Bestraffning !!
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: lör mar 05, 2005 11:36
- Ort: Hörby
Bestraffning !!
Hej,
Måste bara få ställa en fråga...
Montoya fick idag svart flagg för att ha passerat Coulthard efter den vita linjen, under SC-varv...
Svart flagg !??! När delades det ut senast ??
Hade det inte varit nog med ett Stop-and-Go eller en Drivethrough...??
Jag menar dom sviktar ju på regler i andra fall, som t.ex bedömning av Alonsos däck i Monaco. Det står i regelboket att om däcket är för nerslitet och föraren drar nytta av detta, så ska straff utdelas....
Men så klatrt drog han nytta av det... Han tog poäng, vilket han inte hade gjort om han hade varit tvungen att gå i depå.
Så nu detta med Montoya idag.... Coulthard var ju redan varvad, och jag förstår inte vad som var så fel med det Montya gjorde...
Jag tycker till och med att Coulthard (som gjorde en hel del konstiga saker under racet... b.la vid varvningar o.s.v) var den som gjorde mer fel än Montoya...
MVH
Balder
Måste bara få ställa en fråga...
Montoya fick idag svart flagg för att ha passerat Coulthard efter den vita linjen, under SC-varv...
Svart flagg !??! När delades det ut senast ??
Hade det inte varit nog med ett Stop-and-Go eller en Drivethrough...??
Jag menar dom sviktar ju på regler i andra fall, som t.ex bedömning av Alonsos däck i Monaco. Det står i regelboket att om däcket är för nerslitet och föraren drar nytta av detta, så ska straff utdelas....
Men så klatrt drog han nytta av det... Han tog poäng, vilket han inte hade gjort om han hade varit tvungen att gå i depå.
Så nu detta med Montoya idag.... Coulthard var ju redan varvad, och jag förstår inte vad som var så fel med det Montya gjorde...
Jag tycker till och med att Coulthard (som gjorde en hel del konstiga saker under racet... b.la vid varvningar o.s.v) var den som gjorde mer fel än Montoya...
MVH
Balder
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
-
- Inlägg: 749
- Blev medlem: lör mar 09, 2002 01:00
- Ort: Mölndal
Han körde mot rött ljus... lite hårdare bestraffing då
Meningen med livet: Att ha jävligt skôjj!!!
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
http://www.racedog.ws/Motorcalendar.htm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Han fick svart flagg för att han körde ut ur depån när depåutfarten var stängd.
För övrigt var det Klien och inte Coulthard som strulade vid varvningarna.
För övrigt var det Klien och inte Coulthard som strulade vid varvningarna.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Re: Bestraffning !!
Jag förstår inte hur du kan påstå att Alonso skulle ha blivit bestraffad för att ha kört med nedslitna däck i Monaco.Balder skrev:Jag menar dom sviktar ju på regler i andra fall, som t.ex bedömning av Alonsos däck i Monaco. Det står i regelboket att om däcket är för nerslitet och föraren drar nytta av detta, så ska straff utdelas....
För det första så står det att FIA kan vidta åtgärder om däcket är nedslitet och prestandan förbättras av det, inte om föraren drar nytta avt det.
På vilket sätt förbättrades Alonsos prestanda av att han fick så dåligt grepp att han var tvungen att släppa andra förare förbi sig?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Livetimingen sa Klien, och det såg ut som Kliens hjälm också.
Dessutom varvade en Renault Coulthard flera varv efter den incidenten .....
Dessutom varvade en Renault Coulthard flera varv efter den incidenten .....
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vem denne "någon" hos McLaren är kan vi räkna ut med arslet och en kritbit.Nisse skrev:Det var "någon" hos Mclaren som ville att Kimi skulle få en uppkörd.
Undrar om Montoya skrek, "**ck you, **nkers", till depån den här gången med
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Nu har ju i o f s McKrill gått ut med det offentligt i pressen, men i år är det trots allt uttryckligen förbjudet, vilket det inte var när Ferrari använde stallorder.LuckyStrike1 skrev:På sätt och vis är McLaren värre än Ferrari, för Ferrari hymlar åtminstone inte med sin strategi.
