OK, men när ska Kimis potential i så fall visa sig? Som det är nu så är han ju i praktiken sämste McLarenförare (ja, man kan för enkelhets skull slå ihop De LaRosa och Wurz poäng). Kimi har ju trots allt flera säsonger i McLaren bakom sig nu men endast 2 segrar, varav den ena med rätta kan kallas uppkörd. Om nu Kimi vore den supertalang och innehavare av denna potental, borde han då inte framträda som lite bättre även för oss som inte har stenkoll på F1? Är det verkligen ett tecken på supertalang att ligga 9-10 i mästerskapet och inte ens vara bäst i stallet?
Visst ja, killen har ju haft otur i 25 år! Det är ett under att killen fortfarande lever och inte träffats av blixten eller fått nån satellit i skallen ännu.
Är det verkligen helt omöjligt, helt uteslutet, att Kimi bär en del av skulden till sitt misslyckande själv? Är det verkligen det? Har han verkligen gjort allt rätt???
Jag är övertygad om att Kimi aldrig kommit in i F1 om det inte varit för Mikas kontakter och lobbande och Ron Dennis mystiska fascination av finska unga män. Jag har självklart inga bevis, men ser det ut som skit, smakar som skit och luktar som skit så är det i mina ögon skit i alla fall.
Men men, tiden får väl utvisa vem som har rätt, men kan vi enas om nån sorts tidsgräns som Kimi ska leverera innan? För ännu har han ju inte gjort det. Han har lika många segrar som Fisichella (som även han iofs har en uppkörd seger).
Nåväl, jag har min åsikt om Kimi och jag hoppas jag kan få ha den utan att bli påhoppad personligen om det, något som tyvärr händer ofta för den som kritiserar t.ex. Kimi och Björn Wirdheim.
Mr T skrev:Lucky. Var det Jean-Denis Deletraz du menade? Jag fick söka en hel del innan jag hittade honom... Ja.. han e väl inget man kommer ihåg för sina prestationer direkt...
Enzo. Jag ber om ursäkt om mina frågor uppfattas som personangrepp.
"Det finns en enda anledning att Kimi fick en plats i F1 och det var pga den goda kontakten mellan Ron och Mika H vars natur jag inte tänker utveckla..."
Jaha...jag vet inte vad du insinuerar. Men jag antar att Kimi inte skulle ha blivit kvar i McLaren som förare om dom inte ansåg att han var bra.
"Kimis resultat visar ju tydligt att han inte är det underbarn en del skrivit upp honom till."
Resultat och potential är inte samma sak. Det var ju det frågeställningen gick ut på i enkäten. Ser du bara till resultat så ska du ju naturligvis heja på Schumi och inte bry dej om Kimi överhuvudtaget.
Vidare så är du bara intresserad av resultatet behöver du ju inte se loppen, det är ju bara att gå in på text-tv eller Internet efteråt...
Jag är inte kissnödig...
Kimi "I'm only in it for the money" Räikkönen - Historiens mest överskattade förare, och han begriper det inte själv.
Dessutom F1-världens störste fegis.