Dum (?) fråga om däck.. skratta inte!
-
- Inlägg: 198
- Blev medlem: ons dec 01, 2004 12:11
Dum (?) fråga om däck.. skratta inte!
Skulle det vara tekniskt möjligt och dessutom enligt reglerna att ta fram ett däck med ett yttre lager av mjukt gummi och innanför detta ett gummi hårt nog för att klara ett helt race?
Tanken är att man då får ett däck som både är bra i kvalet (det mjuka gummilagret) och i racet (det hårdare gummit)
Tanken är att man då får ett däck som både är bra i kvalet (det mjuka gummilagret) och i racet (det hårdare gummit)
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det borde inte vara svårare än det är att ställa in bilen idag ...
Man startar med tung bil men med däck som har bra grepp. Under loppet blir bilen allt lättare, men däcken blir mer slitna. Alltså är det en stor kompromiss redan idag med inställnignar av bilen.
Det är det jag tycker är synd - i det gamla 12-varvskvalet hade bilarna åtminstone helt optimerade inställningar i kvalet. Sen var loppet en kompromiss. Idag är det en kompromiss hela vägen.
Det är en intressant idé meddäcken - frågan är om inte Michelin i år har ett däck med den typen av egenskaper.
Deras däck är ju snabba från början, och genererar grepp direkt. Samtidigt är de nu också hållbara över en racedistans. Så de har tagit fram ett däck med sådana egenskaper - genererar grepp direkt från början samtidigt som det håller över en hel tävlingsdistans.
Man serj u också på de med Michelindäck att de brukar ha en period en bit in i loppet där de tappar fäste, för att sen återfå fäste igen. Normalt är det efter cirka en knapp tredjedel av loppet de brukar ha några varvs "graining" innan de får tillbaka greppet.
Man startar med tung bil men med däck som har bra grepp. Under loppet blir bilen allt lättare, men däcken blir mer slitna. Alltså är det en stor kompromiss redan idag med inställnignar av bilen.
Det är det jag tycker är synd - i det gamla 12-varvskvalet hade bilarna åtminstone helt optimerade inställningar i kvalet. Sen var loppet en kompromiss. Idag är det en kompromiss hela vägen.
Det är en intressant idé meddäcken - frågan är om inte Michelin i år har ett däck med den typen av egenskaper.
Deras däck är ju snabba från början, och genererar grepp direkt. Samtidigt är de nu också hållbara över en racedistans. Så de har tagit fram ett däck med sådana egenskaper - genererar grepp direkt från början samtidigt som det håller över en hel tävlingsdistans.
Man serj u också på de med Michelindäck att de brukar ha en period en bit in i loppet där de tappar fäste, för att sen återfå fäste igen. Normalt är det efter cirka en knapp tredjedel av loppet de brukar ha några varvs "graining" innan de får tillbaka greppet.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Re: Dum (?) fråga om däck.. skratta inte!
Jag vet inte om det är tekniskt möjligt men jag har för mig att reglerna säger att däcket ska bestå av ett homogent gummimaterial, d v s man får inte ha lager med olika gummityper?kanotisten skrev:Skulle det vara tekniskt möjligt och dessutom enligt reglerna att ta fram ett däck med ett yttre lager av mjukt gummi och innanför detta ett gummi hårt nog för att klara ett helt race?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Re: Dum (?) fråga om däck.. skratta inte!
AHA!!! Då blir det snart kanske en förtydling av däcksreglerna igen... eller en regeländring som mindre vetande kallat det tidigare!
Där har vi beviset för att MIchelin fuskar, Lucky Strike har just avsöljat det!
Där har vi beviset för att MIchelin fuskar, Lucky Strike har just avsöljat det!
