en uppkörd fjärdeplats... ;)

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
PeppeF1 skrev:
Kan Enzo möjligtvis vara den sämsta tipparen i forumhistorien? är han månne den sämsta F1-tipparen någonsin?
Näst bästa tippare på f1bb förra året, det du! :D :D :D

Mina tips gäller på årsbas vet du väl.. ;)

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
LuckyStrike1 skrev:
PeppeF1 skrev: Kanon, tur jag spelade på att Räkan skulle sätta snabbaste varv istället. :D :up:
Näst bästa tippare på f1bb förra året, det du! :D :D :D

Mina tips gäller på årsbas vet du väl.. ;)
Ahh okay - så på årsbasis så kommer vi att få se dubbla uppkörningar (uppkört?) av Schumacher, dubbelt DNF för McLaren och även för Alonso?

Jag tolkade ditt inlägg att gälla för just det här loppet i helgen, men jag är ju så dum ....

Undrar när det här året börjar?

Geer

Inlägg av Geer »

EnzoF1 skrev:
Men jag läser alltför ofta hur Schumi inte kan köra om, så min fråga är varför Kimi inte körde om Schumi trots 2 sekunder snabbare bil? Och denna fråga är helt allvarlig!
Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.
KR: Yeah, I couldn’t get any grip when I got close to him, so when I did get very close, the car got very loose and I couldn’t follow him so that was the main problem really. It’s so hard to follow the cars in high speed corners, so I just couldn’t get close enough.

Förmodar att det är samma sak för alla förare när dom skall passera en långsammare bil på en bana med snabba kurvor. Bilen framför stör airodynamiken och fästet blir sämre.

Geer
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?

Med tanke på att han var ohotad bakifrån, och hade långt upp - varför inte bara spara motorn mot slutet, ta eländet i mål, och inte i onödan riskera att det blir ett tredje haveri nästa helg?

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?

Med tanke på att han var ohotad bakifrån, och hade långt upp - varför inte bara spara motorn mot slutet, ta eländet i mål, och inte i onödan riskera att det blir ett tredje haveri nästa helg?
Jo det var rätt onödigt. Nu ska iofs motorn tåla det men det känns som att man kan spara på krutet till Hockenheim istället. Näväl han fick ju köra rätt många varv på halvfart bakom Trull och Sumo så det där varvet ska ju inte göra varken bu eller bä.

Föresten var det irriterande samtidigt komiskt att höra hur Janne blev till sig när dom tycke sig se att Alonso var om Montoya. Att det var Räikkönen som var ikapp Alonso hade dom ju helt missat under allt bubblande. :D
Geer

Inlägg av Geer »

LuckyStrike1 skrev:Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?

Isen smälte och skumpan väntade. :beer: En del andra höll sig kalla och sparade motorn hela loppet.

Geer
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

En annan sak. Vad har hänt med Williams? Dom är ju helt borta. Jag kan inte minnas när dom var så här dåliga? Hoppas dom dumpar bmw och börjar om med någon annan motorleverantör. Sedan verkar dom inte ha riktigt bra förare heller. Varken Webber eller Heidfeld verkar kunna hjälpa till med utveckling av bilen. Janne hadfe rätt som sa att Williams borde nog tagit in Coulthard istället för Heidfeld. Coulthard hade kunnat hjälpa stallet på ett helt annat sätt.
Geer

Inlägg av Geer »

Så som jag uppfattat det så är Williams nya chassi (som debuterade i frankrike) inte så bra. Heidfeld bytte till det gamla chassit efter fredagsträningen. Det är nog inte bara BMW:s fel att Williams har det svårt.

Geer
Senast redigerad av Geer den sön jul 10, 2005 19:54, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

hehe iofs kör Massa nästan för BMW, men inte riktigt. :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Geer skrev:Så som jag uppfattat det så är Williams nya chassi (som debuterade i frankrike) inte så bra. Massa bytte till det gamla chassit efter fredagsträningen. Det är nog inte bara BMW:s fel att Williams har det svårt.

Geer
Det är nog absolut inte BMW:s fel att Williams är så dåliga - motorn är det stallets minsta problem i år.

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

BMW verkar inte ha så vass motor i år. Så lite är det nog deras fel också. Sedan har väl BMWn ett LCS som är katastrof.
Geer

Inlägg av Geer »

Sami skrev:hehe iofs kör Massa nästan för BMW, men inte riktigt. :wink:
:lol: Tur det finns en ändra knapp
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Sami skrev:BMW verkar inte ha så vass motor i år. Så lite är det nog deras fel också. Sedan har väl BMWn ett LCS som är katastrof.
Det är nog inte heller så bra att tjafsa allt för mycket med motorleverantören, som dessutom tänker starta eget team nästa år. -Jaså, ni är missnöjda med oss och de motorer som ni får betalt för att köra med? Hmm, konstigt att motorn hade 100 hk mindre till den här tävlingen... 8)
Har Williams verkligen fått till någon riktigt bra bil sedan Newey lämnade? De hade ju ett grymt drag på BMW-spisen ett tag och var därför med bra i toppen, men resten av bilen?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

2003 var ju bilen riktigt bra - särskilt efter Monacos GP då man kom underfund med den.

Det är väl egentligen enda året. Som Williamsfan är man mest uppgiven - de har på mindre än ett år lyckats göra sig av med två av toppförarna i F1 samt en fabriksmotor från BMW ....