Jag förstår däremot att McLaren, eller något annat stall med för den delen, anväder sig av stallorder
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: sön jun 12, 2005 21:25
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Re: Bestraffning !!
Nu var det som sagt inte därför, men under SC råder gulflagg och då får man inte köra om. Undantag om den framför verkar ha problem och/eller det t.ex. vinkas med vitflagg.Balder skrev:Hej,
Måste bara få ställa en fråga...
Montoya fick idag svart flagg för att ha passerat Coulthard efter den vita linjen, under SC-varv...
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Re: Bestraffning !!
Det är den där eviga myten om att totalt nerslitna mönstrade däck skulle förvandlas till den gamla goda tidens superslicks...Razor skrev:På vilket sätt förbättrades Alonsos prestanda av att han fick så dåligt grepp att han var tvungen att släppa andra förare förbi sig?
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Vad skulle kunna tänkas vara ett grövre brott än att lämna depån vid rött ljus???? Han utsätter då sina medtävlare för livsfara. Han borde fråntas de poäng han har och stängas av ett gäng lopp. Han skall vara tacksam över att det bara blev svartflagg.hforsling skrev:Han blev diskad pga att han lämnade depån vid rött ljus. Inget annat! Kunde ha fått ett mildare straff, tycker jag med.
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Re: Bestraffning !!
Aha, den... den är t o m äldre än den om att Jesus gick på vattnet.ANFRAN skrev:Det är den där eviga myten om att totalt nerslitna mönstrade däck skulle förvandlas till den gamla goda tidens superslicks...Razor skrev:På vilket sätt förbättrades Alonsos prestanda av att han fick så dåligt grepp att han var tvungen att släppa andra förare förbi sig?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån jan 10, 2005 14:15
Helt rätt!SunnyRikard skrev:Han körde mot rött ljus... lite hårdare bestraffing då
Det första man får lära sig som ny gokart/racerförare är att den röda flaggan är helig.
Här var det nu en röd lampa i stället, men precis lika viktig.
Ingen pardon får ges om förare inte respekterar röd signal.
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
Ähh, kalla det vad ni vill, men visst fan var det stallorder.....
Sedan att det inte var stallorder i ordets bemärkelse är en annans sak...jag menar om två teamkompisar kubbas på banan och teamet vill att den bakre ska om, då kan ju teamet "av misstag" råka ta lite extra tid på sig men tankningen och så vipps är den andre förbi, eller som i gårdagens fall så tar de in tvåan före ledaren vilket resulterar i att Montoya tappar en massa tid.
Jag skulle gjort likadant om jag var Dennis, teamorder hör till anser jag och jag klandrar dem inte en sekund för det, men det intressanta är att om det hade varit Ferrari som gjort en liknande sak så hade det varit betydligt mera liv från många än vad det är idag....
Sedan kan man alltid ställa sig frågan...vad är teamorder egentligen? måste stallchefen säga rakt ut, släpp förbi bakomvarande eller räknas det även när man lindar in det lite snyggt....
Jag vet inte hru domarna bedömmer olika saker och hur hårt de staraffar olika överseelser i reglerna, men jag antar att de tyckte att köra mot rött är alvarligt och så är det i verkliga livet också, kör man mot rött och polisen ser det så ryker ju körkortet....
Sedan att det inte var stallorder i ordets bemärkelse är en annans sak...jag menar om två teamkompisar kubbas på banan och teamet vill att den bakre ska om, då kan ju teamet "av misstag" råka ta lite extra tid på sig men tankningen och så vipps är den andre förbi, eller som i gårdagens fall så tar de in tvåan före ledaren vilket resulterar i att Montoya tappar en massa tid.
Jag skulle gjort likadant om jag var Dennis, teamorder hör till anser jag och jag klandrar dem inte en sekund för det, men det intressanta är att om det hade varit Ferrari som gjort en liknande sak så hade det varit betydligt mera liv från många än vad det är idag....
Sedan kan man alltid ställa sig frågan...vad är teamorder egentligen? måste stallchefen säga rakt ut, släpp förbi bakomvarande eller räknas det även när man lindar in det lite snyggt....