Razor skrev:Jag vet inte om det är tekniskt möjligt men jag har för mig att reglerna säger att däcket ska bestå av ett homogent gummimaterial, d v s man får inte ha lager med olika gummityper?kanotisten skrev:Skulle det vara tekniskt möjligt och dessutom enligt reglerna att ta fram ett däck med ett yttre lager av mjukt gummi och innanför detta ett gummi hårt nog för att klara ett helt race?
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Jag har bara sagt att Michelindäcken har egenskapen att både kunna vara snabb över ett varv, och dessutom bibehålla greppet över en hel tävlingsdistans.
Det är det jag har sagt - om det är dubbla gummiblandningar eller ej har jag ingen aning om. Men jag tror inte det - jag tror man helt enkelt har hittat en gummiblandning som fungerar till skillnad från Bridgestone som bara har hitta en som inte fungerar.
Börjar du bli desperat nu Enzo?
Det är det jag har sagt - om det är dubbla gummiblandningar eller ej har jag ingen aning om. Men jag tror inte det - jag tror man helt enkelt har hittat en gummiblandning som fungerar till skillnad från Bridgestone som bara har hitta en som inte fungerar.
Börjar du bli desperat nu Enzo?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Ja, nu måste FIA klargöra reglerna och förbjuda Michelins däck, det är bara att komma fram med nytt nu!LuckyStrike1 skrev:Jag har bara sagt att Michelindäcken har egenskapen att både kunna vara snabb över ett varv, och dessutom bibehålla greppet över en hel tävlingsdistans.
Det är det jag har sagt - om det är dubbla gummiblandningar eller ej har jag ingen aning om. Men jag tror inte det - jag tror man helt enkelt har hittat en gummiblandning som fungerar till skillnad från Bridgestone som bara har hitta en som inte fungerar.
Börjar du bli desperat nu Enzo?
Nu backar du ja, men du var nog närmare sanningen är du kanske trodde själv.
FUSK OCH MYGEL, som vanligt från Michelin... de samvetslösa grodätarna kan ju inte annat, men det är väl pappa Ron som beställde. Historien upprepar sig!
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Du är mer än vanligt förvirrad Enzo .... lite löjligt tjafsande tycker jag.
Jämför med Renaults starter - Launch Control är förbjudet, men de har lyckats ta fram egenskaper i bilen som ger samma effekt som launch control: snabba starter.
När anti-spinn var förbjudet så var det många motortillverkare som jobbade med tändning, motorinställnignar o.s.v som gav samma effekt som anti-spinn.
Fullt tillåtet.
Och det enda jag skrev var att Michelin har ett däck som verkar ge samma effekt som den intressanta idé kanotisten tog upp i sitt inlägg.
Det är ju bara att se själv på hur Michelinbilarna genomför loppen och kvalen. de tar det lugnt på uppvärmningsvarvet eftersom de har grepp i däcket "på en gång" till skillnad från Bridgestone och har grepp på kvalvarvet. I loppet håller däcken dessutom i år otroligt nog hela loppet, något som tidigare var ett Michelinproblem. De har en period under loppet, då Michelinbilar i varierande grad tappar fäste för att sen återfå greppet igen.
Det är, antar jag som amatör, är precis så man vill att ett däck som ska hålla två envarvskval och ett helt lopp ska bete sig. Grattis till Michelin för deras smarta arbete under vintern.
Jämför med Renaults starter - Launch Control är förbjudet, men de har lyckats ta fram egenskaper i bilen som ger samma effekt som launch control: snabba starter.
När anti-spinn var förbjudet så var det många motortillverkare som jobbade med tändning, motorinställnignar o.s.v som gav samma effekt som anti-spinn.
Fullt tillåtet.
Och det enda jag skrev var att Michelin har ett däck som verkar ge samma effekt som den intressanta idé kanotisten tog upp i sitt inlägg.
