Jag sade dessutom att jag är emot könskvoteringar - låt sakkunskapen bestämma.
"kanske dom hade en bimbo med "just for fun" eller som det heter mer korrekt "i vårt nordiska samarbete". - så skrev jag och jag påstår att jag hade rätt ända från början

Jag hade de facto aldrig hört om en Formel1-expert vid namn Leena Lavonius.
Jag fick, p.g.a. ovanstående. t.o.m. frågan här av herrar Jari och Anders om jag inte tyckte om kvinnor (allt skall man då få höra innan öronen trillar av

Nu har min finsktalande arbetskollega (äntligen) kommit med upplysningar om denna expert inom Formel1 sedan han läst i Helsingin Sannomat,s arkiv;
Lavonius är en sakkunnig skribent i den största finska nationella tidningen Helsingin Sannomat. Hon skriver i olika ämnen - allt från Alvar Aaltos konst till sport i allmänhet.
Leena Lavonius har ALDRIG skrivit en artikel om Formel1 - det närmaste Formel1 hon berört i alla sina artiklar, är att hon i ett (kultur-?)reportage nämnde om att det fanns i ett visst kafé var taxichaufförer brukar hålla hus, en plansch på väggen med Formel1-motiv

Hälsningar från en nitisk och enträgen rättssökare, Formulis

Jari skrev:
Helsingin Sanomat är en av de få seriösa tidningarna vi har kvar i norden och jag tror inte att dom gör något mot bättre vetande, som t.ex att kvotera in en "bimbo" just for fun.
Psst! Har du något emot tjejer?
(Till Jari: jag tror hon fick resan till Melbourne som en premie - så här brukar det gå till. Formulis. Si?)
AndersF1 skrev:
Varför kan kvinnliga reportrar automatiskt mindre om motorsport än manliga? Det har väl t.o.m. funnits ett par kvinnliga teamchefer i F1, om jag inte minns fel, eller hur? Tror knappast de fick jobbet för att någon ville ha med en bimbo "just for fun"...
(hoppas jag fått rätt uppgifter - annars blir man väl hängd här - Formulis)