SLC skrev:Dr Anders och jag undrar varför är inte dom röda mularna med och fajtas om några pallplatser längre ???
Det händer inte ofta, men ibland är gudarna goda och vänder sig till oss alla rättrogna och skänker oss lite glädje mitt i ett annars alltför rött helvete.
Sen är det ju så att man inte kan begå hur mycket synder som helst, förrän gudarna tröttnar och straffar syndarna från Maranello och Kerpen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
SLC skrev:Vi undrar även varför det tar så lång tid för Enzo att kommentera "vissa" tävlingar
för att jag nyss kom hem efter Chateau Göst på Värmdö...
Men jösses vilket flyt den där finnen har. Inga riktiga omkörningar. Han låg barkom [Schumacher] i över 20 varv trots en två sekunder snabbare bil och fick sedan två depåomkörningar... vem är det egentligen som är omkörningsoförmögen???
Men, man måste ju erkänna att alla regler som tagist fram för att dämpa de rödas framfart varit effektiva. Men huvudsaken är ju som sagt att Kimi inte vinner och nu ser man ju vem som är bäst i McLaren när inga stallorder kommer, men man kan ju undra vad som hänt om Kimi legat tvåa? Snart går Montoya om Kimi tabellen också...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
SLC skrev:Vi undrar även varför det tar så lång tid för Enzo att kommentera "vissa" tävlingar
för att jag nyss kom hem efter Chateau Göst på Värmdö...
Men jösses vilket flyt den där finnen har. Inga riktiga omkörningar. Han låg barkom [Schumacher] i över 20 varv trots en två sekunder snabbare bil och fick sedan två depåomkörningar... vem är det egentligen som är omkörningsoförmögen???
Men, man måste ju erkänna att alla regler som tagist fram för att dämpa de rödas framfart varit effektiva. Men huvudsaken är ju som sagt att Kimi inte vinner och nu ser man ju vem som är bäst i McLaren när inga stallorder kommer, men man kan ju undra vad som hänt om Kimi legat tvåa? Snart går Montoya om Kimi tabellen också...
Jag hoppas du skriver detta med ironi för att reta upp Jari och andra Kimi-anhängare, för då är det ju lite kul, men några smilies skulle ju inte skada. Om du däremot skriver det med fullt allvar så är du ju bara tragisk...
EnzoF1 skrev:Vi kommer att få se årets uppkörning (i dubbla bemärkelser) av Schumi i detta lopp. Båda McKrillarna bryter, Montoya med mekaniska problem och Kimi av av/ihopkörning. Alonso bryter han med...
Kanon, tur jag spelade på att Räkan skulle sätta snabbaste varv istället.
hehe, alltid roligt att läsa Enzo´s "after race"-inlägg.
Stallorder? . Vem har egentligen varit snabbast, när ska dom ens ha kunnat använda stallordet? .
Från 13:e till 2:a och från 12:e till 3:e och snabbaste varv. Bevisar ju att han är bra. Eller var allt bara tur och stallorder Enzo?
EnzoF1 skrev:Vi kommer att få se årets uppkörning (i dubbla bemärkelser) av Schumi i detta lopp. Båda McKrillarna bryter, Montoya med mekaniska problem och Kimi av av/ihopkörning. Alonso bryter han med...
Kanon, tur jag spelade på att Räkan skulle sätta snabbaste varv istället.
Kan Enzo möjligtvis vara den sämsta tipparen i forumhistorien? är han månne den sämsta F1-tipparen någonsin?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Kuopio skrev:hehe, alltid roligt att läsa Enzo´s "after race"-inlägg.
Stallorder? . Vem har egentligen varit snabbast, när ska dom ens ha kunnat använda stallordet? .
Från 13:e till 2:a och från 12:e till 3:e och snabbaste varv. Bevisar ju att han är bra. Eller var allt bara tur och stallorder Enzo?
Uppkörd tredjeplats!!!
Men jag läser alltför ofta hur Schumi inte kan köra om, så min fråga är varför Kimi inte körde om Schumi trots 2 sekunder snabbare bil? Och denna fråga är helt allvarlig!
Montoya var bevisligen snabbast i McLaren idag då han ju tillryggalade rejsdistansen på kortast tid, eller ska ni komma med nån jarisk förklaring om hur Kimi "egentligen" var snabbare än Montoya.
Jag är nöjd med loppets resultat då Kimi som sagt inte vann utan återigen gjorde en ganska blek figur.
Synd bara att Alonso inte kunde utmana mer, för det hade kunnat blivit en fajt...
Fisichella fick en uppkörd fjärdeplats...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:Vi kommer att få se årets uppkörning (i dubbla bemärkelser) av Schumi i detta lopp. Båda McKrillarna bryter, Montoya med mekaniska problem och Kimi av av/ihopkörning. Alonso bryter han med...
Kanon, tur jag spelade på att Räkan skulle sätta snabbaste varv istället.
Kan Enzo möjligtvis vara den sämsta tipparen i forumhistorien? är han månne den sämsta F1-tipparen någonsin?