Jag vet inte hru domarna bedömmer olika saker och hur hårt de staraffar olika överseelser i reglerna, men jag antar att de tyckte att köra mot rött är alvarligt och så är det i verkliga livet också, kör man mot rött och polisen ser det så ryker ju körkortet....
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det blev väl inte bättre av att han började fajtas om position med Coulthard bakom säkerhetsbilen.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: lör mar 05, 2005 11:36
- Ort: Hörby
Så du tycker att det är helt OK att Alonso stannar ute med så pass nerslitna däck... Han drar ju nytta av situationen, så mycket han kan... Han kan inte försvara sin placering, helt rätt... MEN (!!) han stannar kvar på banan och får VM-poäng, vilket jag har svårt att tänka mej att han hade fått om han hade varit tvungen att gå i depå eller ha blivit diskad... Eller ??Jag förstår inte hur du kan påstå att Alonso skulle ha blivit bestraffad för att ha kört med nedslitna däck i Monaco.
För det första så står det att FIA kan vidta åtgärder om däcket är nedslitet och prestandan förbättras av det, inte om föraren drar nytta avt det.
På vilket sätt förbättrades Alonsos prestanda av att han fick så dåligt grepp att han var tvungen att släppa andra förare förbi sig?
MVH
Balder
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Varför skulle han ha blivit diskad?Balder skrev:Så du tycker att det är helt OK att Alonso stannar ute med så pass nerslitna däck... Han drar ju nytta av situationen, så mycket han kan... Han kan inte försvara sin placering, helt rätt... MEN (!!) han stannar kvar på banan och får VM-poäng, vilket jag har svårt att tänka mej att han hade fått om han hade varit tvungen att gå i depå eller ha blivit diskad... Eller
Regeln säger bara att FIA kan vidta åtgärder om däcken slits ner till slicks och prestandan förbättras av att de är nedslitna till slicks.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån jan 10, 2005 14:15
Vad är det du babblar om? Har vi andra missat något? När blev det regel att man inte får vara långsam på banan?Balder skrev:
Så du tycker att det är helt OK att Alonso stannar ute med så pass nerslitna däck... Han drar ju nytta av situationen, så mycket han kan... Han kan inte försvara sin placering, helt rätt... MEN (!!) han stannar kvar på banan och får VM-poäng, vilket jag har svårt att tänka mej att han hade fått om han hade varit tvungen att gå i depå eller ha blivit diskad... Eller ??
MVH
Balder
Om en sån regel finns så kan vi ju diska Jordan och Minardi redan innan start...
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Spöstraff, är det något man skulle kunna införa i F1 som bestraffning??
Nu bryr sig förarna inte om straffen, dom är likgiltiga om dom tvingas i depå eller får en penningböter.
Nazir till Ron över radion: "Ron we want Montoya in for 10 lashes with the whip, todays executor will be Mr. Eccelstone"
Nu bryr sig förarna inte om straffen, dom är likgiltiga om dom tvingas i depå eller får en penningböter.
Nazir till Ron över radion: "Ron we want Montoya in for 10 lashes with the whip, todays executor will be Mr. Eccelstone"
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån jan 10, 2005 14:15
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Tänkta samma tanke... Allmänna Bröder, vilket band! Fortfarande bättre än någonsin.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 742
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Dayton, OH
Kanske ar lage att infora 107% regeln igen sa vi slipper se rundningsmarken.Vad är det du babblar om? Har vi andra missat något? När blev det regel att man inte får vara långsam på banan?
Om en sån regel finns så kan vi ju diska Jordan och Minardi redan innan start...
This post was submitted using 100% recycled electrons
-
- Inlägg: 32
- Blev medlem: lör mar 05, 2005 11:36
- Ort: Hörby
Agg !!
Hej,
Aggresiva människor och "wanna be" profiler verkar störa sej på mitt uttalande. Jag hoppas bara att deras inlägg och kunskap är så mycket bättre än andras att dom känner sej nöjda...