Det är ju bara att se själv på hur Michelinbilarna genomför loppen och kvalen. de tar det lugnt på uppvärmningsvarvet eftersom de har grepp i däcket "på en gång" till skillnad från Bridgestone och har grepp på kvalvarvet. I loppet håller däcken dessutom i år otroligt nog hela loppet, något som tidigare var ett Michelinproblem. De har en period under loppet, då Michelinbilar i varierande grad tappar fäste för att sen återfå greppet igen.
Det är, antar jag som amatör, är precis så man vill att ett däck som ska hålla två envarvskval och ett helt lopp ska bete sig. Grattis till Michelin för deras smarta arbete under vintern.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Det är för att att skomakaren gör gutsigt och 'kickar'... de andra kör ju som de fega fjollor de är...LuckyStrike1 skrev:Det är väl mest Bridgestonedäcken på Ferrarin som slits ner till slicks i år ...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Razor skrev:Ja jösses vad Michelin tänjer på gränserna... däck som slits ner till slicks, asymetriska spår, för breda däck och nu däck som har heterogena gummiblandningar
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 534
- Blev medlem: mån dec 16, 2002 01:00
- Ort: Sveriges Chicago
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
GMD skrev:Nej, Skomakaren kör sönder däcken medan de andra kör för vad metarialet håller för.EnzoF1 skrev:Det är för att att skomakaren gör gutsigt och 'kickar'... de andra kör ju som de fega fjollor de är...
Precis som jag säger, skomakaren har guts och vågar pusha, de andra bara fiser runt... (och vissa får det ändå inte att hålla...)
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
...och så kör han ju sönder bilen/däcken ocksåEnzoF1 skrev:Det är för att att skomakaren gör gutsigt och 'kickar'... de andra kör ju som de fega fjollor de är...LuckyStrike1 skrev:Det är väl mest Bridgestonedäcken på Ferrarin som slits ner till slicks i år ...
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Japp, precis som Kimi... men Kimi gör det lite oftare... men han lär sig nog att spara på materialet han med så fort han kommer genom målbrottet (men då kör han nog inte F1 längre).Jari skrev:...och så kör han ju sönder bilen/däcken ocksåEnzoF1 skrev:Det är för att att skomakaren gör gutsigt och 'kickar'... de andra kör ju som de fega fjollor de är...LuckyStrike1 skrev:Det är väl mest Bridgestonedäcken på Ferrarin som slits ner till slicks i år ...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
kanotisten - jag tycker det var/är ett intressant ämne du tog upp
Tyvärr verkar det som även den här diskussionen var tvungen att urarta i något mindre intressant, men ett intressant ämne som sagt. Jag tror att det är något som kommer att diskuteras mera vartefter säsongen lider.
Tyvärr verkar det som även den här diskussionen var tvungen att urarta i något mindre intressant, men ett intressant ämne som sagt. Jag tror att det är något som kommer att diskuteras mera vartefter säsongen lider.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8027
- Blev medlem: mån apr 19, 2004 17:07
- Ort: Solna
Trodde du var på kanariekobbarna och tog semester????Jari skrev:...och så kör han ju sönder bilen/däcken ocksåEnzoF1 skrev:Det är för att att skomakaren gör gutsigt och 'kickar'... de andra kör ju som de fega fjollor de är...LuckyStrike1 skrev:Det är väl mest Bridgestonedäcken på Ferrarin som slits ner till slicks i år ...
Hoppades på att vi skulle få lite välbehövlig semester från dig också!!
Men med dagens teknologi så sitter du väl i poolen och surfar fast du borde ägna dig åt att surfa på helt andra ställen än här!!!
"DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT KÖPA SIG EN LYCKLIG BARNDOM"
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
(Hamilton ser lite svart ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör mig till rasist?)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
För att återknyta till ämnet så tror jag inte att det är tillåtet med däck som har olika gummiblandningar i olika skikt. (jag tror heller inte att Michelin gör på det sättet... det vore nog alltför enkelt att upptäcka)LuckyStrike1 skrev:kanotisten - jag tycker det var/är ett intressant ämne du tog upp
Tyvärr verkar det som även den här diskussionen var tvungen att urarta i något mindre intressant, men ett intressant ämne som sagt. Jag tror att det är något som kommer att diskuteras mera vartefter säsongen lider.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Mr Forza Motorsport
- Inlägg: 8550
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Fjällen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Var det inte det Bridgestone expermienterade med för ett par år sen, vilket då ansågs olagligt?
