FIA beslutet idag

Kungaklassen av motorsport...
SLC

FIA beslutet idag

Inlägg av SLC »

Det var väl ungefär det fegaste varianten som FIA kunde komma på....

Näe bort med Mosley nu och välj mig istället 8) :D

Teams found guilty on US fiasco
Only three teams competed in the US Grand Prix
Seven teams pulled out at Indy, leaving only three to race
The seven teams who refused to start the US Grand Prix on 19 June face have been found guilty of bringing the sport into disrepute.

But motorsport's governing body the FIA will not decide their penalty until 14 September, it announced on Wednesday.
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Vad är det för fegt med att vänta?
The WMSC decided to adjourn discussion of penalty to an extraordinary meeting, when it will be seen what steps have been taken to compensate the fans.

And also what steps have been taken by the Michelin teams to make sure nothing like this ever happens again. The final decision will then be made after that
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är fegt, för man vill straffa och hugga men vågar inte ta konsekvenserna av det för att inte riskera de kommande loppen.

Varför inte göra det ordenligt på en gång, istället för att försöka sopa det under mattan och dela ut ett "icke-straff" under vintern?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
GPWC

Inlägg av GPWC »

Fast om man läser det Razor citerar så är det ju trevligt att de vill se vad som kan göras för att förhindra sådana saker framöver innan de bestämmer sig. Antyder att de inte vill döma för hårt.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Dessutom så är det ju faktiskt ganska vanligt vid rättegångar (vilket ju det är i o f s inte var) att svaranden döms som skyldig, men att straffet beslutas vid ett senare datum.
Men det är ju klart, alla domstolar är ju också fega... undrar om Mosley styr dem också? ;)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast FIA är ju inte en brottsdomstol ....

nåja, jag är bara besviken över att det blev det gamla vanliga "fega" F1-handläggandet.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Men domstolar brukar inte vänta 2.5 månad med att besluta om straffet
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Man vill bara smälla dem på käften, men måttar slaget nu bara och väntar lite för att inte riskera årets säsong. Trist för oss som gärna hade sett att F1 vänds upp och ner, skakas om och får lite välbehövlig revolution

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

LuckyStrike1 skrev:Fast FIA är ju inte en brottsdomstol ....
Nej, det är jag väl medveten om och jag skrev också att det inte var en rättegång, men vad jag ville ha fram var att det är vanligt att döma någon som skyldig och att straffet meddelas senare.
Det finns ju andra aspekter att ta hänsyn till vid en straffbedömning än när man ska avgöra skuldfrågan.

Äntligen!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vilka rättegångar tänker du på då?
Brukar inte straffet komma samtidigt som domen?

Olle har visserligen befunnits skyldig till att mörda Lisa, men vi väntar ett kvartal med att ange straffet så får vi se om Olle kanske har blivit snällare under tiden, eller straffat sig själv.

Bort från analogins underbara värld så tycker jag att det var höjden av fegt mesbeslut. Om FIA nu vill visa att de bestämmer och köra dn hårda linje som Max slagit in på så är det väl bara att ge dem nåt i deras tycke lämpligt straff och sedan avvakta konsekvenserna. Eller också säger man att deras poängförlust är straff nog och går vidare. Men nu skjuts ju allting bara upp och ingen vet vad det slutar med. Ett äkta icke-beslut ifrån en organistation som inte vågar stå för sina beslut.
Användarens profilbild
Aramis

Vad tänker han på?

Inlägg av Aramis »

Självklart sitter Max i en knepig situation, på minst 3 olika stolar:

1 - Domare i rättegången
2 - Marknadsförare av sporten
3 - Bibehållandet av den egna makten

Naturligtvis vill han sätta åt stallen så att de fortsättningsvis inte kommer att syssla med mer kartellbildning. Detta gör han genom att bestraffa dem, men meddelar inte själva straffet för att behålla spänningen i mästerskapet ett tag till... Vad jag inte förstår är att HAN inte förstår att han genom att göra detta uppnår precis motsatt effekt. Nu lär ju ingen sitta framför TVn och hålla på någon svart, blå eller vit bil, för att sedan när en tävling återstår se ledaren bli bestraffad och INTE ta hem mästerskapet...

För att se långsiktigt i processen: "Bevara F1 inom FIA och undvik utbrytargrupper" ter det sig märkligt att hålla de 7 M-stallen på sträckbänken i ytterligare 2½ månad, vilket kommer göra att deras fokus INTE kommer att kunna vara 100% Racing. Är detta det bästa för sporten?