Jag försöker bara säga detta: (Tror det är 5:de gången), OM det finns en regel som säger att däcken måste (!!), MÅSTE, ha kvar ett minst mönster, eller om man vid kraftigt nerslitna däck drar nytta (med andra ord inget positivt) av det, så ska man bestraffas...
Tycker inte ni att VM poäng är positivt nog ??
För det andra så var det bara en jämnförelse för att se om denna situationen var värre än Montoyas i helgen. Där ledaren svart flaggas för att göra den hemska och mycket farliga manövern att köra mot rött...
Men om ni nu tycker att detta var ett mycket felaktigt och dumt inlägg så ber jag så mycket om ursäkt och hoppas att ni "allvetande" kan förlåta mej...
Jag försöker bara lära mej sporten av er som kan...
MVH
Balder
Aggresiva människor och "wanna be" profiler verkar störa sej på mitt uttalande. Jag hoppas bara att deras inlägg och kunskap är så mycket bättre än andras att dom känner sej nöjda...
Jag försöker bara säga detta: (Tror det är 5:de gången), OM det finns en regel som säger att däcken måste (!!), MÅSTE, ha kvar ett minst mönster, eller om man vid kraftigt nerslitna däck drar nytta (med andra ord inget positivt) av det, så ska man bestraffas...
Tycker inte ni att VM poäng är positivt nog ??
För det andra så var det bara en jämnförelse för att se om denna situationen var värre än Montoyas i helgen. Där ledaren svart flaggas för att göra den hemska och mycket farliga manövern att köra mot rött...
Men om ni nu tycker att detta var ett mycket felaktigt och dumt inlägg så ber jag så mycket om ursäkt och hoppas att ni "allvetande" kan förlåta mej...
Jag försöker bara lära mej sporten av er som kan...
MVH
Balder
// Det besvärliga med livet är att det finns så många vackra kvinnor - och så lite tid. //
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Re: Agg !!
Men regeln är inte skriven så.Balder skrev:Jag försöker bara säga detta: (Tror det är 5:de gången), OM det finns en regel som säger att däcken måste (!!), MÅSTE, ha kvar ett minst mönster, eller om man vid kraftigt nerslitna däck drar nytta (med andra ord inget positivt) av det, så ska man bestraffas...
Det finns ingen regel som säger att föraren ska bestraffas om han drar nytta av de nerslitna däcken.
Det står att FIA kan komma att vidta åtgärder om prestandan förbättras av att däcken är nedslitna så att skårorna inte längre är synliga.
Det har hitills aldrig hänt, sedan skårorna infördes inför säsongen 1998.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Re: Agg !!
Grejen är bara att det inte finns en sådan regel. Flera har förklarat att regeln gällande däcksmönster mer pratar om att FIA kan vidta åtgärder ifall det är så att ett nedslitet däck bevisligen ger en prestandafördel.Balder skrev:Hej,
Jag försöker bara säga detta: (Tror det är 5:de gången), OM det finns en regel som säger att däcken måste (!!), MÅSTE, ha kvar ett minst mönster, eller om man vid kraftigt nerslitna däck drar nytta (med andra ord inget positivt) av det, så ska man bestraffas...
Inte att man drar nytta av det i ett bakvänt resonemang om att hade man bytt däcket hade man inte fått poäng, hade man inte bytt det hade man fått poäng.
Alonso i Monaco är ett bra exempel. Bevsiligen så försämrades däckens prestande när de blev nedslitna, dessutom väldigt tydligt. Flera sekunder långsammare per varv är ju en klar prestandaförsämring, vilket är vad regeln handlar om. Alltså således helt korret, och dessutom föll han ju från en andra till en fjärdeplats som ett resultat av det slitna däcket.
Som sagt är det inte det regeln handalr om utan om prestandat försämras, inte om man har nytta av att stanna kvar istället för att gå i depå. Du har nog missuppfattat regeln, som faktiskt är ovanligt klar för att vara en FIA-regel.Tycker inte ni att VM poäng är positivt nog ??
Dessutom är det inte så intressant vad vi tycker eller inte - enligt regeln var det helt korrekt.