Det kom rapporter om att det luktade riktigt starkt hos Bridgestones däcksdepåer och att tekniker sågs lägga på något på däcken inför kval och lopp.
Det experminteras nog rätt friskt hos både Michelin och Bridgestone skulle jag gissa
Men Michelin verkar helt klart ha lyckats ta fram ett däck i år med närmast perfekta egenskaper för att passa reglementet
Det kom rapporter om att det luktade riktigt starkt hos Bridgestones däcksdepåer och att tekniker sågs lägga på något på däcken inför kval och lopp.
Det experminteras nog rätt friskt hos både Michelin och Bridgestone skulle jag gissa
Men Michelin verkar helt klart ha lyckats ta fram ett däck i år med närmast perfekta egenskaper för att passa reglementet
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Däck som utsätts för hög värme, under t.ex. ett kvalvarv, och sedan får ligga och vila, härdar efter några timmar och kan få helt andra egenskaper. Oftast hållbarare. "Heat cycling", som det kallas, brukar rekommenderas till de flesta tävlingsdäck. Man brukar även kunna köpa däck som någon utsatt för skrubbning och "heat cycling" i en speciell maskin, så att man själv slipper göra det.
Kolla t.ex. här hos amerikanska Tire Rack: Kumho R-däck
V710 har lagom med mönster...
Kolla t.ex. här hos amerikanska Tire Rack: Kumho R-däck
V710 har lagom med mönster...
-
- Inlägg: 249
- Blev medlem: tor feb 28, 2002 01:00
- Ort: Piteå
-
- Varnad
- Inlägg: 9645
- Blev medlem: sön jan 02, 2005 13:06
- Ort: Stockholms skärgård
Så länge man har ett par spänn av gångbar valuta slipper man aldrig undan mig.Gösta skrev:Trodde du var på kanariekobbarna och tog semester????Jari skrev:...och så kör han ju sönder bilen/däcken ocksåEnzoF1 skrev: Det är för att att skomakaren gör gutsigt och 'kickar'... de andra kör ju som de fega fjollor de är...
Hoppades på att vi skulle få lite välbehövlig semester från dig också!!
Men med dagens teknologi så sitter du väl i poolen och surfar fast du borde ägna dig åt att surfa på helt andra ställen än här!!!
PS: Jösses vad man fick tvinga dig att avslöja detta då? DS
Förresten, jag har klippt mig.
Knappt en och en halv centimeter, för att hålla ett bra skick och ha ett hår som fortsätter växa.
MEN!!!
Jag har utökad vadet till tre saker som får mig att klippa håret (för att inte bli av med hela min vänskapskrets och tvingas hitta nya bland "bikers och uteliggare".
Vinner Mika DTM klipper jhag håret
Vinner Kimi F1-VM klipper jag håret
Vinner Kovalainen GP2 klipper jag det likaså.
Den enda anledningen är att Kimis farsa, som var ursprungsvadslagaren redan klippt sig och INGEN har satt något emot.
Nu får mumindalens invånare ge fan i att hacka på morran!
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Utökat är kanske inte ordet du ska använda...Jari skrev:Så länge man har ett par spänn av gångbar valuta slipper man aldrig undan mig.Gösta skrev:Trodde du var på kanariekobbarna och tog semester????Jari skrev: ...och så kör han ju sönder bilen/däcken också
Hoppades på att vi skulle få lite välbehövlig semester från dig också!!