FIA:s beslut är INTE i linje med vad som är bäst för sporten!!!

Handlingsplan jag hoppades skulle ligga på Max' skrivbord idag:

- Straffa Michelin.
- Ge dem straffet NU.
- Kasta ut dom ur F1 efter 2005.
- Se till att fokusera på racing så mycket som möjligt och få medierna att intressera sig för annat än däck.
- Gå vidare i livet.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Vilka rättegångar tänker du på då?

Olle har visserligen befunnits skyldig till att mörda Lisa, men vi väntar ett kvartal med att ange straffet så får vi se om Olle kanske har blivit snällare under tiden, eller straffat sig själv.

Bort från analogins underbara värld så tycker jag att det var höjden av fegt mesbeslut. Om FIA nu vill visa att de bestämmer och köra dn hårda linje som Max slagit in på så är det väl bara att ge dem nåt i deras tycke lämpligt straff och sedan avvakta konsekvenserna. Eller också säger man att deras poängförlust är straff nog och går vidare. Men nu skjuts ju allting bara upp och ingen vet vad det slutar med. Ett äkta icke-beslut ifrån en organistation som inte vågar stå för sina beslut.
Nja, det heter väl ofta att domen beslutas om 3 veckor och liknande...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Dessutom F1-världens störste fegis.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag har för mig att straffet brukar meddelas vid ett senare tillfälle vid större rättegångar, och att så sker även i andra länder.

Nu var det som sagt inte en rättegång och FIA har angett, vad jag anser vara rimliga skäl till varför man inte vill dela ut något straff nu.

Äntligen!
Flatspot

Inlägg av Flatspot »

Att besluta om straff om 2.5 månad är väl bara bra? Jag har för mig BAR har 6 månaders villkorligt..borde väl gå ut nånstans då..=)
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

BAR kommer antagligen inte får något extra straff och Mosley sa idag att han förordar ekonomiska straff för stallen, alltså inga poängavdrag.

Äntligen!
Användarens profilbild
groovesnus

Inlägg av groovesnus »

Egentligen är det helt naturligt att dom väntar med straffet. Man kan ju idag inte veta hur många poäng som behöver dras från resp Michelin-stall för att Schuey skall vinna VM.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Razor skrev:
Jag har för mig att straffet brukar meddelas vid ett senare tillfälle vid större rättegångar, och att så sker även i andra länder.
I amerikanska TV-serier har jag sett det någon gång, där som jag förstått det, systemet varit så att juryn avgör om man är skyldig eller inte och domaren avgör straffet, men om det har nåt med verkligheten att göra har jag ingen aning om, eller om det är för att öka dramatiken.
Men förekommer sånt i andra länder?
Jag kan nämligen inte minnas nåt sånt, kan dock mycket väl ha missat det då jag inte precis är någon jurist, men eftersom du kom med påståendet så tänkte jag att du kanske hade några exempel eller hårda fakta att lägga fram?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

groovesnus skrev:Egentligen är det helt naturligt att dom väntar med straffet. Man kan ju idag inte veta hur många poäng som behöver dras från resp Michelin-stall för att Schuey skall vinna VM.
haha precis :up: och så kan stallen bli avstängda för tävlande i två månader: november och december :D

Lite grann som Schumachers straff efter Jerez 97 .... så allvarligt hej och hå men noll praktisk betydelse :)

Användarens profilbild
Pepparkvarnen

Inlägg av Pepparkvarnen »

Befanns skyldig 17'e Mars, får reda på straffet idag.
http://www.courttv.com/trials/johnson/062705_ctv.html
Except For Ending Slavery, Fascism, Nazism, and Communism, WAR has Never Solved Anything.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det är inte slut än - stallen har en presskonferens 17,00 och de ryktas vara väldigt besvikna över beslutet och att ha befunnits skyldiga på någon av punkterna.

Det snurrar vidare

Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

AndersF1 skrev:I amerikanska TV-serier har jag sett det någon gång, där som jag förstått det, systemet varit så att juryn avgör om man är skyldig eller inte och domaren avgör straffet, men om det har nåt med verkligheten att göra har jag ingen aning om, eller om det är för att öka dramatiken.
Men förekommer sånt i andra länder?
Jag kan nämligen inte minnas nåt sånt, kan dock mycket väl ha missat det då jag inte precis är någon jurist, men eftersom du kom med påståendet så tänkte jag att du kanske hade några exempel eller hårda fakta att lägga fram?
Jag kan tyvärr inte komma på några bra exempel från Sverige, men t ex så användes den modellen när den belgiske storpedofilen (Deletroux, eller vad han heter) skulle dömas.
Senast redigerad av Razor den ons jun 29, 2005 16:54, redigerad totalt 1 gång.