Helt otroligt, det är tur att Red Bull finns

Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Williams har väl en tendens att bygga bilar som är undermåliga i början av säsongen, för att sedan efter diverse aeropaket uppgraderingar börjar gå som oljade troll. Men i år är de helt väck!

Förr om åren så har nog BMW varit de som gett mest effekt, men i år verkar det inte så. Att interna stridigheter ska gör att BMW surar och ger Williams en motor med låg effekt verkar lite väl extremt. Jag tvivlar på att BMW har råd att dra på sig sådan dålig pr med flit.

Jag måste erkänna att jag har lite svårt att känna för Williams i år. då de har två förare som gör att dom känns tristare än en regnig november dag. Tiden verkar ha sprungit ifrån dom.

BMW/Sauber känns inte som ett jättelyckat drag.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Geer skrev:
EnzoF1 skrev:
Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.
KR: Yeah, I couldn’t get any grip when I got close to him, so when I did get very close, the car got very loose and I couldn’t follow him so that was the main problem really. It’s so hard to follow the cars in high speed corners, so I just couldn’t get close enough.

Förmodar att det är samma sak för alla förare när dom skall passera en långsammare bil på en bana med snabba kurvor. Bilen framför stör airodynamiken och fästet blir sämre.

Geer
Japp, men varför är det då bara [Schumacher] som är usel när han inte kan ta sig om???

Geer

Inlägg av Geer »

Är MS usel ? Det tror inte jag på.
SLC

Inlägg av SLC »

EnzoF1 skrev: men varför är det då bara [Schumacher] som är usel när han inte kan ta sig om???
Tysk, kanske :quest: :idea:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

MS och KR låg bakom Trulli förra loppet och detta. Förra loppet gnällde MS som om han vore släkt med sin lillebrorsa om bromsklossen Trulli. Och vem slutar före vem ändå?! :D
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

groovesnus skrev:1. Kimi
2. Montoya
3. Alonso
4. Button
5. Fisico
6. Sato
7. Webber
8. MS
Om det inte vore för McLaren's envishet att prioritera Montoya så hade mitt tips varit grymt.
Geer

Inlägg av Geer »

Hur hinner förarna kolla på TV när dom kör ? :o

Q: ( Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Kimi, did the team tell you that Fisichella had a problem in his pit stop?
KR: Actually I saw it on one of the big screens so I knew something was happening, because he didn’t pull away when the guys stopped refuelling.

Har även hört andra förar säga att dom sett på storbilden och blir alltid lika impad.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Q: And that fastest lap on the last lap, was that just sending a message?
KR: I had nothing else to do, so I pushed a lot. (Laughter)

Va faan, det är väl bara kul om han gasar lite. Det är ju F1! :D
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

EnzoF1 skrev:
Geer skrev:
EnzoF1 skrev:

Geer
Japp, men varför är det då bara [Schumacher] som är usel när han inte kan ta sig om???
Varför körde inte Schumacher om Trulli då?

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Geer skrev:Hur hinner förarna kolla på TV när dom kör ? :o

Q: ( Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Kimi, did the team tell you that Fisichella had a problem in his pit stop?
KR: Actually I saw it on one of the big screens so I knew something was happening, because he didn’t pull away when the guys stopped refuelling.

Har även hört andra förar säga att dom sett på storbilden och blir alltid lika impad.
Jo, det har jag också tänkt på och mycket verkar de hinna med att se också. Ofta tider och annan info, samt vilka som varit inblandade i omkörningar, o.s.v.. En annan sak är när de pratar i radion trots att de kör i kurviga partier och är inblandade i nån strid med en annan förare. Själv klarar jag inte av att prata i radion annat än på start- och mål-rakan, trots att jag åker gammal volvo...
Men, men, det är förstås för att det är enklare att köra dagens F1-bilar. :-? 8)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Varför körde inte Schumacher om Trulli då?
För att han är usel, kanske?
En omkörningsoförmögen fjolla, precis som dassägarsonen verkar vara ;)
Det blir andra bullar av, när Button och Alonso kör för Ferrari 8)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

:roll:
Alonso klarade ju inte ens att varva Trulli utan problem. :o
Button är enbart duktig på att bli omkörd, så han kan gärna få köra för Ferrari. :D
SLC

Inlägg av SLC »

AndersF1 skrev:Själv klarar jag inte av att prata i radion annat än på start- och mål-rakan, trots att jag åker gammal volvo...
Du får inte så mycket radio-träning va :quest: för det var väl LÄÄÄÄÄÄNGE sen den bilen befann sig på start & MÅL rakan :D :aha:
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag förstod piken, fast den var fin. :)
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
EnzoF1 skrev:
Geer skrev: Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.

Geer
Varför körde inte Schumacher om Trulli då?
Jag säger inget om det! Det är svårt att köra om i F1 idag. Men alltför ofta gnäller vissa om hur usel Schumi är som inte kan köra om. Här satt Kimi med en BETYDLIGT snabbare bil än Schumi (och Trulli) och kom ändå inte om utan fick nöja sig med en depåomkörning (á la Schumi). Men inte blir Kimi kritiserad för det??? Tydligen är det bara [Schumacher] som är omkörningsoförmögen?!?!?

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Låter som du blandat ihop forum. 8)
Användarens profilbild
FZ

Inlägg av FZ »

EnzoF1 = :zz:
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
Geer

Inlägg av Geer »

Hej !
Jag har inte varit aktiv medlem på forumet så länge och har inte läst alla gamla trådar. :wall:

Jag trodde att denna handlande om Silverstone 2005.

Förstår inte tjafset om att MS skulle vara usel på att köra om i denna tråd.