Formel 1 bjöd på bättre underhållning förr...

Kungaklassen av motorsport...

Var underhållsvärdet bättre förr?

Ja
12
40%
Nej
8
27%
Går inte jämföra
10
33%

Antal röster: 30

Användarens profilbild
Beaner

Formel 1 bjöd på bättre underhållning förr...

Inlägg av Beaner »

Under Tysklands GP 2002 bjöds TV-tittarna på en batalj om fjärdeplatsen av Kimi och Montoya, efter 6 kurvors close racing var det Montoya som till slut gick vinnande ur striden.
Kimi vs Montoya

Men under Frankrikes GP 1979 bjöds TV-tittarna på en batalj om andraplatsen av Gilles Villeneuve och Rene Arnoux. Denna batalj pågick under de 3 sista varven med mycket spännande men framförallt schysst close racing. Båda förarna ger varandra plats i varje kurva. Att loppet vanns av Jean Pierre Jabouille är det väl knappast någon som minns.
Gilles vs Rene
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag tycker att du skulle ha haft med en sak till i din omröstning....Ungefär lika bra underhållning....
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

det var annorlunda förr. men jag måste säga att i år tycker jag det ser mycket mer intressant och underhållande ut än vad det har gjort sedan 1997..det är mer fight i år
ducati

Inlägg av ducati »

vilken miss att någon klippt bort Murray´s kommentering, den är ju halva nöjet med duellen från -79 :cry:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

När är "förr"?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Före "nu".
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Det är nyss eller äldre.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

El Scorcho skrev:det var annorlunda förr. men jag måste säga att i år tycker jag det ser mycket mer intressant och underhållande ut än vad det har gjort sedan 1997..det är mer fight i år
1997? Det var väl inte så mycket fight på banan 1997 heller. Det enda loppet där jag kan minnas att det var kamp man mot man på banan mellan Schumacher och Villeneuve. Var just i sista loppet som dock var otroligt spännande.

Åren som därefter var det ju mycket mer kamp man mot man på banan mellan Häkkinen & Schumacher.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Så sant så... det var rätt dramatiskt på sina håll...schumi slogs rätt hårt med dc i argentinas gp har jag för mig, det var visst närkontakt tror jag..
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

det finns givetvis massor av spännande lopp senaste åren - ja ..tycker bara spontant att racen och framför allt körning blev tråkigare och tråkigare från regeländringarna 1998 och framåt..mindre sladd..bilar som bara körs i kvalformat och föraren betydde mindre och mindre och om jag ska generalisera och tycka något så tycker jag det..tycker årets format är intressant.

Det är som omkörningen på Spa 2000 som Mika gör..det är nästan sjukt hur mycket uppmärksamhet den har fått..det säger egentligen oj..en omkörning..sådana dueller borde man ju ha i varje lopp..inte som ett jävla undantag rent ut sagt.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Med det sagt - i år har det varit mer kamp och jag har suttit och följt hela loppen med stort intresse.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Anledningn till den omkörningens uppmärksamhet var väl att det var en varvad(Zonta)bil mitt i banan? OM den inte hade varit där hade det väl varit somvilken omkörning som helst eller?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

El Scorcho skrev:Det är som omkörningen på Spa 2000 som Mika gör..det är nästan sjukt hur mycket uppmärksamhet den har fått..det säger egentligen oj..en omkörning..sådana dueller borde man ju ha i varje lopp..inte som ett jävla undantag rent ut sagt.
Man kan väl knappt kalla det för en duell eftersom Mika var så pass mycket snabbare just då att Schumacher inte hade något att sätta emot.
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
Sami

Inlägg av Sami »

Schumacher vingla som vanligt. Hoppas han vingla på Imola också. Så att Fisichella kan torpedera honom! :D
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

Jag tycker att F1 i allmänhet inte har förändrats särskilt mycket de senaste åren. Ibland är det spännande lopp, ibland inte.
/Viktor
Användarens profilbild
Eau Rouge

Inlägg av Eau Rouge »

Alla säsonger har sin charm, men jag saknar lite spänning i mästerskapet, Schumi får gärna vinna VM men det ska vara lite fight om VM-Kronan. tycker egentligen att hela 90 talet var bra och även 2000, Jag levde inte innan dess och kan därför inte yttra mig om hur bra säsongerna var innan.

SH
Ferrari.
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

När man ser tillbaka i tiden så tänker man mest på sina bästa minnen, så därför tycker man väl att "Det-var-bättre-förr".

På den Franska banan fanns det bara en omkörningskurva som jag såg, inte så mycket att jubla över?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

DJmylongi skrev:Jag tycker att F1 i allmänhet inte har förändrats särskilt mycket de senaste åren. Ibland är det spännande lopp, ibland inte.
Jag vet inte om det beror på mitt svalnande intresse, eller om det kanske beror på SkummiFerraris dominans de senaste åren, men jag har svårt att minnas enskilda lopp från, typ, säsongen 2002 och framåt. Det är bara några enstaka incidenter jag minns och kan placera i rätt tävling, men resten är bara en enda ointressant gyttja. Vad hände i Spaniens GP 2003? Eller på Hockenheim i fjol? Jag har inte en susning. Kan det bero på att jag upplever racingen som tråkigare?
HASSE

Inlägg av HASSE »

Jag säger bara Monza 1971 4 inom en sekund i mål och Peter Gethin 1/100 i en BRM före RonNie i en Marh. På lördg väljer jag fotboll före F1 och har gjort det de senaste 10-15åren.
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

ANFRAN, detstämmer faktiskt, innan kunde även jag säga vad som hände i enstaka lopp, men det kommer jag inte håg längre eftersom det sällan händer något "sensationellt" som är värt att minnas...
Användarens profilbild
Kuopio

Inlägg av Kuopio »

HASSE skrev: På lördg väljer jag fotboll före F1 och har gjort det de senaste 10-15åren.
Om du inte har märkt det än så körs F1-loppen på Söndagar, lite svårt med omkörningar på kvalen :wink: .
jarnkamin

Re: Formel 1 bjöd på bättre underhållning förr...

Inlägg av jarnkamin »

Beaner skrev: Men under Frankrikes GP 1979 bjöds TV-tittarna på en batalj om andraplatsen av Gilles Villeneuve och Rene Arnoux. Denna batalj pågick under de 3 sista varven med mycket spännande men framförallt schysst close racing. Båda förarna ger varandra plats i varje kurva. Att loppet vanns av Jean Pierre Jabouille är det väl knappast någon som minns.
Gilles vs Rene
Tänk om man fick se sån där kamp varje lopp...
DJmylongi

Inlägg av DJmylongi »

ANFRAN skrev:
DJmylongi skrev:Jag tycker att F1 i allmänhet inte har förändrats särskilt mycket de senaste åren. Ibland är det spännande lopp, ibland inte.
Jag vet inte om det beror på mitt svalnande intresse, eller om det kanske beror på SkummiFerraris dominans de senaste åren, men jag har svårt att minnas enskilda lopp från, typ, säsongen 2002 och framåt. Det är bara några enstaka incidenter jag minns och kan placera i rätt tävling, men resten är bara en enda ointressant gyttja. Vad hände i Spaniens GP 2003? Eller på Hockenheim i fjol? Jag har inte en susning. Kan det bero på att jag upplever racingen som tråkigare?
Hur kan man komma ihåg vad son hände en viss tävling? Då ska man ha varit på plats och ha sett loppet två gånger isåfall, annars blir det bara som du säger, enstaka incidenter som inte går att placera in på rätt tävling.
/Viktor