Äntligen!
SLC

Inlägg av SLC »

Radiointervju med Mosley just nu på BBC 5live.... men inget nytt utan samma kommentarer i stort som det han skrivit innan på FIA.com....

men att straffet beror mest på om teamen/michelin inte tabbar sig igen med däck....
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Hur fega får man vara? FIA drar på det för att försöka sitta med trumf på hand i september. :down:

Max Mosley börjar mer och mer påminnna om Gollum.
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

LuckyStrike1 skrev:Det är inte slut än - stallen har en presskonferens 17,00 och de ryktas vara väldigt besvikna över beslutet och att ha befunnits skyldiga på någon av punkterna.

Det snurrar vidare
Det här ju mer spännande än själva loppen.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

groovesnus skrev:Egentligen är det helt naturligt att dom väntar med straffet. Man kan ju idag inte veta hur många poäng som behöver dras från resp Michelin-stall för att Schuey skall vinna VM.
Nej, det vore ju pinsamt om de tog alla poäng av Alonso idag och så hann han förbi Schumi ändå innan säsongen var slut. Då är det bättre att de ryker när det bara är några få lopp kvar. 8)
Geer

Inlägg av Geer »

Nu blir det SPÄNNANDE att följa F1 och poäng jakten i VM.
Iallafall efter 17 sep när man vet den igentliga ställningen.

Nej... det var ett tråkigt beslut för mig som TV tittare.

Det var ingen rättegång dom var på och troligaste orsaken att man väntar med beslutet är att Max inte fått med sig alla i FIA och inte vågade köra sitt race. Bojkott kan det ju bli efter sep. Före mötet hade fia sagt att beslutet skulle komma idag.

Geer
jAsO

Inlägg av jAsO »

Razor skrev: Jag kan tyvärr inte komma på några bra exempel från Sverige, men t ex så användes den modellen när den belgiske storpedofilen (Deletroux, eller vad han heter) skulle dömas.
Anledningen till att du inte kan komma på några bra exempel är att det inte finns några exempel, utan i ett visst undantagsfall. En svensk brottmålsdom innehåller tre delar: domskäl, domslut och påföljdsbestämning. När domstolen avslutar huvudförhandlingen för att meddela dom någon vecka senare måste denna domen innehålla alla dessa tre delar.

Undantagsfallet är när domstolen efter huvudförhandlingen begär en stor psykiatrisk undersöking av den tilltalade. Då har domstolen funnit den tilltalade skyldig, men vill veta om fängelse är möjligt.
Geer

Inlägg av Geer »

Michelinstallen överklagar.

Dom tycker inte att det är deras fel att däcken inte höll. Dom har använt fias leverantör av däck och Michelin bär skulden för att däcken inte höll.

Dom tycker också att man har rätt att använda depån i ett race.

Kortfattat men ändå !

Geer
SLC

Inlägg av SLC »

Videolänk med Mosley som kommenterar beslutet.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsp ... 631523.stm#

Öppnas med RealPlayer
Moderator-polis ;-)
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ett jäkligt smart beslut av FIA. De har fortfarande möjligheten att klämma åt stallen rejält utan att riskera att säsongen inte fullföljs, låt vara för ett par av de avslutande tävlingarna mot slutet. Själv tror jag att stallen hade föredragit ett rejält straff levererat omgående så att de hade kunnat skrida till verket med sin bojkott. Nu är de gisslan fram till att straffet meddelas. De kan inte klaga för mycket eftersom de riskerar värre straff, de kan inte bojkotta eftersom de skulle förlora ansiktet.

Men faran för en bojkott är nog långt ifrån över. Vad händer med Michelin? Och hur kommer stallen att reagera på det?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Geer

Inlägg av Geer »

Varför är det bra för Formel 1 om flera F1 stall får hårda straff? :doh:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jamen, det är väl bra.

Tärnström

Geer

Inlägg av Geer »

För vem ?
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

För Formel 1.

Tärnström

Geer

Inlägg av Geer »

Ok. Formel 1 tävlingarna blir alltså bättre när stall straffas hårt och betalar mycket i böter. :up:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ja, de blir bättre av att stallen lär sig att lyda till nästa gång.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

JTarnstrom skrev:Ja, de blir bättre av att stallen lär sig att lyda till nästa gång.

Tärnström
Tja det har gått mer än 50 år utan att de har lärt sig hittills, men vilket sekel som helst nu .....

