Formel 1 bjöd på bättre underhållning förr...
-
Formel 1 bjöd på bättre underhållning förr...
Under Tysklands GP 2002 bjöds TV-tittarna på en batalj om fjärdeplatsen av Kimi och Montoya, efter 6 kurvors close racing var det Montoya som till slut gick vinnande ur striden.
Kimi vs Montoya
Men under Frankrikes GP 1979 bjöds TV-tittarna på en batalj om andraplatsen av Gilles Villeneuve och Rene Arnoux. Denna batalj pågick under de 3 sista varven med mycket spännande men framförallt schysst close racing. Båda förarna ger varandra plats i varje kurva. Att loppet vanns av Jean Pierre Jabouille är det väl knappast någon som minns.
Gilles vs Rene
Kimi vs Montoya
Men under Frankrikes GP 1979 bjöds TV-tittarna på en batalj om andraplatsen av Gilles Villeneuve och Rene Arnoux. Denna batalj pågick under de 3 sista varven med mycket spännande men framförallt schysst close racing. Båda förarna ger varandra plats i varje kurva. Att loppet vanns av Jean Pierre Jabouille är det väl knappast någon som minns.
Gilles vs Rene
-
-
-
-
-
1997? Det var väl inte så mycket fight på banan 1997 heller. Det enda loppet där jag kan minnas att det var kamp man mot man på banan mellan Schumacher och Villeneuve. Var just i sista loppet som dock var otroligt spännande.El Scorcho skrev:det var annorlunda förr. men jag måste säga att i år tycker jag det ser mycket mer intressant och underhållande ut än vad det har gjort sedan 1997..det är mer fight i år
Åren som därefter var det ju mycket mer kamp man mot man på banan mellan Häkkinen & Schumacher.
-
-
det finns givetvis massor av spännande lopp senaste åren - ja ..tycker bara spontant att racen och framför allt körning blev tråkigare och tråkigare från regeländringarna 1998 och framåt..mindre sladd..bilar som bara körs i kvalformat och föraren betydde mindre och mindre och om jag ska generalisera och tycka något så tycker jag det..tycker årets format är intressant.
Det är som omkörningen på Spa 2000 som Mika gör..det är nästan sjukt hur mycket uppmärksamhet den har fått..det säger egentligen oj..en omkörning..sådana dueller borde man ju ha i varje lopp..inte som ett jävla undantag rent ut sagt.
Det är som omkörningen på Spa 2000 som Mika gör..det är nästan sjukt hur mycket uppmärksamhet den har fått..det säger egentligen oj..en omkörning..sådana dueller borde man ju ha i varje lopp..inte som ett jävla undantag rent ut sagt.
-
-
-
Man kan väl knappt kalla det för en duell eftersom Mika var så pass mycket snabbare just då att Schumacher inte hade något att sätta emot.El Scorcho skrev:Det är som omkörningen på Spa 2000 som Mika gör..det är nästan sjukt hur mycket uppmärksamhet den har fått..det säger egentligen oj..en omkörning..sådana dueller borde man ju ha i varje lopp..inte som ett jävla undantag rent ut sagt.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)
Äntligen!
Äntligen!
-
-
-
Alla säsonger har sin charm, men jag saknar lite spänning i mästerskapet, Schumi får gärna vinna VM men det ska vara lite fight om VM-Kronan. tycker egentligen att hela 90 talet var bra och även 2000, Jag levde inte innan dess och kan därför inte yttra mig om hur bra säsongerna var innan.
SH
SH
Ferrari.
-
-
Jag vet inte om det beror på mitt svalnande intresse, eller om det kanske beror på SkummiFerraris dominans de senaste åren, men jag har svårt att minnas enskilda lopp från, typ, säsongen 2002 och framåt. Det är bara några enstaka incidenter jag minns och kan placera i rätt tävling, men resten är bara en enda ointressant gyttja. Vad hände i Spaniens GP 2003? Eller på Hockenheim i fjol? Jag har inte en susning. Kan det bero på att jag upplever racingen som tråkigare?DJmylongi skrev:Jag tycker att F1 i allmänhet inte har förändrats särskilt mycket de senaste åren. Ibland är det spännande lopp, ibland inte.
-
-
-
-
Re: Formel 1 bjöd på bättre underhållning förr...
Tänk om man fick se sån där kamp varje lopp...Beaner skrev: Men under Frankrikes GP 1979 bjöds TV-tittarna på en batalj om andraplatsen av Gilles Villeneuve och Rene Arnoux. Denna batalj pågick under de 3 sista varven med mycket spännande men framförallt schysst close racing. Båda förarna ger varandra plats i varje kurva. Att loppet vanns av Jean Pierre Jabouille är det väl knappast någon som minns.
Gilles vs Rene
-
Hur kan man komma ihåg vad son hände en viss tävling? Då ska man ha varit på plats och ha sett loppet två gånger isåfall, annars blir det bara som du säger, enstaka incidenter som inte går att placera in på rätt tävling.ANFRAN skrev:Jag vet inte om det beror på mitt svalnande intresse, eller om det kanske beror på SkummiFerraris dominans de senaste åren, men jag har svårt att minnas enskilda lopp från, typ, säsongen 2002 och framåt. Det är bara några enstaka incidenter jag minns och kan placera i rätt tävling, men resten är bara en enda ointressant gyttja. Vad hände i Spaniens GP 2003? Eller på Hockenheim i fjol? Jag har inte en susning. Kan det bero på att jag upplever racingen som tråkigare?DJmylongi skrev:Jag tycker att F1 i allmänhet inte har förändrats särskilt mycket de senaste åren. Ibland är det spännande lopp, ibland inte.
/Viktor