Men med dagens teknologi så sitter du väl i poolen och surfar fast du borde ägna dig åt att surfa på helt andra ställen än här!!!
PS: Jösses vad man fick tvinga dig att avslöja detta då? DS
Förresten, jag har klippt mig.
Knappt en och en halv centimeter, för att hålla ett bra skick och ha ett hår som fortsätter växa.
MEN!!!
Jag har utökad vadet till tre saker som får mig att klippa håret (för att inte bli av med hela min vänskapskrets och tvingas hitta nya bland "bikers och uteliggare".
Vinner Mika DTM klipper jhag håret
Vinner Kimi F1-VM klipper jag håret
Vinner Kovalainen GP2 klipper jag det likaså.
Den enda anledningen är att Kimis farsa, som var ursprungsvadslagaren redan klippt sig och INGEN har satt något emot.
Men visst, från att ha obefintliga chanser till att få klippa håret har du nu uppskattningsvis 10% (Kovalainen)...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.
Dessutom F1-världens störste fegis.
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Söderhamn, Sweden
Antar att det som luktar fan är nog när de smetar på sånt där som gör däcken svarta igen; finns med fördel hos närmaste bensinmackLuckyStrike1 skrev:Var det inte det Bridgestone expermienterade med för ett par år sen, vilket då ansågs olagligt?
Det kom rapporter om att det luktade riktigt starkt hos Bridgestones däcksdepåer och att tekniker sågs lägga på något på däcken inför kval och lopp.
Det experminteras nog rätt friskt hos både Michelin och Bridgestone skulle jag gissa
Men Michelin verkar helt klart ha lyckats ta fram ett däck i år med närmast perfekta egenskaper för att passa reglementet
En variant av Bumper shine
-
- Inlägg: 8583
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Det tror jag att det är, men tveksamt om det går rent praktist.Razor skrev:För att återknyta till ämnet så tror jag inte att det är tillåtet med däck som har olika gummiblandningar i olika skikt. (jag tror heller inte att Michelin gör på det sättet... det vore nog alltför enkelt att upptäcka)
Fälgen däremot måste vara homogen metall.
I was misled and that is the way it went
-
- Inlägg: 797
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: 08 land :)
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
Hur ska man då tolka det här?Cheever skrev:Det tror jag att det är, men tveksamt om det går rent praktist.
Jag tolkar det som att det inte är tillåtet med den varianten som trådskaparen föreslog?each tyre supplier must undertake to provide no more than two specifications of dry-weather tyre to each team at each Event, each of which must be of one homogenous compound. Any modification or treatment, other than heating, carried out to a tyre or tyres will be considered a change of specification ;
(samma formulering finns även för regndäcken)
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är ju inte direkt en fördel att köra sönder mönstret att döma av Alonsos och Fisichellas lopp idag ialla fall .....Ankan skrev:Jag undrar, finns det inga regler för att spåren ska finnas kvar efter ett lopp?
Annars kan man ju göra ett däck där spåren försvinner o sen köra med slicks?
Förut fanns det en regel - vet inte om den finns kvar idag, men den verkar i så fall inte tillämpas. Men som sagt - det är ju ingen fördel.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 8384
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Nära, men ändå inte
För några år sedan så var det ju lite tjafs om att Michelinbilarna (främst Williams) slet däcken till slicks men det blev väl aldrig något av det?
Man tjafsade ju också om att Michelin hade asymetriska skåror och där har jag för mig att Michelin fick ge sig?
Man tjafsade ju också om att Michelin hade asymetriska skåror och där har jag för mig att Michelin fick ge sig?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
#88
Äntligen!
#88
Äntligen!
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det här loppet var ju lite speciellt eftersom de chansade i samband med säkerhetsbilen på ett riktigt långt andra stint. Det slet nog en hel del på däcken att köra med en så tung bil.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 3263
- Blev medlem: tor okt 24, 2002 02:00
- Ort: Malmö