Det här är motorsport - stall och styrande organ kommer aldrig att bli överens på den här nivån. Böter kommer inte att hjälpa till med något, men får det FIA att känna sig bättre så är väl det gott nog - antar jag.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Q: Was it a decision taken by all the members of the World Council?

Mosley: This decision was unanimous for the World Council. Of course, not every member of the World Council could participate in the discussion because, for example, Jean Todt, of Ferrari, who is a member of the World Council, absented himself before we started the discussion on the Indianapolis speedway. Equally Nasir Hussain was the chief steward at Indianapolis, so he played no part, and then Bernie Ecclestone played a very restricted part because he, too, was also involved. Otherwise everyone was there and it was unanimous.
Det var åtminstone en nyhet för mig att Jean Todt ingår i World Council som iag dömde stallen.

Opartisk domstol? Jo tjena .... Jean Todt och Nasir Hussain .... jaja ...

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Okej, stallen behöver inte lära sig. Det är upp till dem själva om de vill klanta sig om och om igen. FIA rules. Precis som det ska vara.

Tärnström

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:
Q: Was it a decision taken by all the members of the World Council?

Mosley: This decision was unanimous for the World Council. Of course, not every member of the World Council could participate in the discussion because, for example, Jean Todt, of Ferrari, who is a member of the World Council, absented himself before we started the discussion on the Indianapolis speedway. Equally Nasir Hussain was the chief steward at Indianapolis, so he played no part, and then Bernie Ecclestone played a very restricted part because he, too, was also involved. Otherwise everyone was there and it was unanimous.
Det var åtminstone en nyhet för mig att Jean Todt ingår i World Council som iag dömde stallen.

Opartisk domstol? Jo tjena .... Jean Todt och Nasir Hussain .... jaja ...
Rätta mig om jag har fel, men det står väl tydligt att varken Todt eller Hussain var med där idag?!?!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.

Gösta

Inlägg av Gösta »

Varför denna irritation över FIA?

Vem är kompetentare än dom att dömma övertramp av ett regelbrott?

Utan ett beslutande och oantastligt organ så skulle anarki råda. Då skulle F1 bli lika långlivat som villken dagssländeserie som helst.

FIA gör helt rätt och de har både min och den kunniga motorsportpublikens reservationslösa stöd. :up:

Svineri och förakt av så stora mått som michelin utsatte den amerikanska motorsportpubliken för måste bestraffas med kännbara straff. Komma till en tävling som vilket jävla amatörstall som helst. Svagt.

Nu vill man skylla ifrån sig. Dåligt.

Gillade FIA´s brev till michelin där man upplyste dom om att kurvan sett lika dan ut i nästan hundra år och att F1 är motorsport under extrema förhållanden. :D
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ja, det står att de ursäktade sig i mötet när Indy skulle diskuteras.

Jag blev däremot förvånad att en domstol, eller ett råd, som ska vara opartiskt bland annat har en stallchef som medlem.

Tycker inte du det är underligt? För även om Jean Todt kanske är världens mest ärliga människa med den största integriteten, så kvarstår det faktum att hans uppdragsgivare är Ferrari. Det går inte att förena med att vara medlem i ett råd som opartiskt ska granska händelser i F1. Det säger ju sig självt - lika bisarrt som att Ron Dennis skulle sitta i World Council ...

Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Som väntat föll flera anklagelser på sin egen orimlighet.
Dom återstående anklagelserna kommer att överklagas.

Vidare så betyder fördröjning av dom följande:

Michelinstallen skall slicka Mosley i röven i två och enhalv månaders tid (dom får trängas med Todt).

Blir han tillfredställd så är han snäll och tackar för behandlingen.
Om han inte blir tillfredställd så bötfäller han dom och sticker på kärlekssemester med Todt för pengarna.

F1 när det är som bäst... :roll:
Say no more...
http://personal.inet.fi/cool/boive/00-spa.mpg
Nico Rosberg: Dad a hero, but Hakkinen is my idol.
Gösta

Inlägg av Gösta »

Mr T skrev:Som väntat föll flera anklagelser på sin egen orimlighet.
Dom återstående anklagelserna kommer att överklagas.

Vidare så betyder fördröjning av dom följande:

Michelinstallen skall slicka Mosley i röven i två och enhalv månaders tid (dom får trängas med Todt).

Blir han tillfredställd så är han snäll och tackar för behandlingen.
Om han inte blir tillfredställd så bötfäller han dom och sticker på kärlekssemester med Todt för pengarna.