Näst bästa tippare på f1bb förra året, det du!
Mina tips gäller på årsbas vet du väl..
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
EnzoF1 skrev:
Men jag läser alltför ofta hur Schumi inte kan köra om, så min fråga är varför Kimi inte körde om Schumi trots 2 sekunder snabbare bil? Och denna fråga är helt allvarlig!
Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.
KR: Yeah, I couldn’t get any grip when I got close to him, so when I did get very close, the car got very loose and I couldn’t follow him so that was the main problem really. It’s so hard to follow the cars in high speed corners, so I just couldn’t get close enough.
Förmodar att det är samma sak för alla förare när dom skall passera en långsammare bil på en bana med snabba kurvor. Bilen framför stör airodynamiken och fästet blir sämre.
Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?
Med tanke på att han var ohotad bakifrån, och hade långt upp - varför inte bara spara motorn mot slutet, ta eländet i mål, och inte i onödan riskera att det blir ett tredje haveri nästa helg?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
LuckyStrike1 skrev:Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?
Med tanke på att han var ohotad bakifrån, och hade långt upp - varför inte bara spara motorn mot slutet, ta eländet i mål, och inte i onödan riskera att det blir ett tredje haveri nästa helg?
Jo det var rätt onödigt. Nu ska iofs motorn tåla det men det känns som att man kan spara på krutet till Hockenheim istället. Näväl han fick ju köra rätt många varv på halvfart bakom Trull och Sumo så det där varvet ska ju inte göra varken bu eller bä.
Föresten var det irriterande samtidigt komiskt att höra hur Janne blev till sig när dom tycke sig se att Alonso var om Montoya. Att det var Räikkönen som var ikapp Alonso hade dom ju helt missat under allt bubblande.
LuckyStrike1 skrev:Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?
Med tanke på att han var ohotad bakifrån, och hade långt upp - varför inte bara spara motorn mot slutet, ta eländet i mål, och inte i onödan riskera att det blir ett tredje haveri nästa helg?
Isen smälte och skumpan väntade. En del andra höll sig kalla och sparade motorn hela loppet.
En annan sak. Vad har hänt med Williams? Dom är ju helt borta. Jag kan inte minnas när dom var så här dåliga? Hoppas dom dumpar bmw och börjar om med någon annan motorleverantör. Sedan verkar dom inte ha riktigt bra förare heller. Varken Webber eller Heidfeld verkar kunna hjälpa till med utveckling av bilen. Janne hadfe rätt som sa att Williams borde nog tagit in Coulthard istället för Heidfeld. Coulthard hade kunnat hjälpa stallet på ett helt annat sätt.
Så som jag uppfattat det så är Williams nya chassi (som debuterade i frankrike) inte så bra. Heidfeld bytte till det gamla chassit efter fredagsträningen. Det är nog inte bara BMW:s fel att Williams har det svårt.
Geer
Senast redigerad av Geer den sön jul 10, 2005 19:54, redigerad totalt 1 gång.
Geer skrev:Så som jag uppfattat det så är Williams nya chassi (som debuterade i frankrike) inte så bra. Massa bytte till det gamla chassit efter fredagsträningen. Det är nog inte bara BMW:s fel att Williams har det svårt.
Geer
Det är nog absolut inte BMW:s fel att Williams är så dåliga - motorn är det stallets minsta problem i år.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Sami skrev:BMW verkar inte ha så vass motor i år. Så lite är det nog deras fel också. Sedan har väl BMWn ett LCS som är katastrof.
Det är nog inte heller så bra att tjafsa allt för mycket med motorleverantören, som dessutom tänker starta eget team nästa år. -Jaså, ni är missnöjda med oss och de motorer som ni får betalt för att köra med? Hmm, konstigt att motorn hade 100 hk mindre till den här tävlingen...
Har Williams verkligen fått till någon riktigt bra bil sedan Newey lämnade? De hade ju ett grymt drag på BMW-spisen ett tag och var därför med bra i toppen, men resten av bilen?
2003 var ju bilen riktigt bra - särskilt efter Monacos GP då man kom underfund med den.
Det är väl egentligen enda året. Som Williamsfan är man mest uppgiven - de har på mindre än ett år lyckats göra sig av med två av toppförarna i F1 samt en fabriksmotor från BMW ....
Helt otroligt, det är tur att Red Bull finns
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Williams har väl en tendens att bygga bilar som är undermåliga i början av säsongen, för att sedan efter diverse aeropaket uppgraderingar börjar gå som oljade troll. Men i år är de helt väck!
Förr om åren så har nog BMW varit de som gett mest effekt, men i år verkar det inte så. Att interna stridigheter ska gör att BMW surar och ger Williams en motor med låg effekt verkar lite väl extremt. Jag tvivlar på att BMW har råd att dra på sig sådan dålig pr med flit.
Jag måste erkänna att jag har lite svårt att känna för Williams i år. då de har två förare som gör att dom känns tristare än en regnig november dag. Tiden verkar ha sprungit ifrån dom.
