Razor:
Du skrev: "Det är ju uppenbart att FIA kan reglerna bättre än du Jari, eller läser du bara de delar av regelboken som passar dina syften?"
Jag svarade i samma anda:
"Liksom det är uppenbart att de flesta förutom en viss biografägande "pakistansk" FIA-domare kan reglerna bättre än dig Razor, inklusive alla förare."
Så varför är det mer uppenbart att Jari och huvudelen av alla "F1-människor", inklusive förarna, har fel medan du, Nasse(st?) och nån till har rätt?
Jag skrev:
"Man ser ju helt klart på bilderna att när [Schumacher] går upp på kerbsen så är det väldigt långt mellan honom och Montoya, sedan blir det lite tightare."
Du 'svarade':
"Mycket stort avstånd mellan bilarna säger du? Är det 3, 4 eller 5 cm? Eftersom de uppenbarligen hade kontakt så kan ju avståndet inte ha varit speciellt stor, eller hur?"
Hur kan du påstå att det bara är 3-5 cm mellan bilarna när [Schumacher] kör upp på kerbsen och dessutom att det är uppenbart att de kör ihop!? Exakt vilka bilder visar att de kör ihop när [Schumacher] börjar sin färd på kerbsen? Efter ett tag kör [Schumacher] in i Montoya, men då är de långt ut i banan och knappast i närheten av kerbsen. Eller vad menar du, kollade du på något annat lopp?
Som sagt, det verkar som om [Schumacher] försöker ta ett rakare spår över kerbsen för att därigenom komma före Montoya. Det som jag bedömer stora avståndet mellan dem visar ju också att det var [Schumacher] som frivligt går upp på kerbsen. Denna tillfälligt högre kurvhastighet måste naturligtvis straffa sig någonstans och det gör den senare när han tvingas svänga lite tvärare och även få en lägre utgångshastighet. Det kan dock löna sig om han då ligger före en Montoya som inte kommer om. Nu blev det inte så utan Montoya följde med när [Schumacher] gick upp på kerbsen, vilket slutar med att MS håller för hög hastighet när han till slut måste svänga och kör därmed in i Montoya. Jag tycker det var klart Scumis fel, med mest att betrakta som en raceincident.
Att Montoya skall bestraffas är ju helt absurt, det är bara att se vad som obestraffat händer bakom mellan Rubens och Ralf. Däremot kan man ju inte som t.ex. [Schumacher] tränga HHF av banan så att han kraschar. Men det är lite annan kaliber på den typen av förseelse, än den som [Schumacher](eller Montoya beroende på rödögdheten) gjorde sig skyldig till nu.
Innan Enzo börjar med sitt ständiga mästrande om att man inte skall jämföra med andra händelser kan ju Enzo börja med att sluta dra upp Senna varje gång [Schumacher] kritiseras, eller i varje fall ha rygrad nog att namnge de på forumet som glorifierat Senna. Vad andra som inte kan försvara sig här säger är ju tämligen ointressant. (Kanske tur vi delar på en gokart och inte har varsin...)