De två situationerna kan inte jämföras, det var två helt olika situationer som faller under två helt olika regler.För det andra så var det bara en jämnförelse för att se om denna situationen var värre än Montoyas i helgen. Där ledaren svart flaggas för att göra den hemska och mycket farliga manövern att köra mot rött...
Men om ni nu tycker att detta var ett mycket felaktigt och dumt inlägg så ber jag så mycket om ursäkt och hoppas att ni "allvetande" kan förlåta mej...
Man kan ha synpunkter på vad som är korrekt straff för att köra mot rött ljus eller inte. Men en ska är tväsäker - det står klart och tydligt att det är förbjudet. Det står inget i regelverket om vad det ska generera för straff, utan det bedöms utifrån situationen.
När Mika Häkkinen körde mot rött ljus i kvalet till USA:s GP för ett par år sen ströks hans bästa kvaltid som straff. Den här gången blev det diskvalifiering för Montoya (som inte ledde då, utan låga tvåa ¨påbanan men i realiteten var sexa-sjua)
Min personliga åsikt är att det kan argumenteras att vara både för hårt och helt korrekt straff att diska Montoya. Hur som helst är körning mot rött ljus ett allvarligt regelbrott, eftersom det är en anledning till att det är rött. Anledningen är att man just då inte vill ha ut bil på banan och det kan finnas massa orsaker till det, men de flesta får anses vara allvarliga.
Men som sagt - det hänger inte alls ihop med Alonsos situation i Monaco.
Alonsos situation i Monaco låg under en regel som handlar om sportsliga fördelar (där det framgick rätt tydligt att han inte hade något prestandafördel av nedslitan däck utan helt klart tvärtom).
Montoyas situation låg under en regel som handlar om säkerhet på banan.
[/b]
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån jan 10, 2005 14:15
Re: Agg !!
Aggressiv? Nä,du...Balder skrev:Hej,
Aggresiva människor och "wanna be" profiler verkar störa sej på mitt uttalande. Jag hoppas bara att deras inlägg och kunskap är så mycket bättre än andras att dom känner sej nöjda...
Jag försöker bara säga detta: (Tror det är 5:de gången), OM det finns en regel som säger att däcken måste (!!), MÅSTE, ha kvar ett minst mönster, eller om man vid kraftigt nerslitna däck drar nytta (med andra ord inget positivt) av det, så ska man bestraffas...
Tycker inte ni att VM poäng är positivt nog ??
För det andra så var det bara en jämnförelse för att se om denna situationen var värre än Montoyas i helgen. Där ledaren svart flaggas för att göra den hemska och mycket farliga manövern att köra mot rött...
Men om ni nu tycker att detta var ett mycket felaktigt och dumt inlägg så ber jag så mycket om ursäkt och hoppas att ni "allvetande" kan förlåta mej...
Jag försöker bara lära mej sporten av er som kan...
MVH
Balder
Men om man skriver med STORA bokstäver, använder menande citations-tecken och avslutar med himlande ögon när man själv inte har torrt på fötterna, då kan man inte direkt vänta sig att bli tagen på allvar.
Och om du nu verkligen vill veta nåt om motorsport, så ska du veta att säkerheten alltid måste sättas i första rummet.
Man kör inte mot rött. Punkt.
Kör Spitfire Mk3 -69, Volvo 745 -92 samt Birel/Parilla -86
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: sön aug 24, 2003 12:36
- Ort: Göteborg
Re: Agg !!
Balder skrev:Hej,
Aggresiva människor och "wanna be" profiler verkar störa sej på mitt uttalande. Jag hoppas bara att deras inlägg och kunskap är så mycket bättre än andras att dom känner sej nöjda...
Jag försöker bara säga detta: (Tror det är 5:de gången), OM det finns en regel som säger att däcken måste (!!), MÅSTE, ha kvar ett minst mönster, eller om man vid kraftigt nerslitna däck drar nytta (med andra ord inget positivt) av det, så ska man bestraffas...
Tycker inte ni att VM poäng är positivt nog ??