F1 när det är som bäst... :roll:
Ett som vanligt genomtänkt och seriöst inlägg. Du bekräftar bara vad jag länge anat. :up:
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"

(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
Geer

Inlägg av Geer »

Gösta skrev:
Svineri och förakt av så stora mått som michelin utsatte den amerikanska motorsportpubliken för måste bestraffas med kännbara straff. Komma till en tävling som vilket jävla amatörstall som helst. Svagt.
Helt rätt att Michelin skall straffas. Men dom är inget stall.

Nu straffas stallen:
1.för att Michelin (som FIA utsett till däcksleverantör) hade kass däck. Det är lite svårt att förstå.
2. Att man körde i depå på formationsvarvet. Det verkar mer logisk med straff.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

LuckyStrike1 skrev:Ja, det står att de ursäktade sig i mötet när Indy skulle diskuteras.

Jag blev däremot förvånad att en domstol, eller ett råd, som ska vara opartiskt bland annat har en stallchef som medlem.

Tycker inte du det är underligt? För även om Jean Todt kanske är världens mest ärliga människa med den största integriteten, så kvarstår det faktum att hans uppdragsgivare är Ferrari. Det går inte att förena med att vara medlem i ett råd som opartiskt ska granska händelser i F1. Det säger ju sig självt - lika bisarrt som att Ron Dennis skulle sitta i World Council ...
Det var väl ändå ganska väntat att just Jean Todt satt där?
Lika förvånande som att Nasir Hussain var chief steward på Indy, han brukar ju aldrig vara chief steward när det är kontroverser på gång. Dömer alltid lika bra och rättvist. Blev inte han av med sin licens ett tag? Men, plopp, så är han både "chief steward" igen och medlem i World Council. Var Jean Todt och Nassir med och dömde BAR också?
Tar de ö.h.t. något beslut där Todt inte kan anses vara jävig? Minst sagt, otroligt.

Hur gör man för att hamna i World Council?
Som jag fattat det så får det vara max en representant ifrån varje land och landet man representerar skall arrangera en tävling som ingår i nåt större FIA-mästerskap, men vad kör man i Indien, eller var Nassir nu kommer ifrån? Och hur blir det just de här 20, eller hur många de nu är? Vilka är de förresten?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

LuckyStrike1 skrev:Ja, det står att de ursäktade sig i mötet när Indy skulle diskuteras.

Eller lika bisarrt som att det sägs att Ron Dennis skulle bli chef för GPWC menar du?

Nu handlar ju FIA om mer än F1 eller hur? Så länge Todt inte är med och beslutar om sånt som kan gynna/missgynna hans stall så gör det väl inget? Han var ju som sagt inte med i gårdagens "dom", det står ju uttryckligen att han inte var närvarande vid nämnda förhandlingar. Vidare är väl inte Todt stallchef längre, är det inte Brawn som blivit det?
Senast redigerad av EnzoF1 den tor jun 30, 2005 07:17, redigerad totalt 1 gång.

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

AndersF1 skrev:Hur gör man för att hamna i World Council?
Som jag fattat det så får det vara max en representant ifrån varje land och landet man representerar skall arrangera en tävling som ingår i nåt större FIA-mästerskap, men vad kör man i Indien, eller var Nassir nu kommer ifrån? Och hur blir det just de här 20, eller hur många de nu är? Vilka är de förresten?
Det är bl.a. jag, Gösta och Pepparkvarnen som sitter med... :D ja och så Tengil då...

Användarens profilbild
Jari
Varnad
Varnad

Inlägg av Jari »

Hahaha!!!
:D
Muaaahhhaaahhhhaaaahhhhhhaaahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!
Nazir Hoosein, IGEN!!!

Det kan fan inte bli bättre!
Man borde egentligen kunnat räkna ut detta med arslet och en kritbit, som en notorisk fartsyndare brukar säga.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jari skrev:Hahaha!!!
:D
Muaaahhhaaahhhhaaaahhhhhhaaahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!
Nazir Hoosein, IGEN!!!

Det kan fan inte bli bättre!
Man borde egentligen kunnat räkna ut detta med arslet och en kritbit, som en notorisk fartsyndare brukar säga.
Hur är det med läsförståelsen??? Han var ju inte med i beslutet.

Gör du dig till eller?

Du kan bara inte erkänna att McLaren gör fel va? Lika lite som att du kan erkänna att de är det stall som tillämpat stallorder mest under modern tid. Samt att Mika Häkkinen fått störst andel av sina segrar uppkörda på detta sätt.

Jösses vad trist det måste vara att vara lika bitter och inåtvänd som du...