EnzoF1 skrev:
Men jag läser alltför ofta hur Schumi inte kan köra om, så min fråga är varför Kimi inte körde om Schumi trots 2 sekunder snabbare bil? Och denna fråga är helt allvarlig!
Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.
KR: Yeah, I couldn’t get any grip when I got close to him, so when I did get very close, the car got very loose and I couldn’t follow him so that was the main problem really. It’s so hard to follow the cars in high speed corners, so I just couldn’t get close enough.
Förmodar att det är samma sak för alla förare när dom skall passera en långsammare bil på en bana med snabba kurvor. Bilen framför stör airodynamiken och fästet blir sämre.
Geer
Japp, men varför är det då bara [Schumacher] som är usel när han inte kan ta sig om???
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
MS och KR låg bakom Trulli förra loppet och detta. Förra loppet gnällde MS som om han vore släkt med sin lillebrorsa om bromsklossen Trulli. Och vem slutar före vem ändå?!
Q: ( Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Kimi, did the team tell you that Fisichella had a problem in his pit stop?
KR: Actually I saw it on one of the big screens so I knew something was happening, because he didn’t pull away when the guys stopped refuelling.
Har även hört andra förar säga att dom sett på storbilden och blir alltid lika impad.
LuckyStrike1 skrev:Om Kimi nu har haft motorproblem i två lopp i rad - varför tar han då i för president och fosterland på sista varvet, och med stor lucka upp till tvåna och med god marginal ner till Fisichella bakom, och sätter tävlingens snabbaste varv på sista varvet?
Med tanke på att han var ohotad bakifrån, och hade långt upp - varför inte bara spara motorn mot slutet, ta eländet i mål, och inte i onödan riskera att det blir ett tredje haveri nästa helg?
Q: And that fastest lap on the last lap, was that just sending a message?
KR: I had nothing else to do, so I pushed a lot. (Laughter)
Va faan, det är väl bara kul om han gasar lite. Det är ju F1!
EnzoF1 skrev:
Men jag läser alltför ofta hur Schumi inte kan köra om, så min fråga är varför Kimi inte körde om Schumi trots 2 sekunder snabbare bil? Och denna fråga är helt allvarlig!
Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.
KR: Yeah, I couldn’t get any grip when I got close to him, so when I did get very close, the car got very loose and I couldn’t follow him so that was the main problem really. It’s so hard to follow the cars in high speed corners, so I just couldn’t get close enough.
Förmodar att det är samma sak för alla förare när dom skall passera en långsammare bil på en bana med snabba kurvor. Bilen framför stör airodynamiken och fästet blir sämre.
Geer
Japp, men varför är det då bara [Schumacher] som är usel när han inte kan ta sig om???
Varför körde inte Schumacher om Trulli då?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Geer skrev:Hur hinner förarna kolla på TV när dom kör ?
Q: ( Livio Oricchio – O Estado de Sao Paulo) Kimi, did the team tell you that Fisichella had a problem in his pit stop?
KR: Actually I saw it on one of the big screens so I knew something was happening, because he didn’t pull away when the guys stopped refuelling.
Har även hört andra förar säga att dom sett på storbilden och blir alltid lika impad.
Jo, det har jag också tänkt på och mycket verkar de hinna med att se också. Ofta tider och annan info, samt vilka som varit inblandade i omkörningar, o.s.v.. En annan sak är när de pratar i radion trots att de kör i kurviga partier och är inblandade i nån strid med en annan förare. Själv klarar jag inte av att prata i radion annat än på start- och mål-rakan, trots att jag åker gammal volvo...
Men, men, det är förstås för att det är enklare att köra dagens F1-bilar.
LuckyStrike1 skrev:Varför körde inte Schumacher om Trulli då?
För att han är usel, kanske?
En omkörningsoförmögen fjolla, precis som dassägarsonen verkar vara
Det blir andra bullar av, när Button och Alonso kör för Ferrari
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Geer skrev:
Q: Kimi, in the early stages you were right behind Michael Schumacher and closing up with him at Stowe every lap, but each time he seemed to pull away again on the exit.
KR: Yeah, I couldn’t get any grip when I got close to him, so when I did get very close, the car got very loose and I couldn’t follow him so that was the main problem really. It’s so hard to follow the cars in high speed corners, so I just couldn’t get close enough.
Förmodar att det är samma sak för alla förare när dom skall passera en långsammare bil på en bana med snabba kurvor. Bilen framför stör airodynamiken och fästet blir sämre.
Geer
Japp, men varför är det då bara [Schumacher] som är usel när han inte kan ta sig om???
Varför körde inte Schumacher om Trulli då?
Jag säger inget om det! Det är svårt att köra om i F1 idag. Men alltför ofta gnäller vissa om hur usel Schumi är som inte kan köra om. Här satt Kimi med en BETYDLIGT snabbare bil än Schumi (och Trulli) och kom ändå inte om utan fick nöja sig med en depåomkörning (á la Schumi). Men inte blir Kimi kritiserad för det??? Tydligen är det bara [Schumacher] som är omkörningsoförmögen?!?!?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.