För det andra så var det bara en jämnförelse för att se om denna situationen var värre än Montoyas i helgen. Där ledaren svart flaggas för att göra den hemska och mycket farliga manövern att köra mot rött...
Men om ni nu tycker att detta var ett mycket felaktigt och dumt inlägg så ber jag så mycket om ursäkt och hoppas att ni "allvetande" kan förlåta mej...
Jag försöker bara lära mej sporten av er som kan...
MVH
Balder
Här får du Balder: http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Vadå, wannabe? Jag är ju...
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Vad är det som skulle ha varit Ferrari?
Att en Ferrariförare kört mot rött ljus i depåutfarten?
Att en Ferrariförare hade slitna däck i Monaco?
Att en Ferrariförare kört mot rött ljus i depåutfarten?
Att en Ferrariförare hade slitna däck i Monaco?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Tror jag inte ... tycker att Kanada-tråden på nu 7 sidor visar att det finns andra att diskutera när Schumacher inte figurerar.
Just nu är det väl Alonso som får sin beskärda del som vinnare - han är kaxig, har tur, gör misstag etc...
Kimi och Montoya får också sina beskärda delar som det brukar.
Tänk vad ni Ferrari/Schumacher-fans ä känsliga I år är det ju lugnt och skönt krign dem, ändå gnäller ni. Jag tror ni saknar att bli kritiserade
Just nu är det väl Alonso som får sin beskärda del som vinnare - han är kaxig, har tur, gör misstag etc...
Kimi och Montoya får också sina beskärda delar som det brukar.
Tänk vad ni Ferrari/Schumacher-fans ä känsliga I år är det ju lugnt och skönt krign dem, ändå gnäller ni. Jag tror ni saknar att bli kritiserade
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Ur diskussionssynpunkt är det här en lysande säsong, so far...LuckyStrike1 skrev:Tänk vad ni Ferrari/Schumacher-fans ä känsliga I år är det ju lugnt och skönt krign dem, ändå gnäller ni. Jag tror ni saknar att bli kritiserade
Vi Ferrarifans slipper försvara oss mot en massa konstiga anklagelser, vi har "bara" kritiken mot Ferraris och Bridgestones taskiga resultat och den är vi nog eniga om.
Däremot så kan vi kasta ur oss en massa konstiga anklagelser mot t ex McLaren när de fuckar upp det, som nu i söndags eller Kimi på Nürburgring
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag tycker alla är snälla mot er.
Möjligen kan en något dold skadeglädje finnas där någonstans, annars är vi väl alla lugna och fina och njuter av en bra säsong för första gången på många år
Möjligen kan en något dold skadeglädje finnas där någonstans, annars är vi väl alla lugna och fina och njuter av en bra säsong för första gången på många år
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det blir alltid problem för McLaren med Safety Car heter det ....
Alla andra stall klarar av det utan problem, så låt McLaren lära sig istället (om det går)
Det lustiga är att McLaren vet hur man gör i teorin, det ingår till och med i deras taktik inför loppen precis som alla andra stall. Men i praktiken fixar de inteatt genomföra - det är väl ett tecken på en lite för stor och ineffektiv organisation
Alla andra stall klarar av det utan problem, så låt McLaren lära sig istället (om det går)
Det lustiga är att McLaren vet hur man gör i teorin, det ingår till och med i deras taktik inför loppen precis som alla andra stall. Men i praktiken fixar de inteatt genomföra - det är väl ett tecken på en lite för stor och ineffektiv organisation
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 1258
- Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
- Ort: Landet lagom
nej - jag menar att de som har hand om säkerhetsbilen är för ovana och dåliga på att hitta ledaren för loppet tillräckligt snabbt och därför kan en del som ligger långt ner i fältet ha tur och plötsligt ligga långt upp och jag tycker det är fel.
det är jätteenkelt att stänga depån tills säkerhetsbilen har fått ordning på fältet - sedan öppnar man den. nåt som är ganska vanligt i ovalracing t.ex.
det är jätteenkelt att stänga depån tills säkerhetsbilen har fått ordning på fältet - sedan öppnar man den. nåt som är ganska vanligt i ovalracing t.ex.